Jump to content

Makyajlı 3. Nesil Mazda 3 2.0 lt. 121 Hp 210 tork Yakıt Tüketimi


Mazdaafrika
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba  arkadaşlar 

Daha once de belirttiğim gibi nasip olursa Mazda 3 yeni modele Subat ayinda kavusacagim.

Ama bazi konularda endiselerim var.

Suan Mazda 3 2lt 2007 model benzinli manuel kullanıyorum.Maalesef yakiti cok fazla sehir ici 11lt/100km sehirdisi 10lt/100km.

Guney Afrika da Yeni model mazdalar 1.6 ve 2 lt. Motor secenekleri ile geliyor ve hepsi benzinli.

Ben 2.lt. Olanini almayi dusunuyorum cunku butun donanimlar 2. Lt de geliyor.

2 seçeneğe bakacak olursak,

1-Mazda 3 2017 Dsg benzinli 1.6 lt, 77 beygir gucu ve 144 tork, 

Yakit tuketimi sehir ici 6.9lt.,sehir disinda 6.7lt.

Hizlanma 0-100 arasi 13 saniye

2-Mazda 3 2017 Dsg benzinli 2. Lt. 121 beygir ve 210 tork

Yakit tuketimi sehir ici 5.9 lt. sehir disinda ise 5.8.

Hizlanma 0-100 arasi 9 saniye

Bu ozellikler tamamen Mazda broşüründen alinmistir.

 

Açıkçası cok anlamam ama 2.lt motorun daha fazla yakmasi gerekirken 1.6 ya gore daha az yakıyor.

Nedenini sordugumda ise 1.6 larin Skyactiv  olmadigini söylüyorlar.

Biliyorum kitapciktaki rakamlari tutturmak zordur yakit konusunda, ama en fazla kaca cikabilir.

Bu konuda degerli yorumlarınızı merak ediyorum.

Tesekkurler

 

image.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.6 litre motor afrika'ya özgü herhalde çünkü 3. nesil mazda3'lerin hepsi skyactiv motor kullanıyor diye biliyorduk. broşürde 1.6 litre modelde kullanılan motor, bizim 2. nesillerde kullanılan eski motor, 77 kw yani 105 beygir civarı güç üretiyor. 2 litre hacimli motor, 121 beygir değil 165 beygir civarı güç üretiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.6 litre motor afrika'ya özgü herhalde çünkü 3. nesil mazda3'lerin hepsi skyactiv motor kullanıyor diye biliyorduk. broşürde 1.6 litre modelde kullanılan motor, bizim 2. nesillerde kullanılan eski motor, 77 kw yani 105 beygir civarı güç üretiyor. 2 litre hacimli motor, 121 beygir değil 165 beygir civarı güç üretiyor.


Pardon 1,34 ile carpmayi unutmuşum.
1.6 105 beygir gucu
2.0 160 beygir gucu
Sanırım Afrikaya ozgu maalesef.
Peki yakit tuketimi nasil olur acaba, katologta yazdiginin ne kadar ustune cikabilir?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Katalogda 5.5 yazıyorsa, 7-7.5 gibi yakar. 1.6 MZR ondan 1lt kadar fazla yakacaktır, yalnız 2.0 165hp olan versiyonu gücüne paralel olarak zorlayınca veya sert kullanımda tüketimi 1.6'nın üzerine çıkarır ki bu da çok normal.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konu açılışında ki araçlara "Dsg" demişsiniz sanırım otomatik şanzıman olarak belirtmek istemişsiniz ama maalesef çift kavrama ile çalışmıyor Mazda otomatikleri. 

Tork konvertörlü otomatik şanzımanlar. 

Valla "0" araç ilk 1000km kadar listenin yaklaşık 1.5-2 litre fazlasını yakıyor. Bu zamana kadar 3 kere 0 araç kullandım bu böyle. 

Sonra liste verilerine dönüyor. Fakat bu sizin kullanım tarzınıza da yüksek oranda bağlı bir durum. 

