Jump to content

2016 Mazda 3 Dizel Otomatik Hızlanma ( 0-100 km/h ) ve Son Hız


MazdaClubTR
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2016 Mazda 3 Dizel otomatik araç ile 0-100 km/h hızlanma  ve son hız testi gerçekleştirdik. Konya yolunda yaptığımız bu testte araçta 3 kişi bulunuyorduk ve bagajımız yoktu.

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

50 dakika önce, Mehmet Özdemir :

11,6 saniye olan fabrika verisinden 1,42 saniye daha yavaş. neye bağlayabiliriz bu durumu?

3 kişi ve konya oluşu.... 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben benzinli otomatik ile düz yolda tam 199 km/h gördüm. Sadece ben vardım. Saat gece 3:30 civarı idi, hava 15 dereceydi ve arabanın benzin ışığı yanmak üzereydi. Faydası olacağını sanmıyorum ama Shell Nitro+ vardı. Fabrika verisi 185 iken ben nasıl 199 gördüm hiçbir fikrim yok. 5 dakika sonra aynı yolun geliş tarafında yine 197 gördüm. Yanisi zemin düzdü. Araç 5500 km deydi. Bu arada 5. viteste yaptım bu hızı. 6 vitese atsam muhtemelen düşerdi hız. Daha 5. vitesin devrini dolduramıyor çünkü. Devir yanlış hatırlamıyorsam 5000-5500 arasıydı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

0-100 km'ye ulaşmadaki ölçüm, yokuş çıkıyoruz dediniz, sanırım gerçek ölçüm olmadı. 190 küsür süratte bile titreşimsiz ve çok stabil olmasını kullanan arkadaşımız lastiklere bağladı, bence mazdanın teknolojisi+lastikler olmalıydı diye düşünüyorum. Bu testleri yapan arkadaşların emeğine sağlık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Performans ile yakıt ekonomisi hem de düşük hacim bir arada olmuyor maalesef. Hem az yaksın hem iyi gitsin hem vergisi az olsun hem ucuz olsun. Beklenti bu yönde olunca Mazda geride kalıyor. Durum bundan ibaret. Daha yazacak çok şey var ama yazıp yazıp sildim. Ben şahsen 1.5 zorlama 120bg olanına binmektense, karbon salınımı daha az alt devirlerde torku daha tatmin edici 2.0 120 bg mazda 3 e binmek isterdim. Avrupa da Mazda 3 ün 2.0 olanında 120 bg lik modeli var. 165lik modeli de var. Tamamen ihtiyaca göre. Bu 120 lik 2.0 olanla burada satılan Mazda 3 lerile gücü de aynı. Sadece hiç görmediğimiz motor patlayana çatlayana kadar da hiç göremeyeceğimiz pistonunun çapı farklı. Bir de mazdanın şu sıralardaki amiral gemisi olan 2.0 motorla. Ama binemiyoruz. Yapacak bir şey yok. 

iyi forumlar...

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, zoptrik :

Performans ile yakıt ekonomisi hem de düşük hacim bir arada olmuyor maalesef. Hem az yaksın hem iyi gitsin hem vergisi az olsun hem ucuz olsun. Beklenti bu yönde olunca Mazda geride kalıyor. Durum bundan ibaret. Daha yazacak çok şey var ama yazıp yazıp sildim. Ben şahsen 1.5 zorlama 120bg olanına binmektense, karbon salınımı daha az alt devirlerde torku daha tatmin edici 2.0 120 bg mazda 3 e binmek isterdim. Avrupa da Mazda 3 ün 2.0 olanında 120 bg lik modeli var. 165lik modeli de var. Tamamen ihtiyaca göre. Bu 120 lik 2.0 olanla burada satılan Mazda 3 lerile gücü de aynı. Sadece hiç görmediğimiz motor patlayana çatlayana kadar da hiç göremeyeceğimiz pistonunun çapı farklı. Bir de mazdanın şu sıralardaki amiral gemisi olan 2.0 motorla. Ama binemiyoruz. Yapacak bir şey yok. 

iyi forumlar...

Bende merak ediyorum doğrusu, bu 1.5 benzinli küçülmüş motorlar kaç bin km dayanabilir?

Sonuç olarak bizim gibi ülkeler için zoraki yapılmış bir motor 1.5, 2.0 bu skyactive teknolojinin lokomotifi ama biz orijinal değilde çakma bir motor kullanıyormuşuz gibi hissediyorum.

