Jump to content

Almayı düşündüğüm RX8, öneri ve tavsiyeleriniz?


umutdogan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba abilerim uzun süredir bir rx 8 almayı düşünüyorum. Sonunda biraz para biriktirebildim. 20 milyar nakitim var gerisini kredini kullanıcağım için maksimum 60 milyara çıkabiliyorum ve en az 2009 model bir araç alabiliyorum bunun için. Gözüme çarpan bir kaç ilan var. Sizlerede danışmak istedim, yardımcı olursanız sevinirim :)

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-2009-mazda-rx-8-40.yil-ozel-seri-65.000-km-de-servis-bakimli-395447215/detay  bu bir ilan hasar kaydı evet biraz yüksek ama kaputta boya, sol kapı ve sol çamurluk değişmiş araçta 

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-tertemiz-2009-model-mazda-rx8-40-yila-ozel-limited-edition-388449303/detay bir diğeri de bu 

Yorumlarıno bekliyorum, teşekkür ederim 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-2009-mazda-rx-8-40.yil-ozel-seri-65.000-km-de-servis-bakimli-395447215/detay

Araç gerçekten o kilometreyse şahane 

Aracın servisten kaç km de olduğunu öğreniniz

Rx8 lerin çoğu km sinle oynanıyor

sadece bakımını yaptırdığı servis değil diğer mazda servislerde aracın km sini sorgulayın 

kaza yaptığını yazmış değişen parçalar belirtmemiş 

iyice araştırmak lazım

imkanınız varsa RX8 R3 kasa modelini alın

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yarın arabaya bakmaya gideceğim zaten, adam güvenilir duruyorsa ve araba ilandaki gibiyse ilk işim mazda servisine götürmek olacak. Orada da bir sıkıntı çıkmazsa gene bu forumdan bulduğum bir wankel ustasına göstermeyi düşünüyorum arabayı zaten. Dediğiniz gibi km oynanmamışsa mantıklı bir araç 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, umutdogan :

Yarın arabaya bakmaya gideceğim zaten, adam güvenilir duruyorsa ve araba ilandaki gibiyse ilk işim mazda servisine götürmek olacak. Orada da bir sıkıntı çıkmazsa gene bu forumdan bulduğum bir wankel ustasına göstermeyi düşünüyorum arabayı zaten. Dediğiniz gibi km oynanmamışsa mantıklı bir araç 

sadece adamın dediği mazda servisine gitme başka mazda servisinede git 

sigortadan şaşe no plaka no sorgulat 

istanbulda bir wankel ustası var EKREM USTA  

http://www.mazdagaraj.com/konular/arma-garage-ekrem-ustadan-paylasimlar.6275/ sitesinden ulaşabilirsin 

motor ölçüm testi yaptır

forumdan rx8 kullanım metotlarını öğren ve araç sahibine kullanım metotlarını sor

umarım temiz rx8 e kavuşursun

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, umutdogan :

Umarım temiz ve bilinçli kullanılmış çıkar ve metot tavsiyesi için teşekkürler onu hiç düşünmemiştim :)  

 

Motor ısınmadan hareket edilmez r3 serisinde 3-4 dk bekleme süresi var serial 1 rx8 in bekleme süresini bilemeyecem forumdakilere sor yinede r3 le aşağı yukarı aynıdır diye düşünüyorum

RX8 in özel yağı kullanılmalı forumda konusu mevcut

bu arada ustanın telefon nosu ve sitesi

http://www.armagarage.com/

bu ustanın sitesi adres telefon mevcut

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, umutdogan :

Merhaba abilerim uzun süredir bir rx 8 almayı düşünüyorum. Sonunda biraz para biriktirebildim. 20 milyar nakitim var gerisini kredini kullanıcağım için maksimum 60 milyara çıkabiliyorum ve en az 2009 model bir araç alabiliyorum bunun için. Gözüme çarpan bir kaç ilan var. Sizlerede danışmak istedim, yardımcı olursanız sevinirim :)

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-2009-mazda-rx-8-40.yil-ozel-seri-65.000-km-de-servis-bakimli-395447215/detay  bu bir ilan hasar kaydı evet biraz yüksek ama kaputta boya, sol kapı ve sol çamurluk değişmiş araçta 

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-tertemiz-2009-model-mazda-rx8-40-yila-ozel-limited-edition-388449303/detay bir diğeri de bu 

Yorumlarıno bekliyorum, teşekkür ederim 

Birinci aracın 30.000 TL hasar kaydı anormal. Ne olduğunu öğrenmek lazım

İkinci aracın motor kompresyon değeri düşüktü, hatta bunu alan arkadaş benimle temasa geçmişti. Serviste kontrol ettirdi ve değerleri düşük çıktı. Üzerinden yaklaşık 1 sene geçti, yanılmıyorsam sonrasında Ekrem Usta nın garajında görmüştüm. Rektifiye yapmış olabilir. Kendisi ile irtibata geçmeni öneririm.

