Jump to content
Osman Şahin

2.Nesil Mazda 3 Mazot Filtresi Değiştikten Sonra Çalışmadı

Tavsiye Edilen Mesajlar

Osman Şahin

Yağı filtreleri aldım ustaya gittim. Elazığ'da servis yok eski Mazda sevrsisinde çalışan biri varmış onu tarif ettiler. Mazot filtresini taktı araba çalışmadı. Depo kapağından hava basıp filtreyi mazotla doldurdu olmadı, hava filtresinin ordan Balat'a spreyi sıkıp çalıştırdı ama mazota geçmedi. Sonra motor arıza ışığı yandı. Yarın Diyarbakır'dan alet getirip bakacaklarmış sorun ne diye. Bakıma gittik pişman olduk. Bi fikri olan var mı.

Araç 2011 Mazda 3 115 HP. 

Bi de bu arabada dpf varmı. İlk sahibi var dedi usta yok dedi. 

Teşekkürler 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
casedede

Bence mazot pompasina mazot gelmemis olabilir bir de akünüzü bir ölçtürün. Akü bitmeye yakin arkadasimda dizel arac var o da calismiyordu sonra akuyu degistirdi pompa tam islevini gerceklestirdi.eger sorun orda degilse yuksek ihtimal dpf dir varsa efer

SM-G928C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

 

9 saat önce, osman_sahin :

Bi de bu arabada dpf varmı. İlk sahibi var dedi usta yok dedi. 

 
Bu sorunuzun yanıtına istinaden aşağıdaki yanıta bakabilirsiniz.
 
  29.11.2010 at 18:30, okkko :

Yeni bakım gerektirmeyen dizel parçacık filtresi (DPF)

 

Önceki MZ-CD 1.6 motor, dizel parçacık filtresindeki (DPF) parçacık maddesini yakmak için bir katı maddesi kullanıyordu. Güncellenmiş 1.6 litrelik motor, egzoz gazı sıcaklığını artırmak ve parçacık yanma işlemini geliştirmek için oksidasyon katalizörü kullanmaktadır. Bu da katkı maddesi kullanımı olmaksızın DPF’nin çalışmasını sağlar. Yeni kaplı DPF bakım gerektirmez ve çalıştırma maliyetlerinde önemli tasarruf sağlar.

DPF ile ilgili şu konumuza da bir göz atabilirsiniz.

Mazot filtresini nereden temin ettiniz ? Yanlış bir filtre filan olma ihtimali olabilir mi ? Can kardeşimin dediği Akünüzün ölçümünü yaptırın, büyük ihtimal halen fabrika aküsü vardır üzerinde. Benimde aracım 2011 dizel mazda 3 4-5 ay önce akümü değiştirdim. Bu arada gittiğiniz servise, ve Dpf yok diyen ustaya aman dikkat edin ! Söylediklerini, yaptıklarını muhakkak sorgulayın araştırın. Bu konuda @casedede kardeşimizin geçmişte dili yanmıştır. 

Geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Osman Şahin

Ben tam tatmin olmamakla birlikte ustanın dediğine göre filtre yanlışmış. Aldığım filtre n11 de focus tdci 1.6 mazot filtresi otoyedekparça diye bi yer. Şase nosuna göre yolladılar ama usta su tahliyesine göre filtrenin kısa olduğunu bu yüzde plastik yuvasına oturturken o yuvayı bozduğunu söyledi. Ford marka bi filtre almış takmış çalışmış. Ama benim aldığımın üstünde plastik yuva yoktu usta o yuvayla birlikte satılan ford filtresini almış. Tahminim daha önce filtre değişiminde son işlem gibi plastik yuva ile birlikte değişmiş ama ben sadece metal filtreyi almışım aralarında milimlik bi fark varmış o yüzden olmamış. Yada ustanın günahına gireyim hata yapmış filtre kısa diye bahane üretiyor. 

