Jump to content
  1. Gökhan

    Gökhan

  2. İlhan

    İlhan

  3. Burak

    Burak

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Opel, yeni Grandland X fiyatlarını Avrupa pazarı için duyurdu. Almanya'da yeni Opel Grandland X Fiyatı 23.700 euro'dan başlayacak.

      Modern, dinamik çizgiler, havalı bir off-road görünümü, yüksek manevra kabiliyeti, yüksek oturma konumu, en yeni teknolojiler, geniş alan ve konfor; yeni Opel Grandland X talebin ve rekabetin çok yüksek olduğu SUV segmentinde fiyat - performans oranı ile de iddialı bir yarışmacı. Yeni Opel Grandland X, Eylül ayında Frankfurt Uluslararası Otomobil Fuarı'nda (IAA) prömiyerini gerçekleştirecek ve kısa süre sonra bayilerde olacak. Otomobil şimdiden 23.700 € 'dan başlayan fiyatlarla siparişe açıldı (tüm fiyatlara Almanya'da KDV dahildir). Yeni model standart olarak çok sayıda özellikle birlikte geliyor. Bunlar arasında kamera tabanlı Şeritten Ayrılma Uyarısı, Yol İşaretleri Tanıma, Yokuş Kalkış Asistanı, Radyo R4.0 Bluetooth ile eller serbest telefon kullanımı, partikül ve koku filtreli klima, çok sayıda ayar imkânı olan konforlu koltuklar ve 40:60 katlanabilir arka koltuk sırtları, Opel OnStar, Edition donanım seviyesinden itibaren standart geliyor.
       
      Opel'in yeni kompakt SUV'sinin havalı, dinamik tasarımı, onu göz alıcı yapıyor. Opsiyonel iki renkli kombinasyonlar otomobilin çekiciliğini daha da artırıyor. 4.48 metre uzunluğundaki Grandland X, atletik görünümü, gergin kasları ve kısa çıkıntıları ile taze ve canlı dış boyutlara sahip. 2675 milimetrelik uzun aks mesafesi sayesinde, cömert bir iç genişlik sağlanmış. Bagaj ve spor ekipmanları için 514 ila 1652 litrelik bir yük hacmi bulunan yeni Opel SUV, son derece geniş kompakt sınıf station wagom nodellerle bile aynı seviyede.

      Grandland X, birinci sınıf ultra-modern sürüş yardımı, eğlence ve konfor özellikleri portföyüne sahip. Otomatik Acil Fren, yaya algılama fonksiyonu ile İleri Çarpışma Uyarısı, Sürücü Uyuşukluğu Alarmı, Gelişmiş Park Yardımı ve 360 ° Kamera, Innovation donanım seviyesi ile gelen özelliklerden sadece bazıları. Seçilen hız ve mesafeye göre öndeki araçla aradaki güvenli mesafeyi koruyan, fren ve gazı da kontrol edebilen Adaptif Hız Sabitleme Kontrolü (800 €) gibi sistemler, güvenliği daha da artırıyor. Tipik birinci sınıf Opel konforu, AGR (Sağlıklı Sırtlar İçin Kampanya) sertifikalı ergonomik koltuklar (sürücü koltuğu için 390 € fiyatla. Grandland X Innovation ile standart), ısıtmalı direksiyon simidi, ön ve arka koltuk ısıtması, basit tekme hareketi ile açılan bagaj kapağı gibi özelliklerle devam ediyor. 700 Euro karşılığında sunulan panoramik tepe penceresi iç mekanı daha aydınlık ve ferah yapıyor, ayrıca harika bir gökyüzü manzarası sunuyor.
      Tipik Opel stili ile, Grandland X sürücüleri ve yolcuları, en yeni nesil Android Auto ve Apple CarPlay uyumlu IntelliLink sistemlerinin yanı sıra Wi-Fi erişim noktası dahil olmak üzere kişisel bağlantı ve servis asistanı Opel OnStar ile otel odalarında rezervasyon ve park yeri araması gibi yeni özelliklerin keyfini çıkarıyor. Akıllı telefonlar, endüktif şarjla kablosuz olarak dahi şarj edilebiliyor. En iyi ses deneyiminden yararlanmak isteyen müzik hayranları için, sekiz hoparlör ve bir subwoofer ile Denon premium ses sistemi, 580 € fiyatla otomobile eklenebiliyor.

