Jump to content

Fiat Egea Dizel Otomatik Seçeneği Çıktı


EgeG
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Fiat, geçmiş modellerinde sunduğu tek kavramalı robotik şanzıman nedeniyle çok fazla eleşitri almıştı. Son yıllarda bu şanzımanı kullanmayı tamamen bırakan Fiat, alternatif şanzımanlara yönelmişti. 500X modelinde 9 ileri ZF, alt model benzinli seçeneklerinde tork konvertörlü bir şanzıman ve daha üst modellerde ise DCT çift kavramalı şanzıman. 

Benzinli Egea'da kullanılan tork konvertörlü şanzıman yerine; dizel Egea için çift kavramalı 6 ileri otomatik şanzıman tercih edilmiş. Bu şanzıman sayesinde Fiat Egea dizel otm 0-100'e 9.8 saniyede ulaşırken fabrika verilerine göre 100 kilometrede ortalama 3.9 lt tüketime imza atıyor. 0-100 verisinin, ara hızlanmalar hakkında fikir verdiğini de düşünürsek performans olarak çok tatminkar gibi gözüküyor. İşte Egea'nın rakipleriyle teknik karşılaştırması.  Fiat iyi iş yapmış gibi gözüküyor :) 

 

Ekran_Al_nt_s.png

Ekran_Al_nt_s.png

Ekran_Al_nt_s.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda hp olarak sonuncu, son hiz olarak sonuncu, 0-100 hizlanma olarak renaultun arkasinda sondan ikinciyken, fiyat olarak bmw nin arkasinda en yuksek ikinci durumda. Hal boyleyken Mazda 3 dizeli alan olursa bu forumda iki kelam etmek isterim kendisiyle. Soracak sorularim olacak cunku.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, tarahumara :

Mazda hp olarak sonuncu, son hiz olarak sonuncu, 0-100 hizlanma olarak renaultun arkasinda sondan ikinciyken, fiyat olarak bmw nin arkasinda en yuksek ikinci durumda. Hal boyleyken Mazda 3 dizeli alan olursa bu forumda iki kelam etmek isterim kendisiyle. Soracak sorularim olacak cunku.

Size katılıyorum ama bu listede donanımları çok incelemedim :D  Örneğin Astra en dolu opsiyon değil sanırsam. Megane'a bir sürü opsiyon ekleseniz bile fiyat olarak Mazda3'ten düşük kalıyordu son baktığımda.

Mazda3'ün fiyat olarak en yüksek, performans olarak düşük, tüketim olarak yüksek olduğunu düşünüyorum ben de. 

Egea direk zirveye oynamış zaten multijet2 motor hakkında çıkardığı ses dışında hiçbir kötü yorum duymadım şu vakte kadar, alan da memnun kalıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dizellerde mesele hep şanzımanın dayanıklılığı. Umarım uzun vadede sıkıntısız çalışır. Ayrıca beygirin her şey olmadığını kullandığım araçlarda gördüm. Hyundai mesela 136 beygirdi ama araç resmen gitmiyordu. Jetta kullandım o da ona keza. 105 olmasına rağmen Mazda CX-3 ün atikliği bu iki araçta da yoktu. Diyeceksiniz ki CX-3 ile bu araçlar bir değil ama çok da farklı olduğunu düşünmüyorum.

Fiyat konusu ayrı .. Nedir bu rakamlar böyle diye bakıp duruyoruz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 hours ago, tarahumara said:

Mazda hp olarak sonuncu, son hiz olarak sonuncu, 0-100 hizlanma olarak renaultun arkasinda sondan ikinciyken, fiyat olarak bmw nin arkasinda en yuksek ikinci durumda. Hal boyleyken Mazda 3 dizeli alan olursa bu forumda iki kelam etmek isterim kendisiyle. Soracak sorularim olacak cunku.

