Jump to content

Honda Avrupa'da En Hızlı Büyüyen Japon Otomobil Markası Oldu


Misafir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Darısı Mazda'ya ;

Japon marka Honda, 2016 yılında Avrupa’nın en hızlı büyüyen otomotiv markası oldu.

Son iki yıldır ürün gamını yenileyen ve yeni modellerle genişleten Honda, 2016 yılında Avrupa ve EFTA pazarlarında yüzde 20,8'lik büyüme kaydetti.

Honda Türkiye ise özellikle Aralık ayında yakaladığı satış ivmesi ile Honda'nın Avrupa pazarında Aralık ayı satış lideri oldu. Markanın ürün gamına olan talep artarken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinde ciddi satış artışları yaşandı. Honda 2017 yılında Avrupa'nın en önemli beş pazarında büyüme kaydetti.

Honda, 2016 yılında Avrupa'nın en hızlı büyüyen ana otomobil markası oldu. ACEA verilerine göre Honda Aralık sonu rakamlarıyla Avrupa ve EFTA ülkelerinde 2016 yılında 159.126 adet otomobil satışı gerçekleştirdi ve 2015 yılı ile kıyaslandığında yüzde 20,8 büyüme kaydetti. Böylece Honda, yüzde 6,8 büyüyen Avrupa pazarının 3 katı büyüme gösterdi.

Honda Türkiye ise Aralık ayında önemli bir satış ivmesi göstererek Avrupa ülkeleri içinde birinciliği elde etti. Honda'nın mali yıl satışlarında ise Honda Türkiye İngiltere'nin ardından ikinci oldu. Bu başarıda Şekerpınar fabrikasında üretilen ve Ekim, Kasım, Aralık aylarında 6 bin 623 adet satılan Civic Sedan'ın etkisi büyük oldu.

Honda 2016 yılında tüm ürün gruplarıyla etkin bir performans sergilerken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinin satış performansı dikkat çekiyor. Honda HR-V Avrupa ve EFTA* ülkelerinde 34.921 adetlik bir satış performansına imza atarken, Jazz satışları bir önceki yıla oranla yüzde 26 artarak 39.613 adet ve yeni Type R modelinin sağlamış olduğu ivme ile Civic ürün gamı satışları ise yüzde 4,9 artarak 47.300 adet olarak gerçekleşti.

Honda, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya olmak üzere Avrupa'nın en önemli beş pazarında da büyüme kaydetti. En büyük büyümeyi yüzde 98 ile İtalya pazarında kaydeden Honda yüzde 47,7 ile Finlandiya, yüzde 38,6 ile Portekiz ve yüzde 58,1 ile Romanya olmak üzere diğer Avrupa ülkelerinde de büyüdü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Türkiye pazarında 125 HP lik Civic ile elde ettikleri büyük bir kredi var Honda'nın. Buna ek olarak  LPG seçeneğini de fazlaca kullandıkları için satışları arttı. Son çıkarttıkları kasa da ilgi gördü. Kısacası piyasanın beklentisine uygun adımlar atınca karşılığını da alıyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24 dakika önce, NeW3 :

Nabza göre şerbet Mazda bu tasarıma iyi bir motorla aynı başarıyı yakalar

Mazda' nın motorunda ne var ? Civic' te üç yıldır kullandığı motoru dayayıp duruyor. :) Yakıtı ortada ve zaten bunu verilerinde japon marka saklamıyor. Şuan mazda 1.4 125 tsı koysun bu araç yine aynı rakamları satacak. Ülkemizde baktığında civic motoru kaç yıldır aynı ama mazda tam tersi bir teknoloji üretip satışa çıkardı. Bunu ülkemizde yeterince doğru anlatamayıp insanlara aktaramadı. Bizim kadar sokaktaki insanlar 0-100 olayına takılmıyor. Trafikte bakarsa kullanılan araçlar ortada. Söz konusu mazda olunca koruyucusu az zaten baştaki sahiplenmiyor anlatsak ta söylensekte bu marka çok satmaz.:) Mazdayı bu haliyle ver koç,doğuşa nasıl yok satıyor. Tabi japonlarında stok adeti konusunda kafayı değiştirmesi şart.  Genel anlamda dünyada bakarsak mazda kar edip satışları artırıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

