Jump to content

C Segmentinde En Güvenli HB Araç Hangisi ?


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ülkemizde üretilerek tüm dünyaya Tipo ismi satılan Fiat Egea HB modeli Euro NCAP testine girdi ve güvenlik asisti olmayan standart paketi ile 3 yıldız alırken asist paketi ile 4 yıldız alabildi. Bu durum araca güvenlik anlamında şüphe ile bakan birçok kişinin sesini daha çok çıkarmasına neden olurken yaptığımız konunun sonuç kısmında aracın yetişkinler için güvensiz olmadığını ancak çocuk koruması açısından önemli soru işaretleri olduğunu belirtmiştik.
 
Bu yorumumuzun hala arkasındayız ancak detaylı bir araştırma yaparak Fiat Egea HB'in de bulunduğu Kompakt HB yani C Segmenti HB sınıfında güvenlik karşılaştırması yapmak istedik. Bu doğrultuda toplam 21 modelin Euro NCAP sonuçlarını yan yana getirerek durum nedir göreceğiz.
 
Yetişkin Koruması
 
%98 oranıyla Volvo V40 en iyi yetişkin koruma değerine sahip ve onu Alfa Romeo Giulietta modeli izliyor. Bu aracın testi 2010 yılında gerçekleştirilmesine rağmen %97 gibi mükemmel bir değer elde edilmiş. Bu arada Alfa Romeo'nun aynen Fiat markası gibi FCA Grubu'nda olduğunu hatırlatmakta fayda görüyoruz. Giulitta'yı ise VW Grubu'nda bulunan Audi A3, Seat Leon ve VW Golf modelleri izliyor. Daha sonra ise Mercedes A Serisi ve Ford Focus ve diğer modeller geliyor.
 
Diğer taraftan listenin en kötü yetişkin koruma değerine sahip araç %82 ile Fiat Egea HB modeli ve onu %84 değerleriyle 2009 yılında test edilen Subaru Impreza HB ve Nissan Pulsar modelleri izliyor. Burada Infiniti Q30 modeline ayrı bir başlık açmakta fayda var. Kendisini premium olarak adlandıran bir markanın elde ettiği %84 oranı bize göre düşük ve en azından %90 değerini yakalaması gerekirdi diye düşünüyoruz.
 
compact-hb-c-segment-euro-ncap-4.jpg
Çocuk koruması
 
Çocuk koruması konusunda listenin liderliğini %92 oranıyla Seat Leon modeli alıyor ve onu Hyundai i30, VW Golf, Kia Ceed ve Audi A3 izliyor. Diğer taraftan  listenin en atında Fiat Egea %60 değeriyle yer alıyor ki 2016 yılında testi yapılmış yeni tasarım bir araç için bu değer kabul edilebilir gibi değil. Öyle ki 2009 yılında testi yapılan Subarı Impreza HB modeli bile %73 çocuk koruması değerine sahip ve Egea HB'in hemen ardından geliyor. Subaru HB'i ise %98 oranıyla yetişkin koruması konusunda bir önceki listenin lideri olan Volvo V40 modeli takip ediyor ve %75 oranına sahip ve açıkçası bunu Volvo'dan beklemezdik. 
 
compact-hb-c-segment-euro-ncap-.jpg
Her iki tablonun en iyileri
 
Bir aracın ne kadar güvenli olduğunu görmek için sadece yetişkin korumasına veya çocuk korumasına yönelmek yanlış olabilir. Her ikisini de iyi sağlayan bir modeli bulmak daha doğru bir yaklaşım diye düşünüyoruz. Kimse bana bir şey olmasın çocuğa ne olursa olsun veya tersini demeyeceğine göre her iki değeri de iyi bir şekilde sağlayan araçları tespit etmek daha iyi bir yöntem olabilir. Üstteki tablolardan gördüğümüz kadarıyla Volvo %98 ile en iyi yetişkin korumasını sağlıyordu ancak çocuk koruması konusunda da listenin en altlarında yer alıyordu.

 
İşte bu doğrultuda 1. ve 2. tablolarda yeşil ile işaretli olan modeller her iki listede de ilk 10'da kendini göstermeleriyle öne çıkıyor. Yani Alfa Romeo Giulietta, Seat Leon, Audi A3, VW Golf ve Mazda 3 modellerine bakacak olursa her 5 modelin de hem yetişkin koruma hem de çocuk koruması listelerinde ilk 10'da yer aldığı listelerden rahatlıkla görülebilir.
 
compact-hb-c-segment-euro-ncap-7.jpg
Kompakt HB sınıfının güvenlik konusunda en iyi ve en kötü 5 modeli
 
Yukarıdaki listeleri bir araya getirip yetişkin ve çocuk korumasının ortalamasını alırsak listenin en iyi ve en kötü modellerini sıralayabiliriz. Bu doğrultuda yetişkin+çocuk korumasını ortalama olarak en iyi sağlayan ilk 5 şu şekilde oluşuyor;
 
