Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Fren Sorunu


Mahirbey
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2015 model aracımın ön fren kaliperlerindeki boşluk yüzünden iki kez değişim ve birkaç kez  oring  uygulamasına rağmen hala boşluk var ve şıkır şıkır oynuyor kronik bir üretim hatası var zannımca

muhtemelen sizlerin araçlarında da var bu hata çünkü serviste birkaç aracı kontrol ettim ve hepsinde vardı

araç durur vaziyette iken tekere vurun ve lıkr lıkır oynadığını  göreceksiniz veya parkeli bir yolda rahatsız edici bir ses duyacaksınız.

ve bunu ne servis ne mazda çözemiyor.

forumdaki tecrübeli arkadaşlarımdan ricam bu kaliper setini oem bir kaliteli ürünle değiştirebilir miyiz uyum sağlarmı tavsiye edeceğiniz bir marka varmıdır.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

önce kaliper garantiden değişti tekrar ses yapmaya başlayınca pimlere oring yapıldı olmadı pimdeki contayı büyüttüler yine olmadı

birde arabayı yıkattıktan iki gün sonra jantlar simsiyah oluyor(balata tozu) ayağın frende değilken bile genelde ilk kalkışta bazen balata sesi geliyor

 

arka lastiği tekmelediğim de hiç ses yok ama ön lastiği tekmeleyince lıkır lıkır oynuyor kaliper

serviste 2 tane aracı kontrol ettim onlarda sorunluydu muhtemelen sahiplerinin haberi bile yoktu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, mahirbey :

 

 

 

Fren kaliperlerini tornalatin. Eski aurisimde vardi tornaya sokup ses yapan parçalari törpülediler sanirim :)ses falan kalamadi. 1 yildir 2 tane farkli 3.nesil kullandim böyle bir kronik problem yaşamadim.

Aurisde özellikle Parke taşli yol üzerinde giderken iki demir parçasi şikir şikir ses yapardi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yahu demek ki bu sadece Clio 3'te değilmiş.

Aracı 2007'de alıp 10bin kilometre gidip biraz balata harcayınca bu sorun ortaya çıktı. Servis özel bir balata taktı (ya da bana öyle dedi). Sonra o ses onbinlerce kilometre kalktı ortradan. Tabii yıllar geçti ve ben başka bir özel servise gider olmuştum, ve balata değişim vakti geldi (diskle beraber - 110bin KM.)

Değiştirildi ama, sadece bozuk yok olması gerekmiyor, düşük devir bile şıngırdatmaya yetiyor. Döndüm servise, bir şey yaptılar geçti, ama bin kilometre olmadan tekrar başladı. Fiziksel bir müdahale şart herhalde...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 saat önce, mahirbey :

 

birde arabayı yıkattıktan iki gün sonra jantlar simsiyah oluyor(balata tozu) ayağın frende değilken bile genelde ilk kalkışta bazen balata sesi geliyor

 

 

Fren balataları aşınması için tasarlandıklarından dolayı, aşınırken parçacıkların jant üzerinde toplanarak kirli görünüme neden olmaları kaçınılmaz oluyor. Seramik bazlı fren balataları bu durumda bir miktar avantaj sağlıyor. Onlarda aşınıyor ve parçacık saçılımı yapıyor ama çıkan tozun rengi diğerlerine göre açık olduğundan dolayı daha zor seçilebilir oluyor. 

Birde toz muhafazaları kullanılabiliyor, tozların jant üzerindeki birikimini azaltmak için fakat bu kezde, fren disklerinin soğumasını bir miktar engellediği için bu kez yüksek ısıya bağlı frenin randıman düşmesi ve hatta disklerin özelliğini yitirmesinede sebep olabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

43 dakika önce, arabalar :

Fren balataları aşınması için tasarlandıklarından dolayı, aşınırken parçacıkların jant üzerinde toplanarak kirli görünüme neden olmaları kaçınılmaz oluyor. Seramik bazlı fren balataları bu durumda bir miktar avantaj sağlıyor. Onlarda aşınıyor ve parçacık saçılımı yapıyor ama çıkan tozun rengi diğerlerine göre açık olduğundan dolayı daha zor seçilebilir oluyor. 

Birde toz muhafazaları kullanılabiliyor, tozların jant üzerindeki birikimini azaltmak için fakat bu kezde, fren disklerinin soğumasını bir miktar engellediği için bu kez yüksek ısıya bağlı frenin randıman düşmesi ve hatta disklerin özelliğini yitirmesinede sebep olabiliyor.

Mete bey' e katılıyorum ^-^

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, Devrim Babacan :

Yahu demek ki bu sadece Clio 3'te değilmiş.

Aracı 2007'de alıp 10bin kilometre gidip biraz balata harcayınca bu sorun ortaya çıktı. Servis özel bir balata taktı (ya da bana öyle dedi). Sonra o ses onbinlerce kilometre kalktı ortradan. Tabii yıllar geçti ve ben başka bir özel servise gider olmuştum, ve balata değişim vakti geldi (diskle beraber - 110bin KM.)

Değiştirildi ama, sadece bozuk yok olması gerekmiyor, düşük devir bile şıngırdatmaya yetiyor. Döndüm servise, bir şey yaptılar geçti, ama bin kilometre olmadan tekrar başladı. Fiziksel bir müdahale şart herhalde...

