Jump to content

Mazda 6 Motor Sesi ve Performansı


Scorpions_64
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar, geçende bir konu açmıştım ateşleme ile ilgili o konu ile ilgili arızanın devamını yeni konu ile açmayı düşündüm...,

Şimdi aracımızda Brc sıralı lpg sistem mevcut Araç bazen çok seri giderken bazende motor sesi yükseliyor (motor bağırıyor, bu arada baskı balatayı 2 hafta oldu değiştireli) araç performans kaybı yaşıyorum yada motor sesi yüksek olduğundan bana pisikolojik olarak performans düşüklüğü zannediyorum. bazen P0420 katalizör hatası alıyorum lpg ayarından olduğunu veya oksijen sensörü arızası olduğundan böyle yapar diyorlar tekrar lpg ayar yaptırıyorum kısmen sönüyor ve tekrar yanıyor ( bunu 200-500 km de bir yapıyor) bunun üzerine katalizör arızası için egsozcuya gidip durumu anlattım. uzun bir muayeneden sonra eksoz ve katalizörde hiç birşey yok dediler. yakıt aldığım istasyonu değiştirdim kısmen bu arıza lambası yanmadı. şimdi de sabahları ilk çalıştırdığımda (yani soğuklarda) P0301 hatası alıyorum, (her zaman olmuyor)  yalnız hatayı alırken araç biraz ısınıp rolanti devir düşümüne doğru olup hafif titreme oluyor.   (bu hata aracı gün ortalarında kullandığımda kendi kendine sönüyor sönmezse obd cihazla ben söndürüyorum). buradaki bir kaç ustaya gösterdim kompresyon testi yapılıp değerler normal dedi ve lpg benzin ecusuna göre çalışır, aracı benzine alıp 1-2 hafta böyle kullan aracın ecu beyni kendine gelir sonra bu ayarla tekrar lpg ayarını yaptır dediler. dün gece akü kutup başını söküp aracın beynini resetledim, lpg sigortasını da söktüm bakalım biraz böyle binelim. telefon ile şehir dışında bir kaç mazda ustasını durumu anlattığımda 1. silindir supab arızası olduğunu belirttiler yani lpg yüzünden eridiğini söylediler, bunu ancak sabah soğuklarda komprasyon testi yapman lazım diye belirtiler. şimdi özetlersek nedir bu aracın motor bağırması performans kaybı ? 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle teşekkür ederim. belki 4-5 kere lpg yol ayarı yaptırdım. hatta ltf ayarı +/- 10 larda geziyor bana göre gayet stabil bir durum. bende öyle tahmin ediyorum  artık subaplar kendini yeniletecek demekki. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba ,  sahip olduğunuz araç hakkında oldukça fazla miktarda bilgi sahibiyim.

p0420 almanız için aracınızın katalitik konvektöründe veya 2. oksijen sensöründe problem olması gerekli.  lpg den bu hatayı vermez. 

sırasıyla gidersek, aracın üstünde katalitik varmı..  sizden önceki sahibi , katalitiği söküp, yerine katalitik görünümlü susturucu takmış olabilir.  

katalitik yerindeyse eskimiş tıkanmış olabilir. 

oksijen sensörüniz arızalı olabilir.  

p0420 numralı arızayı  2. oksijen sensörü veriyor..  1. den kolay kolay bu kodu almıyorsunz..   2. oksijen sensörü de , sadece emisyon ve katalitik kontrolü yapıyor.. motora herhangi bir müdahalede bulunmuyor.

aslında tahmin ediyorum ki bu sorunların hiçbirisi yok sizin aracınızda 

buradan şöyle devam edersek

p0301   1. silindirde ateşleme hatası var kodu.   

bu ateşleme hataları sonrası  çiğ benzin veya lpg gönderilmesi ile,   katalitik de   p0420 hatası verebiliyor..  yani aslında  1. silindir yüzünden katatilik arızası alıyor olabilirsiniz.

p0301 e geri dönersek,   aracınızda bobin ve buji kablolu ateşleme sistemi var..  aracınızın kilometresini bilmiyorum ama mazda 6 lardaki sübaplar kolay kolay erimiyor.. mazda 3 ler çabuk eriyor. 100 bin km lpg ile kullanılmış bir mazda 6 motoru söküp kendim baktım. 

bu noktada 1. silindire giden buji kablonuzu kontrol edin.  1. buji nizi kontrol edin.. ve en son bobin değiştirmenin vakti gelmiştir diye bobin bakın. 

tavsiyem 2. silindir ile 1. silindire giden buji kabloları değiştirmeniz yönünde.  kablo sorunluysa p0302 alacaksınız.  kablodan değilse bujileri yer değiştirin. o da olmazsa bobin deneyin.

aracınızı benzinde kullandığınızda  performans artıyor ve arıza lambası yanmıyorsa, ateşlemeden olma ihtimali yüksektir.  zaten benzinin oktanı lpg den az olduğu için, tutuşması kolay oluyor. 