       
      Opel, Uyumlanabilir İleri Aydınlatma (AFL) LED farları sayesinde Grandland X'e son derece parlak sürüş ışığı sağlayarak, aydınlatma teknolojisinde liderliğe olan bağlılığını bir kez daha ortaya koyuyor. Viraj lambası, uzun far asistanı ve otomatik seviyelendirme gibi fonksiyonlar, her durumda önünüzdeki yolun en iyi şekilde aydınlatılmasını garanti ediyor.
       
      Modern motorlarla sürüş keyfi ve Grip Control çekiş sistemi
      Birçok sürücü destek sistemine ek olarak, güçlü motorlar ve isteğe bağlı elektronik Grip Control çekiş sistemi, Grandland X'de hem keyifli hem de güvenli sürüşe katkıda bulunuyor. Giriş seviyesinde, mükemmel CO2 emisyonlarına sahip iki motor bulunuyor ve bunlar hem çevre dostu hem de ekonomik verimlilik sağlıyor. Her iki motor da modern altı ileri manuel şanzıman veya sürtünme optimizasyonlu altı ileri otomatik şanzıman ile kombine edilebiliyor ve Durdur/Başlat sistemiyle geliyor.
       
      1.2 tamamen alüminyum Turbo benzinli direkt enjeksiyonlu motor, (NEDC yakıt tüketimi: kentsel 6,4 l / 100 km, kent dışı 4,9 l / 100 km, ortalama 5,5-5,4 l / 100 km, 127-124 g / km CO2) 96 kW / 130 hp güç çıkışı ve 230 Nm maksimum tork sunuyor.
       
      88 kW / 120 hp gücündeki 1.6 litrelik dizel motor, (NEDC yakıt tüketimi: kentsel 5.1-4.7 l / 100 km, kent dışı 4.2-3.9 l / 100 km, ortalama 4.6-4.3 l / 100 km, 118-111 g / km CO2) ise 300 Nm tork üretiyor.
       
      Daha fazla güç isteyen müşteriler için, Opel yakın gelecekte Grandland X motor portföyünü genişletecek.

      İsteğe bağlı elektronik Grip Control, gücün yola güvenli bir şekilde aktarılmasını sağlıyor ve böylece yıl boyunca ve her yüzeyde en iyi çekişi garantiliyor. Sürücünün beş sürüş modu seçeneği var. Sistem tork dağılımını ön tekerleklere uyumluyor, gerekirse tekerlek dönüşünü sağlıyor ve otomatik şanzıman ile vites değişim noktaları ve gaz kelebeği tepkisi ayarlanıyor. Bu en iyi çekişi ve stabil bir sürüşü kar, çamur, kum, hava koşulları ya da yüzey kalitesi fark etmeksizin garanti ediyor. Canlı, dinamik sürüş performansı Grandland X'in lüks ve konforlu iç kabininde keyifle yaşanabiliyor.
       
      Orta kısımda multimedya, klima kontrolleri ve şasi fonksiyonlarına hızlı ve sezgisel erişim için üç farklı kontrol bölümü var. SUV'lerin tipik özelliği olan yükseltilmiş oturma pozisyonu iyi bir görüş sağlıyor.
       
