Jump to content

Bir Mazda 3'ün Yerini Hangi Araç Doldurur ?


kaan-kahraman
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Evet o muhabbet vardı ben unutmuştum [emoji23] Önceden önemli değil diyordum arkada oturan düşünsün ama şimdi eşim ve çocuk oturuyor olmaz yanı [emoji3] Acaba yenilerde mi öyle hala açılmıyor mu


Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet o muhabbet vardı ben unutmuştum [emoji23] Önceden önemli değil diyordum arkada oturan düşünsün ama şimdi eşim ve çocuk oturuyor olmaz yanı [emoji3] Acaba yenilerde mi öyle hala açılmıyor mu


Sent from my iPhone using Tapatalk


Valla mayis gibi bakmistim hala acilmiyordu [emoji23]
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tüh ya ama baktım sizle hep aynı araçlara bakmışız Renegade falan demek ki Mazdacılar zevk olarak da benziyor [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tüh ya ama baktım sizle hep aynı araçlara bakmışız Renegade falan demek ki Mazdacılar zevk olarak da benziyor [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk


Dedigim gibi mayis-haziran boyunca epey arastirdim, A180 ve BMW1'lere tenezzul etmedim ve C segmentlerine de ulasamadim. Bunlarin haricinde en efektif cozum olarak mazda3'ü (dogru yolu) buldum ve ölümüne mazdaciyim artik :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, kaan-kahraman :

Hemen hemen kullanmadığım test etmediğim model yok gibi C180 dışında ve en çok beğendiğim de o ne hikmetse emoji41.png Ama işte fiyat model yakıt yedek parça olayına girince baya Bi cesaret gerekiyor C180 almak için.Mazda 6 alayım deseniz 100 bine yakın fiyatı var + 2.0 motor vergi dezavantajı gel gör ki tam bir paradoks emoji23.png

Dediğim gibi Mazda'dan sonra, seçip beğenebilmek gerçekten çok zor. Yaklaşık 2 yıldır kafamda  değiştirme planları var. Lakin doluya koysam almıyor boşa koysam dolmuyor..Subaru'nun servis/yedek parça maliyetleri Mazda gibi olsaydı bir Forester yada XV maceram olacaktı. Ama periyodik bakımları çok çok pahalı. Yedek parça desem uçmuşlar. XV'nin sağ Xenon farı 4.000 .-Lira olduğunu gördükten sonra, Subaru hayellerimi bir süreliğine rafa kaldırdım.

Alfa konusuna gelince, otomobi hobil ilgi alanımlarından olmasından ötürü. Bir çok forumu takip ediyor, kimilerinde de hem takip ediyor hem de yazıyorum. Otomobil editörü arkadaşlarım var. Alfa kullanıcı yakın arkadaşlarım var. Tüm bu saydıklarımdan edindiğim bilgiler doğrultusunda böyle bir deneyim tecrübe oluştu bende. Siz şanslı olan Giulietta kullanıcılarından olsanız gerek. Özellikle Giulietta modelinde, çok hayıflanan görmüşümdür.

Hemen bizden yani MazdaClubTR'den bir örnek paylaşayım. Tapatalk'dan bağlanırsanız aşağıda ki bağlantıyı göremezsiniz !

Bu ve benzer şeyleri çok okudum, çok duydum. 12 yıldır şirkette beraber çalıştığım arkadaşım, Alfa tutkunu. Alfa'nın herhalde çıkan her modeline binmiştir. Hafta sonu oldun mu Bostancı Oto sanayiden çıkmıyor ! Ama adam "Mutlu"...Alfa'yı çok seviyor, zamanı var, araçla uğraşmayı seviyor..Onun düşünce de bizim gibi..Çevremde çok sahip olunan bir otomobile binmeyi sevmiyorum diyor. Altımda Alfa olunca araç acayip ilgi ve dikkat çekiyor diyor..Hal böyle olunca çıkardığı arızları vs hiç bir şeyi umursamıyor..

Sizde yaş olarak 30'u devirmişsiniz..Artık otomobil seçimi konusunda ister istemeden daha seçici davranmak zorundasınız. Bilmiyorum evlilik çoluk çocuk vs durumları var, yoksa da belki plan olabilir. O yüzden cidden çok zor işi Mazda'dan sonra. Şu Mazda'3 lerde keşke performanslı turbo motor seçenekleri olsaydıda bizler bu derde düşmeseydik. :D

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabamı çok seviyorum taki uzun yola çıkıp ani bir sollama yapana kadar [emoji23] Şu araca Koyacaklardı adam gibi bir turbo motor ömür boyu binerdim yeminle


Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim araçlara turbo motor koysalar mazda müşterisini başka markaya göndermezler zaten.

