Jump to content

Sente kontrolü


Bymetehan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar herkese hayırlı geceler. Arabanın sente konumunu kontrol etmek istiyorum. Aracım 1991 323hb. Triger kayışının bağlı oldugu disli kasnak üst tarafta 1 adet. Birde motorun alt tarafında var. Üsttekinin üzerinde iki tane büyük I işareti birde YU yazısı var. Alttakini kontrol edemedim. Bunların konumları nasıl olmalıdır. İnternette araştırdığımda genelde çift kasnak oluyor üst tarafta. Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlar varmı acaba. Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor ustalık bilginiz konusunda fikrim yok, sente konusunu ustalara bırakırsanız iyi olur, en ufak bir sente atlaması motor dışına çıkmış, piston kolu ile karşılaşma riskiniz var, bazen sente atlaması çatırtılı ve patırtılı çalışmayla atlatılıyor ama riskli iş bence.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

41 dakika önce, Bymetehan :

Arkadaşlar herkese hayırlı geceler. Arabanın sente konumunu kontrol etmek istiyorum. Aracım 1991 323hb. Triger kayışının bağlı oldugu disli kasnak üst tarafta 1 adet. Birde motorun alt tarafında var. Üsttekinin üzerinde iki tane büyük I işareti birde YU yazısı var. Alttakini kontrol edemedim. Bunların konumları nasıl olmalıdır. İnternette araştırdığımda genelde çift kasnak oluyor üst tarafta. Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlar varmı acaba. Şimdiden teşekkürler.

Keşke resmini çekseydiniz.Resim üzerinden tarif daha kolay olur.Anlatma ile yanlış anlaşılabilir bir konu.

Yanlış ayar @Renegade nin dediği gibi çok büyük zararlar verir.Supaplar piston kafasına vurmaya başlarsa büyük maliyet çıkar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor rolantıda biraz sarsıntılı çalışıyor. Aracın kasnaklarını üst ölü noktaya getirip avans ayarı yapacaktım. Senteye gelince. Kompretör ile ustaların yapamayacağı ayarı yaparım evvelAllah ;) ama konum olarak o işaretlerin olması gereken konumları bilmiyorum. Diğer araçlarda genelde E harfi felan oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazsammı yazmasam mı bilemedim. O model aracın kasnaklarının üzerindeki işaretlere güven olmaz. Kaç kere sökülüp takılmıştır. Takan kişi işaretlere dikkat ederek mi takmıştır bilinmez çünkü. 

İki seçenek var. Herşeyi normal kabul edip servis manueline bakarak yapacaksınız. Ya da @Zealot un dediği gibi 1. bujiyi söküp üst ölü noktaya getirip(Burada genellikle krank kasnağı kaması üste bakar emin değilim) külbütör kapağını da söküp 1. pistonun emişinin tam açacağı/basacağı yerde olduğunu (Genelde egzantrik kasnağı kaması aşağı bakar bundan da emin değilim) kontrol etmek gerekir. Ustalar sanayide bu şekilde yapar. Hiçbir sorumluluk kabul etmem. İşlem yanlış yapılması durumunda büyük masraflar açar bilginize. 

iyi forumlar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Bymetehan :

Avansı tutturmanın başka bir yolu yokmudur

Resimde karşı işaretler gözükmüyor.

Yukarıda da dendiği üzere motor kodunu yazarsanız service manuelden bakılabilir.

Yalnız anlamadığım Avans verme ile Tiriger kayışının alakası ney? Kayışa diş atlattırarak avans vermek doğru değil ki? 

Ayrıca Sente'nin kompretörlük halide yoktur.Sente denilen şey Motorda Supapların (dolayısı ile kam milinin) Krank mili (dolayısı ilse pistonlar) ile olan pozisyonudur.Yani belli bir noktada parçaların belli bir pozisyonda olma hali.Ölçüm sonucu bulunacak bir şey değil yani.

Sente'yi nasıl bulacağım derseniz en sağlamı ve teorik olanı şudur:

Sente: Pistonun sıkıştırma zamanını bitirip, ateşleme zamanı başlangıcında Ü.Ö.N.’da bulunduğu anda, her iki supabın kapalı olduğu duruma sente denir.

 Supap Bindirmesi: Pistonun, egzoz zamanını bitirip,emme zamanına başlamak üzere Ü.Ö.N.’da bulunduğu anda, emme ve egzoz supaplarının beraberce bir müddet açık oldukları ana supap bindirmesi denir.