      Yeni Grandland X benzinli versiyonunun giriş seviyesi fiyatı 23.700 euro'dan, dizel versiyon ise 26.500 euro'dan başlıyor. Yeni model Opel Crossland X ve çok satan Opel Mokka X kardeşlerine katılıyor. Aynı zamanda, Grandland X Opel'in Astra'dan Zafira'ya uzanan popüler kompakt otomobil segmentindeki portföyünü genişletiyor.
      Kaynak
      Benim ilk dikkatimi çeken 1.2 Turbo benzinli ve 1.6 120 bg Dizel motorlar. Sanırım bunlar PSA grubunun motorları.
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Opel 2017 yılında, 2020’ye kadar 29 yeni model ve 17 yeni motor sunacağı büyük ürün atılımı kapsamında müşterilerini heyecan verici yeni modellerle tanıştıracak. Bu modellerin başında Opel’in yeni amiral gemisi Insignia Grand Sport bulunuyor. Yeni model, Avrupa genelinde 900 bin satış rakamına ulaşan ve 2009 Avrupa’da yılın otomobili seçilen birinci nesil Insignia’dan tamamen farklı bir tasarıma sahip ve sürüşü daha güvenli ve daha rahat kılan birçok teknolojiyi de bünyesinde barındırıyor. Yeni Insignia kullanılan hafif materyaller ve geliştirilmiş mühendislik çözümleri sayesinde 175 kg’a kadar hafifledi. Bu, sürüşte çeviklik ve hassasiyete doğrudan etki ediyor. Segmentindeki en sofistike sistem olan tork vektörleme yeteneğine sahip dört çeker sistemi gibi yüksek teknoloji özelliklerini bünyesinde barındıran Yeni Insignia Grand Sport, 1.5 165 hp benzinli ve 1.6 136 hp dizel motor seçenekleri ile ilgiyi üzerinde toplayacak.

      Bu modelin Dünya prömiyeri Mart 2017’de Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda yapılacak. Ülkemizde ise Nisan sonunda İstanbul Otomobil Fuarı’nda meraklıları ile buluşacak. Ülkemizde 2017 satış hedefini 5 bin 500 adet açıklayan Özcan Keklik, Haziran ayında satışlara başlamayı planladıklarını belirtti.
       
      Insignia Grand Sport gibi yeni Insignia’nın Sports Tourer modeli de Opel’in yeni tasarım dilini belirleyen Monza Konsept’ini yansıtacak. Bir önceki modelle kıyasladığımızda yeni Insignia Sports Tourer arka koltuklarda ve bagaj kapasitesinde daha da geniş alan sunacak. Yeni Insignia Country Tourer 4x4 ve off-road tarzı ile ana yollardan çıkmayı sevenler için çarpıcı bir seçenek olacak.
       
      Bu iki model de 2017 üçüncü çeyreğinde satışa sunulacak.
      Opel’in ilk defa Mokka X ile anmaya başladığı “X” takısına sahip olacak yeni modelleri B ve C crossover modellerimiz Crossland X ve Grandland X olacak. Opel Genel Müdürü “X”i geleneksel gövde tasarımlarına göre daha cesur, daha maceracı ve dayanıklı bir karakteri vurgu olarak tanımlıyor ve şöyle açıklıyor: “Opel’in yeni nesil segment kimliği olan X, klasik gövde tipi ile sportif, havalı, son moda SUV ve Crossover gövde tipi arasındaki geçişi simgeliyor. Tamamen yeni iki yeni modelimiz ile büyüyen crossover pazarında müşterilerimize çarpıcı alternatifler sunacağız.”
       

      Üçüncü çeyrekte satışa sunulacak B Crossover modeli Crossland X ile Opel 2017’de bin 500 adetlik satış rakamına ulaşmayı hedefliyor.
       
      Crossland X’in büyük abisi C Crossover modeli Grandland X ise yüksek oturma pozisyonu ile görüş rahatlığı vaat ediyor. 2017’nin son çeyreğinde müşterileriyle buluşacak Grandland X’in satış hedefi ise 1.000 adet.
       
      2017’de ülkemizde satışa sunulmayacak olsa da Avrupa genelinde ismini sıkça duyacağımız bir diğer Opel modeli ise 2016 Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılan elektrikli otomobil Ampera-e olacak. Sıfır emisyon değeriyle çevreci kimliğini ortaya koyan Otomobil, 360 Nm tork ve 206 hp gücüyle de yüksek performans vaad ediyor. Opel Mühendislerinin batarya teknolojilerinde kat ettiği önemli mesafeler sayesinde Ampera-e tam 500 km menzile sahip. Bu değerle en yakın rakibine 100 km fark atacak. Ampera-e, elektrikli ulaşımın artık geniş kitlelere yayılma zamanının geldiğinin bir kanıtı.
       
      Keklik, kapanış bölümünde ise: “Tüm bunların anlamı Opel olarak 2017 yılının bizler için güçlenerek daha yukarı doğru yol aldığımız bir yıl olacağıdır. Bununla beraber her zaman olduğu gibi ‘Müşteri Çoşkusu Yaratmak’ tüm hedeflerimizin en başında yer almaya devam edecek” diyerek sözlerini noktaladı.
       