Leon 1.2 tsi bence bizim araçlardan çok daha iyi giderken aynı yakıtı yakıyor. Aracım manuel olmasına rağmen leonun özellikle 0-120 arası çok daha çabuk hızlandığını söyleyebilirim. Ayrıca çok dik yokuşlar hariç son vitesten aşağı düşmüyor araç. Türkiye şartlarında o fiyata alınacak en mantıklı araç. 

Bmw 1 serisi hakkında da söylemek istediğim birşey var. Aracın içine oturunca oyuncak gibi geliyor. Ama aracı çalıştırıp yola çıktığınızda çok farklı bir zevk alıyorsunuz. Bindiğinizde araç hakkında kurduğunuz negatif düşünceler biranda kafanızdan siliniyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, kaan-kahraman :

Bu arada kimse Citroen DS4 ile ilgili yorum yapmamış emoji4.png Citroen gerçekten sıradışı tasarımlar yapan bir marka cesurlar. DS4 tarz sahibi bir araba donanım olarak çok zengin tasarruflu bir araç ama Fransız'ların şu yarı otomatik merakı yüzünden yarım kalıyordu bu Araç. Son modellerinde Peugeot ile birlikte Japon Aeisin firmasına EAT6 diye tam otomatik bir şanzıman yaptırmışlar 308 de denedim çok beğendim. 2015 DS4 1.6 blue Hdi 120 hp dizellerde kullanmışlar güzel olmuş. Fiyatları 65-70 bandına inerse ciddi manada düşünebileceğim bir araç DS4

Citroen otobanda 120km/h üstü hızlarda ve özellikle araç yüklüyse yol hakimiyeti ciddi oranda düşüyor ve yandan esen rüzgarlarda araç ciddi savuruyormuş o konuda Citroen forumunda gönderilere denk geldim, sırf o sebepten aracı aldıktan birkaç ay sonra satan kullanıcılar var. Bu ayrıntıya dikkat derim .=)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim araçlara turbo motor koysalar mazda müşterisini başka markaya göndermezler zaten.

Leon 1.2 tsi bence bizim araçlardan çok daha iyi giderken aynı yakıtı yakıyor. Aracım manuel olmasına rağmen leonun özellikle 0-120 arası çok daha çabuk hızlandığını söyleyebilirim.

Ozellikle bu kısma kesinlikle katiliyorum, 1.6 gibi gidip 1.6 gibi de yakiyor. Ara hizlanmalari (turbo olmasi sebebiyle) cok daha iyi. Bence son donemde dizayn edilmis en efektif motorlardan biri. Buradaki tek sikinti, tuketiciye "bu araba 1.2, benziniadeta kokluyo" diye lanse edilmesi. Bi nevi aldatma oluyor, tuketici de ciddi ciddi arastirmadan aldiysa hayal kirikligi yasiyor.

Yine de (bence) leon mu yoksa mazda3 mu alsam diye dusunmek kabul edilebilir fakat; mazda3 satip leon mu alsam diye dusunulemez. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında Mazda'nın performans motoru yok mu var 2.2 dizeli var aynı bizim bindiğimiz Mazda'nın ama Türkiye'de yok işte malum vergiler yüzünden yoksa o motor olsa bu arabada hiçbir arabanın yüzüne bakmazdık


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında 2.2 motor da performans üzerine değil yakıt tüketimi üzerine tasarlanmış bir motor. Artık firmalar 1.6 dizel motordan 160 hp güç üretiyorlar. Mazda mx-5'e koyduğu 1.5 130 hplik motoru bile mazda 3'e koymuyor. 10 yıl önce olsa kimsenin sesi çıkmaz ancak artık devir turbo devri. İnsanlar yokuşta hız kaybetmeden, sessiz ve konforlu bir sürüş istiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

en az Mazda3 kadar kaliteli, Golf alınabilir.  Highline+ geneva veya durban jantlar ile şık duruyor. Sahibindende uygun fiyata bulmak mümkün. En kötü ihtimal comfortline.

Leon fiyatları çok uygun ama Leon hakkında kaliteli yorumunu yapamam.. Fiyat performasn ilişkisi olarak çok iyi o ayrı.

Makyajsız kaza 1 serisi bulmak da mümkün 75 civarlarına

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

en az Mazda3 kadar kaliteli, Golf alınabilir.  Highline+ geneva veya durban jantlar ile şık duruyor. Sahibindende uygun fiyata bulmak mümkün. En kötü ihtimal comfortline.

