Jump to content

Bir Mazda 3'ün Yerini Hangi Araç Doldurur ?


kaan-kahraman
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bir saat önce, Lupara :

Araba kağıt üzerinde on numara. Ama içine binince mutlu edecek mi, önemli olan o.

O çakma Aston Martin ızgara ile fordun içinde kendimi hep ezik hisederim ben.

İçerisine binip de mutsuz olduğum Ford olmadı hiç. Önceki aracım 2016 Fiestaydı. Muazzam bir yol tutuşu ve sürüş zevki vardı. Ufak olduğu için satıp Mazda 3 e geçtim. Aralarda Focus kiraladığım oldu. Onların da yaşattığı his aynı.

Aston Martin ızgara olayına gelirsek orası biraz karışık. Zamanında Aston Martin in sahibi Ford du. Bu ızgarayı tasarlayan arkadaş Ian Callum. İlk tasarım DB9 ile yapılıyor. Bu sırada Aston Martin Ford a ait. Gelelim 2015 Focus a. Bu aracın dizaynı da Moray Callum diye bir arkadaşa ait ki kendisi Ian Callum un kardeşi. Çakma Aston Martin ızgarası demek biraz haksızlık olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Tarahumara :

 

 

Ford-Focus_ST-Line-2019-1600-39.thumb.jpg.e8286997a10645c7c024d26b763e9eca.jpg

Arabayı pek detaylı olmasa da içine binip bakınmış biri olarak, özellikle bu fotoğrafta iç mekan şu ucuz parlayan klima bölümü plastiği dışında pahalı gözüküyor (deriler, dikişler, ST-line direksiyon, ışık kullanımı vb de etkisi var) ancak gerçekte maalesef böyle değil, hayal kırıklığına uğradım ben. Bir kere kabindeki tüm plastiklerin renk seçimi başarısız, hatta bu fotoğrafta da kısmen belli oluyor ama gerçekte daha bariz. Bir grilik hissi var, ışıkta parlama yapıyor plastikler ve orta bölümde elinizin değdiği her yer ucuz plastik, kötü değil ama daha premium "pahalı kabin" intibası verebilmeleri gerekirdi (bkz. yakın dönemde çıkmış yeni Mazda 3) Bu hissi körükleyen diğer iki unsur da beyaz-mavi renk ve font seçimi son derece çiğ duran, eski bir windows markette geziyormuş hissi uyandıran, yerleşim estetiğinden uzak pabuç gibi ekran ve Fiesta göstergeleri. Göstergelerde fonksiyonel anlamda bir sorun var mı? Hayır. Bir ayrıcalık, Wow faktörü var mı? kesinlikle hayır. Sorunsuz gösterge işte, koyup geçmişler. 

Ancak asıl eleştirim bunlar da değil. Arabanın iç dizaynı.. kişiliksiz. Yani Ford'a bir aidiyeti yok, yarın başka uzakdoğulu bir marka bu kabinle araba tanıtsa kimse Ford kabini gibi demez, çünkü iç mekan bişey kabini gibi değil. 2013'te Mazda 3 ile başlayıp, diğer modellerle (İ30, Egea HB, Corolla HB) devam eden temaya, hiçbir yorum getirmeden iki dokunuşla aynısını yapıp geçmişler. Estetik unsur yok, tasarım yok, inanılmaz ortalama sıradan bir dizayn. Oturunca hiçbirşey hissetmedim, iyi veya kötü yönde ki bence otomotivin kanseri sıradanlıktır (yılanın başı da VW grubu bu konuda ayrı). En büyük günahı işlemiş Ford bence kabinde.

Focus mk1'in iç mekanı, şu kabindeki orjinalliğe, havaya bakın. Özgünlük, bir yorum, bir karakter söz konusu. Hiç bir otomobilin iç mekanına benzemiyor, new edge çizgisi konuşuyor Fordun. Hatta plastik doku seçimi olarak da kesinlikle çok daha iyi. 1998 yılına ait olmakla birlikte zamansız da bir tasarım

mME1o4.jpg

Mazda ile kıyas olarak şöyle söyleyim, Focustan inip 5 dakika sonra kendi aracıma bindim, en ufak bir zamanda geriye yolculuk yapmadım. Hiçbir zaaf veya eskilik hissetmedim. Hatta aynı arabanın ortak marka grubundaki bir üreticiden yorumuna geçtim gibi geldi. Mazda'nın kamyonla dolu detay eksiği var da Focusa göre, intiba olarak hiçbir fark görmüyorsunuz. Bu kötü birşey mi? Bir araba 2013'te diğeri 2018'de tanıtılmışsa çok kötü birşey.