37 dakika önce, Ali :

Mazda' nın motorunda ne var ? Civic' te üç yıldır kullandığı motoru dayayıp duruyor. :) Yakıtı ortada ve zaten bunu verilerinde japon marka saklamıyor. Şuan mazda 1.4 125 tsı koysun bu araç yine aynı rakamları satacak. Ülkemizde baktığında civic motoru kaç yıldır aynı ama mazda tam tersi bir teknoloji üretip satışa çıkardı. Bunu ülkemizde yeterince doğru anlatamayıp insanlara aktaramadı. Bizim kadar sokaktaki insanlar 0-100 olayına takılmıyor. Trafikte bakarsa kullanılan araçlar ortada. Söz konusu mazda olunca koruyucusu az zaten baştaki sahiplenmiyor anlatsak ta söylensekte bu marka çok satmaz.:) Mazdayı bu haliyle ver koç,doğuşa nasıl yok satıyor. Tabi japonlarında stok adeti konusunda kafayı değiştirmesi şart.  Genel anlamda dünyada bakarsak mazda kar edip satışları artırıyor.

Ali Bey yorumu düzelttim doğru motoru bencede çok iyi ama toplum olarak 0-100 e takılmış durumdayız kendi adıma böyle bir takıntım yok gayet memnunum ama reklam şart onu çok iyi biliyorum 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, NeW3 :

Ali Bey yorumu düzelttim doğru motoru bencede çok iyi ama toplum olarak 0-100 e takılmış durumdayız kendi adıma böyle bir takıntım yok gayet memnunum ama reklam şart onu çok iyi biliyorum 

Reklamın gücünü görmek isteyenleri İstanbul/haramidere de bulunan DOD Oto'ya davet ediyorum. Skoda superb' ye göz atmak için gittiğimizde gördüm bende.

Doğuş, büyük bir alana vw grubunda ki firmaları toplamış, tam ortasına da DOD ' u yerleştirmiş. Skoda dan çıkıp DOD kısmına yönelme gafletinde bulunduk. O arabalara o fiyatlar !!!!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 dakika önce, NeW3 :

Ali Bey yorumu düzelttim doğru motoru bencede çok iyi ama toplum olarak 0-100 e takılmış durumdayız kendi adıma böyle bir takıntım yok gayet memnunum ama reklam şart onu çok iyi biliyorum 

Reklam kesinlikle şart ve doğru anlatılması lazım. Bayi bu konuda kendisini iyi yetiştirip müşteriye arabayı doğru olarak aktarması gerekiyor. Ben mazda markasına hakim olmasam açıkcası mazdanın çoğu özelliğinden haberim bile olmaz. Arabanın performansına takık olanların çoğunun bindiği araçlara da bakmak lazım. Vw donanım kıtı bir seçenekle turbo beslemeli serileştirip motor koyuyor birde hızlı şanzuman bir pazarlama iş tamam. Mazdanın performans sıkıntısı yok sadece o yazılımı yazan kimse şanzumana onun saçma sapan üst vitese geçerken bekletmesi vs. arabayı törpülüyor. Güzel bir yazılım geliştirse bu araç direk ivmelenmesi değişecektir. Diğer markalarda kağıt verisinde seri modeller var ama misal sıkışık trafikte saçmalayan şanzumanlarda var. Örnek superb araç daha durmadan 3 km\h star stopu bazen devreye sokuyor :D Alt devirlerde yeri geliyor saçmalıyor. Buna örnek vereceğim çok fazla marka model araç olduğu için mazda araçlarını adam gibi anlatması gerekiyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda şanzıman davranışı sadece yazılım ile değiştirilebilir mi emin değilim. Sonuç olarak şanzıman oldukça da mekanik bir yapı ki tork konvertör olması sebebiyle de bazı kısıtları yok değil 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tek sorun lpg... gerisi hikaye... çoğu kişi cvt, tork konvertör,dsg ayrımı yapamaz. Otomatik mi tamam.