Uygun ikinci el makyajlı cx-5 bulmamış olsaydım ya dizel yada benzinli Mazda 3 alacaktım 0km. Bugüne kadar kendime ait 3 aracım oldu, şirket aracı olarakta 6-8 aracı en az birer yıl kullanmışımdır. Deneyimlerim o rakamları, testleri dikkate almanın doğru olmadığını öğretti bana. Yolda giderken yeni alınmış bir aracın benzin hortumunun çıkarak stop etmesi, park halinde el freninin telinin koparak öndeki araca çarpması, biraz hızlı girdiğin virajda yüreğinin güm güm olması, aracın barındırdığı onca üstün teknolojik özelliğe rağmen oldukça kalitesiz parçalar kullandığını görmek, örneğin yayanın kolunun çarpması ile yan aynanın kırılıp düşmesi, markanın müşteri ilişkileri kalitesi vb çok daha önemli kriterler var.

benim için yakıt tüketimi vb rakamlar 3. 4. öncelikte,

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mazda41
      Yazan: Mazda41
      Aracımı 2. el olarak aldım. Eskidende linea kullanıcısıydım. 2011 modeli vardı bende kilometresinin artması ve model yılı sebebiyle değiştirdik aracımızı. Öncelikle 2011 actual plus farkı dış tasarımda ufak dokunuşlar yapmışlar. İç mekan tamamı ile aynı. 2011 modele göre boşaltmışlar bile. Arka 2 hoparlor actual plusta olmasına rağmen pop donanımda olmaması beni şaşırttı. En büyük değişim motorda. Onceki aracım 90 hp euro 4 motordu. Yeni linea da ise euro5 95 hp motor bulunuyor. Performans olarak bir fark hissetmesemde yakıt anlamında aralarında 0.5 1 litre oynadıgını rahatlıkla soyleyebilirim. Ekonomik modelli dizel ve ferah bir otomobil arayanlara şiddetle tavsiye ediyorum. Temiz kazasız boyasız 2016 model 30.000 km gecmemis Linea yı 46 47 arası rahat bir şekilde bulabilirsiniz. Aklınıza takılan soru olursa cevaplayabilirim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Geçtiğimiz gün şirketten bir arkadaşın Egea'sı için yola çıkmadan önce bakım yaptırdığını öğrenince merak ettim ve ne kadara yaptırdığını sordum. O da bana 1000 TL tuttuğunu söyleyince şaka yaptığını sandım ama oldukça ciddiymiş. İlk bakım, 20.000 km de KDV dahil 1.017 TL Şaka gibi....
      En çok dikkatimi çeken ise OPAR OLIO DS1 0W-30 yağ oldu. Litresi KDV dahil 89 TL ye yağ koyuyorlar EGEA'ya.. Ferrari'de bile böyle lüks yoktur muhtemelen  

       
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Bu konuyu aslında @revivo73 abinin açmasını bekliyordum.  
      Test sonuçları hiç iç açıcı değil ! Araçlarımızın, standartlarımızın kıymetini bilelim derim...
      Fiat Egea'nın büyük merakla beklenen Euro NCAP çarpışma testi sonunda HB kasa tipi ile gerçekleştirildi. Birçok kişinin güvenirliliğini sorguladığı model iki farklı donanım ile teste katıldı. İlk olarak standart olarak sunulan güvenlik donanım paketi ile denenen model ardından ekstra ücret karşılığı sunulan güvenlik paketi ile tekrar değerlendirildi. Araca aşağıdaki görselde temsili olarak gösterilen frontal offset, frontal full width, rear impact ve lateral impact testleri uygulandı.


      Değerlendirmeye geçmeden önce Fiat Egea HB çarpışma testi videosunu izlemekte fayda var;
       
      Değerlendirmeye başlamadan önce standart ve güvenlik paketine sahip modellerin arasındaki donanım farkından bahsetmekte fayda olduğunu düşünüyoruz. Güvenlik paketine sahip olan modelde yolcuları doğrudan koruyan ekstra bir hava yastığı sistemi bulunmuyor ve bu pakette daha çok kazaları önlemeye yönelik fren destek sistemi ve hız asistanı gibi sistemler bulunuyor. Hem standart hem de güvenlik paketine sahip modelde aşağıdaki hava yastığı ve emniyet kemeri özellikleri bulunuyor. (o: var, x: yok)