Aracı aldım yola çıktım depoyu fulledim bi tur atayım dedim yokuşa falan vurayım. 3 km sonra o üst tepedeki işaret yandı söndü ve araba gaz almadı. Zor bela ustaya gittim. Bindik bu sefer baya gitti anlamadım ben. Dedi yeni mazot filtre değişimi falan bi yere bişey girmiştir o çıkınca araba çalışır. Şimdi çalışıyor bakalım başla bişey çıkmazsa inşallah. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
58 dakika önce, osman_sahin :

Ben tam tatmin olmamakla birlikte ustanın dediğine göre filtre yanlışmış. Aldığım filtre n11 de focus tdci 1.6 mazot filtresi otoyedekparça diye bi yer. Şase nosuna göre yolladılar ama usta su tahliyesine göre filtrenin kısa olduğunu bu yüzde plastik yuvasına oturturken o yuvayı bozduğunu söyledi. Ford marka bi filtre almış takmış çalışmış. Ama benim aldığımın üstünde plastik yuva yoktu usta o yuvayla birlikte satılan ford filtresini almış. Tahminim daha önce filtre değişiminde son işlem gibi plastik yuva ile birlikte değişmiş ama ben sadece metal filtreyi almışım aralarında milimlik bi fark varmış o yüzden olmamış. Yada ustanın günahına gireyim hata yapmış filtre kısa diye bahane üretiyor. 

Aracı aldım yola çıktım depoyu fulledim bi tur atayım dedim yokuşa falan vurayım. 3 km sonra o üst tepedeki işaret yandı söndü ve araba gaz almadı. Zor bela ustaya gittim. Bindik bu sefer baya gitti anlamadım ben. Dedi yeni mazot filtre değişimi falan bi yere bişey girmiştir o çıkınca araba çalışır. Şimdi çalışıyor bakalım başla bişey çıkmazsa inşallah. 

Dizel bir otomobilde en önemli, en kritik parçaların başında gelir Yakıt filtresi ve Hava filtresi. O yüzden mümkün mertebe orijinal markanın ürünlerini yahut %100 uyumlu muadil markaların ürünlerini kullanmalıyız. Şu an yaptığınız deneme yanılma yöntemi büyük cesaret gerçekten. 

Yakıt filtresi çok sık değişen bir sarf malzemesi değil, o yüzden alternatif arayışlara girmenin çok mantıklı olmadığını düşünüyorum.  

Kaliteli bir akaryakıt firmasının, bildiğiniz güvendiğiniz sabit bir istasyonundan dizel yakıt alarak.

Çeyrek deponun altına inmeden, yakıt alarak..
 

Mazot filtresinin ömrünü uzatırsınız...

Örneğin 40 bin katlarında değiştirmeyin. 60 bin katlarında değiştirin, ama orijinal ürünle değiştirin.

Umarım sorununuz tekrarlamaz yahut daha büyük sorunlara yol açmaz..

Geçmiş olsun..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
murataslanix

Muadil ürünler neler acaba

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Sergio_01
      Yazan: Sergio_01
      Merhabalar periyodik olarak motorun her tarafına bakarım altıda dahil.... problem varmı yağ kaçağı vs. falan diye... Dün gene bakıyordumki yağ akıntısı tespit ettim...
      Tam olarak nererden kaynaklandığını bilemiyorum ama Motor ve şanzıman arasındaki bir parçadan sanki sızıntı var gibi...
      Motor yağı seviyesine baktım normal görünüyor eksilme yok gibi....
      Foto ve videoyu servise mail attım ama henüz göreşemedim kimseyle....
      Yorumlarınız nedir konuyla ilgili... Önemli bir şeymidir acaba ?
       

