Jump to content
Osman Şahin

2.Nesil Mazda 3 Mazot Filtresi Değiştikten Sonra Çalışmadı

Tavsiye Edilen Mesajlar

Osman Şahin

Yağı filtreleri aldım ustaya gittim. Elazığ'da servis yok eski Mazda sevrsisinde çalışan biri varmış onu tarif ettiler. Mazot filtresini taktı araba çalışmadı. Depo kapağından hava basıp filtreyi mazotla doldurdu olmadı, hava filtresinin ordan Balat'a spreyi sıkıp çalıştırdı ama mazota geçmedi. Sonra motor arıza ışığı yandı. Yarın Diyarbakır'dan alet getirip bakacaklarmış sorun ne diye. Bakıma gittik pişman olduk. Bi fikri olan var mı.

Araç 2011 Mazda 3 115 HP. 

Bi de bu arabada dpf varmı. İlk sahibi var dedi usta yok dedi. 

Teşekkürler 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
casedede

Bence mazot pompasina mazot gelmemis olabilir bir de akünüzü bir ölçtürün. Akü bitmeye yakin arkadasimda dizel arac var o da calismiyordu sonra akuyu degistirdi pompa tam islevini gerceklestirdi.eger sorun orda degilse yuksek ihtimal dpf dir varsa efer

SM-G928C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

 

9 saat önce, osman_sahin :

Bi de bu arabada dpf varmı. İlk sahibi var dedi usta yok dedi. 

 
Bu sorunuzun yanıtına istinaden aşağıdaki yanıta bakabilirsiniz.
 
  29.11.2010 at 18:30, okkko :

Yeni bakım gerektirmeyen dizel parçacık filtresi (DPF)

 

Önceki MZ-CD 1.6 motor, dizel parçacık filtresindeki (DPF) parçacık maddesini yakmak için bir katı maddesi kullanıyordu. Güncellenmiş 1.6 litrelik motor, egzoz gazı sıcaklığını artırmak ve parçacık yanma işlemini geliştirmek için oksidasyon katalizörü kullanmaktadır. Bu da katkı maddesi kullanımı olmaksızın DPF’nin çalışmasını sağlar. Yeni kaplı DPF bakım gerektirmez ve çalıştırma maliyetlerinde önemli tasarruf sağlar.

DPF ile ilgili şu konumuza da bir göz atabilirsiniz.

Mazot filtresini nereden temin ettiniz ? Yanlış bir filtre filan olma ihtimali olabilir mi ? Can kardeşimin dediği Akünüzün ölçümünü yaptırın, büyük ihtimal halen fabrika aküsü vardır üzerinde. Benimde aracım 2011 dizel mazda 3 4-5 ay önce akümü değiştirdim. Bu arada gittiğiniz servise, ve Dpf yok diyen ustaya aman dikkat edin ! Söylediklerini, yaptıklarını muhakkak sorgulayın araştırın. Bu konuda @casedede kardeşimizin geçmişte dili yanmıştır. 

Geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Osman Şahin

Ben tam tatmin olmamakla birlikte ustanın dediğine göre filtre yanlışmış. Aldığım filtre n11 de focus tdci 1.6 mazot filtresi otoyedekparça diye bi yer. Şase nosuna göre yolladılar ama usta su tahliyesine göre filtrenin kısa olduğunu bu yüzde plastik yuvasına oturturken o yuvayı bozduğunu söyledi. Ford marka bi filtre almış takmış çalışmış. Ama benim aldığımın üstünde plastik yuva yoktu usta o yuvayla birlikte satılan ford filtresini almış. Tahminim daha önce filtre değişiminde son işlem gibi plastik yuva ile birlikte değişmiş ama ben sadece metal filtreyi almışım aralarında milimlik bi fark varmış o yüzden olmamış. Yada ustanın günahına gireyim hata yapmış filtre kısa diye bahane üretiyor. 

Aracı aldım yola çıktım depoyu fulledim bi tur atayım dedim yokuşa falan vurayım. 3 km sonra o üst tepedeki işaret yandı söndü ve araba gaz almadı. Zor bela ustaya gittim. Bindik bu sefer baya gitti anlamadım ben. Dedi yeni mazot filtre değişimi falan bi yere bişey girmiştir o çıkınca araba çalışır. Şimdi çalışıyor bakalım başla bişey çıkmazsa inşallah. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
58 dakika önce, osman_sahin :

Ben tam tatmin olmamakla birlikte ustanın dediğine göre filtre yanlışmış. Aldığım filtre n11 de focus tdci 1.6 mazot filtresi otoyedekparça diye bi yer. Şase nosuna göre yolladılar ama usta su tahliyesine göre filtrenin kısa olduğunu bu yüzde plastik yuvasına oturturken o yuvayı bozduğunu söyledi. Ford marka bi filtre almış takmış çalışmış. Ama benim aldığımın üstünde plastik yuva yoktu usta o yuvayla birlikte satılan ford filtresini almış. Tahminim daha önce filtre değişiminde son işlem gibi plastik yuva ile birlikte değişmiş ama ben sadece metal filtreyi almışım aralarında milimlik bi fark varmış o yüzden olmamış. Yada ustanın günahına gireyim hata yapmış filtre kısa diye bahane üretiyor. 

