Jump to content

Bir Mazda 3'ün Yerini Hangi Araç Doldurur ?


kaan-kahraman
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar bayram tatili için Diyarbakır'dan Samsun'a gidip geldim ve bu sefer kesin arabayı değiştirmeye karar verdim. Bu uzun yolda beni o kadar yıprattı ki anlatamam sollamaya çıkacam basıyorum Bi duraklıyor sonra bağırmaya başlıyor ama keşke bağırdığı kadar gitse gitmiyor sinir etti beni. Kayınpeder de 2. Nesil dizel Mazda 3 var Benimkinden sonra canavar gibi geldi performansı.Tamam yol tutuş konfor kalite olarak yanına yaklaşamıyor ama gidiyor araba. Kayınço ve kayınpeder de sürünce aynı şeyi söylediler Benim araç için GİTMİYOR! Hatta nasıl olur Mazda nasıl böyle Bi araç yapmış diyorlar. Kimi arabam çok az yakıyor diye memnun kimi çok yakıyor ama gidiyor diye aracından memnun bizimki ne gidiyor ne çok az yakıyor. Kusura bakmayın sizleri de soğutmak istemem ama sırf bu motor yüzünden acayip soğudum diğer artıları görmez oldum. En kısa zamanda değiştirmeye kesin karar verdim 2012 sonrası
BMW 1.16i 136 hp veya 1.18i 170 hp alacam yaksın ama gitsin bari [emoji51] Yada bulamazsam Alfa guiletta 1.4 170 hp tct bakacam. Kafayı bozdum 2.0, 2.2 dizel motorlara bakmaya başladım. Belki yazıyı okuyanlar performans düşkünü biri zannedecekler aksine arabada eşim ve çocuğum olduğu için doğru düzgün 120 yi geçmedim bile ama bastım mı gitsin istiyorum mesele bu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bayram tatili için Diyarbakır'dan Samsun'a gidip geldim ve bu sefer kesin arabayı değiştirmeye karar verdim. Bu uzun yolda beni o kadar yıprattı ki anlatamam sollamaya çıkacam basıyorum Bi duraklıyor sonra bağırmaya başlıyor ama keşke bağırdığı kadar gitse gitmiyor sinir etti beni. Kayınpeder de 2. Nesil dizel Mazda 3 var Benimkinden sonra canavar gibi geldi performansı.Tamam yol tutuş konfor kalite olarak yanına yaklaşamıyor ama gidiyor araba. Kayınço ve kayınpeder de sürünce aynı şeyi söylediler Benim araç için GİTMİYOR! Hatta nasıl olur Mazda nasıl böyle Bi araç yapmış diyorlar. Kimi arabam çok az yakıyor diye memnun kimi çok yakıyor ama gidiyor diye aracından memnun bizimki ne gidiyor ne çok az yakıyor. Kusura bakmayın sizleri de soğutmak istemem ama sırf bu motor yüzünden acayip soğudum diğer artıları görmez oldum. En kısa zamanda değiştirmeye kesin karar verdim 2012 sonrası
BMW 1.16i 136 hp veya 1.18i 170 hp alacam yaksın ama gitsin bari [emoji51] Yada bulamazsam Alfa guiletta 1.4 170 hp tct bakacam. Kafayı bozdum 2.0, 2.2 dizel motorlara bakmaya başladım. Belki yazıyı okuyanlar performans düşkünü biri zannedecekler aksine arabada eşim ve çocuğum olduğu için doğru düzgün 120 yi geçmedim bile ama bastım mı gitsin istiyorum mesele bu.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Bu aşamaya gelmis olmaniza uzuldum ve ayni araci cok da farkli olmayan cografyalarda kullandigimizi varsayarak "performans duskunu" bir surucu oldugunuza kanaat getirdim, hic kusura bakmayin [emoji23]

Aracta kac kisi vardi bu arada, yuk durumu neydi?
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçta 3 kişiydik bide 7 kg lık oğlum [emoji23] bagajda doluydu ama ıvır zıvır öyle ağır birşey yoktu bence siz çok tatminkarsınız [emoji4] Genel anlamda bizim Araçlarda şikayet edilen bir durum çünkü şehir içi için yeterli ama hatta seri bile diyebilirim tek başıma kullandığımda


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tatminkar olduğum doğrudur; azla tatmin olmayan çoğu bulamazmış :D 

Şaka bir yana, bana gerçekten yetiyor, tabi çok efsane bir performansı yok, hak veriyorum sizin gibi düşünenlere de.