Ancak geçen ay Mercedes yeni A serisinden kendi arabama geçince yalan yok 2001 Corollaya geçmişim gibi geldi. İnanılmaz bir iç mekan yapmışlar, tamamen next-gen, bambaşka bir kabine geçiyorsun. Nasıl bir renk, kumaş, doku seçimi, ışıklandırma detayları vs stilistlerin, tasarımcıların ve mühendislerin yakaladıkları uyum yüzünü yüzüne çarpıyor. Hiç biri premiumdu diğeri değildi meselesi değil, yakın fiyatlarda aynı segment araçlar. Arada özen farkı var, cesaret farkı var. Yapan ne biçim yapmış işte.

Başka beğenmediğin kısmı halojen farları oldu, titanium bile alsanız, LED farları de içeren baya pahalı bir paketi ekletmeden, (görüş paketiydi heralde) arabanız halojen farla geliyor. Ayrıca kişisel görüş ama titanium modelin jantları bence berbattı.

Beğendiğim hususlar, o kaba yüksek göğüs dizaynının gitmesi ve yeni tasarımın (veya tasarımsızlığın) daha alçak sportif bir oturuşa yol açması oldu, çok benziyor bizim Mazda 3'e bu konuda, İ30'a da çok benziyor. Arka diz mesafesi ciddi genişlemeye ihtiyacı vardı ve öyle de olmuş. 8 ileri tam otomatikle gelmesi de çok isabetli. Kapı cepleri Golf gibi tamamen kumaş ile kaplanmış. Hem sedanın hemde HB'in yan profilleri yılan gibi, çok estetik olmuş, HB modelde Mazda 3'ün biraz arkadan itiş HB gibi arkaya yaslanmış, spor tasarımından esinlendikleri kesin gibi zaten. Test sürüşü yapamadım ama yapsaydım çok beğeneceğime eminim sürüş olarak, torsiyon aks olsa bile. Focus bir ara çok kiraladığım bir otomobildi, test edince mutlaka bir konu açarım kısmet olursa.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Tarahumara :

İçerisine binip de mutsuz olduğum Ford olmadı hiç. Önceki aracım 2016 Fiestaydı. Muazzam bir yol tutuşu ve sürüş zevki vardı. Ufak olduğu için satıp Mazda 3 e geçtim. Aralarda Focus kiraladığım oldu. Onların da yaşattığı his aynı.

Aston Martin ızgara olayına gelirsek orası biraz karışık. Zamanında Aston Martin in sahibi Ford du. Bu ızgarayı tasarlayan arkadaş Ian Callum. İlk tasarım DB9 ile yapılıyor. Bu sırada Aston Martin Ford a ait. Gelelim 2015 Focus a. Bu aracın dizaynı da Moray Callum diye bir arkadaşa ait ki kendisi Ian Callum un kardeşi. Çakma Aston Martin ızgarası demek biraz haksızlık olur.

Tercih meselesi tabi. Beni mazda 3 ten sonra cidden çarpan araç, üst donanımlı yeni civic oldu.Bir de c4 hoşuma gitti.

Aston Martin in forda ait olduğunu ilkkez duyuyorum. İlginç bir bilg. Ayrıca o ızgara tasarımı kime ait bilmiyorum ama db9 dan çok önceki modellerinde de var. Mesela 60lı yılların DB5 inde de var. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada asıl konunun cevabını yorumuma eklemeyi unuttum dalgınlıktan, kullanmadan etmeden bir güzel gömdüm Focusu ama Mazda 3'ün yerini doldurur mu? Doldurur tabiki neden doldurmasın. Mazda 3'ün bir çıt daha modern yorumu gibi zaten araba. Ancak ben Ford'dan daha fazlasını beklerdim, daha fazla özgünlük beklerdim tek demek istediğim bu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 2017 senesinde birkaç araci yakindan inceledikten sonra Mazda 3 almaya karar verdim.  Inceledigim araçlardan biri de 2017 Ford Focus idi.  Birkaç gün Izkar Ford bayiine gidip geldim araci incelemek için.  Deneme sürüsü yapmadim ama içini bayagi inceledim.  Mazda 3 için sira beklemem gerektigini biliyordum.  Ben istedigim araci tam olarak belirler (motor, donanim, sanziman, renk, vs) ondan sonra satis görevlisi ile ciddi konusmaya geçerim ve istedigim kriterlerden asla ödün vermem.  Ford satis görevlisi bana istedigim aracin ellerinde olmadigini ve (Avrupa'dan bir ülkeden, simdi animsamiyorum) getirtmeleri gerektiigini, bunun da haftalar alacagini söyledi.  Bu durum üzerine Ford'dan vazgeçtim ve Mazda'ya yöneldim.

