Jump to content
Osman Şahin

2.Nesil Mazda 3 Mazot Filtresi Değiştikten Sonra Çalışmadı

Tavsiye Edilen Mesajlar

Osman Şahin    0
Osman Şahin

Yağı filtreleri aldım ustaya gittim. Elazığ'da servis yok eski Mazda sevrsisinde çalışan biri varmış onu tarif ettiler. Mazot filtresini taktı araba çalışmadı. Depo kapağından hava basıp filtreyi mazotla doldurdu olmadı, hava filtresinin ordan Balat'a spreyi sıkıp çalıştırdı ama mazota geçmedi. Sonra motor arıza ışığı yandı. Yarın Diyarbakır'dan alet getirip bakacaklarmış sorun ne diye. Bakıma gittik pişman olduk. Bi fikri olan var mı.

Araç 2011 Mazda 3 115 HP. 

Bi de bu arabada dpf varmı. İlk sahibi var dedi usta yok dedi. 

Teşekkürler 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
casedede    12
casedede

Bence mazot pompasina mazot gelmemis olabilir bir de akünüzü bir ölçtürün. Akü bitmeye yakin arkadasimda dizel arac var o da calismiyordu sonra akuyu degistirdi pompa tam islevini gerceklestirdi.eger sorun orda degilse yuksek ihtimal dpf dir varsa efer

SM-G928C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.349
İlhan

 

9 saat önce, osman_sahin :

Bi de bu arabada dpf varmı. İlk sahibi var dedi usta yok dedi. 

 
Bu sorunuzun yanıtına istinaden aşağıdaki yanıta bakabilirsiniz.
 
  29.11.2010 at 18:30, okkko :

Yeni bakım gerektirmeyen dizel parçacık filtresi (DPF)

 

Önceki MZ-CD 1.6 motor, dizel parçacık filtresindeki (DPF) parçacık maddesini yakmak için bir katı maddesi kullanıyordu. Güncellenmiş 1.6 litrelik motor, egzoz gazı sıcaklığını artırmak ve parçacık yanma işlemini geliştirmek için oksidasyon katalizörü kullanmaktadır. Bu da katkı maddesi kullanımı olmaksızın DPF’nin çalışmasını sağlar. Yeni kaplı DPF bakım gerektirmez ve çalıştırma maliyetlerinde önemli tasarruf sağlar.

DPF ile ilgili şu konumuza da bir göz atabilirsiniz.

Mazot filtresini nereden temin ettiniz ? Yanlış bir filtre filan olma ihtimali olabilir mi ? Can kardeşimin dediği Akünüzün ölçümünü yaptırın, büyük ihtimal halen fabrika aküsü vardır üzerinde. Benimde aracım 2011 dizel mazda 3 4-5 ay önce akümü değiştirdim. Bu arada gittiğiniz servise, ve Dpf yok diyen ustaya aman dikkat edin ! Söylediklerini, yaptıklarını muhakkak sorgulayın araştırın. Bu konuda @casedede kardeşimizin geçmişte dili yanmıştır. 

Geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Osman Şahin    0
Osman Şahin

Ben tam tatmin olmamakla birlikte ustanın dediğine göre filtre yanlışmış. Aldığım filtre n11 de focus tdci 1.6 mazot filtresi otoyedekparça diye bi yer. Şase nosuna göre yolladılar ama usta su tahliyesine göre filtrenin kısa olduğunu bu yüzde plastik yuvasına oturturken o yuvayı bozduğunu söyledi. Ford marka bi filtre almış takmış çalışmış. Ama benim aldığımın üstünde plastik yuva yoktu usta o yuvayla birlikte satılan ford filtresini almış. Tahminim daha önce filtre değişiminde son işlem gibi plastik yuva ile birlikte değişmiş ama ben sadece metal filtreyi almışım aralarında milimlik bi fark varmış o yüzden olmamış. Yada ustanın günahına gireyim hata yapmış filtre kısa diye bahane üretiyor. 

Aracı aldım yola çıktım depoyu fulledim bi tur atayım dedim yokuşa falan vurayım. 3 km sonra o üst tepedeki işaret yandı söndü ve araba gaz almadı. Zor bela ustaya gittim. Bindik bu sefer baya gitti anlamadım ben. Dedi yeni mazot filtre değişimi falan bi yere bişey girmiştir o çıkınca araba çalışır. Şimdi çalışıyor bakalım başla bişey çıkmazsa inşallah. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.349
İlhan
58 dakika önce, osman_sahin :

Ben tam tatmin olmamakla birlikte ustanın dediğine göre filtre yanlışmış. Aldığım filtre n11 de focus tdci 1.6 mazot filtresi otoyedekparça diye bi yer. Şase nosuna göre yolladılar ama usta su tahliyesine göre filtrenin kısa olduğunu bu yüzde plastik yuvasına oturturken o yuvayı bozduğunu söyledi. Ford marka bi filtre almış takmış çalışmış. Ama benim aldığımın üstünde plastik yuva yoktu usta o yuvayla birlikte satılan ford filtresini almış. Tahminim daha önce filtre değişiminde son işlem gibi plastik yuva ile birlikte değişmiş ama ben sadece metal filtreyi almışım aralarında milimlik bi fark varmış o yüzden olmamış. Yada ustanın günahına gireyim hata yapmış filtre kısa diye bahane üretiyor. 