Benzinli araç mı alınır deyip geçiyor milletimiz. Lpg çok iyi bir seçenek...

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

beylerrr..."balık baştan kokar" fazla söze gerek yok mazda istese türkiyede araba sattırmaz ama istemiyor bizde şu olsa bu olsa diye hayal kurup duruyoruz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, Holydao :

Mazda mi honda mi ikileminde en buyuk etken -ne yazik ki- lpg bence de...

koltuk ısıtmada bir etken benim için :D sorunlarım var yaşa taşa başa oturamıyorum :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

54 dakika önce, Fatih_ :

beylerrr..."balık baştan kokar" fazla söze gerek yok mazda istese türkiyede araba sattırmaz ama istemiyor bizde şu olsa bu olsa diye hayal kurup duruyoruz...

Katılıyorum ama birde milletimizde aşırı bir alman sevgisi var onu nasıl yıkar bilemiyorum.

53 dakika önce, Holydao :

Mazda mi honda mi ikileminde en buyuk etken -ne yazik ki- lpg bence de...

Ben yeni civic'in tipini hiç beğenmedim ama lpg li olması bile cezbetmedi.

44 dakika önce, Fatih_ :

koltuk ısıtmada bir etken benim için :D sorunlarım var yaşa taşa başa oturamıyorum :D 

Hele bizim memlekette şart. ☺

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Fatih_ :

koltuk ısıtmada bir etken benim için :D sorunlarım var yaşa taşa başa oturamıyorum :D 

Civicte de koltuk ısıtma var. Orta pakette standart.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Civicte de koltuk ısıtma var. Orta pakette standart.

Aslinda ben son kasalari kastetmemistim, daha cok bi oncekileri, son derece zevksiz olmasina ragmen ticari kafayla alinanlari demek istemistim. Onlar donanim olarak son derece zayif olmasina ragmen kizilay dagitmis gibi bol bol bulunmakta heryerde.@m2hamid'e katiliyorum bu konuda, asksiz bir mantik evliligi gibi bi onceki kasa civic almak...
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Holydao :


Aslinda ben son kasalari kastetmemistim, daha cok bi oncekileri, son derece zevksiz olmasina ragmen ticari kafayla alinanlari demek istemistim. Onlar donanim olarak son derece zayif olmasina ragmen kizilay dagitmis gibi bol bol bulunmakta heryerde.@m2hamid'e katiliyorum bu konuda, asksiz bir mantik evliligi gibi bi onceki kasa civic almak...

Civic in en önemli özelliği her türlü modifiye parçasını bulabiliyorsunuz. Gençlerin çok tercih etmesinin sebebi bu. Bide lpg yi yapıştırdın mı tamamdır :) 

Eski kasaların içi sert plastik, çok sert hemde...ama çok bir önemi yok az yakıyor, devir çeviriyor, mod parçası çok....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hatta donanim olarak oylesine zayif ki... Gecen sene 2005-2013 arasi uretilen "uzay kasa" civic hb'den 2012'de uretilen sedan civic'e gecmek maksadiyla baktigimda hic fark olmadigini gordum iki arac arasinda. Biri 2005'te uretilmis, biri 2015'te, arada fark var mi dersen var, 2005'te dizayn edilen kasa efsane digeri alelade bir civic...

Civic in en önemli özelliği her türlü modifiye parçasını bulabiliyorsunuz. Gençlerin çok tercih etmesinin sebebi bu. Bide lpg yi yapıştırdın mı tamamdır [emoji4] 
Eski kasaların içi sert plastik, çok sert hemde...ama çok bir önemi yok az yakıyor, devir çeviriyor, mod parçası çok....


