Jump to content

ÖTV Artışı Kanun Teklifi


Devrim Babacan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Alıntı: https://eksisozluk.com/entry/63785556

Araçlarda ÖTV'nin Daha Da Artırılması Kanun Teklifi

önceki gün meclis'e gönderilen yasa otomobil dünyasında şok yarattı. s*k*lmedik bi kulagımızın arkası kalmıstı dedirten cinsten bi kanun

çünkü motor silindir hacmi 1.6 ve daha düşük olan ancak lüks sınıfına giren araçların özel tüketim vergisi'nin (ötv) iki katına kadar çıkarılması yetkisi bulunan bakanlar kurulu'na bu yetkiyi daha da çeşitlendirme olanağı sağlandı. halihazırda mevcut kanuna göre, bakanlar kurulu'nun binek otomobiller ile panelvanlar ve 9 kişi taşıyan minibüsler için oranları bir katına kadar artırma yetkisi bulunuyor.

her aracın fiyatı 54 bin tl artacak

düzenlemeyle, yetkinin çeşitlendirilmesi ve taşıtın fiyatı, cinsi, sınıfı, üst yapı gövde tanımı, istiap haddi ile yolcu ve yük taşıma kapasitesi itibarıyla da farklı oranlar belirleme hususunda bakanlar kurulu'na yetki veriliyor. yani tek kriter olarak motor hacminin baz alınması artık geçerli olmayacak. peki sonuçta ne olacak? kısaca bu yetki ile ortalama 170 bin liradan satışa sunulan 1.6 motora sahip ancak lüks sınıfına giren birçok aracın ötv'sinin yüzde 45'ten 90'a çıkarılması mümkün hale gelecek. bu araçların vergiler hariç ortalama fiyatı 100 bin lira civarında.

yüzde 45 ötv ile fiyat 145 bin liraya çıkıyor. bunun üzerinden yüzde 18 kdv ile de fiyat 170 bin liraya tırmanıyor. şimdi ise 100 bin lira çıplak fiyat üzerinden 90 bin tl ötv ve 34,2 bin tl kdv (190x0.18=34.2) ile fiyat 224,2 bine ulaşacak. böylece bu araçların fiyatları da tabii ki eğer bakanlar kurulu tam yetkisini kullanırsa yaklaşık 54 bin lira artacak. otomotiv editörümüz hakan özenen'in dünkü haberindeki tespitlerine göre silindir hacmi 1.6 ve daha düşük olan ancak lüks sınıfına giren bu araçlardan yılda 85 bin adet satış yapılıyor. 85 bin araçtan alınacak ek vergi böylece 4.5 milyar lira olabilecek. ancak tabii ki vergi farklılaştığında bu araçların satışı da düşeceği için toplanacak ek verginin 4.5 milyar liradan daha az olabilme ihtimali de çok yüksek.
 
 
 
Bir saat önce, tarahumara :

Konu icerisinde belirtilen oranlara gore ufak bir hesaplama sayfasi yaptim. Isteyen kontrol edebilir buradan.

http://www.genresman.com/otv.html

Devrim Babacan tarafından düzenlendi
Tarahumara'nın hesaplama sayfası eklendi.
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben bunu "devletten vergi kaçırma" olarak görüyorum.

Yok öyle "Yağma Hasan' ın böreği" ^-^

 

Üst sınıf araçları % 45 ötv ile ile sat. Bizim Mazda 6 ve CX-5 lerin günahı ne?

Aşağıda ki tablo ne demek istediğimi gayet net anlatıyor...

Donanım Paketi     Yakıt  Motor hac
Motor Gücü
Şanzıman Tipi

ÖTV Oranı
Tavsiye Edilen Anahtar Teslim Fiyatı

 

 

 

Fascination           Benzin      1.595 cm3        156        7G-TRONIC                 99.649 TL         45%     171.500 

 

 Fascination        Benzin     1.991 cm3         184           7G-TRONIC                106.913 TL        90%     241.600 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 dakika önce, Devrim Babacan :

cinsi, sınıfı, üst yapı gövde tanımı, istiap haddi ile yolcu ve yük taşıma kapasitesi itibarıyla da farklı oranlar belirleme hususunda bakanlar kurulu'na yetki veriliyor. yani tek kriter olarak motor hacminin baz alınması artık geçerli olmayacak.