Ne diyelim Allah gönlünüze göre versin :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de ankara-antalya yaptım tatilde. 3 kişiydik araçta bagaj da full doluydu. Hiçbir sorun yaşamadım. Özellikle toroslarda çok keyif aldım. Keşke power donanıma manuel getirseler. Yoksa ya performanstan yada donanımdan feragat etmiş oluyorsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 dakika önce, fatalhand :

Ben de ankara-antalya yaptım tatilde. 3 kişiydik araçta bagaj da full doluydu. Hiçbir sorun yaşamadım. Özellikle toroslarda çok keyif aldım. Keşke power donanıma manuel getirseler. Yoksa ya performanstan yada donanımdan feragat etmiş oluyorsun.

İstedikleri kadar manuel getirirlerse getirsinler, atmosferik motor olduğu sürece öyle bariz bir fark olmaz.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, İlhan :

İstedikleri kadar manuel getirirlerse getirsinler, atmosferik motor olduğu sürece öyle bariz bir fark olmaz.

 

Ben manuel kullanıcısıyım. Kesinlikle bariz fark var arada. Babamda 132lik corolla eniştemde 125lik civic var. Arada performans olarak çok bir fark yok. Keşke turbo beslemeli getirseler ama mx-5'teki 130 hp'lik motoru bile mazda 3'e koymayacaklarını söylüyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, fatalhand :

Ben manuel kullanıcısıyım. Kesinlikle bariz fark var arada. Babamda 132lik corolla eniştemde 125lik civic var. Arada performans olarak çok bir fark yok. Keşke turbo beslemeli getirseler ama mx-5'teki 130 hp'lik motoru bile mazda 3'e koymayacaklarını söylüyorlar.

Sizde haklısınız...

"Bariz Fark" sonuçta kişiden kişiye göreceli bir durum.

Manuel - otomatik vites 0-100 Km hızlanma farkı olarak 1,7 saniye fark var.

Günümüzde değil saniye, salise farkı ile otomobil yarışlarında şampiyonluklar yeni rekorlar geliyor.

Ben şahsen 0-100 Km hızlanma aralığı 8-9 saniye aralığında olmadığı sürece o araca performanslı bir araç yada bariz performansı farklı bir otomobil demem. 

Yukarıda da belirttiğim gibi herkesin beklentisi farklı olduğundan, bu konularda hemfikir olmak zordur.

Mazda 3 manuelde olsa otomatikte olsa benim gözümde performans otomobili değil. Manuel-otomatik arasındaki farkı da kayda değer bulmuyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, İlhan :

Sizde haklısınız...

"Bariz Fark" sonuçta kişiden kişiye göreceli bir durum.

Manuel - otomatik vites 0-100 Km hızlanma farkı olarak 1,7 saniye fark var.

Günümüzde değil saniye, salise farkı ile otomobil yarışlarında şampiyonluklar yeni rekorlar geliyor.

Ben şahsen 0-100 Km hızlanma aralığı 8-9 saniye aralığında olmadığı sürece o araca performanslı bir araç yada bariz performansı farklı bir otomobil demem. 

Yukarıda da belirttiğim gibi herkesin beklentisi farklı olduğundan, bu konularda hemfikir olmak zordur.

Mazda 3 manuelde olsa otomatikte olsa benim gözümde performans otomobili değil. Manuel-otomatik arasındaki farkı da kayda değer bulmuyorum.

Abi sana yeni Honda Civic 1.5 Turbolu lazım 180 küsür beygir. Onu da Mazda 6 fiyatına yakın kakalarlar afedersin :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Mümin :

Abi sana yeni Honda Civic 1.5 Turbolu lazım 180 küsür beygir. Onu da Mazda 6 fiyatına yakın kakalarlar afedersin :)

Fiyat konusuna girersek bu konunun içinden çıkamayız.. 

"C" segmentini baz alırsak 1.4 TSİ ACT 140 Hp hem performans, hem yakıt ekonomisi yönünden bana yeter..

Ama "D" segmenti dersen 170-180 Hp derim...

Zenginin parası züğürtün çenesini yorarmış misali..Ben böyle o olsun, bu olsun derim derim..Ama kara guzuma biner dururum. :D

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben zaten bu araca performans aracı demedim. Civic ve corolla nası gidiyorsa o kadar gidiyor dedim(manuel için). 