1 milyonları göremez diye tahmin ediyorum bu 1.5 ler, fazlada zorlamıyorum motoru ne olur ne olmaz diye motor kaputunu delip bir şeyler fırlamasın sonra :nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hiçbir motorun teorik olarak ömür sınırı yok. 1.0 aşırı beslemeli motorlar çıktığı vakit kıyamet koptu. Kutu kadar motor erken biter diye. 300.k görüp geçenler var, tık yok

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, Servet :

Hiçbir motorun teorik olarak ömür sınırı yok. 1.0 aşırı beslemeli motorlar çıktığı vakit kıyamet koptu. Kutu kadar motor erken biter diye. 300.k görüp geçenler var, tık yok

Renault 0.9 motoru hararet çıkmasın diye motora fazla yakıt püskürtüldü motor zorlandığı zaman özellikle uzun yolda

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 saat önce, zoptrik :

Performans ile yakıt ekonomisi hem de düşük hacim bir arada olmuyor maalesef. Hem az yaksın hem iyi gitsin hem vergisi az olsun hem ucuz olsun. Beklenti bu yönde olunca Mazda geride kalıyor. Durum bundan ibaret. Daha yazacak çok şey var ama yazıp yazıp sildim. Ben şahsen 1.5 zorlama 120bg olanına binmektense, karbon salınımı daha az alt devirlerde torku daha tatmin edici 2.0 120 bg mazda 3 e binmek isterdim. Avrupa da Mazda 3 ün 2.0 olanında 120 bg lik modeli var. 165lik modeli de var. Tamamen ihtiyaca göre. Bu 120 lik 2.0 olanla burada satılan Mazda 3 lerile gücü de aynı. Sadece hiç görmediğimiz motor patlayana çatlayana kadar da hiç göremeyeceğimiz pistonunun çapı farklı. Bir de mazdanın şu sıralardaki amiral gemisi olan 2.0 motorla. Ama binemiyoruz. Yapacak bir şey yok. 

iyi forumlar...

Aynen öyle, 2.0lt 120hp versiyon en az 1.4 tsi 125 performansında, teorik tüketimi hemen hemen aynı, pratik tüketimi ise daha düşük, fiyatı da daha uygun. 2.0lt hacimlerde skyactiv teknolojisinin farkını tümüyle görüyorsun, biz 1.5lerde sadece tüketim avantajını görüyoruz. 2.0lt Türkiyeye gelse vergi öncesi fiyatı da çoğu 1.4 muadil araçtan daha uygun ama hacim tabanlı vergi düzenlemesine takılıyor. Devletin elinde Avrupada 20-25 yıl önce terkedilmiş bu sistemi değiştimek ve düzenlemek için fırsat varken bunu yapmadılar, doğal olarak Mazda gibi farklı verimlilik politikaları izleyen üreticiler ülke pazarında darbe alıyor.

Daha çarpıcı bir örnek vereyim, İngilterede ve bir çok ülkede 2.2lt dizel 150hp çift turbo Mazda 3 ile Golf 1.6lt TDI hemen hemen aynı paraya satılıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence 1.5 Skyactivler gayet ideal. Sonuçta ha 1.6 ha 1.5. çok ufak piston farkları var. hem sessiz hem ekonomik hemde performansı olması gerektiği gibi. ne fazla ne az şaşırtmıyor.(1.5 Dizel için).

1 litrelik motorlara gelecek olursak,şuan o motorlar test amaçlı üretilip piyasa sunuluyor. Sebeb? Geleceğin teknoloji olan Hibrit araçlar düşük içten yanmalı motor + elektrik motoru ile çalışacağı için düşük hacimli benzinliler şuan yavaş yavaş yaygınlaşmaya başlıyor.Dediğim gibi bir sonraki evresi ise Hibrit araçlar olacak.

Ama şu var ki düşük hacimli motorlar beygir seviyesi iyi olduğu halde yokuşlarda ani hızlanmalarda birebir aynı beygire sahip ve yakın şanzıman oranlı selefinden geride kalıyor. 110 beygirse 2 side 110 beygir şanzımanlar benzer.biri yokuşta tıkanıyor diğeri su gibi akıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında şaşırtıcıdır avim 2007 kasa transporter da 2.5 tdi ile 1.9tdi vardı. Biri  180-184 biride 105 beygirdi. 2.5 litre 184 beygir olan aracın tüketimi daha düşüktü. Fabrika verisi olarak. 

Tabiki güç güçtür ama (torkları hatırlamıyorum) fiestaydı sanırım 1 litre ecoboost motoru. Aynı kasa fiesta farklı motorlar. Aynı beygir. 1 litrelik araç yanaşmıyordu bile o kadar ölü bir motor ki. 

Düşük hacimde ekstra olarak bir hibrit gibi sistem olmazsa bence yetersiz. 

Şöyle düşünelim. Enjeksiyon püskürtme olduğundan dar piston hacmi ile geniş piston hacimlerinin oluşturduğu bir fark var bence. Yinede araştrılması lazım :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...