En üstteki ilk 5
 
  1. Seat Leon - %93
  2. VW Golf - %92
  3. Alfa Romeo Giulietta ve Audi A3 - %91
  4. Hyundai i30 ve Mazda 3 - %90
  5. Kia Ceed - %89
En alttaki ilk 5
  • Fiat Egea HB - %71
  • Subarı Impreza - %79
  • Nissan Pulsar - %83
  • Infiniti Q30 ve Opel Astra - %85
  • Peugeot 308 - %86
compact-hb-c-segment-euro-ncap-5.jpg
SONUÇ

Karşılaştırmamızın odak noktası çarpışma testi yeni yayınlanan Fiat Egea HB olsa da Kompakt HB modellerin hepsini değerlendirme olanağı bulduk. Buna göre VW Grubu'nun 3 modeli gerçekten de çok iyi sonuçlara imza atmışlar ve ilk 3'de yer alıyorlar. Alfa Romeo'da Audi A3 ile 3.sırayı paylaşarak ne kadar güvenilir bir araç olduğunu kanıtladı. Atlamadan belirtmeden gereken ise; VW Grubu'nda ucuz bir model olarak öne çıkan Seat Leon'un grubun bir diğer üyesi Audi A3'den geri kalmadığı gibi daha iyi bir ortalamaya sahip olduğunu gördük. Ucuz bir model olmasına rağmen güvenlikten kısmayan VW Grubu'nu bu nedenle kutlamak gerekir.

Diğer taraftan değerlendirmemizde 3 model bizim açımızdan göze batıyor. Bunlardan Volvo V40 mükemmel bir yetişkin koruması sağlamasına rağmen kötü bir çocuk koruma değerine sahip ve bu sonuç Volvo'ya yakışmıyor. Bir diğeri Infiniti Q30 modeli ve ortalama olarak en kötü 5.değere sahip ve premium bir modelde böyle bir sonuç olmamalıydı. En son olarak Fiat Egea HB gibi ülkemizde üretilerek dünya çapında satılan bir modelin bu listede en azından ortalarda yer alması gerekirdi. Yetişkin koruma değeri ortalama gibi görünse de zayıf denilebilecek çocuk koruma değeri kabul edilebilir gibi değil. Umarız Fiat Türkiye mühendisleri bu duruma yakın zamanda bir çare bulurlar. Burada FCA Grubu'na da dokunmadan geçmeyelim; VW Grubu'nun 3 farklı derecedeki aracını da en güvenilir yapmasından FCA ders almalı diye düşünüyoruz. FCA'nın Alfa Romeo Giulietta modeli 21 model arasında 3.sırayı alırken Fiat Egea HB'in sonuncu olarak 2009 model araçlara göre bile geriye düşmüş olması olacak iş değil.


Bu arada takipçilerimize de bir tavsiyemiz var. Bir aracı aldığı yıldız ile değil yetişkin koruma ve çocuk koruma gibi parametreler ile değerlendirirlerse daha net ve sağlıklı bir sonuca ulaşacaklarını düşünüyoruz.


Not: 2015 ve 2016 model araçlarda farklı test kriterleri uygulanıyor ancak bunun sonuçları aşırı şekilde etkilediğini düşünmüyoruz. Burada 2015 yılında test edilen Opel Astra ve Infiniti Q30 modelleri ile 2016 yılında test edilen Fiat Egea HB modelleri bir miktar etkilenebilir ancak özellikle Egea'nın yerinin değişeceğini üzülerek de olsa düşünmüyoruz. Bu doğrultuda gelen itirazlara yönelik yukarıdaki analizi gerçekleştirdik ve okumanızı tavsiye ediyoruz.
 
Kompakt HB modellerin Euro NCAP çarpışma testi detayları

 

alfa-romeo-giulietta-euroncap.jpg

 

audi-a3-euroncap.jpg

 

bmw-1-serisi-euroncap.jpg

 

fiat-egea-hb-tipo-euroncap-2.jpg

 

fiat-egea-hb-tipo-euroncap.jpg

 

ford-focus-euroncap.jpg
 

 

hyundai-i30-euroncap.jpg

 

kia-ceed-euroncap.jpg

 

mercedes-a-serisi-euroncap.jpg

 

opel-astra-euroncap.jpg

 

peugeot-308-euroncap.jpg

 

renault-megabe-euroncap.jpg

 

seat-leon-euroncap.jpg

 

toyota-auris-euroncap.jpg

 

vw-golf-euroncap.jpg

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, weya :

Neden ısrarla mazdaya bindiğimi anlamayanlara, anlayabilmeleri umuduyla, yazarak müsaadenle facebookta paylaştım

Anlamazlar ve araba diye Egeaya binerler ee millet koyun olunca anlatamazsın böyle şeyleri

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok güzel bir çalışma olmuş emeklerinize sağlık. Ancak bizim gibi eski arabaya binenleri allah konuyor diye düşünüyorum. Malum metal yorgunluğu :( Gerçi araba tam şase ama yinede korkuyorum ben kaza yaparsak diye. Herkese saygılar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yalnız bu konuda bir yanlışlık var gibi geldi?