      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Yeni İnsignia'da en çok dikkatimi çeken aracın hafiflemesi olmuş. Bu durum performans ve yakıt ekonomisi olarak geri dönüş sağlayacaktır eminim. Mevcut İnsignia'larda beni en çok rahatsız eden durum ise aracın iç hacmi idi. Özellikle arka koltukta oturanlar için sıkıntılıydı. Birde oto koltuğu ile çocuk oturmaya kalktığınızda, çocuğun kafası tavana değecek gibi oluyordu. Şimdi yeni İnsignia 29mm  daha alçalmış. Buna bağlı olarak aracın uzunluğu, genişliği ve dingil mesafesi uzamış. Tüm bunlar aracın iç hacmine nasıl yansıyacak merak ediyorum. 
      İnternette eski ve yeni kasa İnsignia'yı karşılaştırmışlar. Şöyle bir makale ve tablo ortaya çıkmış..
       
      Alıntıdır
      Yeni Opel Insignia geçtiğimiz günlerde tanıtıldı ve modelde yaşanan değişim son zamanlarda gördüğümüz en önemli yenileme operasyonlarından birisi olduğunu hissettiriyordu. Ayrıca aracın boyutlarında da büyüme gerçekleşti. Biz de bu önemli değişimin düzeyini görebilmek için bir önceki ve yeni modelin hem görünüm hem de boyut karşılaştırmasını yapacağız.

      Boyut karşılaştırması   Yeni Opel Insignia'nın aşağıdaki tabloda verdiğimiz ölçülerine bakıldığı zaman zaten büyük bir araç olmasına rağmen ölçülerinin hissedilir miktarda arttığını görüyoruz. Ancak fotoğraflarda görüldüğü kadar uzamadığı da dikkat çekiyor. %1.2 oranında yani 5.7cm boyu uzayan araç, sanki 15-20cm uzamış gibi görünüyor. Ancak bu algının oluşmasında iki büyük etken bulunuyor. Birincisi ciddi oranda yani 9.2cm artış yaşayan dingil aralığı ve ikincisi de yüksekliğin hissedilir bir oranda yani yaklaşık 3cm azalmış olması olarak gösterilebilir. Genişlik ise neredeyse hiç değişmemiş. Bu değişime yaklaşık 6cm'lik uzayan boyu da eklenince karşımıza daha basık ve uzun görünen bir araç çıkmış oldu.   Yeni-eski Opel Insignia boyut karşılaştırması Yeni Insignia'nın bu ölçülerine bir de sınıfındaki diğer modeller ile karşılaştırırsak uzunluk olarak sınıf lideri olacağını görebiliriz. Ayrıca Renault Talisman ve Skoda Superb ile de benzer genişlik ölçülerine sahip. Dingil aralığı olarak da Skoda Superb ile oldukça yakın ancak burada sınıf lideri Ford Mondeo olarak göze çarpıyor.    Yeni Opel Insignia ve bazı rakipleri boyut karşılaştırması Görünüm karşılaştırması   Yeni Opel Insignia yerini aldığı model ile en ufak bir tasarım detayı barındırmıyor. Öyle ki hangi açıdan bakarsak bakalım en ufak bir benzerlik göremedik. Bu duruma kokpit de dahil. Aslında tasarım olarak sevilen bir model olmasına rağmen bu şekilde bir farklılığa gidilmiş olması şaşırtıcı ve bu da Opel'in yeni benimsediği tasarım anlayışından kaynaklanıyor denilebilir. Ancak boyutları büyümesine rağmen yukarıdaki tablolarda da gördüğümüz gibi uzunluk olarak çok önemli bir değişikliğe uğramayan yeni Insignia için Özellikle sosyal medya hesaplarımızda yapılan yorumlarda bir çok kişi aracın çok büyüdüğünü düşünüyordu. Yukarıdaki boyut karşılaştırması başlığı altında bu durumun nedenlerini zaten analiz etmiştik. Aşağıdaki karşılaştırmalı görsellerin de analizimizi desteklediğini düşünüyoruz.              
          Kaynak: SekizSilindir
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Opel Insignia 2017 yılında yenileniyor ve aracın çeşitli prototipleri de özellikle Avrupa'da bulunan büyük otomobil dergilerine verildi ve bu modeller de test geçtiğimiz günlerde edildi. Bu doğrultuda merak edilen bazı önemli bilgiler de Opel tarafından otomobil gazetecilerine açıklandı. Biz de model hakkında önemli bilgiler içeren bu ön testleri ve fotoğrafları analiz etmek istedik. (Görsel tahmini çizimdir)

