Jump to content

2.Nesil Mazda 6 - Ağır Hasarlı


PeLiKaN
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Abilerim, Kardeşlerim yaşıtlarım ; forumda daha evvel açılmış benzer bi konu olmadığı için sizlere danışmak istedim.2.Nesil 2011 Model Mazda 6 bulduk , fiyatıda piyasa fiyatından  12 -13.000 TL kadar düşük..e düşük olmasının sebebi de aracın ağır hasar kaydının olması elbette.Aracın hava yastıkları açılmamış.Sağ kapı,sağ çamurluk,sağ arka çamurluk ve arka kapı işlem görmüş.Şase de direklerde her hangi bi işlem de yok bu arada. 100.000 km de araç ve gerçekten göz alıcı.. 63.000 km de 2.nesil beyaz mazda3 ümü satıp bu aracı alayım mı ?

Satarken sorun yaşayacağımın farkındayım esasen ama araçta çok hoşuma gitti dürüst olmak gerekirse ?

Tavsiyelerinizi , uyarılarınızı ve tecrübelerinizi duymak isterim ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, PeLiKaN :

Sağ kapı,sağ çamurluk,sağ arka çamurluk ve arka kapı işlem görmüş.Şase de direklerde her hangi bi işlem de yok bu arada. 100.000 km de araç ve gerçekten göz alıcı.. 63.000 km de 2.nesil beyaz mazda3 ümü satıp bu aracı alayım mı ?

Bu durumda benim otomobilim "Pert" :D

Bu işlemlere nazaran mı "Ağır Hasarlı" diyorsun Ömer ?

Yoksa hasar sorgulamada bir tutar/rakam çıkıyor da karşına, bu çıkan hasar tutarına göremi diyorsun. 

Aracın ön kaput/radyatör/motor/alt takımlar/şase/direkler/tavan/hava yastıkları vs gibi unsurlar sağlam ise ağır hasarlı demek yanlış olur.

Dediğim gibi benim sağ ve sol arka kapılarım değişti. Benim araç o zaman direk pert. :D  :geyik:

Bir araçta en çok sürtülen, darbe alan, hasar alan yerleridir kapılar, çamurluklar. Bunlara eğer takılırsan araba beğenmen, alman çok zor iş..

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhan abi esasında olay şu , araç bu saydığım hasarlara binayen, yani şase ve yastıklarda hiç bir sorun olmamasına rağmen pert olarak çıkıyor sigortacı arkadaşıma sorgulattığım zaman.Ama tutar/rakkam çıkmıyor ama detaylı bakarsam onu da bulabilirim..yani kayıtlarda araç pert görünüyor. Ben bu aracı alırım çokta severek binerim ama trafik sigortası + kasko yaptırırken ve olurda satmam gerekirse çok mu sıkıntı çekerim acaba diye de düşünmeden edemiyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, PeLiKaN :

İlhan abi esasında olay şu , araç bu saydığım hasarlara binayen, yani şase ve yastıklarda hiç bir sorun olmamasına rağmen pert olarak çıkıyor sigortacı arkadaşıma sorgulattığım zaman.Ama tutar/rakkam çıkmıyor ama detaylı bakarsam onu da bulabilirim..yani kayıtlarda araç pert görünüyor. Ben bu aracı alırım çokta severek binerim ama trafik sigortası + kasko yaptırırken ve olurda satmam gerekirse çok mu sıkıntı çekerim acaba diye de düşünmeden edemiyorum..

Pert gözüküyor ise şahsen ben hiç bulaşmam bu araca.

Plakadan sorgulayınca mı pert çıkıyor ?

Bazen araçların plakaları değişiyor devir oluyor vs... Şase numaradan da sorgula istersen.

Pert gözüken araca sigorta yaparken sorun çıkabilir...Yüksek primler ödemek zorunda kalabilirsin..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

direkt şase den sorgulattık ama sorgulatmadan evvel araç sahibi direkt söyledi zaten aracın pert kayıtlı olduğunu..Çok git gel yaşıyorum abicim şu an , o yüzden danışmak istedim.Sanırım bu şartlar altında almamak daha mantıklı olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

direklerde ve şase de işlem olmadığını nasıl anladınız. 

aynı şekilde airbag açılmadığını nerden anladınız

ve aracın bu ağır hasarının tamiri  , nerede yapılmış..

yetkili servis kayıtlarında gözüküyor mu. yoksa dışarıda mı yapılmış  muhtemelen ağır hasar çıkınca kasko adamın parasını vermiş ve arabayı kendi atölylesinde toplamıştır.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@zealot

Spoiler

 