Aracı aldım yola çıktım depoyu fulledim bi tur atayım dedim yokuşa falan vurayım. 3 km sonra o üst tepedeki işaret yandı söndü ve araba gaz almadı. Zor bela ustaya gittim. Bindik bu sefer baya gitti anlamadım ben. Dedi yeni mazot filtre değişimi falan bi yere bişey girmiştir o çıkınca araba çalışır. Şimdi çalışıyor bakalım başla bişey çıkmazsa inşallah. 

Dizel bir otomobilde en önemli, en kritik parçaların başında gelir Yakıt filtresi ve Hava filtresi. O yüzden mümkün mertebe orijinal markanın ürünlerini yahut %100 uyumlu muadil markaların ürünlerini kullanmalıyız. Şu an yaptığınız deneme yanılma yöntemi büyük cesaret gerçekten. 

Yakıt filtresi çok sık değişen bir sarf malzemesi değil, o yüzden alternatif arayışlara girmenin çok mantıklı olmadığını düşünüyorum.  

Kaliteli bir akaryakıt firmasının, bildiğiniz güvendiğiniz sabit bir istasyonundan dizel yakıt alarak.

Çeyrek deponun altına inmeden, yakıt alarak..
 

Mazot filtresinin ömrünü uzatırsınız...

Örneğin 40 bin katlarında değiştirmeyin. 60 bin katlarında değiştirin, ama orijinal ürünle değiştirin.

Umarım sorununuz tekrarlamaz yahut daha büyük sorunlara yol açmaz..

Geçmiş olsun..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
murataslanix    8
murataslanix

