Jump to content

2.Nesil Dizel Mazda 3 Periyodik Bakımı İçin Alternatif Yedek Parçalar


ibrasoft
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar.

Aracına dışarıda bakım yapmak isteyenler için @İlhan ın tavsiyesi üzerine bu konuyu açıyorum. Servis maliyetlerinden dolayı aracının bakımını dışarıda yaptırmak isteyen, ancak yan sanayi veya kalitesiz parçaları da tercih etmek istemeyenler için faydalı olur umarım. 
Ben bakım yaparken Bosch ürünlerini tercih etmiştim, bir sıkıntı yaşamadım. Kalite olarak söyleyecek pek fazla söz yok malum. Orijinal kalitesinde ürünleri.

Bosch Parça kodları;

Bosch Yağ filtresi : 0 986 TF0 094

Bosch Marka Hava filtresi: F 026 400 492 (hava filtresinde muadil bir kod daha var)

Bosch Polen Filtresi: 1 987 432 209 

Ayrıca aracınızın (Mazda olması şart değil ancak konu gereği Mazda Dizel için) Bosch firması tarafından üretilen tüm parçaları için kod linkini de ekliyorum.
Benzinli Mazda aracı olan arkadaşlar sayfa üzerinden tekrar araç seçimi yaparak kendi ekipmanlarına ulaşabilirler.

http://www.bosch-automotive-catalog.com/tr/internet/ECAT/vehicle-info/-/vehicle/equip/MAZ/1917/-adt1m5hcgbtol06v5qcngqs69ib06ilq?country=TR

Linkte Servis, Motor, Kaporta, Yürüyen Aksam ve Aktarma organları ile ilgili Bosch marka ürünlerin parça kodlarına ulaşabilir, satın almak istediğinizde bu kodlarla filtre aldım ama uymadı gibi sorunlar yaşamadan satıcınıza sipariş verebilirsiniz.

Mann Parça Kodları:

Mann Hava Filtresi : C 16 134/1  ( Uzun Kod: 4011558021085)

Mann Yağ Filtresi : HU 716/2 x    (Uzun Kod: 4011558295400)

Mann Polen Filtresi: CU 26 008-2 (Uzun Kod: 4011558014964)

Mann Yakıt Filtresi: WK 9046 z   (Uzun Kod: 4011558040352)  


Mann Ürünleri için 2. Nesil Dizel Mazda 3 e ait sayfanın linki;
https://catalog.mann-filter.com/EU/tur/vehicle/MANN-FILTER Katalog Europa/Araçlar/Otomobiller %2B Ticari Araçlar/MAZDA/3 (BL)/1.6 MZ-CD (T102298)

Ayrıca sayfada filtre grubundan birini seçtikten sona "Çapraz Referans" bölümünden aynı filtreyi kullanan diğer araç üreticilerinin oem kodlarına da ulaşabilirsiniz.

(Yakıt Filtresi alt kısım ve üst kısım iki parçaya ayrılabiliyor. Mann sitesinde göreceğiniz görseldeki alt kısma ait. İyi oturtulmazsa hava alabilir dendiği için komple Ford olarak almıştım.)
Mazot filtresini eğer kendiniz değiştirecek iseniz filtre montajından sonra havayı almak için biraz uğraşmanız gerekecek. Geri dönüş hattından hava çekme işlemi yapılması gerekiyor.

Uyumlu olarak aynı motoru kullanan firmalardan;

Ford Focus Hava Filtresi : 1 848 220 

Ford Focus Yakıt Filtresi : AV6Q 9155 AA


Citroen/Peugeot Yağ Filtresi : (1109 AY)  5369-9656432180 (kısa ve uzun kodları)


Benim bildiklerim bunlar :)
İlave etmek isteyen arkadaşlar kullandıkları markalardan kaliteli ve sorun yaşanmayacak ürünlerin parça kodlarını paylaşabilirlerse daha faydalı olur. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İbrahim zaman ayırıp bu konuya el attığın için tekrar çok teşekkürler. Ellerine emeklerine sağlık.

Evet arkadaşlar bu şekilde periyodik bakımlarda kullanmış olduğunuz alternatif sarf malzemeleri ve yedek parçaları bu başlık altında toparlayabiliriz.

Hatta konuyu dağıtmamak adına paylaşım sonrası ilk mesaja ilave ederek düzenleyebiliriz.

Keyifli forumlar diliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 gün önce bosh filtre setini aldım adem ustaya gittim, yağ filtresinin ne olursa olsun orj takılmasını tavsiye etti aksaraydan orj yağ filtrre getirtti.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yağ filtesi gibi diğer filtrelerde de orijinal ekipman üreten firmaların ürünlerinin tercih edilmesi gerektiğini düşünüyorum. Mann, Bosch, Fill, araç üreticilerinin kendi ürünleri gibi. Bu firmalar zaten araç üreticilerine orijinal ürün sağlayan firmalar. Mann zaten hem araç üreticisi, hem de her çeşit filtre grubunda öncü firmalardan. Bosch u söylemeye bile gerek yok ama VW grubunda neredeyse aracın tamamını üreten firma. Her araç için parça ürettiği gibi, yeni araç ve motor üretiminde de firmalara destek sağlıyor. Bu firmaların ürünlerini tercih edebilirsiniz. 