Evet dostlar, yoldaşlar, tüm anti-volkswagencileri buraya bekliyorum [emoji16]

"En az mazda3 kadar kaliteli"den sonra daha iddialı bi model beklerdim dogrusu :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Holydao :

Evet dostlar, yoldaşlar, tüm anti-volkswagencileri buraya bekliyorum emoji16.png

"En az mazda3 kadar kaliteli"den sonra daha iddialı bi model beklerdim dogrusu :)

Golf'ün nesini kalitesiz buluyorsunuz ? :) Muhakkak kalitesiz tarafları var ama segmentinin ortalamasından yüksek olduğu aşikar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Golf'ün nesini kalitesiz buluyorsunuz ? [emoji4]

Hocam espri yaptım, sakın alınmayın, kalpler kırılsın istemem...

Ama evet, ne yazık ki vw grubundan degil ama vw markasindan hic ama hic hoslanmiyorum. Bunun tek sebebi de Turkiye pazarindaki genel satış felsefeleri. Turk halkini afedersiniz ama enayi yerine koyup ayni ozellik, motor ve donanimdaki hatta fabrikada ayni raydan cikan (skoda, seat) markalara gore abarti fiyatlarla satiyorlar. Dahasi, bu durum 2.el piyasasini da etkiliyor ve 2. El 5 bin kmdeki arac sifirindan daha pahaliya satiliyor, neymiş de sıra beklenmiyormus... Allah askina dunyada nerde hangi markada boyle bir mantik var? Şaka gibi... Ne yazik ki fiyati boyle yuksek tutulunca halkimiz da "kaliteli ki pahali" tarzi bi fikir gelistirmis ve yillardir anlamsiz bir kisir dongu devam ediyor.

Ben vw kalitesiz demiyorum, diyorum ki ayni seviyede bulundugu bircok markaya gore hic bir artisi olmamasina ragmen fiyatlarini yuksek tutuyor. Insanlar bunu protesto edip almayacagina daha da istahla aliyor nasil olsa daha pahaliya satariz 6 ay sonra diye... Dizaynini, donanimini vs begenen begenir, ona lafim yok ama noolur kimse "alman teknolojisi, alman yapmis aaabi" gibi seylerle gelmesin artik, sene kac oldu,almani amerikasi mi kaldi, sahane arabalar var her yerde her markada. Yeter ki insanlar biraz arastirsin, sanzumani neymis, motoru neymis, donanimi neymis...

Mesela ( muhtemelen her ne kadar denk oldugunu kabul etmeyecek olsaniz da...) leon ve golf neredeyse ayni raydan cikiyor fabrikada ama golf'un orta seviye bi donanimini alana kadar leon'un full'unu alabiliyosunuz, ama cogu golf sahibi sirf yukardaki sebeplerden dolayi vw olsun diyor. Yazik gunah bence bu koru korune baglilik...

Ha bi de eklemek isterim ki piyasadaki golflerin passatlarin %70inde sis fari yok, belki baska seyleri yoktur da disardan bakinca onu farkedebiliyorum sadece :D

Neden?

Cunku alan adam bakmiyor ki donanimi nedir motoru nedir kac paradir diger markalara kiyas yapinca sonuc ne cikar...

Etrafimda cok var 1.2 boşline alip sonra "bu muymus arkadas vw yaa diye" isyan eden..

Yoksa kotu marka degil, kimse kotu diyemez herhalde ama Almanya'da sattigi fiyata Turkiye'de satmiyor, en azindan ortalama olarak, nasil olsa aliyor millet mantigiyla. Bu sebeple kendi capimda protesto ediyorum vw'i.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 dakika önce, Holydao :

 


Hocam espri yaptım, sakın alınmayın, kalpler kırılsın istemem...

Ama evet, ne yazık ki vw grubundan degil ama vw markasindan hic ama hic hoslanmiyorum. Bunun tek sebebi de Turkiye pazarindaki genel satış felsefeleri. Turk halkini afedersiniz ama enayi yerine koyup ayni ozellik, motor ve donanimdaki hatta fabrikada ayni raydan cikan (skoda, seat) markalara gore abarti fiyatlarla satiyorlar. Dahasi, bu durum 2.el piyasasini da etkiliyor ve 2. El 5 bin kmdeki arac sifirindan daha pahaliya satiliyor, neymiş de sıra beklenmiyormus... Allah askina dunyada nerde hangi markada boyle bir mantik var? Şaka gibi... Ne yazik ki fiyati boyle yuksek tutulunca halkimiz da "kaliteli ki pahali" tarzi bi fikir gelistirmis ve yillardir anlamsiz bir kisir dongu devam ediyor.

