Jump to content

2.Nesil Mazda 3 Lpg Sonrası Otomatik Şanzımanda Yağ Sızıntısı


rubin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

 

Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Boşa atma yapıyor musun? Boşa atma vitesi. LPG ile şanzımanın hiçbir alakası yok ki. Şanzıman yağı sorunu şanzımanda bir sıkıntı varsa olur bence. 96 ay veya 100 bin km ömrü var şanzıman yağının normalde.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Trafikte cok uzun duruyorsam bosa aliyorum.. ama yolda giderken yokus asagi inislerde veya hareket halinde hicbir zaman bosa almam.. lpg takilana kadar en ufuk bir yag lekesi bile yoktu motor bolumunde.. lpg takilirkende badinda idim aracimin .lifte kaldirdiklarinda bakmistim tertemizdi..

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, rubin :

Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi..

 

 

usta eşi benzeri görülmemiş bir şekilde sallamış. Öyle sallamış ki, bayaadır böylesi görülmemişti.

aracınızı bir otomatik şanzıman servisine gösterin efendim..  mekanikçiler anlamaz şanzımandan

şanzımanı zorlamanız için de LPG değl, NOS filan takmanız lazım..    performans düşünce şanzıman zorlanmaz.aksine rahatlar

En kısa zamanda ustanızı değiştirin. Hatta dükkanının önünden bile geçmeyin

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şanzımanın yağ atmasının sebebi filtreden. Şanzıman yağı 100bin km.de değişim dense de, 60-70bin km.de ya da 4 yılda 1 değiştirilmeli. Siz de M-V standartlarına uygun yağ ile ve filtre ile yetkili serviste değiştirmenizi tavsiye ederim. Yalnız yağı tamamen değiştirteceksiniz, radyatör dönüş hortumu çıkarılıp marşa basılıp temiz yağ gelene kadar devam edilmeli, temiz yağ geldiği gibi motor istop edilip hortum hemen yerine takılmalı. Böylece 7 lt yağ değişimi olabiliyor.

Bende 90 km hızda giderken bile yağ atma vardı, değişim sonrası kesildi.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, rubin :

 

Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.

 

Kime gidiyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ozel servis..

Note 2

Kime gidiyorsunuz?


Ozel bi servise. .

Note 2

 
usta eşi benzeri görülmemiş bir şekilde sallamış. Öyle sallamış ki, bayaadır böylesi görülmemişti.
aracınızı bir otomatik şanzıman servisine gösterin efendim..  mekanikçiler anlamaz şanzımandan
şanzımanı zorlamanız için de LPG değl, NOS filan takmanız lazım..    performans düşünce şanzıman zorlanmaz.aksine rahatlar
En kısa zamanda ustanızı değiştirin. Hatta dükkanının önünden bile geçmeyin


Dogrudur hocam... sizlerde bilirsiniz ki cogunlukla ustalar hicbir seyi bilmeyiz demiyorlar.. oyle bi durum sanarim..kendisi cok eski arkadasimdir.. evet bu sefer sallamis sanirim..[emoji4][emoji4]

Note 2

Şanzımanın yağ atmasının sebebi filtreden. Şanzıman yağı 100bin km.de değişim dense de, 60-70bin km.de ya da 4 yılda 1 değiştirilmeli. Siz de M-V standartlarına uygun yağ ile ve filtre ile yetkili serviste değiştirmenizi tavsiye ederim. Yalnız yağı tamamen değiştirteceksiniz, radyatör dönüş hortumu çıkarılıp marşa basılıp temiz yağ gelene kadar devam edilmeli, temiz yağ geldiği gibi motor istop edilip hortum hemen yerine takılmalı. Böylece 7 lt yağ değişimi olabiliyor.
Bende 90 km hızda giderken bile yağ atma vardı, değişim sonrası kesildi.


Evet aracim km olarak dusuk ama uretim olarak 4 yili kullanim olarak 3 yili doldurdu.. sanarim yag degisim sart...

Note 2

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba, 

bende de olmuştu. usta şanzımanın alt tarafına gress yağ sürmüştü. kontrol etti, bir kaçak yok gibi ama tedbiren sürelim, kontrole devam edelim dedi.  şanzıman yağında çok bir eksilme, yada vites geçişlerinde bir sorun olmadı. 

bizim mazdalarda kronik olan yağ atma olayı olabilir. sebebi neydi sonuç neydi hatırlamıyorum ama araca çok sıkıntı oluşturmadığını hatırlıyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, rubin :

Evet aracim km olarak dusuk ama uretim olarak 4 yili kullanim olarak 3 yili doldurdu.. sanarim yag degisim sart...
 

