Jump to content

Mazdal 626 Çiğ Yakıt Atıp, Sarfiyatta Artış Var


Hınc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

öncelikle hayırlı kazasız günler yeni aldığım 93 model 626 ile ilgili çözemediğim bir sorun ile ilgili yardımlarınızı bekliyorum . aracı yeni aldıktan sonra yağı filitresi bujileri ngk buji kablolarını değiştirdim birde gaz ayarı yaptırdım ancak ne yaptımsa 40 kurşun altına hiç düşmedi hem benzinde hemde lpgde çiğ kokusu var her sıcaklıkta egsozdan yoğun buhar çıkıyor. aracık ısınanan kadar çekişi epey kötü arada ısınana kadar sallantıda yapıyor ısınınca çekiş soğuk duruma nazaran dahada iyi hale geliyor  yardım önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle herkese merhaba yaklaşık 2ay evvel aldığım 93 model hb  626 aracımda çözemediğim bir konu var aracım şuan 40 krş üzerinde bir yakıt tüketimi var. ilk olarak aldığımda filitreler buji yağı ve ngk marka mavi buji kablosu taktırdım distiribitör temizlendi gelelim beğenmediğim hususa sabah tek marşta çalışıyor  rölanti 200devirlerden azar azar iniyor 1e yakın bir yerde sabit kalıyor  bunlarda sıkıntım olduğunu düşünmüyorum ancak gelgelelim ilk aldığımdaki gücü hissedemiyorum. aracım ısınana kadar 5-7 km  çekiş performansı hem lpg hem de benzinde çok kötü ve zorladığımda da arada sallantı yapıyor ısınınca sallantı problemi ortadan kalkıyor  çekişte bir nebze olsun daha iyi oluyor  konu ile ilgili değerli öneri ve görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mutlu bey yorum için teşekkür ederim lpg ayarı da yaptırdım  ancak yolda giderken değilde normal bilgisayara bağlı olarak yapıldı .yaklaşık olarak lpg yakıt tüketimim 17/100 km bana epey fazla gibi geldi .birde lpg filitreleri ne zaman değişti bilmiyorum yakıta etki eder mi bu kadar?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dediğiniz gibi ayar yaptırmadan evvel yağına suyuna bakayım derken hava filitresinin en son radyatöre yakın kısmının yuvasından çıkık olduğunu fark ettim  .yerine takıp gaz ayarına gittim çekişi düzeldi şimdi yakıt değerlerine bakacağım biraz gitsin iyi yönde değişme olduğunu düşünüyorum inşallah yakıtta da azalma olur verdiğiniz fikirden dolayı şimdiden teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mutlu bey aracın dediğiniz sekilde lpg ayarını yaptırdım ve filitrelerini değiştirdim çekişi düzeldi ancak 17 litre tüketimden 16 litreye düştü. şimdi gözlemlediğim ve fikir vereceğini düşündüğüm hususlar var . aracımı ilk çalıştırmamda sorun yok tek marşta çalışıyor ancak yola cıktıgım ik 5-7 km de lpgde ike gaza yüklendiğimde kesik kesik sallanmalar oluyor  akabinde benzine aldığımda sallanma düzeliyor . araç ısındıkça açılıyor lpg deki sallantı gidiyor ve çekişi artıyor benim aklıma gelen oksijen sensörü zira forumrda baktığım kadarıyla %30 kadar etkilediğini okudum. birde bilgisayara bağlatıp sorun nerdedir diye kontrol etmek istedim mazda herter servisi aradığımda gelin çözeriz dediler .bilgisayara bağlantı olmadığını söylediler . herterde çözüm bulabilirmiyim  şimdiden öneri ve görüşleriniz için teşekkür ederim

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzine alınca düzeliyor demişsiniz, hiç benzin ve oksijen sensöründen şüphelenmeyin. Sorununuz lpg sisteminde.

Araç ısınınca sallantının kesilmesi ya lpg nin çok düşük sıcaklıkta devreye girmesinden (mesela olması gereken 40 derecedir, ama 30 a ayarlandığında böyle sorunlar olabiliyor) ya da o ayar kısmında biraz sıkıntı kalmasındandır.

Quattro garage a gittiniz mi?

 

Bujiler değişeli ne kadar oldu? Hava filtresi ne kadar oldu değişeli?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sanırım sallantı kısmında haklısınız zira çok geç geçiyor diye derecesini 25e indirtmiştim .

Maalesef Quattro garaja gitme fırsatım olmadı atiker bayisine gidip haraket halindeyken bir ayar yaptırdık. işin garibi akşama tekrar döndüm gazcıya zira aracım benzinden gaza geçmiyordu . sorunu pcye takınca gaz seviyesi basıncı düşük uyarısı veriyordu bir fişin cıktıgını söyledi sanırım filitreyi sökerken oldu .