      Yeni Opel Insignia  ölçüler Uzunluk: 4899mm (+57mm daha uzun) Genişlik: 1863mm (+7mm daha geniş) Yükseklik: 1469mm (-29mm daha basık) Dingil açıklığı: 2829mm (+92mm daha uzun) Diz mesafesi: Bir miktar daha fazla Baş mesafesi: 952mm (-13mm daha az) Sürüş pozisyonu 30mm daha alçak Bagaj hacmi: 500lt civarı Ağırlık: 1400kg-1450kg (-175kg daha az - %8-%9 civarı daha hafif) Yeni Opel Insignia'nın ölçülerine bakıldığı zaman zaten büyük bir araç olmasına rağmen ölçülerinin önemli oranda arttığını görüyoruz. Öyle ki bir üst sınıfta bulunan ve her ikisi de yeni tanıtılan Mercedes E Serisi ve BMW 5 Serisi'ne yakın olan boyutları oldukça dikkat çekici. Aşağıdaki tablodan da görüleceği gibi sadece dingil aralığı diğer iki modelden belirgin olarak daha az. Diğer 3 ölçüyü de göz ile anlamak gerçekten de zor.    Yeni Insignia'nın bu ölçülerine bir de sınıfındaki diğer modeller ile karşılaştırırsak uzunluk olarak sınıf lideri olacağını görebiliriz. Ayrıca Renault Talisman ve Skoda Superb ile de benzer genişlik ölçülerine sahip. Dingil aralığı olarak da Skoda Superb ile oldukça yakın ancak burada sınıf lideri Ford Mondeo olarak göze çarpıyor.      Tüm bu ölçülerden gördüğümüz kadarıyla yeni Opel Insignia boyut olarak sınıfının en büyük araçlarından birisi olmaya aday gibi gözüküyor. Boyutlardaki bu büyüme özellikle arka koltuk sırasındaki diz mesafesinin artmasını sağlayabilir. Burada Alman Autobild'den 2 metre boyu ile ünlü gazetecinin çekilen fotoğrafı oldukça önemli. Bu kadar uzun boya sahip bir kişinin dizlerinin ön koltuğa değmiyor olması önemli. Ayrıca aracın yüksekliğinde azalma meydana gelmiş olmasına rağmen baş mesafesi de oldukça iyi görünüyor. Bu da yere daha basık ancak ferah olan sportif bir yapının ortaya çıkmasını sağlayabilir.    Yeni Opel Insignia motorlar  
      Opel'in çeşitli modellerinde halen kullanılmakta olan 1.6lt ve 2.0lt turbo dizel ile 2.0lt turbo benzin motorları herhangi bir teknik değişiklik olmadan kullanılmaya devam edilecek ancak en büyük sürpriz 1.4lt turbo-benzin motorun yerine tamamen yeniden tasarlanan 1.5lt motorun geçmiş olması oldukça dikkat çekici. Yani hacim küçültme yerine bu sefer az da olsa hacim yükseltme ile karşı karşıyayız. Geçtiğimiz günlerde bu doğrultuda bir analizimiz olmuş ve düşük hacimli motorlarda emisyon kontrolünün zorlaşması nedeniyle özellikle düşük hacimli motorlarda hacim artışı ile karşılaşabileceğimizi belirtmiştik.    1.5lt turbo-benzin 165ps güç 250nm tork 2.0lt turbo-benzin 250ps güç 400nm tork 1.6lt turbo-dizel 160ps güç 350nm tork 2.0lt turbo-dizel 195ps güç 400nm tork Bu motorun yanında ülkemizde olmasa da halen Astra modellerinde kullanılan 1.6lt çift-turbo dizel 160ps gücündeki motor da yeni Insignia seçenekleri arasında bulunacak. Bu iki motor haricinde oldukça güçlü 2.0lt benzin ve dizel seçenekleri mevcut ancak ülkemizi daha çok diğer seçenekler ilgilendiriyor. Burada esas önemli olan ise aracın boyutlarındaki büyümeye rağmen ağırlığında neredeyse %10 oranında azalma olması ve bunun yanında yeni kullanılmaya başlanan 8 ileri tork konvertörlü şanzımanın tüm değerleri etkileyebilme potansiyeli.      Motor veriminde artmanın yanı sıra, hem ağırlık azalması hem de güç aktarımın daha kayıpsız olması mutlaka performans ve tüketim değerlerini oldukça iyi yönde etkileyecektir. Bilindiği gibi Opel'in en fazla eleştirilen iki noktası ağırlık ve güç aktarımıydı ve bunların sonucu olarak da güçlü motorlar kullanılmasına rağmen hem performansı hem de tüketim değerleri rakiplerinin gerisindeydi. Ancak her iki konuda da iyileştirme yapılmış olması Opel Insignia'nın karşımıza bambaşka bir model olarak çıkmasını sağlayacak gibi görünüyor. Zaten aracı test eden gazetecilerin de yorumları bu yönde ve aracı oldukça atak bulduklarını belirtiyorlar.   
      Diğer kesinleşen bilgiler 6 ileri manuel ve 8 ileri tork konvertörlü otomatik şanzıman GM E2XX platformu Önden çekişli  Sportback ve Sportwagon kasa tipleri Ford Focus RS benzeri sürekli 4x4 çekiş, tork vectoring ve adaptif süspansiyon sistemi 8 inch Apple Car Play ve Android Auto özellikli bilgi-eğlence sistemi Lastik ebatlarında bir değişiklik bulunmuyor SONUÇ   Öyle görünüyor ki yeni Opel Insignia eleştirilen bazı önemli noktalarını ciddi oranda iyileştirmiş ve karşımıza hem daha büyük ve rahat hem de daha performanslı ve düşük tüketime sahip değerleri ile çıkacak. Umarız ilk satılmaya başlandığında ülkemize düşük hacimli benzin ve dizel motorlara entegre edilmiş 8 ileri şanzımanıyla çıkar. Fiyatının da mevcut Insignia ile çok farklı olmayacağını umuyoruz ki VW Passat, Skoda Superb, Ford Mondeo ve Renault Talisman gibi dişli rakipleri karşısında sağlam durabilmesi için bu olmazsa olmaz bir parametre olarak dikkat çekecektir.         
       