1.7 sn'nin çok önemi yok. Düşük hızları daha çabuk atlatan daha çok yer değiştirmiş olur. 1.7 sn geç hızlansa bile manuel olandan daha çok yer değiştirmiş olabilir. Manuel mazda 3'ün 0-100'ü 10.3 sn, golf 125hp nin 0-100'ü 9.1 sn. Görüldüğü gibi arada 1.2 sn var fakat performans hissiyatı çok farklı. Golf düşük hızları çok daha çabuk atlatıyor. Turbo-atmosferik farkında olduğu gibi, aynı motora sahip araçta tork konvertörlü otomatik şanzumanla manuel arasında da bariz fark var.

Otomatik de kullandım manuel de. Kullanan, kıyaslayan arkadaşlarım da var. Genel sonuç manuel olanın çok daha iyi hızlandığı yönünde. Bu nedenle kullanmak, tecrübe etmek gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18.09.2016 at 13:33, kaan-kahraman :

--- doğru düzgün 120 yi geçmedim bile ama bastım mı gitsin istiyorum mesele bu.

Hem konforlu, hem otomatik, hem de araç az cok yüklü iken performans hepsi bir arada olur mu sence? Bir kere motor otomatik ise tatmin edici performansı unut. Otomatiğin tek esprisi konfor; elim vitesle direksiyon arasında gidip gelmesin diyenler için. Cok fazla otomatik kullanmışlığım yok ancak Subaru müstesna şu ana dek kullandığım tüm otomatikler performans açısından tam birer fiyaskoydu.  Şahsen otomatik arabaların hiçbirisine (mercedes dahil) hiçbir açıdan sıcak bakmıyorum. Performans, yakıt tüketimi, bakım, fiyat... her açıdan negatif.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, fatalhand :

Ben zaten bu araca performans aracı demedim. Civic ve corolla nası gidiyorsa o kadar gidiyor dedim(manuel için). 

Ben de dediniz demiyorum !! Bunu diyen benim, tamamen şahsi görüşümü paylaştım. Performans aracı yada performanslı araç değil diyen benim.

 

13 dakika önce, fatalhand :

1.7 sn'nin çok önemi yok.

Katılmıyorum aksine genel olarak çok önemi var.

Kişisel beklentiler doğrultusunda "önemi yok" diyorsanız evet haklısınız. Benim içinde önemi yok çünkü beklentilerimi zaten karşılayan bir değere sahip değil. O yüzden M - AT arasındaki 1.7 saniye farkta benim için bir anlam ifade etmiyor. 

İşin özü atmosferik motorla ancak bu kadar.....

"C" segmentinden örnek vereceğim (Turbo)

Seat Leon FR 1.4 TSİ ACT 140 Hp

M- 0-100 Km Hızlanma 8.2 Sn

Maksimum hız 211 Km

AT- 0-100 Km Hızlanma 9.3 Sn

Maksimum hız 202 Km...

Bizim hızlanma verilerimiz yukarıda var...Maksimum hız Manuelde195 Km..otomatikte 189 Km..

Yakıt değerleri yönüne hiç girmek bile istemiyorum..1.4 TSİ ACT resmen dizel gibi tüketimi var.

Hani bir tabir vardır ya...hem çok kaçıyor, hem az yakıyor :D Adamlar yapmışlar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Söylediğim onca kelimeden 2'sini alıp sadece ona yorum yazmışsınız. Demişimki 1.7 sn'nin çok bir önemi yok. Önemli olan düşük hızları çok daha çabuk aşabilmektir. 0-100 değerleri sadece birer kıyaslama verisi. Bu araçların diğer ara hızlanma verilerinin bana göre çok daha önemi var. Size bunu V-t grafikleri üzerinde karşılaştırmalı anlatmak isterdim ancak iş bilgisayarımdayım şuan. 

Leon'un 140 veya 150 hp'lik motoru zaten şuan en performanslı ve en verimli düşük hacimli motor. Diyorum keşke turbolu bir motor gelse de 1.5 lt ile alınan 120 hp 140-160 hp aralığında olsa. 

Konu çok dağıldı. Asıl demek istediğim olay mazda 3'te otomatik şanzumanın ve/veya 18" jantın performansı törpülediği. Çünkü motor kötü bir motor değil. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, İlhan :

 

Seat Leon FR 1.4 TSİ ACT 140 Hp

 

Leon u alan arkadaşın yakın birisi sana sanırım abi. Sevdin sanırım herşeyini. Markası hariç belki. 