      Şimdi çarpışma testi sonuçlarını yorumlayalım;
       
      Frontal Offset yani önden sürücü tarafından bariyere yapılan çarpışma testinde hem sürücü hem de yanındaki yolcunun baş ve boyun bölgeleri iyi derecede korunurken yan yolcunun bacakları da iyi derecede korunuyor. Diğer taraftan her ikisinin de gövdeleri yeterli düzeyde korunabilirken sürücünün bacakları ön yolcunun aksine ancak yeterli düzeyde korunabiliyor. 
      Frontal Full Width yani önden düz bir duvara çarpma testinde ise sonuçlar biraz düşündürücü. Ön yolcunun baş ve baldır bölgesi iyi bir şekilde korunurken boyun bölgesi yeterli düzeyde kalıyor. Sürücünün ise boyun ve baldır bölgesi iyi bir düzeyde ancak baş ve gövde bölgesi ancak orta düzeyde korunabiliyor. 
      Whiplash yani kamçı testinde ise ön yolcuların boyunları iyi düzeyde korunurken arka yolcuların boyunları ancak orta düzeyde korunabiliyor. 
      Lateral Impact yani yan darbe testinde ise gövdenin geneli iyi derecede korunurken boyun bölgesi yeterli düzeyde korunuyor. 

       
      Sonuç olarak Fiat Egea HB yetişkin yolcuları için %82 oranında koruma sağlıyor ve ortalama üstü diyebileceğimiz 4 yıldız ile testten ayrılıyor. Burada dikkat edilmesi gereken nokta ise 4 yıldızı kaza önlemeye yönelik donanımlara sahip paket ile alıyor olması. Bu paketten yoksun olan standart donanım paketi ise 3 yıldıza sahip. Kısacası 3 yıldız da olsa 4 yıldız da olsa her iki pakette de yetişkin yolcular %82 oranında korunuyor. Ancak burada gözden kaçmaması gereken bir başka önemli değer bulunuyor. Arkada oturan çocuk yolcular için gerçekleşen koruma %60 ile gördüğümüz en kötü değerlerden birisi ve kabul edilebilir bir değer değil. 

      Bu değer yukarıda çarpışma testi sonuçlarını verdiğimiz Peugeot 3008 modelindekine benzer bir şekilde %85 - %90 aralığında olsaydı Fiat Egea HB %82 yetişkin koruma, %62 yaya koruma ve %57 güvenlik donanımı değerleriyle 5 yıldızı zorlayabilecek kapasiteye sahip olabilirdi. Kısacası Fiat Egea HB yetişkin yolcular için güvensiz bir otomobil değil ama bu sonuçlar kaza durumunda özellikle çocuk yolcular için tehlikeli olabilecek durumlara neden olabilecek gibi görünüyor. Ayrıca bu değerler kompakt HB sınıfındaki rakiplerinden de geride ve rekabette geri kalınmaması için önlem alınması şart diye düşünüyoruz. 
      Güvenlik paketli Fiat Egea HB

      Standart donanımlı Fiat Egea HB

      Kaynak: SekizSilindir
       
    • Efebey
      Yazan: Efebey
      Tofaş, Egea ailesinin ikinci ürünü olan Hatchback modelinin üretimine başladı.

      Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Bursa Valisi Münir Karaloğlu, Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Cenk Çimen, Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu ve Tofaş çalışanlarının da katıldığı törenle ilk Fiat Egea Hatchback üretim bandından indirildi. 
      Törende konuşan Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, “Koç Topluluğu’nun lokomotif şirketlerinden biri olan Tofaş, son yıllarda tarihi yatırımlar gerçekleştirerek en kuvvetli dönemini yaşıyor. Bugün üretimine başladığımız Egea Hathback ile bu başarının daha da ilerilere taşınacağına inanıyorum. 1 milyar dolarlık büyük bir yatırımla hayata geçirilen Egea ailesi kapsamında, 2023 yılına kadar 1.3 milyon adet üretim ve 10 milyar dolar ihracat hedefliyoruz” dedi.
      Tofaş’ın Ar-Ge sürecine liderlik ettiği Egea Projesi’nin ikinci modeli Fiat Egea Hatchback’in üretimi Bursa’da düzenlenen törenle başladı. Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ve Koç Holding işbirliğiyle faaliyetlerini sürdüren, 7 global markaya binek ve ticari araç üretimi gerçekleştiren Tofaş fabrikasında düzenlenen törende konuşan Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, Türkiye otomotiv endüstrisi ve Tofaş için önemli ve heyacan dolu bir gün olduğuna dikkat çekti. Ömer M. Koç, “Bugünün benim için ayrı bir önemi var. Tofaş’ta ilk kez sizlerle bir araya geliyor, buradan sizlere ilk defa hitap etmenin mutluluğunu yaşıyorum” dedi. Ömer M. Koç sözlerini şöyle sürdürdü: “Koç Topluluğu’nun lokomotif şirketlerinden biri olan Tofaş, son yıllarda tarihi yatırımlar gerçekleştirerek en kuvvetli dönemini yaşıyor. Tofaş’ın yıllar içindeki gelişimi ve bugünkü uluslararası başarıları; Koç Grubu ve Fiat Chrysler Automobiles arasındaki 48 yıllık güçlü ortaklığın, karşılıklı güven ve işbirliğinin önemli bir göstergesidir. 
      Tofaş son yıllarda gerçekleştirdiği 1,5 milyar doların üzerindeki yatırımı ile tüm ürün gamını yeniledi. Yeni Doblo, Doblo Amerika ve yenilenen Fiorino modellerini devreye aldı. Fiat Chrysler’in Avrupa’daki en büyük üretim merkezi oldu. Hem otomobil hem de ticari araç üreten ve gelişmiş Ar-Ge merkezine sahip olan tek otomotiv şirketi olarak Türkiye’de diğer üreticilerden farklı bir konuma ulaştı. Ve bugün 7 değişik marka için üretim yapan tek otomotiv şirketi oldu.”
       

    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Şu anki Fiat Punto (Fiat Grand Punto) 2005 Frankfurt Motor Show'da tanıtılmıştı. On iki yılın ardından yarı kompakt hatchback dördüncü nesline ulaşacak.

      Dördüncü nesil 2017 Fiat Punto şu anda Brezilya'da “Fiat X6H” kod adı ile geliştiriliyor. Haberlere göre yeni nesil Punto sadece 5 kapılı versiyonla çıkacak. Yeni Fiat Punto markanın Fiat Egea/Fiat Tipo ile birlikte tanıtılan firmanın en yeni tasarım diline sahip olacak. Bu tasarım dili gelecek yıl Fiat Tipo Hatchback ve Fiat Tipo Station için de kullanılacak. Omni Auto tarafından yapılan spekülatif bir çizim 2017 Fiat Punto'nun nasıl görüneceği hakkında fikir veriyor. Gergin farlarla ön yüz çok daha şık görünüyor. Brezilya'da görüntülenen bir test aracının casus fotoğrafında iç kabinde sütuna monte edilmiş hoparlör, direksiyonda seyir kontrol fonksiyonları ve direksiyona monte edilmiş vites kulakçıkları dikkat çekmişti.
      Arabanın üretiminin yapılacağı ve 2017 başlarında ilk satılacağı yer olan Güney Amerika'dan gelen haberlere göre modelde üç benzinli motor seçeneği olacak, bunlar arasında yeni GSE (global küçük motor) platformu kullanan alüminyum bloklu E-Torq 1.6 litre ve E-Torq 1.8 litre motorlar da bulunacak. En küçük motorun 100 hp gücünde olması ve tork değerinin 140 Nm olması bekleniyor.
       
      Avrupa'da daha ufak 0.9 litre TwinAir turboşarjlı benzinli motor da Ford Fiesta EcoBoost'a rakip olarak kullanılabilir. Ek olarak bazı piyasalarda sıkıştırılmış doğalgazlı (CNG) motor seçeneği de sunulması bekleniyor.
      kaynak
×
×
  • Yeni Oluştur...