       
       
       
       
       
      Kaynak:SekizSilindir
    • Efebey
      Yazan: Efebey
      2016 Opel Mokka X, Cenevre Otomobil Fuarı'nda yapılacak promiyerinin ardından sonbaharda satışa sunulacak. Yeni Opel Mokka X, tasarımı ile dikkat çekiyor.

      Yeni görünüm: Dışı cesur ve erkeksi, içi kaliteli ve şık
      Yeni seçim: Yeni benzinli 1.4 litre direkt enjeksiyon turbo motor, otomatik vites, dört çekişli sürüş sistemi
      Yeni aydınlatma: Uyumlanabilir LED farlar ve yeni nesil Opel Eye ön kamera
      Yeni multimedya sistemi: OnStar hizmetleri ile akıllı telefon entegrasyonu
       
      2012'de piyasaya çıktığından beri Opel Mokka gücüne güç kattı. Mükemmel boyutu (4.28 metre), sportif görünümü ve yükseltilmiş oturma pozisyonu ile yarı kompakt SUV zamanın ruhunu başarıyla yakalıyor. Model şimdiye kadar Avrupa çapında 500 bin sipariş aldı, bu da onu segmentinin en popüler modellerinden birisi yapıyor.
       
      Şimdi Opel Mokka X ile bu popülarite daha da artacak. Modelin prömiyeri 3 Mart'ta başlayacak Cenevre Motor Show'da gerçekleştirilecek, sonbahar aylarında etkileyici dış tasarımı, yeni iç kabini ve en modern multimedya sistemleri ile bayilerde satışa çıkacak. Yeni nesil 1.6 sessiz dizellerin yanı sıra yeni Mokka X benzinli seçeneklerini yeni nesil 1.4 litre direkt enjeksiyon turbo ile genişletecek. Bu motor otomatik vites, durdur/başlat sistemi ve dört çekişli sürüş sistemi ile gelecek.
       