 

Gerçi Mutlu Bey yazmış ama Vites kutusu yağı/yağ değişimi  bu ülkede en  yanlış bilinen olaylardan bir.Özellikle sanayi eşrafı Vites kutusuna koyulan yağa Kul yapısı diye bakmıyor zaten.Onlara göre bir defa koyuyorsun araba hurdaya çıkıncaya kadar öyle gidiyor.

Manuel viteslerde yağ sadece yağlama işlevine yarıyor malum ama otomatik viteslerde bununda ötesinde bir işleve sahip.Vites kutusunun hem sağlıklı işlemesi için hemde uzun ömür/problemsiz çalışma için içindeki yağın özelliklerini yitirmemesi lazım.O yüzden Mutlu Beyin dediği gibi gerekirse ve tedbiren  Km/yıl ömrü beklemeden Full Flush denilen tam değişim sağlanmalı.Böylece hem sürüş konforu hem vites kutusunun işleyişi hemde ömrü açısından gerekli olan bakım yapılmış olur.

Yalnız bu full değişimi herkes düzgün yapmıyor bilesiniz.Sadece tapadan boşaltıp sonra yağ ekleme yapılırsa yağın yarısı eski yarısı yeni olur bilginiz olsun.Değişim yaptıracağınız yerde özellikle bunu sorun ve isteyin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gerçi Mutlu Bey yazmış ama Vites kutusu yağı/yağ değişimi  bu ülkede en  yanlış bilinen olaylardan bir.Özellikle sanayi eşrafı Vites kutusuna koyulan yağa Kul yapısı diye bakmıyor zaten.Onlara göre bir defa koyuyorsun araba hurdaya çıkıncaya kadar öyle gidiyor.
Manuel viteslerde yağ sadece yağlama işlevine yarıyor malum ama otomatik viteslerde bununda ötesinde bir işleve sahip.Vites kutusunun hem sağlıklı işlemesi için hemde uzun ömür/problemsiz çalışma için içindeki yağın özelliklerini yitirmemesi lazım.O yüzden Mutlu Beyin dediği gibi gerekirse ve tedbiren  Km/yıl ömrü beklemeden Full Flush denilen tam değişim sağlanmalı.Böylece hem sürüş konforu hem vites kutusunun işleyişi hemde ömrü açısından gerekli olan bakım yapılmış olur.
Yalnız bu full değişimi herkes düzgün yapmıyor bilesiniz.Sadece tapadan boşaltıp sonra yağ ekleme yapılırsa yağın yarısı eski yarısı yeni olur bilginiz olsun.Değişim yaptıracağınız yerde özellikle bunu sorun ve isteyin.


Yetkili servisten randevu aldim.. bu isi servis haricinde baska yerde yaptirmayacagim...

Note 2

Şanzımanın yağ atmasının sebebi filtreden. Şanzıman yağı 100bin km.de değişim dense de, 60-70bin km.de ya da 4 yılda 1 değiştirilmeli. Siz de M-V standartlarına uygun yağ ile ve filtre ile yetkili serviste değiştirmenizi tavsiye ederim. Yalnız yağı tamamen değiştirteceksiniz, radyatör dönüş hortumu çıkarılıp marşa basılıp temiz yağ gelene kadar devam edilmeli, temiz yağ geldiği gibi motor istop edilip hortum hemen yerine takılmalı. Böylece 7 lt yağ değişimi olabiliyor.
Bende 90 km hızda giderken bile yağ atma vardı, değişim sonrası kesildi.


Mutlu bey verdiginiz bilgi icin tsk ederim.. yetkiki serviste hafta sonu yag değişimi yaptiracagim.. hafra sonu randevu aldim ki arac basinda olayım ne yapildigini goreyim istedim.. bu konuda baska dikkat etmem gereken yada uyariniz varsa soylerseniz sevinirim.. birde fiyat alicam bazi yerlerden. Tahmini ne kadar tutar bu konuda da bi fikriniz bilginiz ( tahmini ) var mi.. tşkler. .

