Jump to content

Hayırlısı İle Aldık. Mazda 3 Dizel Birkaç Soru ve Karşılaştırma


aton1981
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba sevgili arkadaşlar. Sizlere  gördüğüm ve düşündüğüm sorun / çözümleri belirtip, ayrıca daha evvel kullandığım araçlar ile mini bir kıyaslama fikirlerimi paylaşmak istiyorum. 

Alınık bölümüne taşınan konuma istinaden paylaştığım aracı değil, İzmir'de yetkili servis müdürü Tarık' beyin önerisi ile bildikleri aracı satın aldım.Sanırım link' deki aracın bazı performas sorunları ve bir çok teknik şikayet açılmış servis raporlarını yetkili' den izledik. Geri durmak zorunda kaldım. Neyse, Almış olduğum araç  37.000 km' 2012 dizel beyaz. Araca yetkili' de expertiz de yaptırdık. Herhangibir problem görünmemekte.  Teknik bölüme bu başlığı açmamdaki neden,  Şu ana kadar gördüğüm problemleri de bir yandan paylaşayım istemem idi. Bulduğum tespitler ve çözümleri doğruluğunu sizlere de sormak sitedim. Görüorum ki forumda teknik bilgi düzeyi oldukça iyi seviyelerde arkadaşlarımız mevcut. 

 

Üzerinde, hala 2012 dot' tarihli lastikler var. Pek tabi TOYO marka. Gayet sesli bir lastik yaw. Şehir içi o ne ses gürültü. Nedense 110 da biraz kesilir gibi oluyor. Baya baya sanki balata pimleri cıkmış gibi ses yapıyor. Muhtemelen lastiği değiştirmek zorunda kalacağız. Zaten hamuru sertelmiştir.  Gürültü gibi ses alıyorum. Eminim ki lastik tendir. ?

Far'ların arkasına doğru uzanan sivri bölümlerinde biraz kararma mevcut. Güneşte fazlamı kaldı ne? Aslında kararma değil. Biraz polisaj ve rayon ped + plastik cilası işi çok güzel çözeceğini düşünüyorum. Acaba bununla ilgili kronik bir durum varmı ?

Geleyim karşılaştırmaya.  Bu güne kadar punto, 2 cruze, C4, C5, 5 tane ( farklı zamanlarda ayrı ayrı ) 180 HP insignia 1' i sport tourer, Lancia delta dizel 120 BG  kullandım.

İzmirden buraya kadar 120 km üzerinde tüm şartlarda denedim.  Ben böyle tok, böyle rafine bir araç kullanmadım daha önce. Direksiyon tepkilerine ve salınım kabiliyetine hayran kaldım. İçlerinde insignia da dahil olmak üzere en çok zevk alarak kullandığım araç oldu. Bana ilk anda bu etkiyi bıraktığını rahatlıkla söyleyebilirim.   Lancia delta120bg 300 tork olmasına ramen mazda' dan fersah fersah geride olduğunu net bir şekilde belirtirim.

Ayrıca  araç içinde tıkırtı yok yaw. Her yer tok.  Açkçası hala şaşkınlık içerisindeyim. C5 ve diğerlerini hesaba bile katmıyorum. Segment farkı olsa bile tek farkı sanırım sadece yalıtım. Gerisi boş. C5 bir kere çok beyenmeme ramen mazda dan sonra şunu anladım ki, motor ve kasa büyüklüğü + direksiyon hissizliği hiç yokmuş C5 te. 

Fikirlerim bunlar. Sevgilerle.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hem 2012 olduğu için. hemde toyo olduğu için  iğrenç bi  uğultu var o lastiklerde..  100 km/h den sonra rüzgar sesine yenik düşüyor.  biz de tecrübe ettik. iğrenç bi sesi var. 

yazınızdan , otomobillerden anlayan biri olduğunuz kanaatine vardım ama mazda 3 ün insignia dan daha tok ve daha iyi direksiyon tepkisi olan bi araç olduğunu düşünmeniz, bende şok etkisi yarattı.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu dediğim, hidrolik direksiyonlu manuel insignia için geçerli. Dizeller de durum biraz daha farklı. Onların direksiyon pompası bariz problemli. Bu nedenle oldukça sert bir yapıda. Haliyle 245 45 lastikler de ağırlık etkisi ile birleşince sert oluyor. Bu da araç tepkilerine yasıyor.