Mazda logosu koysak yarın aracını satacaksın gibi hissediyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hem konforlu, hem otomatik, hem de araç az cok yüklü iken performans hepsi bir arada olur mu sence? Bir kere motor otomatik ise tatmin edici performansı unut. Otomatiğin tek esprisi konfor; elim vitesle direksiyon arasında gidip gelmesin diyenler için. Cok fazla otomatik kullanmışlığım yok ancak Subaru müstesna şu ana dek kullandığım tüm otomatikler performans açısından tam birer fiyaskoydu.  Şahsen otomatik arabaların hiçbirisine (mercedes dahil) hiçbir açıdan sıcak bakmıyorum. Performans, yakıt tüketimi, bakım, fiyat... her açıdan negatif.

Performansla otomatik şanzıman bizim araçlarda birbirini çok etkiliyor olabilir ama bir BMW de hiç de öyle değil. Araba otomatik ama bastın mı öyle bir gidiyor ki aynı şey tsi-dsg kombinasyonunda da geçerli sıkıntı şanzıman değil bence atmosferik motor


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, Mümin :

Leon u alan arkadaşın yakın birisi sana sanırım abi. Sevdin sanırım herşeyini. Markası hariç belki. 

Mazda logosu koysak yarın aracını satacaksın gibi hissediyorum :)

Yok yok....Sadece yakın bir örnekti benimkisi..Mazda 2'si olan kayınçoma 1.2 TSİ Leon almıştık..O dönem bir araştırma da bulunmuştuk..

Aynı Motoru Vw, Seat, Skoda'da kullanıyor sonuçta..Bu saatten sonra Hb araç bana uymaz..

Kaldı ki Mazda'dan sonra da sırf performans farkından ötürü her araca geçiş yapamam...

Mazda'nın en kötü tarafı bu işte...Hem hayıflanıyorsun..ama kopamıyorsunda. :D

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, kaan-kahraman :


Performansla otomatik şanzıman bizim araçlarda birbirini çok etkiliyor olabilir ama bir BMW de hiç de öyle değil. Araba otomatik ama bastın mı öyle bir gidiyor ki aynı şey tsi-dsg kombinasyonunda da geçerli sıkıntı şanzıman değil bence atmosferik motor


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bmw'nin kullandığı otomatik şanzuman dünydaki 1 numaralı şanzuman üreticisi ZF tarafından üretilmiştir. Aynı firmadan şuan peugeot da şanzuman almakta ve başarısı herkesin dilinde. Bu nedenle bmw'nin aktarma başarısıyla birlikte ne yakıt tüketimine ne de performansa çok fazla etki ediyor. Kıyaslanması gereken şanzumanlar dsg, powershift değil. Bu şanzumanın hondanın yıllarca kullandığı otomatik şanzumandan çok farkı yok. Aynı şekilde hyundai'nin kullandığı tork konvertörlü eski tip şanzuman da oldukça başarısızdı. Yerini çift kavramalı DCT aldı. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor kötü motor değil demiş bir arkadaşımız ne açıdan ama bunu belirtin. Tamam sessiz sorunsuz az da yakıyoru kabul edelim ama performans olarak kimse iyi demesin bu motora. Tsi-ecoboost-multiair-BMW nin twin turbo motorları-peugeotun 1.2 130 hp ilk motorlarının yanında bu motora iyi demek hakaret olur. Ha atmosferik motorların arasında iyi dersiniz kabul ederim gel gör ki atmosferik motor mu kaldı


Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, kaan-kahraman :

Motor kötü motor değil demiş bir arkadaşımız ne açıdan ama bunu belirtin. Tamam sessiz sorunsuz az da yakıyoru kabul edelim ama performans olarak kimse iyi demesin bu motora. Tsi-ecoboost-multiair-BMW nin twin turbo motorları-peugeotun 1.2 130 hp ilk motorlarının yanında bu motora iyi demek hakaret olur. Ha atmosferik motorların arasında iyi dersiniz kabul ederim gel gör ki atmosferik motor mu kaldı


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hocam atmosferikler içinde iyi zaten. Ben hiçbir zaman turbolu bir araçla karşılaştırmadım motoru. Ancak bu motoru 60 bin km'dir kullanan biri olarak şunu da söylemek istiyorum. Uzun yolda aynı hp gücündeki her araçla başa çıkar. Yokuşlar dahil. Bağırması lazım çünkü atmosferik. Bu motoru kötü motor yapmaz. Ancak tekrar tekrar söylüyorum. Artık devir turbo devri. Mazda kesinlikle turbo motor çıkarmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...