Egea teste girdiğinde test kriterleri kökten değişmiş durumdaydı.Yanlış bilmiyorsam EU28 diye bir norma göre teste tabi tutuldu ve bu teste giren ilk araç veya ilk araçlardan biri olsa gerek.

Bu durumda liste çok adil olmuyor.Zira Güvenlik asistenı olmayan bir araçla 5 yıldız almak için ağzınızla kuş tutmanız gerekiyor mesele Türkiye'de satılan Honda Civic güvenlik paketi olmadığı için kafadan 1 yıldız kaybedecek.Egeanın durumuda bu.Hatta Toyota Hilux gibi bir araçla (standart donanım) 3 yıldız almış vaziyette.

Diğer araçlarla kıyaslamaya gelince dediğim gibi diğer araçların teste girdiği yıllardaki oranları kimseyi aldatmasın.Aynı NCAP testine şimdi sokun hepsinin puanı değişecek.

Özetle iyi niyetle yazılmış bir yazı olabilir ama yanlış bilgi veriyor ve yönlendiriyor.Eğer doğru bilgi edinilecekse 2016 testlerine bakmak  lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Reklamların hakkını verdi,ezber bozdu bu egea..

 

Aracın içinde ki 4 kişi de hayatını kaybetmiş malesef..Lineanın yolunda devam ediyorlar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

gördüğüm ve bildiğim kadarıyla en güvenli araç V40'tır.

Sadece C segmenti için değil, xc60 kullanan biri olarakta kesinlikle volvo. Ancak çok ağır ve sert araclar üretiyorlar. Çarpışma şiddetine bağlı olarak G kuvvetini çok hissettirir gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Her yıl euroncap testleri daha da zorlaşır.  Egea, güvenlik sistemlerini standart sunsaydı 4 yıldızı kapardı ki bu sistemleri olan 4 yıldızı aldı. Bu yılın yeni düzenlemesine ilk giren araç da egea diye duydum. Dolayısıyla biraz şanssız bir zamanlama olduğunu düşünüyorum. 

Mazda3 çok önce girdi euroncap'e. Cx3 de 4 yıldız aldı. Amerika'da suvlere yapılan ters taraflı overlap testinde sağ taraftan da aynı puanı alabilen tek suv tucsondu örneğin. Cx5 dahil olmak üzere bir çok suv yüksek puan alamadı.

 

Demem o ki güvenlik zaten tüm firmaların önceliklerindendir ama farklı zaman ve kriterlere göre yapılmış testlere göre bu araçların dayanıklılığı hakkında yorum yapmak yanlış olur. Bundan iki yıl önce 5 yıldız almış arabalar bu yıl girse 4 yıldıza bile düşebilir. 

 

En sağlamı en dayanıklısı gibi bir açıklama yapmak bence çok doğru değil ama benim düşüncem şuan en dayanıklı şasileri, mazda hyundai volvo ve Vag grubu yapıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, EgeG :

 

 

En sağlamı en dayanıklısı gibi bir açıklama yapmak bence çok doğru değil ama benim düşüncem şuan en dayanıklı şasileri, mazda hyundai volvo ve Vag grubu yapıyor. 

Aynen yukarıda söylediğin gibi. Subaru ve Honda da iyi dereceler alıyor haklarını yeme :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, M.E.G :

Aynen yukarıda söylediğin gibi. Subaru ve Honda da iyi dereceler alıyor haklarını yeme :) 

Aynen honda da maşallah top safety pick plus almış baya :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, EgeG :

Aynen honda da maşallah top safety pick plus almış baya :D

O top safety plus  sertifikasına güvenerek inş kimse Türkiye'de Honda almıyordur. :D 

Teste giren model Türkiye'de satılmıyor ve bildiğim kadarı ilede hiç satılmayacak.Canı değerli Amerikan vatandaşlarına özel o model.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, Teknisyen :

O top safety plus  sertifikasına güvenerek inş kimse Türkiye'de Honda almıyordur. :D 

Teste giren model Türkiye'de satılmıyor ve bildiğim kadarı ilede hiç satılmayacak.Canı değerli Amerikan vatandaşlarına özel o model.

Crv ve civic sedan satılıyor türkiye'de de şasi dayanıklılığında fark olacağını sanmam

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Güncel test sonuçlarına bakmak lazım. Eskiden çok güvenli olan araçlar yeni test sartları altında puan kaybedebiliyor. Civic hb de arka hava yastığı tasarımı değişti mesela ve çocuk koruma puanı yükseldi. Euro ncap tan ziyade global üretimi olan araçların ihss testleri benim için çok daha önemli. Hatırlarsanız bir ara euro ncap her araca 5 yıldız verir hale gelmişti. Yeni testleri zorlaşınca markalar dökülmeye başladı. Ne kadar zorlu test koşulları olursa o kadar iyi bizim için. Hem markaların kendilerini çek etmesi hemde daha güvenli araçlara binebilmek adına bu tür testler hayti önem arz etmekte.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...