Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Sport Mode


Tarahumara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Meksikalı kardeşlerimiz sport mode u aktifleştirdiklerini iddia ediyorlar. Paylaştığım linkteki forumda fotoğraflarıyla anlatmış nasıl yaptığını. Chrome ile açıp dil çevirisini yapabilirsiniz. Kadranın arkasındaki bir sokete on/off switch yerleştiriyor. Yine postun altındaki videoda nasıl çalıştığını gösteriyor. Uzun süredir bu olayı araştırıyordum fakat bir çözüm bulamamıştım. Bu şekilde olacak sanırım. Sport mode ekstra bir performans vermiyor fakat gaz tepkilerini keskinleştiriyor ve düşük vites yüksek devir sürüş sağlıyor.

http://mazdateammexico.com/index.php?topic=18018.0

QaE7Lk.jpg

 

BrmAOg.jpg

 

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Normalde bu sürüş modlarını hiç sevmem ama bizim araçlar bunu istiyor, şanzıman sürekli vitesi 1800lere düşürüp arabayı 60nm torkla yürütmek istediği için. Yalnız benim göstergede burada power yazan yerde i-stop yazıyor ve matrix ekran değil gibi, gösterge fotoğrafını tam anlayamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24 minutes ago, Leanback said:

Normalde bu sürüş modlarını hiç sevmem ama bizim araçlar bunu istiyor, şanzıman sürekli vitesi 1800lere düşürüp arabayı 60nm torkla yürütmek istediği için. Yalnız benim göstergede burada power yazan yerde i-stop yazıyor ve matrix ekran değil gibi, gösterge fotoğrafını tam anlayamadım.

Evet ihtiyaç olmalı ki 2017 makyajlı 1.5 benzinli otomatik araca sport tuşunu koymuşlar.

8P6jgW.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Normalde bu sürüş modlarını hiç sevmem ama bizim araçlar bunu istiyor, şanzıman sürekli vitesi 1800lere düşürüp arabayı 60nm torkla yürütmek istediği için. Yalnız benim göstergede burada power yazan yerde i-stop yazıyor ve matrix ekran değil gibi, gösterge fotoğrafını tam anlayamadım.

Aslında gerek yok. Şanzıman sürüşünüze uygun hareket ediyor zaten. Gaza biraz fazla basarsanız daha yüksek devirde vites büyütür. Dip gaz yaparsanız 5-6binlerde değişir. Spor mod ancak gaz tepki suresini düşürüyorsa mantıklı olur
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Just now, Fotifoti said:


Aslında gerek yok. Şanzıman sürüşünüze uygun hareket ediyor zaten. Gaza biraz fazla basarsanız daha yüksek devirde vites büyütür. Dip gaz yaparsanız 5-6binlerde değişir. Spor mod ancak gaz tepki suresini düşürüyorsa mantıklı olur

Yok abi yine de sport mode aktif değilken ayağını gazdan çeker çekmez vitesi büyültüyor. Sport mode aktifken vites yükseltme devri yukarıda oluyor ve gaz tepkilerinin de çok daha keskin olduğunu söylüyorlar. Biraz daha araştırıp girişcem bu işe. Öncesinde makyajlı kasayı bir test sürüşü yapıp, nasıl bir etkisi olduğuna bakacağım. Değecek bir şeyse deneyeceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, Fotifoti :


Aslında gerek yok. Şanzıman sürüşünüze uygun hareket ediyor zaten. Gaza biraz fazla basarsanız daha yüksek devirde vites büyütür. Dip gaz yaparsanız 5-6binlerde değişir. Spor mod ancak gaz tepki suresini düşürüyorsa mantıklı olur

Aslında gerek şöyle var, uzun hafif bir yokuş çıkarken her ayağınızı gazdan çektiğinizde mümkün olan en yüksek vitese alıyor, her bastığınızda tork yetiremediği için tekrar 2 vites birden düşürüyor. Şanzıman alt devirlerde tork eksiği olmasına rağmen sürekli motoru o torksuz alan çekme niyetinde. Bir alt geçide girip çıkarken bile vites düşürme eğiliminde, turbolu araçları kullananlar bilirler şanzımanlar motorun torkuna güvenir ve daha kararlı davranır. Sıfırdan hızlanmalarda veya düzlüklerde dediğiniz gibi bir problem yok, problem değişken sürüş koşullarının olduğu durumlarda, bu sport modu da bize istediğimiz zaman illa ki manuel müdahalede bulunmak zorunda kalmadan motoru daha canlı olduğu devirlerde tutabilme özgürlüğü vereceği için bence gayet mantıklı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında gerek şöyle var, uzun hafif bir yokuş çıkarken her ayağınızı gazdan çektiğinizde mümkün olan en yüksek vitese alıyor, her bastığınızda tork yetiremediği için tekrar 2 vites birden düşürüyor. Alt devirlerde tork eksiği olmasına rağmen sürekli bir motoru o torksuz alan çekme niyetinde. Bir alt geçide girip çıkarken bile şanzıman vites düşürme eğiliminde, turbolu araçları kullananlar bilirler şanzımanlar motorun torkuna güvenir ve daha kararlı davranır. Sıfırdan hızlanmalarda veya düzlüklerde dediğiniz gibi bir problem yok, problem değişken sürüş koşullarının olduğu durumlarda, bu sport modu da bize istediğimiz zaman illa ki manuel müdahalede bulunmak zorunda kalmadan motoru daha canlı olduğu devirlerde tutabilme özgürlüğü vereceği için bence gayet mantıklı.