1.6 cc araç almak da kâr etmeyecek anlaşılan, ayırımı nasıl yapacaklar bakalım. 1.6 turbolu araçları hadef almak istiyorlar herhalde. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Devlet birçok yeni yatırım yaptı, sadece bir köprünün devlete senelik maliyeti milyarlarca lira. 1.6cc altı lüks otomobillere verginin arttırılması yerinde olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bugünde yeteri kadar küfür edebilcek bişey bulduk ne mutlu bize. Beter olun dicem de olan bize de oluyo arkadaş. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu haber 2.0 motor Mazda 6 yı teğet geçmiş anlaşılan


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

[emoji41]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 hours ago, revivo73 said:

 Devlet birçok yeni yatırım yaptı, sadece bir köprünün devlete senelik maliyeti milyarlarca lira. 1.6cc altı lüks otomobillere verginin arttırılması yerinde olacaktır.

Hangi yeni yatırım olan bir köprünün senelik maliyeti devlete milyarlarca lira acaba? Devlet köprü-tünel yapmayı bırakalı çok oldu. Yap-işlet-devlet olan 3. köprü mü? yoksa yap-işlet-devret olan Osman Gazi köprüsü mü, yoksa yap-işlet devret olan Avrasya Tüneli mi? İroni yapıyorsanız yerinde olmuş. Yok değilse durum vahim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, tarahumara :

Hangi yeni yatırım olan bir köprünün senelik maliyeti devlete milyarlarca lira acaba? Devlet köprü-tünel yapmayı bırakalı çok oldu. Yap-işlet-devlet olan 3. köprü mü? yoksa yap-işlet-devret olan Osman Gazi köprüsü mü, yoksa yap-işlet devret olan Avrasya Tüneli mi?

Osmangazi köprüsünden yeterli geçiş olmadığı için devlet senelik milyar TL düzeyinde ödeme yapacak haberleri var, onun için diyorum fakat 3. köprü ve  Çanakkale köprüsü için de benzer durum olabilir. Başka bir otomobil forumunda çanakkale köprüsü için açıklanan yaklaşık 60TL (€15+KDV) ücret için cok yüksek diyen onlarca kişi var. Bu durumda devlet köprülerde uğrayacağı masrafı başka yerlerden cıkarmak isteyecektir ve bunun için lüks otomobil pazarına yönelmesi yerinde karardır diye düşündüm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Devlet yine halktan haksız yere para almak derdinde arkadaş herşeyimiz vergi, vergininde vergisini veren tek milletiz ben hiç bir şekilde benden alınan vergileri sgk kesintilerini helal etmiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim kafama takılan şu; mesela 30.000 euro üstü çıplak fiyatı olan ve 1.6 motor ve aşağıdakiler için vergilendirme bir üst dilim olan %90 dan uygulanacaktır dense; bugün 27.000 Euro olan birçok araç var. Onlar 2 yıl sonra 30.000 Euro üstü fiyatta olacak. O zaman vergilendirmesi de mi değişecek ? yoksa her yıl bu limiti değiştirmeye mi çalışacaklar ?

Onu da geçtim, limit 25.000 veya 20.000 Euro civarlarına indirgenirse sadece A4, E, 5.20i değil Passat, Mondeo, Avensis v.s gibi araçlar da etkilenebilir. ucu çok açık bir mevzu bence. 

Böyle bir şeyin yapılması ne kadar doğrudur tartışılır fakat yapılsa bile Marka belirtmek gereklidir bence. Premium marka algısı olanlarda bu vergiyi alacağım denir. Böyle olunca da haksız rekabete girilmiş olur. Dolayısıyla bir düşünce ortaya atıldı fakat geri adım atılabilir gibime geliyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Spekülasyon bence , yıl sonu yaklaştıkça firmaların elinde 2016 model araba kalması hiç hoş olmaz tabii stoklar satılmalıdır. :D

Ben şu anki hali hazırdaki vergilendirmeyi mantıklı buluyorum lakin sırf lüks oto alanlar çok vergi ödesin diye yapılacak olan bu değişiklik biraz şaçma olmuş demek oki 50-70 bin sınır belirleyip üstü fiyatta olan araçlara ayrı muamele etmek çok alaksız.