Sürekli yüksek devir peeformanslı bir kullanım, yada aracın ağır yüklü olması, yol koşulları çok büyük etkenler. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizin yazdığınız yakıt yüketim değerleri karma değerler. Şehir içi ve dışı ayrı ayrı değil. Şuan mazda6 121kw yani 165 bg olan araç var bende. Karma tüketimim 8.1 litre. Havalar çok soğuk, kışlık lastik takılı ve kısa mesafede çok kullanıyorum. Şehir dışı 5.1 litreye kadar düşebiliyorum. Mazda3 bundan az yakacaktır. Aynı zamanda mazda3 ün 1.6 77kw yani 105 bg olan araçta mevcut. Mazda6 her koşulda daha az yakıyor. Yani 2.0 mazda3 1.6 dan her koşulda az yakar. 4 ileri şanzımanlı 1.6 yakıtı içiyor. 6.8 yazdığına bakmayın siz. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, M.E.G :

Sizin yazdığınız yakıt yüketim değerleri karma değerler. Şehir içi ve dışı ayrı ayrı değil. Şuan mazda6 121kw yani 165 bg olan araç var bende. Karma tüketimim 8.1 litre. Havalar çok soğuk, kışlık lastik takılı ve kısa mesafede çok kullanıyorum. Şehir dışı 5.1 litreye kadar düşebiliyorum. Mazda3 bundan az yakacaktır. Aynı zamanda mazda3 ün 1.6 77kw yani 105 bg olan araçta mevcut. Mazda6 her koşulda daha az yakıyor. Yani 2.0 mazda3 1.6 dan her koşulda az yakar. 4 ileri şanzımanlı 1.6 yakıtı içiyor. 6.8 yazdığına bakmayın siz. 

 

Turbolu motorlarda durum ayni mi 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Afrika'daki modeller de bir garipmiş. Resmen 1.6 eski motoru kullanıyorlar hala. 2.0 olanda iyi bari skyactiv kullanıyorlar ama ne garip ki onda da emisyon değerleri euro 4. 1.6 olanın kasası buradaki 3. nesil ile aynı mı acaba onu merak ettim doğrusu çünkü bildiğim kadarıyla aracın şasisini skyactiv motor ve skyactiv şanzumana göre yapılmış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Tarahumara :

Afrika'daki modeller de bir garipmiş. Resmen 1.6 eski motoru kullanıyorlar hala. 2.0 olanda iyi bari skyactiv kullanıyorlar ama ne garip ki onda da emisyon değerleri euro 4. 1.6 olanın kasası buradaki 3. nesil ile aynı mı acaba onu merak ettim doğrusu çünkü bildiğim kadarıyla aracın şasisini skyactiv motor ve skyactiv şanzumana göre yapılmış.

Kasa birebir aynı, şasi skyactiv motora göre yapıldı derken Mazda motor bölümünün büyük 4-2-1 headers'a uygun yapıldığını söylemek istiyor bir anlamda, bizim 3. nesil araçların ön tekerleklerinin Rwd araç gibi kabine uzak olma ve motor bölümünün uzun olma sebebi motorun arkasındaki devasa headers. 2. nesillerde de bazı ülkelerde -Amerikada örneğin- skyactiv motorlar kullanıldı ama şasi uygun olmadığı, bu yüzden de 4-2-1 headers yerleşemediği için 4-1 headersla sıkıştırma oranı 12:1'lerde kalmıştı. Eski 1.6 Mzr motorlar veya euro 4 skyactiv 13:1 sıkıştırma oranlı motorlar da yakıt kalitesi kaygıları ile bazı ülkelerde sunuluyor. Türkiyede benzin kalitesi yüksek (ancak mazot kalitesi benzinle aynı seviyede değil) bu yüzden biz 14:1 sıkıştırmalı bir adet skyactiv alabildik, o da vergi politikamız sebebiyle 1.5 oldu malesef.

1.6 Mzr skyactiv şu araç,

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Afrika'daki modeller de bir garipmiş. Resmen 1.6 eski motoru kullanıyorlar hala. 2.0 olanda iyi bari skyactiv kullanıyorlar ama ne garip ki onda da emisyon değerleri euro 4. 1.6 olanın kasası buradaki 3. nesil ile aynı mı acaba onu merak ettim doğrusu çünkü bildiğim kadarıyla aracın şasisini skyactiv motor ve skyactiv şanzumana göre yapılmış.


işin garibi her iki hafta da bir yeni araçlar Japonya'dan geliyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...