Kullanıcılar olarak bizler de bilinçlendik. Eskisi kadar kalmasa da; genelde ucuz diye servisten almayarak yan sanayi veya ucuz ürünle anlık tasarrufla bakımları uyguna getirmeyi düşünen kullanıcılar var. Ama artık eskisi gibi değil, servis dışında da orijinal ekipmanları, orijinal kalitesindeki sarf malzemelerini dışarıdan temin etmek mümkün.

Hava filtresi bile hafife alınır genelde ancak özellikle turbo beslemeli araçlarda filtreden geçen havanın ilk uğradığı yer turbonun 150-200 bin  devirle dönen pervanesidir. Filtrede yaşanacak olumsuz bir durumda en hassas parçalardan biri olan turbomuz isyan bayraklarını çekebilir. Yazılım atılarak sınırlara dayandırılmış araçlarda hava filtresinin 5K kmde değişmesi tavsiye ediliyor genelde.
 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

@murataslanix Murat öğretmenim;

Dizel Mazda 3'ün 40 Bin km bakımı normal ara periyodik bakımdır. Ekstra olarak polen ve yakıt filtresi vardır.

Motor yağı

Yağ Filtresi

Hava Filtresi

Polen Filtresi (20 bin ve katlarında değişiyor)

Mazot filtresi (40 bin ve katlarında değişiyor)

Diğer fren balatası ve diskleri, tamamen sürüş koşullarına bağlı. Şu km'de değişir, bu km'değişir diye bir mesafeye bağlamak yanlış olur. Bakıma götürdüğünüzde kontrole edilir gerekli görülürse değiştirilir.

Onun haricinde fren hidroliği kontrolü.

Lastiklerin dumunun kontrolü. 40 bin kmdeki aracın muhtemelen fabrika çıkışı lastikler vardır üzerinde.

Akü ölçümü yaptırabilirsiniz, akünüzün durumunu öğrenebilmek için..

Bu konunun diğer sayfalarına da bir göz atabilirsiniz. Aklınıza takılan bir yer varsa, bu başlıktan devam edebiliriz. Kolay gelsin.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok teşekkür ederim İlhan bey, bu forum sayesinde mazda almadan bir çok şey öğrendim. Sağolun

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, murataslanix :

Çok teşekkür ederim İlhan bey, bu forum sayesinde mazda almadan bir çok şey öğrendim. Sağolun

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Rica ederim, lafı olmaz. Dediğim gibi elimizden geldiğince burada herkes birbirine yardımcı olmaya çalışıyor. Özel yada acil durumlarda kişi isimlerini etiketleyebilirsiniz. Ama bunu tapatalktan yapamazsınız. Ya pc'den yada mobil sayfamızdan/tarayıcıdan yapabilirsiniz. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...
05.12.2016 at 08:29, İlhan :

@murataslanix Murat öğretmenim;

Dizel Mazda 3'ün 40 Bin km bakımı normal ara periyodik bakımdır. Ekstra olarak polen ve yakıt filtresi vardır.

Motor yağı

Yağ Filtresi

Hava Filtresi

Polen Filtresi (20 bin ve katlarında değişiyor)

Mazot filtresi (40 bin ve katlarında değişiyor)

Diğer fren balatası ve diskleri, tamamen sürüş koşullarına bağlı. Şu km'de değişir, bu km'değişir diye bir mesafeye bağlamak yanlış olur. Bakıma götürdüğünüzde kontrole edilir gerekli görülürse değiştirilir.

Onun haricinde fren hidroliği kontrolü.

Lastiklerin dumunun kontrolü. 40 bin kmdeki aracın muhtemelen fabrika çıkışı lastikler vardır üzerinde.

Akü ölçümü yaptırabilirsiniz, akünüzün durumunu öğrenebilmek için..

Bu konunun diğer sayfalarına da bir göz atabilirsiniz. Aklınıza takılan bir yer varsa, bu başlıktan devam edebiliriz. Kolay gelsin.

 

slm ilhan abi, ben 40000 km bakımı ıcın okan abıye gorene gıttıgımde bana 40000 bakımı agır bakımdır filan demışlerdi. sız burda normal ara perıyodık bakım yazmıssınız . sızın burda belırttıgınız gıbı bı tablo var mı ?(perıyodık bakım tablosu). bide benım arac benzin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, m3çağlar :

slm ilhan abi, ben 40000 km bakımı ıcın okan abıye gorene gıttıgımde bana 40000 bakımı agır bakımdır filan demışlerdi. sız burda normal ara perıyodık bakım yazmıssınız . sızın burda belırttıgınız gıbı bı tablo var mı ?(perıyodık bakım tablosu). bide benım arac benzin.