Ben vw kalitesiz demiyorum, diyorum ki ayni seviyede bulundugu bircok markaya gore hic bir artisi olmamasina ragmen fiyatlarini yuksek tutuyor. Insanlar bunu protesto edip almayacagina daha da istahla aliyor nasil olsa daha pahaliya satariz 6 ay sonra diye... Dizaynini, donanimini vs begenen begenir, ona lafim yok ama noolur kimse "alman teknolojisi, alman yapmis aaabi" gibi seylerle gelmesin artik, sene kac oldu,almani amerikasi mi kaldi, sahane arabalar var her yerde her markada. Yeter ki insanlar biraz arastirsin, sanzumani neymis, motoru neymis, donanimi neymis...

Mesela ( muhtemelen her ne kadar denk oldugunu kabul etmeyecek olsaniz da...) leon ve golf neredeyse ayni raydan cikiyor fabrikada ama golf'un orta seviye bi donanimini alana kadar leon'un full'unu alabiliyosunuz, ama cogu golf sahibi sirf yukardaki sebeplerden dolayi vw olsun diyor. Yazik gunah bence bu koru korune baglilik...

 

Yok üstat anladım.

 

Önce sondan başlayayım bende :D Leon ile Golf hiçbir şekilde denk araçlar değil. Malzeme kaliteleri arasında uçurum olmasa da Leon'un  yalıtım, süspansiyon, yol tutuş vs. konularda Golf'ten daha geride olduğunu sürenler söylüyor hep.  Üretildikleri fabrikalar da farklı diye biliyorum.

Bunun adı ticaret, Doğuş Oto'nun pazarlama stratejisi eleştirliyor ama bu adamlar bu taktikle Türkiye'nin ve Avrupa'nın en çok satan markası oluyor; demekki bu taktik işliyor ve ticari başarı getiriyor. Ama yapılan hileler çok büyük yanlışlar tabi satış için her şey mübah diyormuşum gibi anlaşılmasın ama bu fiyat politikası satışlarda başarısını gösteriyor bence.

Fiyat konusunda benim tek eleştrim DSG+TDI konusunda, aşırı pahalı oluyor bu durumda.  

Fakat öteki konfigürasyonlarda piyasa şartlarında fiyatlar olduğunu düşünüyorum.  Mazda3 1.5 power ile Golf 1.4 TSI Highline DSG aynı fiyat. Baktığınız zaman arada da bariz bir performans farkı var.  Donanım olarak da Golf'ün sahip olduğu Mazda3'ün olmadığı donanımlar da var tam tersi durum da var. Kaldı ki 1.2 TSI seçeneği bile 1.5 sky'dan daha iyi performans sunuyor ve o zaman golf'ün fiyatı iyice düşük kalıyor. 

Bunun yanında aracınızı kişiselletirebilmeniz, araç alırken aslında bir kolaylık. Örneğin Golf Highline'daki ek donanımları istemeyip sadece xenon far isteyen biri kendi siparişini verebiliyor.  Sıra beklenmesinin sebebi hem bu hem de yüksek talep durumu.  Fakat örneğin Mazda3'te sunroof bile isteyemeyebiliyorsunuz ve hatta deri koltuk opsiyonu bile anca yeni geldi.. Kişiselleştirme seçenekleri, VAG grubu araçların çok satmasının sebeplerinden biri.

VW araçlarında da pazarlama staretijisine bağlı olduğunu düşündüğüm bazı şımartma özellikleri de genellikle standart oluyor. Örneğin son kasa Golf piyasaya çıktığında hiçbir araçta, ambiyans aydınlatması, renkli yol bilgisayar ekranı, kapı içlerinde ve torpido gözünde kumaş kaplamalar bulunmazken, anca anca çoğu diğer markalar c segmentindeki diğer araçlarına bu tip kalite hissini arttıran şeyler koymaya başladılar.

