Jump to content
Arabalar

Dizel Motora Benzin, Benzinli Motora Dizel Konulduğunda

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arabalar    1.888
Arabalar
Benzin pompası uçlarının dizel aracın depo girişinden daha dar olması nedeniyle riski yüksek olan ve daha olası bir durumdur ve hasar diğer ihtimale göre fazla gerçekleşir. Modern dizel motorlarda işletim sistemleri bu durumu tespit edip aracı güvene alsa da bu yine de meydana gelebilecek bir hadisedir.
 
Dizel motorlu araçlarda benzin kullanımı durumunda araç büyük bir ihtimalle çalışır ve bu nedenle sürücüyü yanıltabilir. Yol almaya devam eden sürücü ne kadar fazla yol yaparsa motora o kadar zarar verir. Dizel araçlarda masrafın daha fazla olmasının bir nedeni de fazla yol almaktan dolayıdır. Araç hareket etmezse masraf çok daha az olur.
Dizel araçlar oldukça yüksek basınca sahip enjektörlere sahiptir. Bu enjektörler herhangi bir bujiye ihtiyaç olmadan püskürtme vasıtasıyla hava-yakıt karışımını tutuştururlar. Dolayısı ile dizel enjektörleri benzinli motorlardaki enjektörlere göre çok daha hassas ve pahalıdırlar. 
 
Dizel yakıtı benzine göre daha yoğun, zor tutuşan ve yağ bazlı bir yakıttır ve enjektörlerin yağlanması görevini de görür. Benzin ise solvent bazlıdır, daha incedir, yağlama özelliği daha azdır ve çabuk tutuşmaya meyillidir. Bu nedenle dizel yakıt yerine benzin kullanılırsa bu yağlama özellikleri azalır, geç tutuşması gereken yakıt erken tutuşur ve düzensizliğe neden olur. Kuruluk nedeniyle enjektörlerde mikron boyutunda metal parça kopmaları meydana gelebilir ve bu parçalar püskürtme sistemine zarar verebilir. Ayrıca bir süreliğine de olsa kuru çalışma motor parçaları içerisinde paslanmalara neden olabilir. Sonuç olarak uzun kullanımlarda motor o kadar fazla hasar görür ki tamirat masrafı sıfır motor bedelini bile geçebilir.

Akaryakıt istasyonlarındaki dizel pompa uçlarının benzinli aracın depo girişinden daha geniş olması nedeniyle daha nadir gerçekleşen bir durumdur. Olma ihtimali diğer duruma göre daha azdır ve daha az masraflıdır.
Benzin, dizel yakıta göre çok daha hızlı tutuşan bir akaryakıt cinsidir ve bujilerin çakma gücü benzini tutuşturacak şekilde tasarlanmıştır. Benzin yerine dizel yakıt kullanımı durumunda hava-yakıt karışımının tutuşması çok daha zor gerçekleşecek veya gerçekleşmeyecektir. Dolayısı ile motorun çalışmama ihtimali de bulunmaktadır. Çalışması durumunda ise oldukça vuruntulu ve egzozdan yoğun duman çıkan bir sürüş gerçekleşir ve bir süre sonra motor durur. Çalışmayan veya kısa bir süre çalışan motorda parçalar da fazla hareket etmeyeceği için dizel motorda benzin kullanmaya göre hasar ihtimali oldukça çok daha azdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

Dizel çok daha fazla  hasar görüyormuş... İlginç

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ömer626    425
Ömer626

Bu tarz durumda (dizel için) depo fullenmediği zaman alınana litreye oranda yağ eklendiğinde bi problem olmuyormuş diye duydum..Ne kadar doğru,yalan bilemem

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×