Gencler 2011 modeline cikamiyor ki hocam, modfiyeye en cok giden kasa da 2012'ye kadarki kasa zaten. O modelden sonra ekibi mi degistirdi, patronu mu bilemiyorum ama bi sikinti var [emoji3]
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Holydao :

Hatta donanim olarak oylesine zayif ki... Gecen sene 2005-2013 arasi uretilen "uzay kasa" civic hb'den 2012'de uretilen sedan civic'e gecmek maksadiyla baktigimda hic fark olmadigini gordum iki arac arasinda. Biri 2005'te uretilmis, biri 2015'te, arada fark var mi dersen var, 2005'te dizayn edilen kasa efsane digeri alelade bir civic...

10 yıldır aynı motoru kullanıyor. Kimse de demiyor ki niye kendini geliştirmiyorsun :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 yıldır aynı motoru kullanıyor. Kimse de demiyor ki niye kendini geliştirmiyorsun [emoji4] 


Motora bisey diyemiyorum, belki sorunsuz ve ekonomik oldugu icin dokunmuyorlardir, bilemiyorum. Ama donanim degismeli, gelismeli, teknoloji ilerliyor ve ucuzluyor neticede. Bu arada yeni civic'te turbo motorlar gelecek ilerleyen tarihlerde bildigim kadariyla.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Honda Civic göçük problemi araç sahiplerinin canını sıkmaya devam ediyor. Öyle ki bazı araç sahiplerinde 10 adet küçük gamze şeklinde göçükler mevcut. Biz de durumu daha iyi analiz edebilmek için sosyal medya hesaplarımızda açtığımız çeşitli başlıklarda konuya değindik. Takipçilerimizden de konu ile ilgili çeşitli fotoğraflar topladık.   Ayrıca şunu da belirtelim ki, Bu durum sadece ülkemizde üretilen araçlarda değil, ABD’de üretilip ABD ve Kanada’da satılan araçlarda da meydana geliyor. Ancak en azından şimdilik sadece Sedan kasa tiplerini kapsıyor gibi görünüyor.  Bunun yanında aynı araca sahip olan takipçilerimizden bazılarında göçük oluşmamış ancak dalgalanma meydana gelmiş, bazılarında ise her 2 sorun da kendini göstermemiş. Yani genel anlamda küresel bir sorun ve bir dönem üretilen araçları kapsıyor olabilir.   Honda Türkiye konu hakkında son açıklamayı aşağıdaki şekilde 1 gün önce yapmıştı;   “Halihazırda kullanımda olan bazı Honda Civic Sedan modeli araçların C sütununda yaşandığı iddia edilen sınırlı sayıdaki kaporta göçükleri ile ilgili, Honda Türkiye olarak resmi bir açıklama yapılması gereği doğmuştur. Bu konuda almış olduğumuz müşteri başvuruları ve tespit ettiğimiz bazı sosyal medya paylaşımları üzerine, gerek teknik ekiplerimizce gerekse bağımsız ve tarafsız otoritelerce yapılan test ve incelemelerde araçlarımızın fabrikadan çıkışlarında hiçbir sorunu olmadığı kayıt altına alınmıştır. Ancak yine de, müşterilerimizin beyanlarına istinaden söz konusu araçlarla ilgili detaylı bir teknik inceleme ve araştırma devam etmekte olup, bir sonuca varıldığında bilgiler muhatapları ile derhal paylaşılacaktır.”   