Muadil ürünler neler acaba

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • exseri
      Yazan: exseri
      Arkadaşlar Merhaba. Öncelikle şunu söyleyeyim Mazda hakkında ülkemizde çok kısıtlı bilgi ve birikim var. Çoğu şehirde yetkli servis yok onu geçtim mazda'dan anlayan usta yok. Ben burada yazacaklarımı bir çok forumda yazmaya çalıştım. Burdaki tek amacım benim yaşadığım belirtileri yaşayan insanların dikkatli olması ve gereken önlemleri alması. Yoksa Mazda'yı karalamak gibi bir amacım yok. Kaldıki aracımı satmadım hala kullanıcısıyım. Ama bir hayal kırıklığı olmadı değil yani önceki aracım dandik palio 1,4(1999model) 180000km'de sattım ve böyle bir sorun yaşamadım. Evet arkadaşlar anlatmaya başlayayım.
      Arkadaşlar öncelikle şunu söyliyeyim araba %80 Erzurumda % 20 Rize ikliminde kullanıldı ve hep 5-30 castrol magnetech yağ kullanıldı Bunun dışında motor veya başka bir yerden bir kayış bile değişmedi aslında 100bin 200binde triger falan değişmeli ama dediğim gibi biraz özensizim ve hiç o tip bakımlar yapılmadı. Uzun yol olarak Erzurum-Rize arası dağ yolarında(3000m rakımlı geçitler falan geçiliyor) diğer ve çoğunluk zamanda ise şehir içi kullanıldı. Ve 225000km'de aracı yaptırmak zorunda kaldım. Bu arada kendimde gördüğüm tek hata eskiden beri motor yağını pek kontrol etmem ve 10bin km olunca hatta 12-11bin km'de falan gider değişirim.Palioda sorun olmamıştı bu alışkanlığım. Şimdi öykü kısmına gelelim
      190bin'km civarında rizeden erzuruma giderken dağ yolunda özellikle viraja girdiğimde yağ simgesinin yandığını virajdan çıkınca söndüğünü fark ettim. Erzuruma gidince güvendiğim resmi bir castrol point'e gittim adam yağa bakıyo ama ucuna bile değmiyo çubuğun. Abi bunda yağ kalmamış dedi alttan yağı boşalttık yarım litre belki 1litre yağ çıktı. Usta her araç yağ yakar ama bu normal değil dedi ya bi yerden yağ kaçırıyor ya yağ ince geliyor KM arttığı için yada senin bir motor ustası görme zamanın geldi dedi.
      İlk adım olarak yağı 10-40yarı sentetik koyalık ve sızdırıyormu diye garajında kontrol et dedi. Her neyse garajda arabayı tuttum diğer gün baktım 1gram bile yağ yok yerde yani sızdırmıyor. egzozdan siyah mavi falan bir duman gelmiyor. Tamam dedim ve arabayı 2 yıl daha 35bin km daha kullandım. Ama bu süreçta araba sürekli yağ yakıyor ve nerdeyse 5binde bir yine 1 litre 8bine falan beklerse 2litreden fazla yağ ışığı yanacak kadar yağ eksiltiyor. Tabi ben kabullenmek istemiyorum çok masraf çıkar diye(APTALLIK) yağ koyup devam ettim 30bin km.
      Neyse 220bin olduktan sonra hala egzozdan duman atmıyor ama artık araba titreşimli çalışıyor ve değişik sesler çıkarmaya başladı. Özellikle ilk çalıştığında böyle araç öksürürgibi bi ses çıkarıyodu. Teklemek değil böyle tiz bir ses. En belirgin ses ise devir 2bin ile 3500devir arasında garip daha tiz bir bağırma sesi vardı motorda. İlginç şekilde 2bin devire kadar yada 3500leri geçince ses azalıyodu.
      Neyse ses falanda değişince 225000de önce özel servise götüdüm adam hemen kartelden dedi ve yağ çubuğunu gösterdi metalik bir renk vardı. Açmadan bilemeyiz dedi ama 5bin tl yi geçmez dedi. Neyse düşündümtaşındım eski sanayilerden ağız yanmalarımdan dolayı(Palio zamanında) Orjinal yetkili mazda servisine götürdüm. tabii hemen kartelden geliyo dediler yatak vurma sesi gibi dediler. Neyse ön incelemede Crank mili zarar görmemiş(sanırım sırf o 8bin tl) ama yataklarda sorun var açmadan bilemeyiz dediler.
      Sonuç olarak açtılar aşırı bir sorun yok ama 2 yataktamı ne saorun var dediler tabii orjinal servis olduğundan her parçayı birde zamanıda geldiği için değişmek istediler bende karşı çıkmadım hatta indirmişken baskı balatayıda değişin dedim(İşte mazdanın süperliği 220000binde bakı balata bitmemişti tam olarak benim sürüşümde etkili tabii). Sonuç olarak %30 indirimle 8800tl tuttu ve 1ay sürdü. Uzun sürme sebebi bazı siparişler ilk seferde gelmedi yurt dışından ikinci sefer kargo beklendi. Hemen altta değişen parçaların faturası var ingilizce terimler var bilen arkadaşlar bi baksınlar iyi muamele çekmişler mi(:


      Bu faturaya dayanarak bilgili arkadaşlardan yorum almak isterim tam olarak neler değişmiş. Fiyat nasıl. Özel serviste yaptırsam daha mı iyi olurdu gibi.
      Gelelim güncel soruna aracı 5bin daha kullandım ses yok vitesler süper falan tam mutluyum diyecem bi baktım yağ 2çizgiden alt çizgiyi biraz aşağı inmiş. Bu arada eski zamanlar gibi değil tabi ama ilk halini bilmediğim için yani gerçekten 4litremi koydular çizgi nerdeydi falan bilmiyorum yine benim aptallığım o kadar para verdin bi yağ çizgisine bak yani. Sadece 5-30 koyduklarını faturadan biliyorum.
      Neyse tabi hemen dün zaman kaybetmeden castrole gittim usta kaldırdı arabayı motor parlıyo toz bile yok dedi sızdırma yok yani ustanın dediğine göre. Neyse açtı yağ kapağını alttan ve bayağı yağ çıktı yani tam litre ölçemedik( Ustanın sığırlığı)ama bayağı aktı yani usta çok bir azalma olmamış dedi ve yine magnatech yarı sentetik 10-40koyalım havalar sıcak zaten dedi. neyse 4litre koyduk. bu arada çıkan yağın rengi alttaki fotolar gibi(farklı ışıklarda farklı renkte görünmüş fotolarda)