Esasen şöyle ; anlamadık yani satıcının beyanı bu yönde , eğer almaya %100 karar verirsem bu aracı mutlaka Mazda Merser Acıbadem e ekspertiz için sokacağımı söyledim , satıcı da eğer söylediğimin aksi bi durum çıkarsa aracı ücretsiz vermeyi taahhüt ediyorum dedi ve söylediğini doğru kabul ettik.Eğer fiyatta anlaşır ve almaya kesin karar verirsek araç MAZDA ya ekspertize girecek elbette.Ama onarımın nerede yapıldığını sormadım açıkcası

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şahsen hevesinizi kırmak istemem ama hani beş on bin liralık bişey olsa alın keyfinize bakın diyecem de ileride başınıza bela olur anlatmaktan bunalırsınız. 

ne yazık ki memlekette otomobillerin durumu bu. lüzumundan fazla pahalı olduğu için insanlar ince eleyip sık dokuyor. 

amerika'da almanya'da olsak konu bile edilmezdi. 

yine de karar sizin. ve bana kalırsa da cesurca bir adım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bakın şöyle düşünelim. 

bu aracın kasko bedeli 60 bin olsun.

 pert olması için 30-35-40  vsvs hasar olması lazım.

şimdi yandan 2 kapının çizilmesiyle bu mümkün değil.    

1. seçenek :    bu araç muhtemelen yaptığı kaza sonrasında,   yetkili servise çekilmiş. orada da 40 civarı hasar çıkmış.

kasko da dışarda yaptırmayı önermiştir..  müşteri kabul etmeyince,  kasko parayı verip  arabayı alıp  kendisi yapmıştır.. alınmaz

 

2. seçenek :  araç dışarda yapılmıştır.  20-30 hasar toplanmıştır.. dışarda 20-30 a yapılan iş  serviste   40-50 tutar..     araba bayaa hasar almıştır.  alınmaz

 

3. seçenek : araç yetkili servise çekilmiş,   ne gerekiyorsa yapışmıştır.  ağır hasarsa ağır hasar..  adam gibi toplanmıştır.    güvenle alınır. gönül rahatlığıyla binilir. 

 

 

 

yaklaşık 1 yıl önce  @zoptrik ile  2. nesil bir RX-8 beğendik.     mesaj attık tramere..  24 ve 17 bin hasar kaydı çıktı.  

eğer bu hasarlar  yetkili bir mazda servisinde yapıldıysa  aracı almayı taahhüt ettik.    

çünkü yetkili serviste adam gibi yapılır ve parçalar çok pahalı olduğu için  hafif bir şehir içi kazası yapsanız 30 km hızla 2 far, 1 kaput bide airbag açılsa 24 bin tutabilir. 

uzun lafın kısası ,   merser e gittik araç sahibi arkadaşla ve  aracın hiç bir kaydı çıkmadı..  araç 24 bin liraya  yer altında biyerde toplanmış..    yan sanayi parçalar ile,  belki airbaglar boş bi şekilde kapatılmış olabilir.  bu şekilde 24 bin lira tutmuş bir hasar,  yetkili serviste 100 binlira lık bir hasara eş değer olabilir..  

 

siz de aracın  nerede tamir edildiğine bakın.. zaten  yetkili servis ise, hangi parçalar  olduğu tek tek çıkar 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@zealot hocam kesinlikle haklısın yetkili serviste dahi yapılmış olsa aracı satarken çok dil dökmek gerek kaldı ki aracın yetkili serviste yapılmış olması da her alıcı için cazip bi sebep olmuyor.ben 1 sene daha bekleyip en azından daha düzgününü almaya gayret edeyim.Bu arabaya ancak bu şartlarda binebilirsin diyerek kendimi şartlamıştım  ve aracın görüntüsü km si cazip geldiği için fazlaca heveslenmiş olabilirim itiraf ediyorum normal şartlarda bulaşmam..

 

@katil balina Hocam işte biraz da sıkıntı o , yani 5 bin liralık hasarı olan araç için de 55-56.000 tl ağız açıyorlar.Şu an itibari ile vazgeçtim söyledikleriniz de haklısınız..

Cevaplar ve yardımlarınızdan ötürü gerçekten çok teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben yetkili serviste yapılmış  her aracı alırım..    O0

olmayacak arabayı zaten yapmıyorlar..  