Görüleceği gibi; Honda Türkiye bahsi geçen araçların fabrika çıkışında yapılan kontrollerinde herhangi bir sorun olmadığını açık bir şekilde belirtiyor. Yine de teknik bir incelemenin yapıldığı ifade ediliyor.   Ayrıca yaptığımız araştırma ile aracın ne gibi bir mimariye sahip olduğunu tespit ettik. Bu doğrultuda aracın mimari yapısını ve oluşan göçükleri inceleme fırsatı bulduk. Yapacağımız bu teknik analiz, oldukça kısıtlı verilerle gerçekleştiği için kesin olarak bu şekilde bir sonuç çıkar da diyemeyiz. Ancak yine de sonuca yaklaşabileceğimizi düşünüyoruz.   Bizim elimizde ise; ne soyup soğana çevirip inceleyebileceğimiz bir Honda Civic aracımız ne de bu araç üstünde çeşitli deneyleri yapabileceğimiz ekipmanımız bulunmuyor. Elde ettiğimiz bazı araç mimarisi çizimlerinin ve takipçi fotoğraflarının fikir verebileceğini düşünüyoruz.   İlk olarak Honda Civic göçük şikayetlerinin hangi bölgede gerçekleştiğine bir göz atalım;   Aşağıda yer alan fotoğraflardan honda civic göçük problemi net bir şekilde görülebilir. Ayrıca sayfa sonunda da farklı fotoğraflar yer alıyor. C sütunu yani arka kelebek camının en üstünde daha belirgin olan bu göçükler, ışık karşıdan geldiği zaman rahatlıkla görülebiliyor. Çeşitli Honda Civic Göçükleri;     Şimdi Honda Civic Sedan’ın kasa mimarisine bir bakalım;
      Aşağıdaki Honda FC5 Civic Sedan kasa mimarisinden de görüleceği gibi, tam da göçüklerin meydana geldiği bölgede 3 farklı parça yer alıyor. 1 numara ile işaretli en yüksek dayanıma sahip kırmızı parça A, B ve C sütununda tek bir parça halinde kullanılırken, 2 numara ile işaretli orta düzey dayanıma sahip mavi parça tam olarak C sütunundaki göçüklerin oluştuğu bölgede kullanılmış farklı bir parça olmasıyla dikkat çekiyor. Yani kırmızı parça ile büyük ihtimalle kaynaklı olarak birleştiriliyor. Ayrıca 2 numaralı bu parça, en düşük dayanıma sahip parça olan gri renkli 3 numaralı parça ile de diğer iki tarafından aynı şekilde birleştirilmiş. Yani 2 numaralı parçanın 1 ve 3 numaralı parçalar ile 3 farklı bağlantısı yer alıyor. Bu arada bahsi geçen bu parçaların çelik olduklarını da belirtmeden geçmeyelim. Önde yer alan turuncu parçada ise alüminyum tercih edilmiş.   Honda Civic Sedan’da kullanılan metal malzeme ve dayanımları   Honda Civic Sedan mimari Aşağıdaki bir başka fotoğrafta ise;
      Göçüğün tam olarak kırmızı ve mavi parçaların birleşiminde meydana geldiği görülebilir. Yani büyük bir ihtimalle, bu mavi parçanın diğer parçalarla olan bağlantısında bir sorun var gibi görünüyor. Sedan kasanın arka kısmının daha uzun ve biraz daha ağır olması nedeniyle bu parça bağlantılarında oluşan moment, parçada göçükler oluşmasına neden oluyor olabilir.   