Kesinlikle kötü demiyorum insingia için. Flexi şasi li bir araç ve  240 km hız da gram sapma olmadan makas atabilen bir araçtan söz ediyorum. :)  Sadece daha alt hızlarda aracın rijitliği ve direksiyon sistemi + şasinin bana yoldaki geri bildiriminden söz ediyorum. MAzda da daha bir özgür ve daha da herşey kontrolümdeymiş gibi geldi sanki.  

Rüzgar sesini fitlllerden aldığını düşünüyorum. Yolda gelirken kapıya biraz baskı uygulayınca ters yönlerde, sesin değiştiğini farkettim. Bir elden geçecek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

double wishbone süspansiyon   ve mekanik hidrolik direksiyonlu bi mazda 6'm var..    

mazda 3 ler bana çok allaha emanet geliyor..   

ama flexride sız insignialarla bile boy ölçüşemiyorum. 

insignia nın dıştan dışa tekerlek çapı çok büyük. ( +5 cm)  , aerodinamik yapısı bariz daha iyi. bijon saplamaları bile metrik 14..   jantları en az 7,5J

sorunlu bi araba ama, bazı konularda başarılı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

flexiride li bir insignia ile boy ölçüşebilecek Kulvarında başka bir araç yok.

Flexi olmasa bile düz insignia ile de boy ölçüşecek bir araç yok aynı kulvarında.... a5 a4 520, 320,,,,,, vs vs vs

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, aton1981 :

İlk sorun sanırım volan.  Daha evelki denediğim mazda dizel' lerde de rölantide olağan dan fazla vibrasyon alıyordum. Sonradan sonraya bunun normal olduğunu gördüm. Aldığım araçta da mevcut. Fakat bunun ardında volandan da bbiraz vuruntu geldiğini farkettim. Nitekim, debriaj rulmanını pompaladığımda baskı ayırdığı anda vuruntu sesi kesiliyor. Bırakınca geliyor. Bu durumu volant' a bağladım. Benzer durum insignia' da da sıkça rastlıyorduk. Vuruntu olarak kastettiğim udurm aslında ses. Fiziksel bir etki yok.

2.Nesil Dizel Mazda 3 kullanıcısıyım. Bu baskı balata problemi, 105.000.-Km'de benim başıma geldi. Öncesinde filan öyle hiç bir belirti yoktu. Problemli parça baskı balata yayı olup, anlık ne denir kırılma/çıkma sonucu baskı balata işlevsiz kalıyor. 

Bizim araçlar genelde zaten motor ilk çalıştırmada sesli ve titreşimlidir. Isındıktan sonra rolantideki ses konforu daha iyi oluyor.

7 saat önce, aton1981 :

Üzerinde, hala 2012 dot' tarihli lastikler var. Pek tabi TOYO marka. Gayet sesli bir lastik yaw. Şehir içi o ne ses gürültü. Nedense 110 da biraz kesilir gibi oluyor. Baya baya sanki balata pimleri cıkmış gibi ses yapıyor. Muhtemelen lastiği değiştirmek zorunda kalacağız. Zaten hamuru sertelmiştir.  Gürültü gibi ses alıyorum. Eminim ki lastik tendir. ?

Bir an önce ilk işiniz Toyo'lardan kurtulmak olsun bence. Bende aracı ilk aldığımda üzerinde Toyo lastikler vardı. Lastikleri değiştirdikten sonra anladımki, aslında benim araç daha sessizmiş. Yol/asfalt sesi ciddi azalmıştı. Michelin Primacy 3 kullanıyorum çok çok memnunum. Bu araçta kullandığım 2.takım Primacy eskittim, şu an yeni Primacy 3'ler var üzerinde. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

29 dakika önce, aton1981 :

Toyo lastikleri değiştirdik. Bizim ses uğultu gitmedi. Ufak çapta bir şok yaşıyorum desem

:(

Japonların genel karakteri içeri yol sesini alırlar. Birde o sese taktıysanız vay halinize :) Hangi marka aldınız lastik?

Bir de daha önceki araçlarınız D sınıfı araçlar. Aralarında çok fark var. Ben passat' tan mazda3 e geçtiğimde lastikler heralde dönmüyor sürünerek gidiyor diyorum :D  Ciddi anlamda ses alıyor bir de lastikler toyo ise. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aldığım lastik Pirelli p1..