Kompresyon testi ve diğer şeyler için ben Evo Mazda ya gitmiştim, önerebileceğim bir servistir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İkinciye bakmadım, birinci ilandaki temiz duruyor ancak boyasında bir çeşit matlık dikkat cekiyor açıklamalara bakıyoruz boyanan parça bulunmamaktadır diyor, üstte 30bin TL hasar kaydı var diyor. Tutarsızlığa ne gerek var diye düşünüyor insan. Bir de 40th anniversary modeli için Wikipedia'da 2008 boyunca çıkmıştır diyor. En iyisi aracın trafige cıkış tarihine bakmak. Örn benim araçta trafige cıkış 9.Mart.2006 ki fabrikadan çıkış tarihi de üzerindeki bazı parçalara göre Ocak-Şubat 2006. Bence bu detaylar dahi önemli. Kaçıncı sahibi o önemli. Bir insan arabanın önceki sahiplerini bilmiyorsa o kadar rahat orjinal km iddiasında bulunamaz. Ben örnğin 2. sahibinden aldım fakat 2. sahibinin içini dışını tanıyorum ve bana 112bin km'den sattı, dolayısıyla ben orjinal 112bin km'de aldım diyebilirim ve satarken orjinal 128bin km'de diyebilirim ve açıklamasını da yapabilirim. Ancak 5 sahip değişmiş, ve tanımadığım birinden alsam orjinal xxx km'de diyemem.

İlanda tek iyi şey resimlerin net ve yeterli çözünürlükte olması. Direksiyonun solunda deri üstü hafif sıyrıklar dikkat cekiyor köşeli nişan/evlilik yüzüğü mu takmış. Ayak altı paspaslar orjinal (sagda beyaz RX-8 baskısı var) koltuklarda da pek düzensizlik görülmüyor.

Sol arkadan darbe aldıysa arka tekerlek te etkilenmiştir, 5 cubuk süspansiyon tasarımı var, kaldırıma sağlam carpınca dahi ayarı kacabiliyor. Bir de şanzumanı da kontrol etmekte fayda var, redline da yan,i 8500rpm de sorunsuz vites geçişleri olması gerek.Motor kompresyon değerleri içinse pratik test olarak motoru sıcakken calıştırmayı deneyin, kolaylıkla calışıyorsa komp değerleri düzgündür denilebilir.

x16_395447215fuv.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

40. Yıl modeli Türkiye'ye 2009 da getirilmiş Amerikan 1 sene sonra burda satışa sunulmuş diye okumuştum ben forumdan gene ama dediğiniz gibi de olabilir emin değilim onun için. Süspansiyon için de eğerayar bozulmuşsa düzeltilse ki düzeltilmesi zor diye biliyorum yalama durumuna döner mi acaba bir bilginiz var mı ilk günkü haline nazaran daha kolay mı bozulur?  Kaçıncı sahibi olduğunu bilmiyorum ama sorabilirim öğrendiğimde yazarım tekrar buraya

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sigorta kayıtlarından kaçıncı sahibi olduğu öğrenilebiliyor diye biliyorum, ancak denemedim. Araç tescil belgesinde ilk tescil tar yazar o ve trafik belgesinde trafige cıkıs tar yazar onları iletmesi kafi. Arka tekerlek süspansiyon olayını biraz gelişigüzel söyledim, resme tekrar bakınca sol arka tekerlek düzgün görünüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet, ben de alırken araştırmıştım. Türkiye de 40. yıl serisi 2009 da çıktı. Keşke konuyu 1 hafta önce açmış olsaydınız, ben bu aracı bağdat caddesinde park halinde arkada gördüm :) Kondisyonu iyi görünüyordu ama yakından bakmadım.

Paspasların orjinali bunlar diye biliyorum. Ben Amerika dan bunlardan getirttim :) Servisten getirtmek fiyat olarak çok daha mantıklı ama maalesef ben aradığımda servisler sadece paspas için yurt dışından yedek parça siparişi yapmamıştı. Resimde görülenler ise diğer serilerin paspasıdır heralde, yakından görmeden sahtedir veya kalitesizdir diyemiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Paspaslar orjinal fakat 2009 öncesi modellerinki, 40.yıl paspasları farklı ise o zaman değişmiş demektir. Orjinal paspaslar 65bin km'de değiştirmeyi gerektirecek kadar eskir mi, soru budur. Benim araç 88bin km'de ilk sahibinden alındığı zaman üstündeki orjinal paspasları da verdiler, onlar sadece biraz eski ve eskiden çok tozun sinmesiyle rengi hafiften açılmış denilebilir. İyi bir temizledim ve biraz daha düzgün hale geldi, yani rahatlıkla kullanılabilecek ayarda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Paspasların 40. yıl serilerini daha bulamam anlaşılan o zor gözüküyor ama şuan içindekilerde orjinal ise sıkıntı olmaz benim için. Keşke daha önce açsaymışım konuyu sizde denk gelmişsiniz arabaya ne güzel :D