 

kullandığınız brc sistemi,  tahmin ettiğim gibi plug&drive yazılımını kullananlardan ise,  (yuvarlak düğmeli)      - bu sistem benzin sistemini kontrol ederek 1 e 1 taklit etme yöntemi ile çalışmaktadır.  sürekli ayar yaptırmanıza gerek yok. 1 kere yapılması ile yıllarca sorunsuz kullanabilirsiniz. OBD li sistemler gibi çalışır. o2 sensöründen sinyal benzin e gider.. benzin i yükseltmesini söyler.   lpg de bunu voltaj üzerinden taklit eder ve lpg yi yükseltir. bu sebeple aracı fakir yada zengin de çalıştıramazsınız. 1. oksijen sensörü ve maf sensörünüz sağlamsa mükemmele yakın yanma sağlanacaktır. 

 

1 saat önce, scorpions_64 :

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Avensislerde lpg ayarı hatası yüzünden katalik konvertör arızası veren çok araç var. Zamanında lpg ayarının bozukluğu katalitik konvertörü de bitirmiş olabilir. Bakılması lazım ne desek boş. Subaplar gidikse karışım düzgün ateşlenemediğinden de bu şekilde bir hata olabilir. Performans düşüklüğü ve titreme de subap sıkıntısının göstergesidir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim cevaplarınız için. Öncelikle bujileri (ngk lpg 5 ), buji kablosunu (markası ztec ti sanırım), hatta ateşleme bobinini bile değiştirdim tekrar p0301 hatasını alınca kendi ateşleme bobinini tekrar taktım. Aynı sizin gibi ateşleme kablolarını arıza olması düşüncesindeyim. Hatta son şansımı deneyip ngk orjinal buji kablosu alacağım.( mavi kablo).  Aracımda BRC my 07 plug&drive  yani dediğiniz gibi yuvarlak düğmeli olandan var. lakin arada kendi kendine bozulduğuna bizzat şahit olup tekrar yazılım yaptırmıştım.Katalizör içi dolu yani boşaltılmamış. (egsozcu ile beraber gözlemlediğimiz kadar yorum yapıyorum)  zaten dikkat ettim bu p0420 arızayı çok nadir alıyorum, hatta dediğiniz gibi 2 hata birden alıp p0301 ve p0420 hatası alıyorum yani yakıttan kaynaklanan, tam yanamayan yakıt sisteminden kaynaklanıyor gibi. inş. dediğiniz gibi subap yanması kaynaklanmamıştır. yani aracım bazen yağ gibi kayarken (devrine göre gidiyor) bazende (çoğu zaman) motor resmen böğürüyor ama performans  az düşüyor gibi (yada bana öyle geliyor motor bağırdığından dolayı ). Mutlu bey sadece sabahları P0301 hatası almadan çok az bir titreme yaşıyorum. buda her zaman değil. Zaten tüm formlarda, yorumlarda subap erimesi, kaçırması vb. gibi  arızaları okuyorum ama hiçbiri benim araçda olmuyor ( titreme, devir düşmesi, rolanti dalgalanması vb. )

bu arada 1 ile 2. bujinin yerini değiştirdim sonuç aynı.  kablosunu da değiştireyim dedim ama 2. kablo kısa geldiğinden 1. bujiye takamamıştım.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben her ne kadar siz yolda 5 defa ayar yapıldı deseniz de ustanın yapamadığını düşünüyorum. Söyledikleriniz ona çıkıyor çünkü.

 ELM327 cihazınız olsa da bir kayıtlara bakaydık keşke. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mutlu bey, akü kutup başını 2-3 saat kadar sökmüştüm araç ecu resetlesin diye ve lpg sigortasını söküp 3 gündür benzinde kullanıyorum yine bu sabah P0301 hatası aldım. Şimdi lpg de de benzinde de aynı sorunları yaşıyorum. Dediğiniz gibi sadece arızayı lpg de yapacağını bilsem en son çare lpgyi iptal etmeye kadar gidebilirim. Elm cihazım var , torque programını kullanıyorum, şimdi ltf değeri high/low  10,2 değerde gezerken stf değeri de high değer 26,6, low değer ise -7,0 değerler görüyordum. oksijen sensörlerinide seyir halinde gözlemledim ikisinin gaza tepsi süre ve voltajları hemen hemen aynı. yani 0.8-0.9 civarlarında. başka neyi ölçmemi tavsiye edersiz?