       
    • belerafet
      Yazan: belerafet
      Herkese merhabalar Mazda severler,
      Aracımda titreme ve istop etme sorunları baş göstermeye başladı. Bunu biraz araştırdım ve Maf sönsör ve Boğaz kelebeğinden yapabileceğini öğrendim. Sanayideki ustalara sorduğumda fiyat 150-250tl arasında oynamak idi ekstra birşeyi çıkmaz ise dediler. İzlediğim videolarda yapımı da basit gibi geldi bende yaparım bunu dedim ve işe koyuldum. ilk video denemem de bu şekilde ortaya çıktı.  Mazda bana resmen usta olma yolunda eğitim veriyor diyebilirim. seviyorum bu arabayı  
      Temizleme işi bittikten sonraki ilk günde azalmış olsa da aynı sorunlar devam etti belki kodlamasının yapılmadığı içindi, daha sonraki günde ise belki araç kendisi otomatik ayarladı orasını tam bilmiyorum ama bildiğim sorunum çözüldü.   
      Şuan ise; ne ışıkta istop etmesi kaldı neden rölanti de titreme yaptı sorunum çözülmüş oldu. Ustaların bu iş için söylediği rakamlara ek olarak video da göreceğiniz kırık olan parçanın dahil olmak üzere tahmini 300 tl'nin hepsi cebimde kaldı.

      Sizlere kendi arabasının arızalarını söküp tamir edebilen bir abimin bana söylediği sözü söyleyim.“bozulmak üzere olan yeri yada bozulan yeri kendiniz tamir etmeye çalışın, olursa kardasınız olmaz ise zaten ustaya götürdüğünüzde onlar direk değiştirecekler tamir etmezler. Artık eski ustalar yok sanayide”
      Bu sözden sonra gaza geldim. Mazda 3’ü aldığım ikinci gün klima kontol düğmesini yaptım. Daha sonra da bu video daki sorunu çözdüm, Hem keyif verdi, hemde param cebimde kaldı.
      Bende yaparım diyenler, çekinmeyin yapın

      Mazda - 3 - 2005 - Otomatik Maf Sensör ve Boğaz kelebeği temizliği 
      Bunu bende yaparım diyen Amatör Ruh
       
      Mazda 3, 2005 - Otomatik / Maf sensör ve Gaz Kelebeği Temizliği
    • Mazda41
      Yazan: Mazda41
      Abilerim aracimi 100k agir bakim ve yag bakimina girdi ama arac ilk hafta cok iyiydi 7 gun ve 400 km cekis dustu yakit yine artti bakim oncesi zamana dondu bakimdan once range 840 km bakimdan sonra 999 km oluyordu. Yine 840 km dustu ayrica 2. Viteste silkeleme artti normalde cok az vardi ama simdi cok fazla vuruyor araba azitti problem ne olabilir abilerim yakit filtresinden olabilir mi filtre degisince cunku hem cekis duzelmisti hemde yakit azalmisti range 999km yukselmisti
    • dr.jack
      Yazan: dr.jack
      İyi akşamlar, hayırlı forumlar arkadaşlar. Yaklaşık 4 ay önce mazda 3 2011 model impressive donanım otomatik şanzıman aracı ilk aracım olarak seçtim ve beğenerek aldım. Gümüşhanede yaşıyorum ve burası bir hayli soğuk. Aracımı çalıştırdığım zaman 1800-1900 gibi yüksek devirde bir süre çalışıyor sonra devir giderek normal değerlere geliyor. Buraya kadar herşey normal fakat vitesi P modundan D moduna aldığımda devir çok hızlı şekilde düşüyor ve aracım stop ediyor. Aynı şekilde P modundan R moduna aldığımda da aynı sorunu yaşıyorum. Tekrar çalıştırmak istediğimde zorlanarak çalışıyor. Gaz vermeye devam edersem araç bir süre gidince bu sorun da ortadan kalkıyor. Aracım LPGli fakat bu sorunu yaşamamak için özellikle benzinde kullanmaya gayret gösteriyorum fakat yine aynı. Sizce bu sorunun sebebi ne olabilir. Beni araçtan epey bir soğuttu da çünkü. Özellikle 2 araç arasından çıkmaya çalışırken çok sıkıntı çekiyorum. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
    • Ync
      Yazan: Ync
      Merhaba herkese iyi pazarlar aracım 14000 de 2016 Mazda 3 1.5 dizel 10000 bakımı yapıldı yağ değişimi yapıldı bugün sabah motor ikaz lambası yandı uyarı kılavuzundan baktığımda “Motor yağ seviyesi yüksek lütfen yağınızı değiştirin” yazıyor ne demek bilgisi olan var mı 

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×