Jump to content
Osman Şahin

2.Nesil Mazda 3 Mazot Filtresi Değiştikten Sonra Çalışmadı

Tavsiye Edilen Mesajlar

Osman Şahin

Yağı filtreleri aldım ustaya gittim. Elazığ'da servis yok eski Mazda sevrsisinde çalışan biri varmış onu tarif ettiler. Mazot filtresini taktı araba çalışmadı. Depo kapağından hava basıp filtreyi mazotla doldurdu olmadı, hava filtresinin ordan Balat'a spreyi sıkıp çalıştırdı ama mazota geçmedi. Sonra motor arıza ışığı yandı. Yarın Diyarbakır'dan alet getirip bakacaklarmış sorun ne diye. Bakıma gittik pişman olduk. Bi fikri olan var mı.

Araç 2011 Mazda 3 115 HP. 

Bi de bu arabada dpf varmı. İlk sahibi var dedi usta yok dedi. 

Teşekkürler 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
casedede

Bence mazot pompasina mazot gelmemis olabilir bir de akünüzü bir ölçtürün. Akü bitmeye yakin arkadasimda dizel arac var o da calismiyordu sonra akuyu degistirdi pompa tam islevini gerceklestirdi.eger sorun orda degilse yuksek ihtimal dpf dir varsa efer

SM-G928C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

 

9 saat önce, osman_sahin :

Bi de bu arabada dpf varmı. İlk sahibi var dedi usta yok dedi. 

 
Bu sorunuzun yanıtına istinaden aşağıdaki yanıta bakabilirsiniz.
 
  29.11.2010 at 18:30, okkko :

Yeni bakım gerektirmeyen dizel parçacık filtresi (DPF)

 

Önceki MZ-CD 1.6 motor, dizel parçacık filtresindeki (DPF) parçacık maddesini yakmak için bir katı maddesi kullanıyordu. Güncellenmiş 1.6 litrelik motor, egzoz gazı sıcaklığını artırmak ve parçacık yanma işlemini geliştirmek için oksidasyon katalizörü kullanmaktadır. Bu da katkı maddesi kullanımı olmaksızın DPF’nin çalışmasını sağlar. Yeni kaplı DPF bakım gerektirmez ve çalıştırma maliyetlerinde önemli tasarruf sağlar.

DPF ile ilgili şu konumuza da bir göz atabilirsiniz.

Mazot filtresini nereden temin ettiniz ? Yanlış bir filtre filan olma ihtimali olabilir mi ? Can kardeşimin dediği Akünüzün ölçümünü yaptırın, büyük ihtimal halen fabrika aküsü vardır üzerinde. Benimde aracım 2011 dizel mazda 3 4-5 ay önce akümü değiştirdim. Bu arada gittiğiniz servise, ve Dpf yok diyen ustaya aman dikkat edin ! Söylediklerini, yaptıklarını muhakkak sorgulayın araştırın. Bu konuda @casedede kardeşimizin geçmişte dili yanmıştır. 

Geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Osman Şahin

Ben tam tatmin olmamakla birlikte ustanın dediğine göre filtre yanlışmış. Aldığım filtre n11 de focus tdci 1.6 mazot filtresi otoyedekparça diye bi yer. Şase nosuna göre yolladılar ama usta su tahliyesine göre filtrenin kısa olduğunu bu yüzde plastik yuvasına oturturken o yuvayı bozduğunu söyledi. Ford marka bi filtre almış takmış çalışmış. Ama benim aldığımın üstünde plastik yuva yoktu usta o yuvayla birlikte satılan ford filtresini almış. Tahminim daha önce filtre değişiminde son işlem gibi plastik yuva ile birlikte değişmiş ama ben sadece metal filtreyi almışım aralarında milimlik bi fark varmış o yüzden olmamış. Yada ustanın günahına gireyim hata yapmış filtre kısa diye bahane üretiyor. 

Aracı aldım yola çıktım depoyu fulledim bi tur atayım dedim yokuşa falan vurayım. 3 km sonra o üst tepedeki işaret yandı söndü ve araba gaz almadı. Zor bela ustaya gittim. Bindik bu sefer baya gitti anlamadım ben. Dedi yeni mazot filtre değişimi falan bi yere bişey girmiştir o çıkınca araba çalışır. Şimdi çalışıyor bakalım başla bişey çıkmazsa inşallah. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
58 dakika önce, osman_sahin :

Ben tam tatmin olmamakla birlikte ustanın dediğine göre filtre yanlışmış. Aldığım filtre n11 de focus tdci 1.6 mazot filtresi otoyedekparça diye bi yer. Şase nosuna göre yolladılar ama usta su tahliyesine göre filtrenin kısa olduğunu bu yüzde plastik yuvasına oturturken o yuvayı bozduğunu söyledi. Ford marka bi filtre almış takmış çalışmış. Ama benim aldığımın üstünde plastik yuva yoktu usta o yuvayla birlikte satılan ford filtresini almış. Tahminim daha önce filtre değişiminde son işlem gibi plastik yuva ile birlikte değişmiş ama ben sadece metal filtreyi almışım aralarında milimlik bi fark varmış o yüzden olmamış. Yada ustanın günahına gireyim hata yapmış filtre kısa diye bahane üretiyor. 

Aracı aldım yola çıktım depoyu fulledim bi tur atayım dedim yokuşa falan vurayım. 3 km sonra o üst tepedeki işaret yandı söndü ve araba gaz almadı. Zor bela ustaya gittim. Bindik bu sefer baya gitti anlamadım ben. Dedi yeni mazot filtre değişimi falan bi yere bişey girmiştir o çıkınca araba çalışır. Şimdi çalışıyor bakalım başla bişey çıkmazsa inşallah. 