yaptıklarımın her şeyi buraya anlatmalıyım ki her ihtimali değerlendireyim. Çünkü araç arızaları bazen en alakasız yerlerden çıkabiliyor. Bu arada geçen yazımda yazmayı unuttum, ben ateşleme bobinini orjinali bulamadığım için ford focus gibi araçlara uygun delphi marka bobin takmıştım. sadece soket kısmı olmuyordu onu da dönüştürücü ile halletmiştim yani kısacası arızayı bu bobinde tekrar almıştım, yalnız şu dikkatimi çekti bu bobini takınca böyle araç bağırma gibi olmuştu yada o zaman öyle denk geldi ben öyle zannediyorum. (bobin uyumsuzluğu gibi tekleme falan yoktu, orjinal bobini nasıl çalıştırdıysa bu da aynısı gibiydi) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aküyü sıfırlayamamışınız hocam. 26 larda geziyor diyorsunuz ki aracın tolere edebileceği stft değeri +-20 dir.

5 dakikalığına akü kutup başını çıkarın ve kontak açın far ışığını açın ki statik elektrik de bitsin. tarih saat sıfırlanmalı.

Tarih saat sıfırlanırsa eğer akü kutup başını geri takın ve aracı rölantide 10-15 dakika çalıştırın 

Yan sanayi bobinler sıkıntı çıkarabilir. ateşleme gücünü daha düşük bir seviyede iletip karışımın tam yanmamasına yol açıyor olabilir. başka bir bobin ile yer değiştirin hata kodu eğer o silindire de geçerse bobinden olduğunu anlarsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aküyü sıfırlamadan ölçtüğüm değerlerdi. şimdi aküyü söküp aracı sıfırlayınca tekrar değerleri ölçmedim. başka bobin temin edemiyorum orjinale yakın bobin bulamadığım için. zaten şu anda üzerinde orjinal bobini var yani sorun değişmeyince tekrar orjinalini takmıştım. Ben ztec marka ateşleme kablosu almıştım bujilerle bir  değiştirmiştim. sadece son ihtimal buji kablosu kalıyor. bundan da yapabilir mi? nasıldır ztec marka kablolar fikriniz var mı? (gerçi değiştireli bir 10.000 km olmuştur. )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu anda değerler 0 a yakınsa ecu sıfırlanmış demektir. hala yapması da ben yan sanayi parçalarda buluyorum. ateşleme önemli ve japonlar yan sanayi kullanımında sıkıntı çıkarabiliyorlar. Ya da en sonunda katalitik dolu çıkacak veya subap kaynaklı olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

zaten arızanın subaplarda olmasını falan göze aldım ben. Peki mazda 6 subap takımını nerden bulabilirim? bir kaç firmayı aradım yok dediler. Birde Konya'da güneş marka subap üreten bir firma varmış orjinaldan yana olduğumdan pek güvenemedim, araştırdım kimisi iyi kimiside kötü olarak yorumlamış. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konyadaki güneş marka iyidir.

Siz yine de emin olun. o hata veren bobini diğer silindirdekilerden biriyle değiştirin, hata o silindire mi geçecek yoksa aynı silindirde mi kalacak bakın.

Bir süre sadece benzinle kullanın 1 hafta kadar. Bunlardan sonra devam etmezse lpg ayarı ya da orjinal bobin gidik. Devam ederse de egzozcuya gidip baktırın katalitiki. Ondan da değilse kompresyon testi yaptırıp subaplardan olup olmadığını kesin anlayın. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bobini uçlarını diğer silindir ile değiştirdiğimde (yani bobinin üzerinde 1 ve 2 yi yer değiştirdiğimde) tekleme oluyor. Kabloları değiştirmeye kalksam bunda da 2. silindir buji kablosu 1. silindirinkine yetişmiyor kısa kalıyor. bu konuda eksik bir şey mi yapıyorum? eksozcuya gitmiştim biraz mauyeneden sonra katalizörün ve eksozun sağlam  olduğunu söylemişti. olmazsa başka bir eksozcuya giderim sorun değil. kompesyon testini de geçenlerde yaptırmıştım ama yine yaptırmakta fayda var. Özellikle soğukken yaptırmak istiyorum özellikle sabahları... olmadı kopresyon cihazı ödünç veya satın alıp kendimizde ölçebiliriz diye düşünüyorum. 

Birde sadece subaplarmı değişiyor, yanında segmalar, contası, vb. gibi sarf malzemelerde değişiyor mu? değişiyorsa bunları ayrı mı almak gerekiyor yoksa subap takımların yanında geliyor mu? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...