      2016 Mokka X; Cesurca ve maceraperest yaklaşım
      Mokka Opel'in son yıllardaki başarılı geri dönüşünün simgesi olarak görülebilir. Yarı kompakt SUV markaya pek çok yeni müşteri çekti. Müşteriler SUV gövde stilinin şık tasarım, sportif ve maceraperest bir zarafet ve gerçek off-road yetenekleriyle birleşiminden hoşlandı. Yeni Mokka X gelecekteki Opel SUV'lerin ilk temsilcisi ve ismindeki “X” harfi maceraperest ve güçlü kişiliğini yansıtıyor.
       
      Mokka X'in yeni dış cephe tasarımı cesurca bir yaklaşıma sahip. Yeni ön kısım görünümü Opel'in yeni tasarım diliyle uyumlu. Kanat biçiminde yatay ön panjur ve LED gündüz sürüş ışıklarının dominant, şık çif kanatlı imzası bu kısımdaki yenilikler arasında öne çıkıyor. 
      Ön fasya aynı zamanda daha düzgün ve daha şık oyuntulu yüzeylere sahip, plastik kısımlar ise daha az. Bu da Mokka'ya daha geniş, daha sağlam ve maskulen bir duruş kazandırıyor. Arka kısımda çift kanatlı imza arka lambalarda da devam ediyor, arka lambalar opsiyonel olarak LED teknolojisi ile de sipariş edilebiliyor. Gövdenin yan kısmı oyuntulu ve şık karakterini devam ettiriyor, sportif kenarlar ve kaslı, atletik alk gövde çizgileri arkaya doğru uzayan Opel'in tipik bıçak izi çizgisi ile hareketleniyor. “Amber Turuncu” ya da “Saf Kırmızı” gibi yeni çarpıcı renkler Mokka X'in çekiciliğini daha da arttırıyor.
      İç kabinde, Mokka X'in ambiyansı tamamen yenilenerek daha iyi ve kaliteli hale getirilmiş. Yeni kontrol paneli çevresi yakın zamanda çıkan yeni Astra modelinden esinlenilmiş. Kontrol paneli daha yatay biçimli bileşenler etrafında düzenlenmiş ve daha sade, daha saf, şık bir görünüm sunuyor. Orta konsol tamamen yeni nesil multimedya sistemlerinin 7 ve 8 inç dokunmatik ekranlar etrafında geliştirilmiş. Daha az düğme, daha şık ve saf bir tasarım ve fonksiyonların pek çoğuna dokunmatik ekranlardan erişilebilmesi dikkat çekiyor.
       
      Yeni altı kademe otomatik vites ve dört çekişli sürüş sistemi
      Yeni nesil 1.6 sessiz dizel motorun (81 kW/110 hp ve 100 kW/136 hp) tanıtımının ardından, Opel SUV'nin motor portfolyosu benzinliler cephesinde de genişleyecek. Yeni nesil 112 kW/152 hp 1.4 litre direkt enjeksiyon turbo (ilk kez Yeni Astra ile çıktı) altı kademe otomatik vites, durdur/başlat özelliği ve uyumlanabilir dört çekişli sürüş sistemi ile gelecek (yakıt tüketimi 6.6 lt/100 km, CO2 emisyonu: 154 g/km).
       
      Elektromanyetik çok diskli debriyaj ile gelen dört çekişli sürüş sistemi akıllı ve verimli. Yol yüzeyi kuruyken ön tekerlekler aracı ileri doğru çekiyor (araç dört çekiş modundayken başlatılması hariç), bu da yakıt tüketimini azaltıyor. Yol koşullarına göre çekiş modu değişebiliyor. Kuru yol yüzeylerinde %100'e yakın önden çekiş kullanılarak yakıt tasarrufu yapılıyor, ıslak ya da buzlu yollarda ise tork dağılımı ön ve arka aksa %50'şer olacak şekilde ayarlanıyor.
       