Ford Focus iç donanim ve iç ergonomi olarak bende olumlu izlenimler birakmisti.  Gösterge tablosu siradan olabilir ama çok islevseldi.  Bence Focus gösterge tablosu, okunabilirlik ve estetik açisindan Mazda 3 gösterge tablosundan daha basarili idi.  Örnegin, Focus analog devir saati, sol taraftaki Mazda 3 küçük devir saatinden daha kolay okunuyordu.  Ben kendi aracimda bazen aracin 3,000 devirde mi yoksa 4,000 devirde mi oldugunu anlamak için göstergenin içine girmem gerekiyor.  🙂  Yani devir saatinin rakamlari pek küçük.  Gerçi buna adapte oldum ve artik rakamlari görmeden de LED göstergeden anlayabiliyorum.  Küçük bir detay ama Ford Focus burada daha basarili bence.

Focus ön koltuklar çok rahat, arka koltuklar neredeyse daha da rahat.  Arka koltuklarin sol ve sag taraftaki köselerinde 50cc pet su sisesi alabilecek büyüklükte iki cep var.  Bunlar hosuma gitti.  Üstelik araca binip inerken size hiç engel olmuyor.  Ben ilk defa Ford'da gördüm.  Arka koltuklarda oturanlar buralari rahatlikla kullanabilir (özellikle uzun yolculuklarda).  Arka kapilarda cep zaten var.

Bagaj hacmi yeterli görünüyordu.  Stepne var (tam boy mu yoksa ince mi, animsayamadim).  Bagajin içi de kaliteli idi.

Eger mutlaka ikinci el bir araç alacaksaniz bence mutlaka en yenisini (sene ve km olarak) seçmeye çalisin.  Araç eskidikçe sorunlar artar malum.  Ben olsam daha eski bir Mazda 6 almaktansa, daha yeni bir Mazda 3 tercih ederim.  Bu isi biraz bilen biri olarak su gerçekten de bahsedip bitireyim.  Gerçekte Mazda 3 ile Mazda 6 arasinda çok büyük bir fiyat farki yoktur.  Bunu görmek için ABD'deki fiyatlarini kontrol edebilirsiniz.  Türkiye'de Mazda 3 ile Mazda 6 arasindaki ciddi fiyat farki, vergilerin silindir hacmini baz almasindan kaynaklaniyor.  Aptalca bir uygulama, biliyorum.  Baska bir deyisle siz aslinda Mazda'dan çok T.C. devletine yüksek vergi ödediginiz için Mazda 6 bu denli pahalli.  Inanmiyorsaniz dedigim gibi bu araçlarin ABD fiyatlarina bakin.  O denli farkli olmadiklarini göreceksiniz.  Ben senelerce ABD'de yasadim ve araç kullandim.  Orada olsaydim ben de Mazda 6 tercih ederdim.  Ama burasi Türkiye...

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, ozgur35 :

Fiat amblemı yerıne Ford yapıstırmıslar 🤣🤣

Nasıl benzettiniz bu ikisini hocam ya :D alakaları bile yok. En benzer yanları direksiyonları ki onda bile biri yuvarlak diğerinin altı düz. İki araç var bizde. Biri HB Egea lounge plus, diğeri HB Mazda 3. Egea'da fena bir araç değil ama Mazda 3'ün yerini dolduramaz tabi ki. Radar cruise, otomatik fren, Android Auto, Apple carplay. 120 hp 320 tork. Hiç fena araç değil. Ne Focus'la ne de Mazda 3'le kıyaslamak doğru olmaz elbette. Her yerinden trim sesi geliyor 2018 model arabanın.

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Tarahumara :

Nasıl benzettiniz bu ikisini hocam ya :D alakaları bile yok. En benzer yanları direksiyonları ki onda bile biri yuvarlak diğerinin altı düz. İki araç var bizde. Biri HB Egea lounge plus, diğeri HB Mazda 3. Egea'da fena bir araç değil ama Mazda 3'ün yerini dolduramaz tabi ki. Radar cruise, otomatik fren, Android Auto, Apple carplay. 120 hp 320 tork. Hiç fena araç değil. Ne Focus'la ne de Mazda 3'le kıyaslamak doğru olmaz elbette. Her yerinden trim sesi geliyor 2018 model arabanın.