Ddaha sonra kendim gözlemlediğimde küçük filitrenin takılı olduğu yerdeki fişlerin çok gevşek olduğunu fark ettim. bujileri denso marka buji kablolarını ise ngk marka mavi olanlardan 1500 km önce değişmiştim ama yakıtı  bir türlü düşüremedim  en son ki değer 82 tllik gazla 202 km yol yapabildim gaz metreküpü 2.62 den . ilaveten maf sensörü de yeni temizlendi.    

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, Hınc :

sanırım sallantı kısmında haklısınız zira çok geç geçiyor diye derecesini 25e indirtmiştim .

Maalesef Quattro garaja gitme fırsatım olmadı atiker bayisine gidip haraket halindeyken bir ayar yaptırdık. işin garibi akşama tekrar döndüm gazcıya zira aracım benzinden gaza geçmiyordu . sorunu pcye takınca gaz seviyesi basıncı düşük uyarısı veriyordu bir fişin cıktıgını söyledi sanırım filitreyi sökerken oldu .

Ddaha sonra kendim gözlemlediğimde küçük filitrenin takılı olduğu yerdeki fişlerin çok gevşek olduğunu fark ettim. bujileri denso marka buji kablolarını ise ngk marka mavi olanlardan 1500 km önce değişmiştim ama yakıtı  bir türlü düşüremedim  en son ki değer 82 tllik gazla 202 km yol yapabildim gaz metreküpü 2.62 den . ilaveten maf sensörü de yeni temizlendi.    

Valla önerdiğim yere gitmemeniz hata hem de Ankara'da olup da. Atiker ve prins konusunda üstlerine tanımam yolda ayar konusunda. Fazla yakma konusunda ayar gerekli düzgünce.

25 çok düşük bir sıcaklık zaten. gittiğiniz usta iyi olsaydı zaten geri yukarı çıkarırdı. 40 idealdir. Hadi olsun 35.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mutlu bey öneriniz üzerine bekir ustanın yanına gittim. işi bildiği farazi iş yapmadığı aşikar birisi sagolsun şikayetimi sordu  yaşadığım sıkıntıları anlattım  verdiği cevap aklıma yattı yönlendirdi mazda servisine yapılabilirse bilgisayara bağlatmamı ateşlemenin düzgünlüğünden emin olmamız gerektiğiniz sonrası kolay dedi .velhasılı ayar yapmadı :)

aracımın yaşı nedeniyle bilgisayara bağlansa dahi kodların ne anlama geldiğini bilecek kişi olmadığını öğrenmiş bulunuyorum . bekir ustanın yönlendirdiği .Oscar mazdaya bayram ustaya gittik. çekişin ve çalışmasının iyi olduğunu söylediler . ancak maf sensörünün fişleri çekilince tepki vermedi sensör  arıza yada yakıtın   bu nedenle yüksek olabileceği söylendi. ordaki birisi gel bizim bir lpg ustası var oraya ayar yaptıralım dedi .

gittik kaçak falan varmı kont edildi . dereceyi 35e ayarlşadılar birde daha önceki lpg ayarcılarında görmediğim ve aklıma yatan  bir ayar yaptı. motor sıcaklığı 90 ancak lpgnin algıladığı değer 50 derece  bu değerleri eşitlediler umarım faydası olacak gelişmelerde bilgi veririm

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu sabah biraz deneme fırsatım oldu aracı malum hava soğuk ilk çalıştırmada araç çalıştı 2 dakika rölantide kendine gelmesini bekledim ve yola çıktım ancak 5km kadar çok sarsıntılı bir sekilde yol aldım 1 km sonra lpgye geçmişti aracım .tabi bu sarsıntı esnasında çekiş berbattı sonra toparlandı canavar ortaya çıktı şimdi muallakta kaldığım husus lpg ayarı etki etmiş ısınınca canavar yakıt tüketimini tam ölçemedim . dün sanayideki usta avans ayarının distiribütörde sona ayarlandığını söyledi tecrübesi olanlardan avans ayarı ile ilgili bu sıkıntı olabilirmi birde ankarada avans ayarının ehli kim vardır yapabilecek yardım ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 saat önce, Hınc :

maf sensörünün fişleri çekilince tepki vermedi

 

Bu çok mühim bir hadise..  

Maf olmadan çalışmaz,  çalışirken sökersen sacmalar.  Tekler. 

 

Ayrıca Araba benzinde saat gibi calisior mu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

belli motor sıcaklığına ulaştığında herşey normal

4 dakika önce, Zealot :

 

Bu çok mühim bir hadise..  

Maf olmadan çalışmaz,  çalışirken sökersen sacmalar.  Tekler. 

 

Ayrıca Araba benzinde saat gibi calisior mu

belli motor sıcaklığına ulaştıktan sonra sıkıntı yok o maf sensörünün fişini çektiğimizde ustanın demesine göre stop etmesi gerekirmiş  rölantide hafif bır düşme oldu sadece

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...