Note 2

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam yağın standardının M-V olmasıma dikkat et. ben yağ çarşısından kendim almıştım  . 7 lt mobil 1 Synthetic atf 

Radyatör dönüş hortumu çıkarılarak yapılacak işlem unutulmamalı, yoksa yağın tamamı değişmez.

Başka da yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
Hocam yağın standardının M-V olmasıma dikkat et. ben yağ çarşısından kendim almıştım  . 7 lt mobil 1 Synthetic atf 

Radyatör dönüş hortumu çıkarılarak yapılacak işlem unutulmamalı, yoksa yağın tamamı değişmez.

Başka da yok.

Mutlu bey sizin dediginiz gibi yag değişim yapilsin dedim servis bana bu islemin gerek olmadigi sadece şanzıman icindekinin degismesinin yeterli oldugu zaten yagin kirli olmadigindan bahsedildi..ayrica belirtmek istedim..

Note 2

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 dakika önce, rubin :

Mutlu bey sizin dediginiz gibi yag değişim yapilsin dedim servis bana bu islemin gerek olmadigi sadece şanzıman icindekinin degismesinin yeterli oldugu zaten yagin kirli olmadigindan bahsedildi..ayrica belirtmek istedim..

Note 2

Servis bildiğiniz uyanıklık yapmış işçilikten kaçmak için  >:(

Gerek olmadığı dedikleri şey yüzünden eski yağın bir kısmı içeride kalıyor dolayısı ile yağ değişimi kısmi yağ değişimi olarak kalıyor.

Keşke ısrar etseydiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ustacıklar işte, birşeyin ustası diyeceğim ama olmayacak. Uğraşmamak için tamamen. 2 dakikalık iş için şundan kaçınıyorlar ya ne diyeyim. Hiç yaptırmasaydınız keşke. Sanayide japondan anlayan özel servise yaptırın. İzmir'de mi Aydın'da mı emin değilim Tosun usta var galiba, adı çok geçiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şanzıman yağı değişiminde radyatör hortumunu çıkarıp, tamamının boşaltılabileceğini Mazda servisleri de bilmiyorlar. Ben de dahil çoğu kullanıcının yağı, boşaltılabileceği boşaltılıp üzerine ilave edilerek yapıldı. Bana söylenen; aldıkları eğitimlerde böyle yapılması gerektiği. En Eski ve güvenilir servislerden evo ve gören oto da bu şekilde yapıyorlar şanzıman yağı değişimini.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mutlu bey yag degisimi yapmadik zaten.. servisten once yag atma olayi kesildi.. servisten şanzıman uzerindeki sensorun contasindan atma yaptigini soylediler.. sadece o cantayi degistirip sensoru tekrar taktilar.. 1 lt de orjinal dexelia yag aldik 300 gr ilave ettiler toplam 70 tl ucret odedim.. kucuk bir lastik conta.. ozelligini yitirmis gevşemis sekilde idi. Kisacasi yag degisim yapmadim. Umarim gerekte kalmayacak. Simdilik yag atma yok..

Note 2

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba sonunda Mazda 3 Skayctiv Reflex otomatik aracıma Ankarada Lovato Exr direkt enjeksiyon kiti taktırdım.  
      3.650 Tl x 9 taksit maliyeti.
      Montaj sabah 9 da başladı akşam 6 da bitti.
      Şu an için cok bir yorum yapamayacağım fakat haftalık ve aylık kullanım sonrası verileri paylaşırım.
      İlk tüketim verisini paylaşayım. 
      Montaj bittikten sonra 20 liralık lpg alındı. 20tl/2.64=7.57 litre lpg alındı.
      Maşallah diyeyimde    114.8 km sonra lpg bittiğine dair uyarı verdi. 
      0.17 kuruş uzun yol tüketim  verisi.
      Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.
       
       




    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • Quattro
      Yazan: Quattro
      Arkadaslar merhaba hepinizin bayrami mubarek olsun. Soyle bir sorunum var bayram oncesi aracima atiker atikfast modelini taktirdim. Aracimda gazda giderken kendi kendine gaz kesme olayi oluyor. Ornegin 3000 devirde giderken birden 2500 devire dusup tekrar yukseliyor ve performansta hissedilir derecede dusus var. Benzide giderken bu sorun olmuyor. Su anda bayramdan dolayi lpgyi takan yer kapali. Sizce sorun neyden kaynaklaniyor olabilir?
×
×
  • Yeni Oluştur...