      AFL LED farlar ve yeni nesil Opel Eye ön kamera güvenliği arttırıyor.
      Dört çekişli sürüş sistemine ek olarak, Opel mühendisleri bir kez daha Opel'in inovatif teknolojileri geniş kitlelere ulaştırma stratejisini uyumlanabilir LED farlar (Adaptive Forward Lighting LED) ile hayata geçirmişler. 
      Yeni AFL LED ssitemi farların aydınlatma örüntülerini otomatik olarak sürüş koşullarına uyumluyor, böylece olabilecek en iyi aydınlatma performansı yoldaki diğer kullanıcıları rahatsız etmeden sağlanıyor. 9 farklı tipte şehir ışıkları, taşra ışıkları, turist modu, viraj ve sollama fonksiyonu gibi farklı fonksiyonlar ve aydınlatma örüntüleri sunuluyor. LED sistemi önceki BiXenon AFL farların yerini alıyor. 
      LED, objelerin gerçek renklerini görmeyi sağlayan bir aydınlatma performansı sunuyor, bu da görsel bir konfor sağlıyor. Ek olarak, lamba modülünde makanik operasyon olmadığı için daha hızlı ve daha doğru bir tepki sunuluyor, ayrıca sistem zamanla aşınmaya karşı daha dayanıklı.
      Yeni Opel Eye ön kamera ise daha yüksek çözünürlük ve arttırılmış görüntü işleme gücü ile AFL LED aydınlatma sisteminin uzun ışık asistanı dahil desteklediği tüm fonksiyonlara olumlu etki ediyor. Geliştirilmiş kamera ve opsiyonel navigasyon desteği, ayrıca geliştirilmiş trafik işaretleri asistanı Mokka X'in tespit oranını daha da yükseltiyor. Takip mesafesi sinyali (FDI) ön kamerayı kullanarak öndeki araçları tespit ediyor, ön çarpışma uyarısı da yansıtmalı LED görüntülü uyarı ile geliştirilmiş. Otomobil ile öndeki araç arasındaki mesafe çok yakınlaşırsa kırmızı LED ışıklar ön cama yansıyarak uyarı veriyor. Ek olarak, sesli uyarı da sürücüyü fren yapması için uyarıyor. Şeritten ayrılma uyarısı ise istemsiz şekilde şerit terk edildiğinde saatte 60 km üzeri hızlarda otomatik aktive oluyor ve sürücüyü sesli oalrak ve yönetim panelinden görüntülü olarak uyarıyor.
       
      Segmentinin en konforlu ve bağlantı özellikleri en gelişmiş otomobili
      Tıpkı yeni Opel Astra gibi, Mokka X de Opel OnStar hizmetleri ile geliyor. Ek olarak yeni nesil IntelliLink multimedya sisteminin iki versiyonu da Mokka X'te çıkış yapıyor. IntelliLink akıllı telefonlar dünyasını Apple CarPlay ve Android Auto desteği ile otomobile taşıyor.
       
      Yarı kompakt SUV segmentinin en iyi bağlantı özelliklerine sahip otomobili olmasının yanı sıra Mokka X ayrıca en konforlu otomobillerden birisi. Opel modellerinin çoğu gibi, AGR (sağlıklı sırtlar kampanyası) tarafından test edilmiş ve sertifikalandırılmış ergonomik koltuklar segmentinde benzersiz. Bu koltuklarla uzun yolculuklar yol koşulları ne olursa olsun çok daha keyifli ve konforlu hale geliyor.
       
      Mokka X'in bir konfor özelliği de anahtarsız açılış ve başlatma. Sürücünün arabayı açmak ya da kilitlemek için aktif olarak anahtardaki bir düğmeye basması gerekmiyor. Arabanın içine girmek ya da bagajı açmak için kapı tutacaklarındaki ufak bir düğmeyi kullanmak yeterli oluyor. Otomobilin başlatma arayüzü de yine anahtarsız.
       
      Yeni tasarım, zengin motor serisi, kanıtlanmış ve üstün off-road yetenekleri, olağanüstü bağlanabilirlik teknolojileri ve olağanüstü konfor özellikleri ile yeni Mokka X “Yılın 4x4 Otomobili” ve “Yılın Şirket Otomobili” ödüllerine sahip selefinin başarısını daha da öteye geçirecek gibi görünüyor.



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...