Honda Civic göçük probleminin bulunduğu bölge   Honda Civic Sedan’da yer alan göçüklerin parça birleşimlerine denk gelmesi   Hatta bu göçüklerin bir bezin iki taraftan güçlü bir şekilde çekilmesiyle oluşan gerilmelere benzediğini bile söylemek mümkün diye düşünüyoruz. Biz de bu durumu gösterebilmek için, gözlük bezini alttan ve üstten çekerek benzer bir görünüm elde etmeye çalıştık. Açıkçası bez örneği sayesinde C sütununda yer alan bu dalgalanma ve dikine göçüklerin, hangi yöne doğru etkiyen kuvvetler sonucu oluştuğunu tahmin edebiliriz diye düşünüyoruz. Solda Honda Civic göçüklerinin en bariz anlaşıldığı fotoğraflardan bir tanesi sağda çekiştirilmiş bez örneği   Diğer taraftan fotoğraflardan da görülebileceği gibi, kasa mimarisinin 3 parçalı yapısının aksine, göçüklerin olduğu parça oldukça büyük tek bir parçadan oluşuyor ve 3 farklı çelikten oluşturulmuş C sütununu da tamamen kaplıyor. 046036-TBA-A00ZZ numaralı bu parça arka camın ortasından aracın arkasına kadar uzanıyor. Yani 3 parçanın da tüm gerilmeleri bu parça üzerinde hissediliyor denilebilir. Aracın arkasında oluşan bir esneme esas olarak bu parçanın altında kalan 1, 2 ve 3 nolu iskelet parçalarını etkilerken, özellikle 2 nolu parçanın 1 ve 3 nolu parçalarla olan bağlantısı ciddi gerilmelere maruz kalıyor ve bu nedenle de 046036-TBA-A00ZZ nolu parçayı özellikle kelebek camı üstünde kalan kısımdan etkiliyor olabilir. Honda Civic Sedan, göçük oluşan 046036-TBA-A00ZZ nolu parça   Honda Civic göçük problemi sonuçta;
      Elimizdeki oldukça kısıtlı bilgiler doğrultusunda, Honda Civic göçük ve dalgalanma probleminin esas nedeni, C sütununda yer alan 3 parçalı ve farklı dayanıma sahip iskelet parçaları ve bunların birbirlerine olan bağlantıları gibi görünüyor. Özellikle tam da göçüklerin meydana geldiği parçanın altında yer alan ve diğer 2 parça ile 3 noktadan bağlantısı bulunan parça oldukça şüpheli. Bu 3 bağlantı iyi bir şekilde incelenirse bize göre sorunun kaynağı ortaya çıkacak gibi görünüyor.   Not: Yaptığımız bu teknik analizde herhangi bir parçayı deneye tabi tutmadık ve inceleme fırsatımız da olmadı. Sadece göçük oluşmuş bazı araçları dıştan canlı şekilde görme ve el ile muayene fırsatımız oldu. Ayrıca birçok fotoğraf da takipçilerimiz tarafından gönderildi. Bu nedenle konu hakkındaki fikirlerimizi aldığımız eğitim doğrultusunda belirttik ancak çok farklı nedenlerden dolayı da bu tip durumlar ortaya çıkabilir ve yaptığımız analiz sadece takipçilere fikir verme amacıyla yapılmıştır. Herhangi bir bağlayıcılığı da yoktur.                Kaynak: Sekizsilindir
    • NoooFearrrr
      Yazan: NoooFearrrr
      2018 Honda Civic Sedan dizel görücüye çıktı
      Honda, uzun zamandır beklenen ve üretimi Türkiye'de yapılan Civic Sedan'ın dizel motor seçeneğini tanıttı. Aracın satış fiyatı da belli oldu.
      Honda, son dönemde kaportalarda yaşanan göçükler nedeniyle otomotiv tutkunları arasında tartışma konusu olurken Japon markanın servis hamlesiyle eleştiriler hafiflemişti. Honda, bu hamlenin hemen ardından 2 yıldır beklenen Civic sedanın dizel versiyonunu Türkiye pazarında satışa sürüyor.