Aracı aldım yola çıktım depoyu fulledim bi tur atayım dedim yokuşa falan vurayım. 3 km sonra o üst tepedeki işaret yandı söndü ve araba gaz almadı. Zor bela ustaya gittim. Bindik bu sefer baya gitti anlamadım ben. Dedi yeni mazot filtre değişimi falan bi yere bişey girmiştir o çıkınca araba çalışır. Şimdi çalışıyor bakalım başla bişey çıkmazsa inşallah. 

Dizel bir otomobilde en önemli, en kritik parçaların başında gelir Yakıt filtresi ve Hava filtresi. O yüzden mümkün mertebe orijinal markanın ürünlerini yahut %100 uyumlu muadil markaların ürünlerini kullanmalıyız. Şu an yaptığınız deneme yanılma yöntemi büyük cesaret gerçekten. 

Yakıt filtresi çok sık değişen bir sarf malzemesi değil, o yüzden alternatif arayışlara girmenin çok mantıklı olmadığını düşünüyorum.  

Kaliteli bir akaryakıt firmasının, bildiğiniz güvendiğiniz sabit bir istasyonundan dizel yakıt alarak.

Çeyrek deponun altına inmeden, yakıt alarak..
 

Mazot filtresinin ömrünü uzatırsınız...

Örneğin 40 bin katlarında değiştirmeyin. 60 bin katlarında değiştirin, ama orijinal ürünle değiştirin.

Umarım sorununuz tekrarlamaz yahut daha büyük sorunlara yol açmaz..

Geçmiş olsun..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
murataslanix

Muadil ürünler neler acaba

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MarinaVista
      Yazan: MarinaVista
      Merhabalar arkadaşlar. Mazda 3 1.6D sahibiyim. Aracım 2013 model ve 97 bin km'de. Bakımına 4-5 bin km daha var. Sadece hafta sonları binerim, aracı yormam ve asla üzmem. Fakat bugün motorun normalinden biraz daha sesli çalıştığını farkettim. Kaputu açıp motor yağ kapağını ve yağ çubuğunu çıkardım. İlk başta motor soğuktu ve herhangi bir duman atmaya rastlamadım. Daha sonra 10 km yol yaptıktan sonra rölantide tekrar kontrol ettim bahsi geçen yerleri. Gözlendiğim şunlardı ; 
      °Hafif buhar ( motor yağ kapağı altında)
      °Hava üfleme ( yağ çubuğu ve üst kapakta)
      °Yag sıçratma (motor yağ kapağı altında. Motor koruma kapağının üzeri 100e yakın damlacık olacak kadar çok)
      °Tekrar hafif buhar ( Yağ çubuğu altında)
       
      Herhangi bir yağ eksiltme durumu yok. Çekişinde ve sürüşünde de gayet iyi.
      Lütfen yardımcı olun. Bu durum oraya bakmayana kadar haberdar olmadığım bir şey. Açıkçası tesadüf bakmasam belki yıllarca bu şekilde binecektim. Daha doğrusu arabadan mekanik olarak 10 parmağı geçmeyen bilgiye sahibim.
    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • Hunnym
      Yazan: Hunnym
      Slm arkadaşlar,aracım 2015 mazda3 skyactive.51.000 km'de.Motor arıza lambası yandı servise götürdüm katalizör gitmiş dediler.Değişimi ne tutar dedim verdikleri fiyat dudağımı uçuklattı.Efendim,katalizörle birlikte egzost komple değişirmiş ve tutarı (sıkı durun) 4.500 lira...Doğrumudur ne dersiniz yorumlarınızı bekliyorum.
    • Ersin26
      Yazan: Ersin26
      Merhaba Mazdaclub ailesi , aracımda son zamanlarda sesi daha çok belirginleşen ve artan bir sesle beni düşündürmeye başladı. Genelde küçük devirlerde gaza bastığım zaman motor blogunun sağındaki kayışın altından gelen bir ses sanki , böyle bir durumla karşılaşan varmıdır arkadaşlar  
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaşlar 2012 mazda 3 otm hb 40bin km den beri lpg li. Şu an 85bin de. 40-90 km arası hızda giderken gaz pedalına ayağımı belli belirsiz koyduğum anda devir saatinde rolanti düşüyor. Hatta pedala o hafif dokunuşta sabit tutabilirsem aşağı yukarı bir dalgalanma ve bariz bir yığılma hissediliyor. Sanki ateşleme gecikiyor ve birden ateşleme olunca da  vuruntu varmış gibi hissediliyor. Bu olay lpg de bariz benzinde daha düşük hissediliyor. Cihazda herhangi bir arıza da göstermiyor. Boğaz kelebeği temizliği yaptırdım sonuç aynı. Bu konuda bilgisi olan var mı ? Motor aksamı şimdiye kadar ne acıldı nede parça değişti. Normal boşta iken rolanti sabit hem benzin hem lpg de. Sübaplarda da herhangi bir sıkıntı yok. Çekiş normal  Bu konuda bilgi ve tecrübenizi paylaşır mısınız ?? Sorun nedir ??


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...