çok hasarlı araçlara da zaten kasko  pert kararı çıkartıyor. yapılmıyor.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

söylediklerim yanlış anlaşılmasın arkadaşlar. tramer olmadan önce bu insanlar ne yapıyordu ? boyalı ağır hasar ya da çarpma hasar 1000 10000. hepsi para kazanılması için kurulmuş bir sistemdir. arkadaşların bahsettiği gibi en önemli olan aracın can damarlarından hasar/alıp almaması ve aracın toplanma şekli. çok araç var lokal boya tek parça alttan hasar almış ama nasıl perte ayrılmış kimsenin aklı almıyor. sigortacı ve servis anlaşması diyebiliriz buna :) kaza olayına gelince kendinizden pay biçin kaza yapabiliriz. ama önemli olan kesinlikle düzgün şekilde orjinal olarak tamirat yapılması. ekspertiz işine gelince serviste orjinal denilen çok araba gördüm ön eklenmiş. 

demem o ki araç kendini gösteriyordur. evet işi bilen biri hatta birilerine gösyerin ve olumlu görüş alırsanız neden olmasın ? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O aracın ön tamponunun da eşdeğer modellere göre farklı olduğunuda umarım görmüşsündür.Bu da demektir ki önden de bir hasar söz konusu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, hkaleli :

O aracın ön tamponunun da eşdeğer modellere göre farklı olduğunuda umarım görmüşsündür.Bu da demektir ki önden de bir hasar söz konusu.

araç nerde ? şimdi sahibinden de baktım 2011 siyah arkadaş o aracı mı söylüyor acaba ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

iki husus var bence dikkat edilmesi gereken.

1. aracın hasarı görünenden çok daha fazla olabilir. sırf kaporta işlemine ağır hasar demez exper. araç dışarda çıkma parçalarla toplanmış olabilir. ben zamanında "nokta hatasız sadece sağ arka kapıda lokal boyalı" bir peugeot 406 almıştım. tramerde şase ve plaka sorgularında kayıt görünmüyordu.

kasko esnasında motor numarasından aracın ağır hasar kayıtlı olduğu ortaya çıktı. 

sağ taraftan kaldırıma çarpılmış, alttan büyük hasar almış artı hava yastıkları da açılmış.

2. ikinci husus, mazda zaten sor satılıyor, bir de hasar kaydı oldu mu iş daha da zorlaşıyor.

ben tertemiz 2. nesil 2 impressive'i satarken 5000 TL'lik hasar kaydından çok çektim, iki ayda satıldı araç.

ağır hasarlı olsa sanırım arabayı evlatlık olarak nüfusumuza aldırmak zorunda kalırdık.

iki husus var dedim ama üçüncü bir husus daha var, büyük kriz geliyor borçlanacaksanız bir daha düşünün :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

‎1‎.‎11‎.‎2016 at 08:21, PeLiKaN :

Abilerim, Kardeşlerim yaşıtlarım ; forumda daha evvel açılmış benzer bi konu olmadığı için sizlere danışmak istedim.2.Nesil 2011 Model Mazda 6 bulduk , fiyatıda piyasa fiyatından  12 -13.000 TL kadar düşük..e düşük olmasının sebebi de aracın ağır hasar kaydının olması elbette.Aracın hava yastıkları açılmamış.Sağ kapı,sağ çamurluk,sağ arka çamurluk ve arka kapı işlem görmüş.Şase de direklerde her hangi bi işlem de yok bu arada. 100.000 km de araç ve gerçekten göz alıcı.. 63.000 km de 2.nesil beyaz mazda3 ümü satıp bu aracı alayım mı ?

Satarken sorun yaşayacağımın farkındayım esasen ama araçta çok hoşuma gitti dürüst olmak gerekirse ?

Tavsiyelerinizi , uyarılarınızı ve tecrübelerinizi duymak isterim ?

Bir söz vardır'' ödül büyük,yükde hafif,mesafe kısa ise uzak durmak gerekir'..yani bütün bunların peşpeşe gelmesi ve iyi niyetli olmak anlamsız böyle arabalar için.Hem piyasa değerinin çok altı olucak,hem pert hem de sıkıntı olmaz arabada demek anlamsız..Size tavsiyem böyle arabalardan bu sınıfda bu fiyatta olanlar için uzak durmanız..Bunlar D sınıfı pahalı masraflı araçlardır..

Temizini normal ederinde almanız daha doğru olucaktır.2011 Mazda6 temizini 55-57 bin TL civarı bulabilirisiniz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar yazmış uzak durun burası Türkiye her şey tamir edilebilir servis de havayastıklarını söküp bakmadıkça yada başka yerleri parçalamadıkça kolay anlaşılmaz hasar boyutu hasarlı aracımı sattım adam topladı lokal boya v.s diye sattı aracı öyle bi yaptık ki abi servis bile anlamadı diye övünüyordu birde airbaglar v.s açılmışdı bu arada :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

valla mesajlar için gerçekten çok teşekkür ederim , belki bu yorumlar olmasa şimdi o parayı vermiştim o araca..biraz daha bekleyip biraz daha toparlanıp sıkıntısız olanını almak en mantıklısı sanırım...

edit @hkaleli abi valla hafiye gibisin , hemen buldun yahu aracı.Daha temizlerine bakmaya devam ediyorum.teşekkür ederim tekrar

@av.oguzhan evet Oğuzhan aynen o araçtan bahsediyodum ama zaten satılmış sanırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...