Toyota servise bu sikayetimi ilettim ilk bakimda parçalari siktik bir süre ses yapmayacak fakat tekrar baslayacak dediler. 1 ay gecmeden tekrar başladi, her ay gidip siktircaz sanirim :)

Sonra dedim değişim yapin bari... "Takacağimiz parçada ayni parça hepsinde var bu sorun dediler".

Corolla, Auris ve daha bir çok marka ve modelde bu sorun kronik.

Çare TORNA ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzer bir durum (yine) Clio'da kapı menteşesinde oldu. Ta servis müdürüne, "Yahu, sene 2008 (idi o zamanlar), kapı menteşesinde kronik problem mi olur? Renault otomotiv sektörüne yeni mi girdi?" diye hayıflanmıştım. Bir şey dememişti adam.

Bilirsiniz, kapıyı açınca bir ara kısımda, bir de tam açık pozisyonda duruyor. Tekrar ara pozisyona getirip, kapatmak üzere itmeye başladığınızda kapı kapanmak istemiyor. Menteşede bir mukaaaavement oluşuyor. Daha da iterseniz "TAOK!" diye bir ses eşliğinde kapı kurtuluyor ve kapanma gerçekleşiyor.

Menteşe değişecekmiş. Bilmem kaç yüz TL. Garanti kapsamına giriyor. "E iyi peki o zaman, değişsin" diyorum, yukarıdaki örnekteki gibi, "Gelecek menteşe bir zaman sonra yine aynı şeyi yapacak ama" diyor adam bana. Utanır insan. :)

***

Bu arada, bugün serviste ustaya sordum bu durumu. Bir iki araçta gördüklerini söyledi, ama o araçlar üzerindeki onarımla ilgili bilgi vermedi. Nedir tam çözümü diye sordum, kaliperde ufak bir tedaviden bahsetti. Herhalde şu meşhur torna müdahalesi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mahir bey merhabalar 20.000 bakımdan önce aynı şikayet bende de vardı servise söylediğimde hallederiz dediler ve kronik olabileceğini çoğu araçta aynı problemin yaşandığını söylediler konyada hangi servise gidiyorsunuz bilmiyorum ama ben İzmirde Yeni otomative götürüyorum Mert bey baya yardımcı oldu bana ses kesildi 3 aydır bir problem yok servisler arası diyalog olursa belki hangi işlem yaptığını anlatır. Ses çok rahatsız edici 20.000 de olan bir araç sanki alt takımı dağılmış gibi tangur tungur ses yapıyordu bendede, boşluk bariz görülüyordu umarım hallederler iyi forumlar...

Yeni otomativ: 0232 264 35 00 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar ilginizden dolayı teşekkürler şu an yoldayım bir hafta sonra falan iyi bir fren ustasına götürüp orada yaptırmayı düşünüyorum.

sıfır aldığım aracı ayda bir servise götürüyorum şimdiye kadar  hiçbir sıkıntım çözülmedi ve bunun sorumlusu servisler olduğunu düşünüyorum ve bu insanlarla artık muhatap olmayı düşünmüyorum. aramızda servis çalışanı arkadaşlar vardır muhakkak sakın ola ki Üzerlerine alınmasınlar sözüm onlara değil zira işini önemseyerek yapan sanatkar arkadaşlara gıpta ile bakarım ve saygım sonsuzdur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Balata Tozu konusunda kesin tedavi önerim, 2 yıl önce aldığım aracımın jantları simsiyah ve katranlaşmış bir birikinti vardı. Önce Jant temizleyici püskürttüm, yumuşak fırça ile ovalayıp yıkattım. Kuruduktan sonra aracım için almış olduğum kaliteli araba cilası ile jantları özenle cilaladım. Sonuç, kesinlikle fren tozu tutmuyor, hız yaptıkça vantilatör özelliği gösterip, jant kirlerini temizliyor. Önerim kaliteli araba cilasi ile 6 ayda bir cila sürün farkı görün.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, renegade :

Önerim kaliteli araba cilasi ile 6 ayda bir cila sürün farkı görün.

Güzel fikir. Deneyelim. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

konuyu dağıtmayalım ama jantlardaki toz bi benim mi hoşuma gidiyor? 

yarattığı kontrastı seviyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar, 

Ön fren kaliperlerinden gelen olası ses iç fren balatasının segmanın dan, geliyor daha doğrusu, balatanın üzerindeki segman sıcaktan gevşeyerek balatanın yerinde oynamasına neden oluyor, durum böyle olunca da ses yapıyor, İzmir'de şikayeti olan arkadaşlar bana ulaşırsa resimli anlatım yapar konuyu netleştiririz..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

3.nesil 2015 model Mazda 3 manuel kullanıyorum. Araç henüz 7.500km.de. Araç ısınıp birkaç km. yaptıktan sonra fren pedalından ayağımı tam kaldırdığımda balatalardan rahatsız edecek kadar tık sesler geliyor. Sanki iki metal çarpma sesi gibi. Video çekip sizlerle de paylaşacağım. Bakım için servise gittiğimde bildireceğim ancak bu tarzda arızası olan var mı?

Teşekkür ederim.

SM-T810 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...