Mevcut vergi uygulamasının bir eksiği olan ve lüks segmette olup değeri yüksek ve 1.6 motor seçeneği uygulandığı için az ÖTV ve satış sonrası az MTV ödeyen araçların adeletsizliğe  sebebiyet vermesiydi.

Bu durumda yeni düzenlemenin amacı; 

Araç satış aşamasında alınan ÖTV gene eski düzene göre hesaplanmalı lakin satıştan sonra 2 taksitte yıl içinde ödenen MTV aracın satış faturası tutarı üzerinde tarh edilerek lüks ve değerli araca sahip olan kullanıcıların adil vergi ödemelerini tanzim etmek olmalıydı. Pahalı arabaya binen daha fazla MTV ödemeliydi.

Yani sadece MTV değişikliği yeterliydi , bahsi geçen tasarı yasalaşırsa ikinci el arabalarında degeri otomatikman o oranda artacaktır.

Makalemin başında yazdığım gibi bana spekülasyon gibi geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Mümin :

benim kafama takılan şu; mesela 30.000 euro üstü çıplak fiyatı olan ve 1.6 motor ve aşağıdakiler için vergilendirme bir üst dilim olan %90 dan uygulanacaktır dense; bugün 27.000 Euro olan birçok araç var. Onlar 2 yıl sonra 30.000 Euro üstü fiyatta olacak. O zaman vergilendirmesi de mi değişecek ? yoksa her yıl bu limiti değiştirmeye mi çalışacaklar ?

Onu da geçtim, limit 25.000 veya 20.000 Euro civarlarına indirgenirse sadece A4, E, 5.20i değil Passat, Mondeo, Avensis v.s gibi araçlar da etkilenebilir. ucu çok açık bir mevzu bence. 

Böyle bir şeyin yapılması ne kadar doğrudur tartışılır fakat yapılsa bile Marka belirtmek gereklidir bence. Premium marka algısı olanlarda bu vergiyi alacağım denir. Böyle olunca da haksız rekabete girilmiş olur. Dolayısıyla bir düşünce ortaya atıldı fakat geri adım atılabilir gibime geliyor.

 

Kafanı böyle şeylere takma Mümin, Ankara Genel Merkez' de oyunun kuralları konuyor. Oyuncular da ona göre oynuyor :hi:

Özel sektör de ( İnşaat ) çalışırken (diğer sektörlerde olduğu gibi) bütün iş adamları nasıl olur da daha az vergi veririz, vergi vermeyiz ?  gibi düşüncelerle boğuşuyorlardı. Bir toplantı esnasında cin fikirli bir ......  nasıl vergi kaçırdığını ve yollarını anlatıyordu.

Dayanamadım ( hatta patlayıp) sordum.

---- Oyunun kurallarını Maliye Bakanlığındaki bu işin uzmanları koyarken, yeni bir kanun tasarısı çıkarma aşamasında bir çok akıl süzgecinden geçirirken siz hala nasıl olur da kaçırabileceğinizi zannedersiniz !!! (elbette bazı ufak hatalar,sapmalar olacaktır, bunlar daha sonra düzeltilir. Bu örneği köprüden geçen kamyonlar ve geçiş ücreti- ceza ikileminde de yaşamış, bu hatanın nasıl ortaya çıktığını, nasıl düzeltileceğini belirtmiştim. (bkz.3. köprü ile ilgili yazım) ve zaten sizlerinde hatırlayacağı üzere ceza artırılmıştı ^-^

Kümeste ki tavukların yumurtlama düzenini bozmamak adına belli bir sıra ve süre ile bu iş yapılır. Zaten bu uzmanlar sizin adınıza tahakkuk eden vergiyi (tabela da yazan) ve reel anlamda sizden alınabilecek gerçek vergiyi hesaplıyorlar. İşveren olarak istihdam ettiğiniz çalışanları ve bunlardan gelen primleri hesaplıyorlar ve "genel resmi" gayet net görüyorlar.

Çizdikleri bu daire içinde de oynamanıza izin veriyorlar. olayın özeti budur.

Sizin şirket adına alıp da vergiden düşürdüğünüz o arsalar, eşinize dostunuza kullanması için verdiğiniz araçlar,şirket adına yaptığınız harcamalar ( yeni mobilya alımı, boya badana işleri, tamirat vs vs) bilinmiyor mu zannediyorsunuz ?