          lk etapta Executive ve Elegance donanım paketleriyle sunulacak olan otomobilin Premium paketi sene sonunda satışa çıkarılacak.   Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, yeni modelin tanıtımında yaptığı konuşmada, Civic sedan dizelin Türkiye'de yeni satış rekoru kırmalarına yardımcı olacağını söyledi. Satışa sunulduğu andan itibaren beğeniyle karşılanan yeni Civic sedanın 2017'de 19 bin 171 adet satıldığı bilgisini veren Tsumura, ayrıca bu modeli ihraç ettikleri ülke sayısının 6'dan 33'e çıktığını, artan talebe karşılık yıl sonunda ikinci vardiya üretime başladıklarını dile getirdi. Honda'nın açıklamasına göre 1.6 elegance dizel 121.000 TL başlangıç fiyatıyla, 1.6 exclusive dizel ise 130.000 TL başlangıç fiyatıyla satılacak. Sunroof, deri koltuk ve navigasyon sistemli dokunmatik ekran ise standart olarak geliyor.Giriş seviyesi olarak sunulan Premium donanım seviyesinde 16 inçlik alaşım jantlar, otomatik yanan farlar, adaptif hız sabitleme sistemi, ısıtmalı ön koltuklar ve sekiz hoparlörlü 180 Watt gücünde ses sistemi devreye giriyor.legance donanım seviyesinde bunlara ilave olarak Honda Connect bilgi ve eğlence sistemi, çift bölgeli otomatik klima, 17 inçlik alaşım jantlar, ön ve arka park sensörleri ve geri görüş kamerası sunuluyor.Ürün gamının tepe noktasını oluşturan Executive donanım seviyesinde ise deri döşeme, LED ön farlar, uyumlu akıllı telefonlar için kablosuz şarj, Garmin uydu navigasyon, ısıtmalı arka koltuklar ve 10 hoparlörlü 452 Watt gücünde premium bir ses sistemi sunuluyor. Dizel motorların Volkswagen skandalı sonrası gündemde daha fazla yer bulmasına neden olan emisyon salınımlarında Honda değerleri 100 km mesafede 91 gram. Araç aynı zamanda her 100 kilometrede 3.4 litre yakıt tüketimine sahip.6 ileri vitesli manuel şanzımanla satışa çıkacak aracın performans değerleri ise 1.6 litre motorda 4000 devir için 120 beygi gücü ve 2000 devirde de 300 nm olarak açıklandı. Temmuz ayından itibaren 9 ileri otomatik ve hatchback versiyonu da geliyor.Altı ileri manuel şanzımanla kombine edilen Civic sedan 0’dan 100 km/s hıza 9,9 saniyede ulaşıyor.   Kaynak : mynet
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Arkadaşlar merhaba,
      İnternette karşıma çıktı yeni kasa Honda Civic kasalarda ciddi sorunlardan şikayetlerden bahsediyorlar kullanıcılar. Aracın kaportasında - direk- tavan - sütunlarda yamuklukların olduğu söyleniliyor. Show roomdaki araçlarda bile bu sorunun olduğu, ışıkla birlikte gün yüzüne apaçık ortaya çıktığı söyleniliyor.
      Adamlar sırf bu sorun için sosyal medyada Honda Civic FC5 Mağdurları diye grup kurmuşlar. Şu sıralar da change.org den bir imza kampanyası başlatmışlar.. Durum çığ gibi büyüyor...
      Sosyal Medya Grupları;
      https://www.facebook.com/groups/811116725693429/?fref=ts
      Gruba üye olurken neden üye olmak istiyorsunuz şeklinde soru çıkıyor.. Yeni Honda Civic almayı düşünüyorum - araştırıyorum şeklinde geçebilirsiniz.
      Bir video çekmişler ama..Çok ama çok amatör ve tam anlamıyla amacına ulaşmamış bence video..
       
