Jump to content

Mazda G-Vectoring Control Sistemi Nasıl Çalışır?


Mutlu Tekir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda'nın bu yeni teknolojisinin tam olarak nasıl işlediği ile ilgili Türkçe kaynak bulamadığımdan ötürü yurtdışından bulduğum kaynağı Türkçe'ye çevirip paylaşmak istedim.

Mazda'nın yeni yazılım oynamasıyla ürettiği bu teknoloji yolcularınızı da, sizi de daha iyi bir sürücü olduğunuzu düşündürecek.

Mazda bu teknolojisini yarış arabaları sürücülerinin kütle transferi tekniğinden esinlenerek üretmiştir. Sürücü direksiyonu her çevirişinde, GVC dış ön taraftaki tekere kütle transferi yaparak yol tutuşunu ve direksiyon hakimiyetini artırmaktadır. Bunun sonucunda dönüşlerde doğru noktaya patikayı bulmak için direksiyon daha az çevrilmekte ve düz yolda giderken daha az direksiyon komutu gerekmektedir. Bu sistem tanıtımı fazlaca yapılan basit bir performans ayarı değil, sürücü deneyimini artıran çok kapsamlı bir elektronik sistemdir.

[IMG]

Araba yavaşlandığında ya da frene basıldığında ağırlık öne doğru olur. Bu ağırlık transferi ön tekerlere daha fazla ağırlık yükler ve yol tutuşu artırır. Yarış sürücülerine viraja gelmeden hemen önce frene basarak bu ağırlık transferini başlatarak kullanması öğretilir, Mazda da bu süreci otomatikleştirmiş durumda. Sürücü direksiyonu döndürdüğü gibi, SkyActiv araç dinamiğinin bir parçası olan GVC yazılımını da içeren Mazda'nın SkyActiv motor yönetim sistemi ateşleme zamanlamasını çok az geciktirir. Bunun sonucunda torku ve gücü çok az düşer, aracın hızı çok az düşer ve çok az bir ağırlık viraj dışındaki ön lastiğe transfer edilir. Bütün bunlar bir yarış sürücüsünün yapamayacağı bir süre içinde, 50 ms içinde yani saniyenin 1/20 diliminde gerçekleşir. 

Hızdaki değişim 0,01G ile 0,05G civarında hissedilmeyecek kadar az. Aktarılan ağırlık en fazla 4 kg. Fakat bu bile sürüş karakterinin artması için yeterli diyor Mazda. Fren kullanılması bu süreç için çok uzun süre aldığı ve yeterli keskinlikte olmadığı keşfedilmiş. 

Mazda GVC G-Vectoring Control 2016 (Yoldaki video)


Mazda GVC G-Vectoring Control in snow 2016 (Kar üstündeki etkisi)


Kaynak: http://www.extremetech.com/extreme/...e-tweak-makes-you-think-youre-a-better-driver

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eline sağlık mutlu. Çok basit bir algoritmayla, çok işe yarayacak bir sürüş elde etmişler anlaşılan. Ekstra bir sensor veya donanıma ihtiyaç duymuyor benim anladığım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Galiba. Direksiyon çevrildiği gibi ateşleme zamanı geciktirilerek çok çok az öne yığılma sağlanıyor ve böylece yol tutuş artırılıyor, haliyle de direksiyona verilen komut miktarı azalıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 minutes ago, 61kdeniz said:

2015 model mazdalara gelecek mi acaba 

Ben de bu sorunun cevabini merak ediyorum. Gelememesi icin hicbir neden yok zira sadece yazilim guncellemesi ile eklenebilecek bir ozellik ama anladigim kadariyla, mazda'nin politikasi tam kapitalist kafa. Gidip yenisini alsinlar neden eskisine ekleyeyim ki mantigi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

46 dakika önce, tarahumara :

Ben de bu sorunun cevabini merak ediyorum. Gelememesi icin hicbir neden yok zira sadece yazilim guncellemesi ile eklenebilecek bir ozellik ama anladigim kadariyla, mazda'nin politikasi tam kapitalist kafa. Gidip yenisini alsinlar neden eskisine ekleyeyim ki mantigi.

Bir ihtimal Yurt Dışındaki tüketiciler bastırınca güncelleme gündemine alırlar.Yoksa Mazda Türkiye'ye kalsa bunu göremeyiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...