( Zamanın birinde bir inşaat şirketi işi abartıp çocuk bezlerini bile vergiden düşürmeye kalkmıştı )

Siz kendinizi bu adamlardan daha mı akıllı zannediyorsunuz ?

 

Sonra bana "mal mal"  bakmıştı, 

Patronum ve aynı zamanda bacanağım da bana " bunlar iş yaptığımız adamlar, kızdırma şunları" şeklinde bakmıştı.

 

 

32 dakika önce, NoooFearrrr :

 

Ben şu anki hali hazırdaki vergilendirmeyi mantıklı buluyorum lakin sırf lüks oto alanlar çok vergi ödesin diye yapılacak olan bu değişiklik biraz şaçma olmuş demek oki 50-70 bin sınır belirleyip üstü fiyatta olan araçlara ayrı muamele etmek çok alaksız.

 

İdeal sistem bence budur.

Çok kazanandan /harcayandan çok, az kazanandan / harcayandan az vergi sistemi ^-^ 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 saat önce, arman-1999 :

 

 

 

İdeal sistem bence budur.

Çok kazanandan /harcayandan çok, az kazanandan / harcayandan az vergi sistemi ^-^ 

Bence değil, siz arabaların yabancısı değilsiniz bir arabanın fiyatına etki eden faktörleri çok iyi biliyorsunuz parası olan bir birey karşılığını ödeyerek güvenlik teknolojileri daha iyi , yakıt ekonomisi daha iyi olan ara tercihleri yapma hakkına sahiptir.

Bazımızın lüks bazımızın gereklilik olarak gördüğü bu teknolojiler ister istemez maliyeti yükseltir, bana kalırsa çoğu lüks değil kullanıcı ve kamu güvenliğini sağlayan teknolojilerdir.

Yani bu durumda siz lükse değil tam tersi gerekli olan gelişmelere vergi koymuş olup halkın günümüz gelişmelerinden ve güvenliğinden mahrum kalmasına sebebiyet verirsiniz.

Bom boş ve maliyeti düşürmek adına bir çok özelliği tırpanlanmış arabalar ortalığı doldurur.

Vergiden yırtmak için çoğunluğun tercihi, bu tasarıda belirtilen sınırdan daha ucuz araba almaktan yana olacaktır.

En doğrusu benim önerdiğim değişikliktir. MTV Fatura tutarı üzerinden yüzde olarak tahakkuk ettirilirse çok daha adil bir uygulama olur.

ÖTV değişmemelidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

‎3‎.‎11‎.‎2016 at 11:43, arman-1999 :

İdeal sistem bence budur.

Çok kazanandan /harcayandan çok, az kazanandan / harcayandan az vergi sistemi ^-^ 

Pırlantadan alınan vergiler gibi değil mi?

Malum, alanlarda satanlarda kıt kanaat geçiniyorlar. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben artık iyice sinir olmaya başladım..Ota boka herşeye vergi,herşeye zam uygulanmaya başlandı..Yılbaşında %5 maaşa zam onunla beraber mtv ötv elektrik su doğalgaz herşeye %5-10 zam geliyor..Gelmiyor ekstra gidiyor..Gün geçtikçe fakirleşiyoruz arkadaş..Devlet bizi kolluyor mu ko..yor mu belli değil.. İşine gelince vatandaşım yanımdaydı de işler değişince herşeye zam koy..Ne yapmaya çalışıyorlar ne olacak böyle anlayamadım..Desteklesek değişen olmuyor,desteklemesek yerine gelecekler daha beter..Ne yapacağım anlayamıyorum artık..

edit:

Benzin,lpg ye gelen zama artık alıştık bişey demiyorum bile ona..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sıfır konut alımında KDV 1% yapıldı 2010 'da galiba. Bunun adına inşaat sektörüne devlet desteği denilebilir mi? Otomotiv vergisine yapılan bindirmeye de diğer sektörlerden oluşan açığı kapatma denilebilir mi? 2008'deki ekonomik kriz sonrası ekonomist ler "ilerde hükümetler her fırsatta vergiyi arttıracaklar cunku büyük açıklarla baş gösterecek" diye tahminler yapıyordu, o tahminler ortaya çıkmaya başladı denilebilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...