Çağlar senin araç benzinli olduğu için zaten çok tasan derdin yok. Daha öncede belirtmiştim sendeki hava filtreside KN hava filtresi olduğundan oda değişmeyecek. Fren balata disklerin durumuna bakılır. Daha öncede söylemiştim, sana @okkko Okan'da söylemişti kendisine ulaşırsan sana yardımcı olacak.

40 bin basit bakım..yani düşünemiyorum seni 100 bin km bakımda. :D  :geyik: 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, İlhan :

Çağlar senin araç benzinli olduğu için zaten çok tasan derdin yok. Daha öncede belirtmiştim sendeki hava filtreside KN hava filtresi olduğundan oda değişmeyecek. Fren balata disklerin durumuna bakılır. Daha öncede söylemiştim, sana @okkko Okan'da söylemişti kendisine ulaşırsan sana yardımcı olacak.

40 bin basit bakım..yani düşünemiyorum seni 100 bin km bakımda. :D  :geyik: 

abi arabanın ilk sahibi beni kendıne benzetti sanırım :D  bırazdan arayım randuvu alıcam okan abiden ;)   genclıgımıze toylugumuza ver abi sacma sorularımızı,ilk arabam anlamaya öğrenmeye çalısıyorum ;) 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Konuyı @quiteguide arkadaşımızın vesilesi ile hortlatayım.

www.megaparca.com

Sitede 1-2-3.Nesil Mazda 3 parçaları bulunmakta. 

@Zealot Ufuk Ferodo Disk/Fren Balatası Duydun mu / Kullandın mı ?

http://megaparca.com/urun/mazda-3-2009-2013-16-d-arka-fren-balatasi-5610

http://megaparca.com/urun/mazda-3-2009-2013-arka-fren-diski-20410

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fabrikadan üzerinde gelen parçalar serviste değiştirilen parçalardan farklı mıdır ? 
ben daha kaliteli olduklarını düşünüyorum ilk üzerinde gelen parçaların.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

fabrikada takılan ile serviste takılan  parçalar ...    aynı parçalar veya serviste takılanlar olumlu revize görmüş.

şöyle ki  : parça kodunun sonunda A-B -C -D  harfleri varsa   parça güncellenmiş demektir. A yazıosa 1 kere  D  yazıosa 4 kere güncellenmiştir..  

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ön disk 'te şikayet olarak   frene basınca  titreme yoksa değişmesine gerek yok.

frene basınca titreme varsa  

a) tornalatıp devam 

b)disk değişir

 

a) balata değişimi ve araç üzerinde sökülmeden torna işlemi toplam 70 tl. kartal oto sanayi frenci burak.. daha önce hiç tornalanmadıysa harika sonuç verir..  fabrika ayarına geri döner. zaten balata değiştirmeye de 50 tl alıyorlar piyasada..   tornalama tavsiyemdir.

daha önce  tornalandıysa  2. kez tornalamak bazen işe yaramıyor.

b)disk değişiminde en iyi markalar   trw  ve blueprint  dir. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, İlhan :

Konuyı @quiteguide arkadaşımızın vesilesi ile hortlatayım.

www.megaparca.com

Sitede 1-2-3.Nesil Mazda 3 parçaları bulunmakta. 

@Zealot Ufuk Ferodo Disk/Fren Balatası Duydun mu / Kullandın mı ?

http://megaparca.com/urun/mazda-3-2009-2013-16-d-arka-fren-balatasi-5610

http://megaparca.com/urun/mazda-3-2009-2013-arka-fren-diski-20410

Şu bir gerçek ki; Mazda 3 için piyasadaki en iyi disk/balata Ate. 2. Nesil Mazda 3 stock fren sistemi zaten ate tarafından tedarik ediliyor.

Özellikle balatası çok yumuşak, otm. vites aracta çabuk bitiyor ama hakkını veriyor.

Disk kadar balata fiyatı olunca, ben tercihimi ferododan yana yaptım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda 3 stok balata ATE değil bence.. 

ate  audi vw grubuna balata yapar.. 

japonu bozar.. 

ruhuna ters..  

Eşşek bilmediği otu yerse başı ağrırmış.. 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, Zealot :

mazda 3 stok balata ATE değil bence.. 

ate  audi vw grubuna balata yapar.. 

japonu bozar.. 

ruhuna ters..  

Eşşek bilmediği otu yerse başı ağrırmış.. 

Yabancı bir sitede görmüştüm bir kaç sene önce.

TRW diski bilmem ama balatasini bisiklete bile takmayacagim bir marka.

Bir iddaa da Avrupa'da en çok satan 10 aracın 8'inde ferodo bulunduğu yönünde. Bizim araçlar Capon tabi, samani sapla ayırıp vermek lazım.

http://www.ferodo.com.tr/about.html

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...