      Şimdi arkadaşlar çoooook mutsuzum arabamı seviyorum bakın bu arada ön amortisörleride kyb marka ile yeni değiştim. Mazda öyle bir araba ki amortisörü türkiye yollarında bile 230000km'de ancak patlıyor.
      Yani arabamı seviyorum bu kadar masrafta(amortisör falan 10bin tl oldu) yapmışken 3-4yıl daha kullanmak istiyorum. Ama bu son olay ağzımda yandığı için iyice korkuttu beni. nerdeyse her saat yağ kontrol etmek istiyorum sürekli kafamda. Tamam bu sefer ses yok duman yok(İlkini başındada böyleydi gerçi) titreşim yok. ustanın dediğine göre öyle bir yağ eksilmeside yok. AMA NEDEN YİNE ÇİZGİ ALTINA İNDİ!!!!! azda olsa.
      Neden 10-40 yağa geçti usta. Ne yapmalıyım arkadaşlar arabadan kurtulmalı mıyım yoksa takip etmelimiyim. son yaşanan normali. Yorumlarınızı bekliyorum. Ayrıca yaşadıklarımı detaylı anlattım ki bir rehber olsun arayan arkadaşlara. Bu arada araç benzinlidir orjinal yani ve yakıt tüketimi iyi gibi kullanıma göre 6.5 - 8 Litre/100km arası gösteriyor.
    • oguzerdoagan1980
      Yazan: oguzerdoagan1980
      Arkadaşlar bu gün ilk defa oldu yani dün yoktu. Geri viteste tam kavrayacağı anda sanki egzoz patlakmış gibi bi ses geldi. ama 2 sn kadar. Dün arabayı park ettiğim yere 20-30 m kala derin bi sudan geçmiştim akşamüstü acaba geceden buz tutan bi yer mi oldu. 10 - 15 dk sürdüm arabayı ana yolda 80-90 yaptım gelince ses daha azdı ama kafama takıldı tabi. Bi problem var mıdır.
    • ferhatcoksen
      Yazan: ferhatcoksen
      Selam mazda ailesi
      Düzce den yaziyorum ve mazda 3 2004 model arac sahibiyim aracimi yeni aldim ama 2 kez sanaiye yolum dustu ve usta bana zincirden ses geldigini soyledi tramerden baktim km 203 binde ve suan 210 bini gectim ne yapmaliyim 
    • Lemo
      Yazan: Lemo
      Merhaba arkadaşlar 1. Nesil Mazda 3 aracımın subap değişimini yaptık. Onarıma başlamadan önce arabada yaşadığım sorunları sizinle paylaşmak istedim. 
      Araç hakkında ön bilgi verecek olursak 41000 km de BRC marka LPG takılmış. Aracı yakın bir tanıdığımdan 160.000 Km de satın aldım.
      Günlük işe gidiş geliş mesafesi uzun olduğundan (Ankara - Polatlı)  araç düz yolda yüksek KM yapmış bir araç. Güncel KM si 195.000 dir. 
      Yaşadığım Sorunlar: 
      * Ciddi anlamda çekiş düşüklüğü. 
      * Rölantide dalgalanmalar zaman zaman stop etmeler. 
      * Yokuşlarda bayılmalar. ( LPG takılı Şahinlere yol verir oldum) 
      * Motorda tekleme ve titreşimli çalışma. 
      * Sabahları sarsıntılı çalışma (3 4 dakika beklemeden hareket edersem stop ediyordu)
      * Yakıt tüketiminde artış. 
      Bu nedenlerden dolayı zaten tahmin ettiğim işlemler için sanayideki bildiğimiz iyi bir ustaya gittik ve aracımızı teslim ettik.
       
      Değişen parçalarımız: 
      * Subap Takımı
      * Takım Conta Seti
      * Zincir seti
      * Gayd
      * V kayışı
      * Bujiler
      * Motor Yağı
      * Yağ Filtresi 
      * Hava Filtresi
      * Antifriz
      Buraya Kadar olanlar normal değişmesi gerekenler aslında araç KM si de göz önüne alındığında bir problem yok.
      Maalesef ki Subaplar bitik olduğu için bir süredir de ben aracı bu şekilde kullanmaya devam ettiğimden dolayı Silindir Üst Kapağımız onarılamaz vaziyette bozulmuş.
      Yetkili serviste pahalı olduğunu tahmin ederek yine de merak ettiğim için arayıp fiyat aldım, 5600 TL KDV dahil fiyat verdiler. Dolayısıyla çıkma temin ettik fakat şanslıyız ki neredeyse "0" ayarında bir üst kapak bulduk 1500 TL ye ve aldık. 
      Araç onarımdan çıktı aradaki fark inanılmaz. Motor Japon olmasına rağmen İsviçre saati gibi çalışıyor. Performans eskiye göre 2 kat daha iyi durumda. Ustamın dediği bu arabadan LPG yi sök 200.000 daha sorunsuz binersin bu arabaya, düşünmüyor değilim de.  
      Nacizane tavsiyem arkadaşlar aracınızda sorunlar gözlemlemeye başladığınızda geciktirmeden ustanıza götürün ki sorun daha da büyümesin. 2000 Tl ye bitecek iş için 3500 Tl ödedik sırf silindir kapağımızda bozuk olduğu için.. 

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×