Ama ekran, menfez yerlerı, menfezın altındaki klıma yerlerının tasarımı benzemıyor mu 🙈

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, ozgur35 :

Ama ekran, menfez yerlerı, menfezın altındaki klıma yerlerının tasarımı benzemıyor mu 🙈

 

"organize işler" filmindeki sean connery sahnesi geldi aklıma.. "abi adam benzetiyor" :)))

bence de benzemiş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

34 dakika önce, ozgur35 :

Ama ekran, menfez yerlerı, menfezın altındaki klıma yerlerının tasarımı benzemıyor mu 🙈

 

benziyor kesinlikle. birbirinden ayrılan tüm noktalar asağı yukarı aynı yerden ayrılmış. muhtemelen çok klasik bir yaklasım olduğundan bin tane örneği vardır bu tasarımın.

aman sürüden ayrılmayın ha kurt murt kapar:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Egea sedan konsolunu değil de HB'i andırıyor (yerleşim aynı olduğu için) ancak Egea'daki daha özensiz yapı göze batıyor tabiki. B sınıfı platformu olduğu için bir basitlik söz konusu zaten,

360576281_egeainterior.thumb.jpg.f24cc01bf49266e1dfbbef17b2e0c11a.jpg

 

Ford'un kabini İ30'a çok daha fazla benziyor. Fakat İ30'un kabinindeki plastik renk ve doku seçimi daha kaliteli duruyor, bayide de bakmıştım. Ekran iki araçta da böyle harici bir konumlandırma için fazla büyük olduğu için çirkin duruyor. Mazda 3'ün ekranı 7 inch olduğu için daha kibar duruyor, kokpite entegrasyonu da daha ustaca,

504197074_i30interior.thumb.jpg.10e5641ca749c083b807d182b06e3839.jpg

1909710206_mazda3interior.thumb.jpeg.d406ddc606706babc36408332e596ba3.jpeg

 

Vee tüm harici ekranlar içinde en kötüsü, 90'ların Sony trinitron televizyonunu ön kapağını ayırıp koymuşlar gibi, yandaki ucuz kanal düğmeleri, çerçeveler, aşağıdaki sirius xm yazıları :) 

Yine de Toyota farklı bir yerleşim,dizayn yapmış en azından.

815879872_corollainterior.thumb.jpg.877066a348039873cb505cb1b3c2b6ce.jpg

Skoda Scala ise kısıtlı bütçeyle (hatta araba B sınıf altyapısında MQB A0 diye geçiyor) ve harici ekranla bile daha özgün bir kabin yapılabileceğinin ıspatı,

1677625480_scalainterior.thumb.jpg.4f4870c048990190f55f27b86ebb1b63.jpg

Son olarak kompakt HB'lerde kabin favorim, 2018 İmpreza HB. Genel olarak da çok iyi bir otomobil ama ülke pazarı olarak bir haberiz ne yazık ki,

16NVRA.jpg

İmpreza yeni Mazda 3'ten sonraki favorim tabiki :)

1201331675_mazda3newinterior.thumb.jpg.ecdfd3aee745454c882809d657b96c38.jpg

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim bir önceki aracim 2009 Subaru Impreza manuel idi.  Yol tutusu gayet iyi bir araçti.  Bence en önemli artisi sürekli AWD olmasi.  Eger kazara çamura veya kuma girerseniz avantajli bir araç.  Ancak, artik Bayraktar Otomotiv Impreza ithal etmiyor.  Nedeni belirsiz.  Belki üst kademedeki bir yönetici "bunu artik getirmeyelim" dedi.  Bilinmez.  Türkiye'ye gelmeyen baska kompakt veya üzeri araçlar da var.  Örnegin, Nissan kocaman SUV'leri ithal ediyor ama kompakt Sentra ithal edilmiyor.  Baska bir örnek, Chevrolet Cruze gibi bence siradan bir model ithal ediliyor ama gerçekte ondan daha basarili olan Chevy Impala Türkiye'ye ithal edilmiyor.  Bu örnekler bazen bana "acaba bu sirketleri kimler yönetiyor?" sorusunu sorduruyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konuyu açan isim olarak şunu yazayım Mazda 3 ümü sattıktan sonra aldığım araçlar alfa romeo guiletta-bmw 1.16-mercedes cla 180d-audi a3 sedan-mazda cx3 son olarak passat b8 son kasa bunlar aldığım araçlar test ettiğim yada bir şekilde kullandığım araçlar ise range rover evoque (kardeşimde var kategori dışı bırakılabilir)-bmw 3.20i-bmw 4.18i- yeni audi a5,2011 mercedes c180- 2015 mercedes c180-skoda superb-reanult megan yeni kasa-peugeot 3008 yeni kasa ve kategoriye alma gereği duymadığım astra,focus,308,vb diğer araçlar...