Birde birşey daha sormak istiyorum. Drift meraklısı bir insan değilim ama hızı seven bir insanım benim düşündüğüm araçtaki jantlar da 19 luk tu yanlış hatırlamıyorsam. Pist içinde dönemece yüksek hızla girdiğimde arkadan da itişli olduğu için savrulma sırasında lastik patlatma gibi bir sıkıntı yaşarmıyım acaba? İnternette bir kaç videoda böyle bir muhabbet duymuştum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Paspaslar orjinal fakat 2009'un orjinali değil. Yani ilk mesajımı düzeltiyorum: Paspaslar orjinal değil.

Yüksek hızda veya dönemeçte veya savrulurken lastiğin patlaması daha cok lastiğin kendisiyle ilgili. Benim lastiklerde max 249km/h yazıyor örneğin. Ve belli ağırlık değerleri de var, örneğin araç tamamen dolu iken o 249km/h de geçerli değil. Bir de kimileri vardır yaz kış lastik değiştiriyor, yani janttan söküp takarak, o sekilde işlem ne derece sağlıklıdır belli değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Virajda lastik janttan patlıyorsa o jantta bir sorun vardır. Ama emin olun lastik değiştirmekle jant bozulmaz. Yazlık, kışlık lastik değişimi güvenlik için şart diye düşünüyorum. Ben aracı karda da kullandığımdan ne kadar fark ettiğini hissedebiliyorum.

Araç tekrar buralara gelirse alıcı gözüyle bakarım, hatta sahibi gelirse de konuşurum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Virajda lastik patlıyorsa evet o jantta bir sorun olabilir.

Ben UltraGrip 8 Goodyear kullanıyorum, esasen kış lastiği fakat öğlen sıcağında uzun yollar yapmamak şartıyla yazın da kullanıyorum. Bu lastiğin görüntüsü biraz tipsiz ancak yıllardır en ufak sorun çıkarmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İnce yanak lastik almayı düşünüyorum ben birde bir sıkıntı yaşamam umarım. Birde araba malum alçak biraz İstanbul yollarında sıkıntı yaşarmıyım sizce?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fabrika verileri dışında sorun yaşama ihtimalin yüksek lastik sitelerinde çap yanak  değişimin uygulamalı var onlardan bakabilirsin ama tr de çoğu insan ebat değiştirip bunun kötü veya güvensiz olduğu anlamaz uzak dan bakar güzel oldu der ama abs esp v.s hangi lastiğe göre yapılmış lastik değişince güncellenmiş mi bilmez .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, umutdogan :

İnce yanak lastik almayı düşünüyorum ben birde bir sıkıntı yaşamam umarım. Birde araba malum alçak biraz İstanbul yollarında sıkıntı yaşarmıyım sizce?

Yaşını 19 olarak seçmişsin, eğer yanlışlık olmadıysa yazacaklarımı bunu göz önünde bulundurarak yazacağımı belirteyim.

Forumdaki RX8 ile ilgili konuları okuduğunu düşünüyorum, anlamış olduğun gibi RX8 şasi olarak şu anki beygir gücüne göre çok dayanıklı, fakat motor olarak çok hassas bir araçtır. Fiyatı diğer spor otomobillere göre uygun olmasına karşın işletme maliyeti biraz yüksek sayılır. Özel yağı vardır ve sürekli bu yağ motora gönderildiğinden tamamlamak gerekir. Yani senin yaşındaki delikanlılar genelde ayrıntıcı olmaz ve bunu gözden kaçırabilir. Bir de motor soğukken bu araçla 3-4 bin devirin üzerine çıkılmaz. Aracın dış görünüşünde yapacağın değişiklikler sana kalmış ama zaten ince yanaklı bir lastiği var, o yüzden yaz ve kış orijinal boyutlarda lastik kullanman senin için en güvenlisi olur. Araç spor olduğundan amortisörleri normal olarak sert, buna bir de lastik yanağını inceltme eklenirse çok tangır tungur gidersin. Üzerine motor bakımına da dikkat etmezsen bu araç senin için zevkten çok ızdıraba dönüşür.

İstanbul yollarında altı sürtüyor, ona da ayrıca dikkat etmek gerekli. Normal binek arabalar gibi gidersen zaten yukarda yazdıklarıma dikkat edecek zamanın kalmaz :)

Bunları yazmamın sebebi sadece sana önündeki süreci anlatmaktı, umarım ders veriyorum gibi olmamıştır.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...