Her ne kadar Mazda'yı sevsemde, Hyundai'yi  sevsemde bugün C segmenti bir  araç alacak olsam  1.2 TSI manuel Leon Led paket veya 1.2 TSI Golf comfortline Xenon opsiyonuyla olur veya Yeni Elantra 1.6 CRDI 136hp DCT olur.   1.6 TDI DSG konfigrüasyonu konusunda benim de kararım fazla pahalı olduğu ama satış adetleri de ortada. Fakat yeni tdi dsg araçların da dizel otomatik klasmanında rakipleri içinde verimlilik konusunda çok başarılı olduğunu söyleyebilirim. Örneği passat tdi dsg 120 hp seçeneği alt segmentteki rakiplerinden hem çok daha az yakıyor hem de çok daha iyi performans sunuyor.  Babamın şirket aracıyla benim İstanbul şehiriçi ortalamam 5.7.  Piyasa tdi dsg araçlarla dolu. Adamlar bu fiyatlarla bu satışları elde ediyorsa niye fiyatı düşürsünler :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok üstat anladım.

 

Önce sondan başlayayım bende [emoji3] Leon ile Golf hiçbir şekilde denk araçlar değil. Malzeme kaliteleri arasında uçurum olmasa da Leon'un  yalıtım, süspansiyon, yol tutuş vs. konularda Golf'ten daha geride olduğunu sürenler söylüyor hep.  Üretildikleri fabrikalar da farklı diye biliyorum.

Bunun adı ticaret, Doğuş Oto'nun pazarlama stratejisi eleştirliyor ama bu adamlar bu taktikle Türkiye'nin ve Avrupa'nın en çok satan markası oluyor; demekki bu taktik işliyor ve ticari başarı getiriyor. Ama yapılan hileler çok büyük yanlışlar tabi satış için her şey mübah diyormuşum gibi anlaşılmasın ama bu fiyat politikası satışlarda başarısını gösteriyor bence.

Fiyat konusunda benim tek eleştrim DSG+TDI konusunda, aşırı pahalı oluyor bu durumda.  

Fakat öteki konfigürasyonlarda piyasa şartlarında fiyatlar olduğunu düşünüyorum.  Mazda3 1.5 power ile Golf 1.4 TSI Highline DSG aynı fiyat. Baktığınız zaman arada da bariz bir güç farkı var.  Donanım olarak da Golf'ün sahip olduğu Mazda3'ün olmadığı donanımlar da var tam tersi durum da var. Kaldı ki 1.2 TSI seçeneği bile 1.5 sky'dan daha iyi performans sunuyor ve o zaman golf'ün fiyatı iyice düşük kalıyor. 

Bunun yanında aracınızı kişiselletirebilmeniz, araç alırken aslında bir kolaylık. Örneğin Golf Highline'daki ek donanımları istemeyip sadece xenon far isteyen biri kendi siparişini verebiliyor.  Sıra beklenmesinin sebebi hem bu hem de yüksek talep durumu.  

VW araçlarında da pazarlama staretijisine bağlı olduğunu düşündüğüm bazı şımartma özellikleri de genellikle standart oluyor. Örneğin son kasa Golf piyasaya çıktığında hiçbir araçta, ambiyans aydınlatması, renkli yol bilgisayarı, kapı içlerinde ve torpido gözünde kumaş kaplamalar bulunmazken, anca anca diğer markalar c segmentindeki diğer araçlarına bu tip kalite hissini arttıran şeyler koymaya başladılar.

Her ne kadar Mazda'yı sevsemde, Hyundai'yi  sevsemde bugün C segmenti bir  araç alacak olsam  1.2 TSI manuel Leon Led paket veya 1.2 TSI Golf comfortline Xenon opsiyonuyla olur.   1.6 TDI DSG konfigrüasyonu konusunda benim de kararım fazla pahalı olduğu ama satış adetleri de ortada. Piyasa tdi dsg araçlarla dolu. Adamlar bu fiyatlarla bu satışları elde ediyorsa niye fiyatı düşürsünler [emoji3]



Fiyatlarin yuksek olmasi ozellikle 2. ellerde bariz bir sekilde ortaya cikiyor. Durumun vw ile ilgisi yok aslinda dediginiz gibi daha cok dogusla ilgili, dogusu protesto edeyim bundan sonra :D

Yine de bu yuksek talep durumunun abartili oldugunu dusunuyorum, bu kadar mukemmel bi arac degil, ne fiyat ne dizayn ne performans ne de donanim olarak... Hele milletin sira beklemesini falan hic aklim almiyor, parayla rezillik resmen.

Sis farsiz vw'ciler konusunda hakli oldugumu kabul edin ama :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Satma sa ben 6 aya turbolayacam [emoji4] dene seversen sen de turbola:)

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi




Mazda 3 ü mü turbolayacaksınız


Sent from my iPhone using Tapatalk
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...