Ama o ses 5 km hızda başlayıp 110 120 de bitiyor.  77 de tavan yapıp sonra azalıyor. Bence bu yol sesi değil. Yol sesi olsa lineer bir artış göstermeli hıza bağlı olarak. Bir de 5 km hızda bile neden aynı sesi versin? Şahin bile 5 -10 km hızlarda sessiz dır herhalde :)

110 ve 120 de rahat gidiyorum. Kabul edilebilir yol sesi var evet. Bahsedildigi gibi gelmedi bana. Benim derdim başka noktada

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

51 dakika önce, aton1981 :

Aldığım lastik Pirelli p1..

Ama o ses 5 km hızda başlayıp 110 120 de bitiyor.  77 de tavan yapıp sonra azalıyor. Bence bu yol sesi değil. Yol sesi olsa lineer bir artış göstermeli hıza bağlı olarak. Bir de 5 km hızda bile neden aynı sesi versin? Şahin bile 5 -10 km hızlarda sessiz dır herhalde :)

110 ve 120 de rahat gidiyorum. Kabul edilebilir yol sesi var evet. Bahsedildigi gibi gelmedi bana. Benim derdim başka noktada

Yol sesi lineer artış göstermiyor çünkü hızlandıkça rüzgar sesi ve motor sesi araç almaya başladıkça yol sesi kayboluyor gibi geliyor. Lastik pirelli almasaydınız keşke 69-70 db ses seviyesi. Goodyear effencigrip veya michelin primacy 67 db ses seviyesine sahipler.

Eğer yol sesi değil diyorsanız bilyelerden falan da uğultu yapabilir.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, aton1981 :

Aldığım lastik Pirelli p1..

Ama o ses 5 km hızda başlayıp 110 120 de bitiyor.  77 de tavan yapıp sonra azalıyor. Bence bu yol sesi değil. Yol sesi olsa lineer bir artış göstermeli hıza bağlı olarak. Bir de 5 km hızda bile neden aynı sesi versin? Şahin bile 5 -10 km hızlarda sessiz dır herhalde :)

110 ve 120 de rahat gidiyorum. Kabul edilebilir yol sesi var evet. Bahsedildigi gibi gelmedi bana. Benim derdim başka noktada

Bizim araçların pütürlü (türkiş) asfaltta ses aldığı bir gerçek, fakat beton asfaltta kesinlikle ses çok düşüyor, hatta hafif müzikte bile hiç duyulmuyor, lastiklerim Michelin Primacy 3, eğer aracınız beton asfalttada aynı uğultuyu yapıyorsa, tekerlek rulmanların birinde arıza veya başka bir mekanik arızadan kaynaklanabilir. Ama dediğim gibi kaplama asfalta ses aldığı gerçek. Ön farınızın üst kısmının kararması, o kısmın hemen altındaki sarı stopların güneşi fazla çekmesinden kaynaklanıyor, aynı durum benimkindede vardı, internetten, MEGUİARS far temizleme ve koruyucu cila getirttim. Gönderilen kullanım klavuzu ile temizlik yaptım, daha sonra koruma sürdüm yeni gibi ışıl ışıl oldu, kesinlikle zımpara falan kullanmadım, farlarım temizdi, sadece hafif yüzeysel çizikler, çok hafif sararma ve sizinkinde olduğu gibi üst kısımda kararmalar vardı, kesinlik çok başarılı, koruma kremini ikinci kez kullanıyorum, çünkü her 4 ayda bir kullanın diyor. Aracınız hayırlı olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanırım pirelli alarak hata yaptığımı düşünüyorum. Duyduğum uğultunun başka açıklaması malesef yok. Neyse ki yüksek hızlarda sorun yok :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı lastikleri, bir arkadaşta da vardı. ARacımda denedik. Ses filan kalmadı.

Oda 2 ay evvel almış lastikleri. İlk günlerde bu uğultuyu verir dedi. SOnradan sonraya kesmiş. Yada azaldı duymadım demekte. Lasik nedenli bir durum olduğu kesinleşti. Bir iki ay icinde lastik alıştıkça sesin gideceğini düşünüyoruz. İlk olduğu üzere sonrasında balans ile durum düzelecekmiş. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...