Yani motoru elle çevirip supapların poziyonuna bakacaksınız.Tabi bu durum Kam mili dişlisininin kam miline Krank mili dişlisininde krank miline doğru pozisyonda takılması kaydı ile geçerlidir.Kamlı sistemlerde kolay kolay yanlış takamazsınız zaten ama sizin motoru bilmediğim için bir şey diyemiyeceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben sente ayarı yapmak istemiyorum. Sente hizasından pistonu üst ölü noktaya getirip avans tabanca mantığıyla avansı ayarlamak istiyorum. Yani 1.ci Piston üst noktaya getiricem sonrasında 1. Ci bujinin tam ateşlediği noktada avansı sabitleyecem. Avans ayarının başka pratik bir yolu varsa o şekildede yapabilirim. Aracı ustaya elletmek istemiyorum. İnanın bana piyasada 100 ustadan 90 ı tırt malesef.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Bymetehan :

Ben sente ayarı yapmak istemiyorum. Sente hizasından pistonu üst ölü noktaya getirip avans tabanca mantığıyla avansı ayarlamak istiyorum. Yani 1.ci Piston üst noktaya getiricem sonrasında 1. Ci bujinin tam ateşlediği noktada avansı sabitleyecem. Avans ayarının başka pratik bir yolu varsa o şekildede yapabilirim. Aracı ustaya elletmek istemiyorum. İnanın bana piyasada 100 ustadan 90 ı tırt malesef.

Hocam ya konuyu ben tam anlatamadım ya sen çok alakasız bir işe kalkışmışsın.

ilk olarak bilinmesi gereken şey avans denilen (Ateşleme avansı) öyle bir noktada sabitlenecek .bir durum değil.Ateşleme avansı motorun devrine göre değişen hatta modern motorlarda irtifa-içeri alınan havanın miktarı-içeri alınan havanın sıcaklığı-yakıt sıcaklığı v.s gibi etkenlerin bile dahil olduğu dinamik bir durumdur.

Kabaca şöyle açıklayayım.Rölantide piston üst ölü noktaya varmadan dört beş derece önce ateşleme yaparken bu üst devirlerde derece olarak 3-4 katı olabiliyor (10-15 derece gibi.Tabi bu oranlar motordan motora değiştiği için kabaca yazıyorum).Sen sadece Rölanti için ayar yaparsan (ki elle mümkün olur mu açıkçası düzgün olacağını zan etmiyorum.elinizde alet var mı?) bu statik ayar olur.yüksek devirler için ise Dinamik ayarı motor kendisi yapar.

Eğer statik ayar yapayım derseniz avans tabancası lazım düzgün iş için.Yoksa dinleyerek elle yapılan ayar yaklaşık ayar olur.Onun haricinde bu ayar Krank mili Kam mili yada trigerden yapılmaz.Anladığım kadarı ile aracınız distribitörlü.Statik avansı oradan yapacaksınız ama yine söyleyeyim tabanca  olmadan ancak yaklaşık değeri bulursunuz.Oda önceki tecrübelerinizle doğru orantılı olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anladım. Yani düşündüğüm avans mantığı yanlış o zaman. Ben motoru max. 4000-4500 devir kullanırım. Avans tabancası yerine ateşleme bobinine harici 12 volt vererek birinci buji kablosunun çaktığı noktada avansı sabitleyecektim. Üst ölü nokta olayını bu yüzden merak etmiştim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Bymetehan :

Anladım. Yani düşündüğüm avans mantığı yanlış o zaman. Ben motoru max. 4000-4500 devir kullanırım. Avans tabancası yerine ateşleme bobinine harici 12 volt vererek birinci buji kablosunun çaktığı noktada avansı sabitleyecektim. Üst ölü nokta olayını bu yüzden merak etmiştim.

Maalesef dediğiniz gibi olmaz.Yalnız şu konuda haklısınız Sanayiye gitseniz ustalar genelde motor rölantide iken Distribütörü sağa sola oynatarak ve motordan çıkan sesi dinleyerek bu işi yaparlar.Bu kesin netice veren bir yol değil.O yüzden avans tabancası olan bir yere gidin orada yaptırın.Neticede tabanca insan faktörünü ortadan kaldırdığı için 2-3 tanede farklı yerde yaptırsanız hepsi aynı noktayı bulur. (Tabancaların düzgün çalıştığını farz ediyorum)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eski ustaları çok da yabana atmayın. Kulağı sağlam bir usta tam yerinde avans ayarlar. Babamın primerasını ustama ayalatmıştım. Sizin gibi benim de kafamda soru işaretleri vardı. Servise başka bir nedenle gittik cihaza bağlanmıştı. Ustaya avansa da bakabilir misin dedim. Tam olması gerektiği yerde dedi. Aynı şekilde mazda 626 mın avansını kulağımla ayarlıyordum. 

iyi forumlar...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 9 ay sonra ...
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...