Benim bu araçlar içinde en zevkle kullandığım BMW 1 serisi oldu.Eksileri çok yakıyor içi çok sade ve dizaynı çok sıradan.

 Mazda 3 ün yerini ne doldurur derseniz mercedes c180 amg derim.Sürüş konfor kalite görüntü bence ideal.

Suv olarak Mazda CX3 çok keyifli ve güzel bir araç ama kronik sorunları çok bknz arıza ışıkları, direksiyon, su alan farlar vb.

Peugeot 3008i çok beğendim sürüşü çok rahat donanım zengini iç kokpit süper ama o fiyatlara alınır mı bilemem

Bunun dışında alfa çok tarz ama kalite sıfır, Cla çok tarz donanım 10 numara onun dışında rezil bir araba,a3 sedan,superb ve passat konforlu geniş ama çok sıradan yeni megane tuhaf şekilde hoşuma gitmişti ama renault işte bmw 4.18i ve audi a5 çok güzel görüntü olarak ama basık ve performansları yetersiz fiyatları yüksek,3.20i performans harika yakıt yüksek içi kötü ve son olarak golf 1.4tsi bmw 1 e yakın bir sürüş dinamiği vardı fena değildi o da .

Benim yorumlamam bu kadar :) Benim şampiyonum Mercedes c180 amg hele bide sümbül kırmızısı olacak içi de dış budak ömür boyu binerim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Tarahumara    Focus bu modelinde yeni ve etkileyici görünmek adına eski görüntüsünü bozmuş.  Yanlar falan gereksiz köşeli, onların aerodinamikle ilgisi yok, sadece etkileme amaçlı fakat ölçüyü kaçırmışlar. İç kısım özellikle orta konsol da olmamış ayrıca. Jantlar ise 5 yapraklı çicek gibi.  Araba biraz normal ve düzgün görünsem kimse bana bakmaz satamam kaygısı var gibi :) Araç bu haliyle değil Mazda'ya Kia'ya bile rakip olamaz bence. Kia daha düzgündür bundan :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, Revivo73 :

Focus bu modelinde yeni ve etkileyici görünmek adına eski görüntüsünü bozmuş.  Yanlar falan gereksiz köşeli, onların aerodinamikle ilgisi yok,

focusun bu modelinde sınıfının en iyi aerodinamiğine sahip. 8 ileri şanzımanıda çok iyi ayarlanmış. sport modunda yazılımlı gibi hareket ediyor.

Ford un hatası şu: Bu modelin ismi focus olmayacaktı O hatalı

10.01.2019 at 22:24, Leanback :

Focus mk1'in iç mekanı, şu kabindeki orjinalliğe, havaya bakın. Özgünlük, bir yorum, bir karakter söz konusu. Hiç bir otomobilin iç mekanına benzemiyor, new edge çizgisi konuşuyor Fordun. Hatta plastik doku seçimi olarak da kesinlikle çok daha iyi. 1998 yılına ait olmakla birlikte zamansız da bir tasarım

focus mk1 iç tasarımı sadece tasarım masasından üretime geçti, ilk defa modelleme yapmadan. O yılda satış stratejisi de 0 reklam ile piayasaya sürülmüştü. Showroomlarda önü paravan ile kapatıldı.. Bu kadar gizlenme sebebi, o dönem imal edilen en iyi yol tutuş ile manuel şanzıman ile motor uyumu idi.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bmw 4 serisi gran coupe olsa anında vedalarışım mazda ile:) 

kendi arabamı alırken alternatiflerimden biri de iki-üç yaş daha yaşlı, donanım olarak da power donanımın yanına yaklaşamayan bmw 316i idi, vazgeçmiştim. çünkü f30 hiç hoşuma gitmiyor. bana kalırsa ki kalmaz ön kaputta camurluk hizasında belli bir açıdan bakıldığında çizgisel bir sorunu var. hatları ızgarada bitirmek adına biraz saçmalamışlar. kaputun aniden eğim kazanması da bir etken bence

ama o fiyatlara 4 serisi olsa ön camlar manuel, teybi kasetçalarlı olsa da alırdım. 

fakat şimdilik alacağim bir sonraki araç %99.9 4. nesil görünüyor. yani benim için yeri şimdilik bir başka mazda ile dolar, kısmet...

3 serisinde bahsini ettiğim alan ise burası

IMG_20190117_054415.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...