Dizel bir otomobilde en önemli, en kritik parçaların başında gelir Yakıt filtresi ve Hava filtresi. O yüzden mümkün mertebe orijinal markanın ürünlerini yahut %100 uyumlu muadil markaların ürünlerini kullanmalıyız. Şu an yaptığınız deneme yanılma yöntemi büyük cesaret gerçekten. 

Yakıt filtresi çok sık değişen bir sarf malzemesi değil, o yüzden alternatif arayışlara girmenin çok mantıklı olmadığını düşünüyorum.  

Kaliteli bir akaryakıt firmasının, bildiğiniz güvendiğiniz sabit bir istasyonundan dizel yakıt alarak.

Çeyrek deponun altına inmeden, yakıt alarak..
 

Mazot filtresinin ömrünü uzatırsınız...

Örneğin 40 bin katlarında değiştirmeyin. 60 bin katlarında değiştirin, ama orijinal ürünle değiştirin.

Umarım sorununuz tekrarlamaz yahut daha büyük sorunlara yol açmaz..

Geçmiş olsun..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
murataslanix

Muadil ürünler neler acaba

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaşlar 2012 mazda 3 otm hb 40bin km den beri lpg li. Şu an 85bin de. 40-90 km arası hızda giderken gaz pedalına ayağımı belli belirsiz koyduğum anda devir saatinde rolanti düşüyor. Hatta pedala o hafif dokunuşta sabit tutabilirsem aşağı yukarı bir dalgalanma ve bariz bir yığılma hissediliyor. Sanki ateşleme gecikiyor ve birden ateşleme olunca da  vuruntu varmış gibi hissediliyor. Bu olay lpg de bariz benzinde daha düşük hissediliyor. Cihazda herhangi bir arıza da göstermiyor. Boğaz kelebeği temizliği yaptırdım sonuç aynı. Bu konuda bilgisi olan var mı ? Motor aksamı şimdiye kadar ne acıldı nede parça değişti. Normal boşta iken rolanti sabit hem benzin hem lpg de. Sübaplarda da herhangi bir sıkıntı yok. Çekiş normal  Bu konuda bilgi ve tecrübenizi paylaşır mısınız ?? Sorun nedir ??
    • İbrahim369
      Yazan: İbrahim369
      Merhabalar yaklaşık iki ay önce aldığım dizel Mazda 3 aracım henüz 1.500 km de fakat ilk çalıştırmadan sonra 3-5 km gidince fan çalışmaya başlıyor ve stop edene kadar durmuyor. Bir ay önce bir kez yapmıştı şimdi sürekli yapıyor. 
      Ben normal olmadığını düşünüyorum sizlerden de yardım ve önerilerinizi bekliyorum.. 
    • İzzet3446
      Yazan: İzzet3446
      Arkadaşlar herkese selam. Çok acil yardımınıza ihtiyacım var. 1 aydır kontağı çevirdikten sonra, ekranda araç ve kilit işareti olan sembol çok hızlı yanıp sönüyor ve marş basmıyor. Günde 1-2 defa aynı problemi yaşıyorum. Daha sonra kendiliğinden normale dönüyor. Ama genellikle bu bekleme 1-2 saati buluyor. Eskişehir’e yeni taşındık ve buradaki Mazda bayii kapanmış. Elektrikçi baktı. Marş motoru akü v.b problem bulamadı. Beyinde sorun olabilir dedi. Eskişehir’de çaresiz kaldım.bu konuda bilgisi olan varsa ve beni sorunumu çözebilecek bir yere yönlendirebilirse memnun olurum. Aracı İstanbul ve Eskişehir’e yakın tüm illerdeki servis veya ustaya gösterebilirim.şimdiden teşekkür ederim. 
    • mesut2323
      Yazan: mesut2323
      Merhaba arkadaşlar. 4 gün önce şehirler arası yol gitmem gerekti.  Zigana ya çıkarken aracım önce çekişten düştü sonra da resimde ki gibi uyarı ışıkları yandı. Hemen sağa çektim ve durdum. Aracı stop ettirdim ve tekrar çalıştırdım. Ardından ışıklar yanmadı ve yola devam ettim. Bir süre sonra yine hafif rampa bir yerde aynısı oldu. Bu seferde resmini çektim ve Trabzon mazda servisi aradım. Servise gelmemi önerdiler. Bugün servise gittim. Motor yağ seviyem aşırı yükselmiş ve enjektörlerin değişeceği söylendi. Tahmini 20 gün sürebilir dediler.  Bir görüşünüz var mı? neden olmuş olabilir? yakıtı her zaman aynı yerden alıyorum ve servis yakıttan hiç bahsetmedi. direkt garantiden dedi.

    • Sergio_01
      Yazan: Sergio_01
      Merhabalar periyodik olarak motorun her tarafına bakarım altıda dahil.... problem varmı yağ kaçağı vs. falan diye... Dün gene bakıyordumki yağ akıntısı tespit ettim...
      Tam olarak nererden kaynaklandığını bilemiyorum ama Motor ve şanzıman arasındaki bir parçadan sanki sızıntı var gibi...
      Motor yağı seviyesine baktım normal görünüyor eksilme yok gibi....
      Foto ve videoyu servise mail attım ama henüz göreşemedim kimseyle....
      Yorumlarınız nedir konuyla ilgili... Önemli bir şeymidir acaba ?
       

       

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×