      Şu sıralar Honda Türkiye (Gebze) Fabrika önünde gösteri yapmayı planlıyorlar...
      Yakın zamanda daha sıcak haberler duyabilir görebiliriz bu konuda..
      Honda'nın Test Aracındaki Göçük.
      https://www.facebook.com/mustafa.koparan.90/videos/10213318338206972/
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Honda, Ford, Rolls-Royce, Mercedes-Benz ve Tesla'yı geride bırakarak Google'ın Amerika'nın önde gelen otomotiv markaları listesinin başında geldi.

      Google'ın en çok aranan isimlerden aldığı sonuçları karşılaştırdığı 2015 listesinden farklı olarak, Google Trends 2016 listesinde, arama trafiğinde en belirgin ve sürekli artış gösteren, en yüksek öneme sahip isimler sıralandı. Honda ile ilgili anahtar kelimeler arasında özellikle güncellenmiş 2017 CR-V modeli için yapılan aramalar zirve yaptı, bunu 2017 Pilot, 2017 Civic, 2017 Accord ve 2017 HR-V anahtar kelimeleri takip etti. İkinci sıradaki Mercedes-Benz yıl boyunca tutarlı kaldı ve Florida ve Georgia'da özellikle popüler bir anahtar kelime oldu.

      Üçüncü sırada ise, Mart ayının sonlarında Model 3'ün lansmanını takiben popülaritesi büyük bir hız kazanan Tesla yer aldı. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, elektrikli otomobilleri seven Kaliforniya eyaleti Tesla'yı en çok arayan eyalet oldu.

      Listede Volvo dördüncü, Lamborghini beşinci sırada yer aldı. Skrillex ve Rick Ross tarafından Purple Lamborghini'nin piyasaya sürülmesinin ardından İtalyan otomobil üreticisi Lamborghini için yapılan aramalar zirveye ulaştı.

      ABD'de bu yıl en çok aranan 10 otomobil markası listesinde Ford, Jaguar, Bentley, Maserati ve Rolls-Royce da yer aldılar.
       
      Listenin ilk onu şu şekilde:
      1. Honda
      2. Mercedes-Benz
      3. Tesla
      4. Lamborghini
      5. Volvo
      6. Ford
      7. Jaguar
      8. Bentley
      9. Maserati
      10. Rolls-Royce
       
      Kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni Honda Civic Type R prototipi Paris Otomobil Fuarında tanıtıldı. Prototip geniş ve agresif tamponları, genişletilmiş tekerlek bombeleri ve dramatik arka kanada sahip.
       

      Yeni Honda Civic Type R prototipi 2016 Paris Otomobil Fuarı'nda 29 Eylül’den itibaren sergilenmeye başladı. Paris’teki prototip ile 2017’de çıkacak yeni nesil Civic Type R modelinin stili hakkında tatmin edici şekilde fikir edinilebiliyor. Yeni Civic hatchback modelinin alçak ve geniş boyutları temel alınarak geliştirilen Type R prototipi kaslı kaporta stili ve aerodinamik performansı geliştiren modifikasyonları ile dikkat çekiyor. Dış cephe fuara özel olarak yansımalı, ince taneli ve fırçalanmış alüminyum efektli finiş ile kaplanmış. Ön kısımda agresif tampon kanatlı karbon fiber ayırıcı ile ve sportif kırmızı aksan çizgisi ile vurgulanmış. Panjurlu ilave hava kanalları tamponu daha da geniş gösteriyor, tel örgü kapaklar oyuntulu hava girişlerini örtüyor.
       
      Honda’nın tüm Type R modellerini süsleyen meşhur kırmızı “H” logosu artık yeni bir hava girişinin üzerinde, otomobilin burnunda yer alıyor. Kaputun üzerinde de ortaya yerleştirilmiş ikizkenar yamuk şeklinde bir hava girişi var. LED farlarda buzlanmış lensler, sinyal lambaları ve yan tekrarlayıcılar (LED repeater) Type R prototipinin agresif karakterini yansıtıyor.

      Karbon fiber yan etekler aks aralığı boyunca 20 inç piyano siyah renkte ve kırmızı aksanlı alaşım tekerlekler ile 245 tabanlı yüksek performans lastikleri arasında uzanıyor. Genişletilmiş tekerlek bombeleri yeni tekerleklere ev sahipliği yapıyor.
       
      Sağlam bir karbon fiber difüzör geniş arka tamponun altından geçiyor, arka tampon ise üçü de tam fonksiyonel durumdaki egzoz borularını çerçeveliyor. Ortadaki egzoz borusu çap olarak daha küçük ve parlak metalik kırmızı renkte. Çatının bitiminde yer alan arka kanat dramatik ve görsel olarak etkileyici.
       
      Yeni nesil Civic Type R’ın mühendisliği, Civic ailesinin diğer üyeleri ile aynı geliştirme programı içerisinde yapılmış. Model gelecek yıl üretim versiyonu ile tanıtılacak. Modelin üretimi Honda’nın İngiltere Swindon fabrikasında yapılacak. Satışların ise 2017’nin ikinci yarısında başlaması bekleniyor.

      Type R bu fabrikadan dünya piyasalarına ihraç edilecek. Honda Type R ilk kez Kuzey Amerika’da da satılacak.
       
      Kaynak
×
×
  • Yeni Oluştur...