Dizel kullanıyor ben [emoji12]
Yok abi yine de sport mode aktif değilken ayağını gazdan çeker çekmez vitesi büyültüyor. Sport mode aktifken vites yükseltme devri yukarıda oluyor ve gaz tepkilerinin de çok daha keskin olduğunu söylüyorlar. Biraz daha araştırıp girişcem bu işe. Öncesinde makyajlı kasayı bir test sürüşü yapıp, nasıl bir etkisi olduğuna bakacağım. Değecek bir şeyse deneyeceğim.

Dene bakalım :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik şanzımanların manuel modü var sonuç itibari ile istediğiniz viteste istediğiniz kadar kalabilirsiniz. Elektronik olarak pedal tepkimesinde ki gecikmeleri alacaksa ki keza Cx-3 pedalı yeterince hassas ve gecikmesiz. Bence göz boyamadan öte birşey değil. Spor moda geçirdiğinizde süspansiyon karoser karakterleri enjeksiyonların zengin karışım yapması için gerekli püskürtmeleri falan ayarlamadığı sürece gereksiz bir tuş. Gösteriş olarak güzel duruyor. Mazda'nın da ihtiyaç duyulduğundan değil talep edildiğinden istenildiğinden koyduklarını düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Fotifoti :


Dizel kullanıyor ben emoji12.png

Sizin tuz kuru :) Sizde pedalın her daim altında olan o doluluk, o çekiş bizde yok pedal boş. Hele ki araba yüklüyken değil sport, supersport modu aranıyor. Otomatik vites-küçük hacim atmosferik motor ilişkisi pek canlı yürümüyor, sport modu hareket getirir bence bu ilişkiye ama önce tarahumara'nın dediği gibi bir kullanmak lazım sport modlu aracı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizin tuz kuru [emoji4] Sizde pedalın her daim altında olan o doluluk, o çekiş bizde yok pedal boş. Hele ki araba yüklüyken değil sport, supersport modu aranıyor. Otomatik vites-küçük hacim atmosferik motor ilişkisi pek canlı yürümüyor, sport modu hareket getirir bence bu ilişkiye ama önce tarahumara'nın dediği gibi bir kullanmak lazım sport modlu aracı.

Araç aslında gidiyor da devir istiyor. Bakınız zealot vs zoptirik :) benzinli dizeli geçti. Ama torkun tadı başka tabi . Özellikle yokuşlarda tevv
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Fotifoti :


Araç aslında gidiyor da devir istiyor. Bakınız zealot vs zoptirik :) benzinli dizeli geçti. Ama torkun tadı başka tabi . Özellikle yokuşlarda tevv

Benim istediğim düzenli tırmanış veya araba yüklüyken hızlanma yavaşlama gereken durumlarda sürekli birkaç vites düşürmek zorunda kalmadan, default olarak D modunda arabanın orta devirlerde kaldığı, sürekli vites büyütüp durmadığı, her daim motoru canlı tutacak bir mod, o kadar. Yoksa iş gazlamaya gelse ben zaten çevirttikçe yürüyen motor severim, tork turbo merakım hiç yoktur, olsa bu arabayı almazdım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17.02.2017 at 23:31, Tarahumara :

Yok abi yine de sport mode aktif değilken ayağını gazdan çeker çekmez vitesi büyültüyor. Sport mode aktifken vites yükseltme devri yukarıda oluyor ve gaz tepkilerinin de çok daha keskin olduğunu söylüyorlar. Biraz daha araştırıp girişcem bu işe. Öncesinde makyajlı kasayı bir test sürüşü yapıp, nasıl bir etkisi olduğuna bakacağım. Değecek bir şeyse deneyeceğim.

@Tarahumara Takipteyiz sizden gelecek gelişmeleri.... Süper.... :)) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17.02.2017 at 23:02, Tarahumara :

Meksikalı kardeşlerimiz sport mode u aktifleştirdiklerini iddia ediyorlar. Paylaştığım linkteki forumda fotoğraflarıyla anlatmış nasıl yaptığını. Chrome ile açıp dil çevirisini yapabilirsiniz. Kadranın arkasındaki bir sokete on/off switch yerleştiriyor. Yine postun altındaki videoda nasıl çalıştığını gösteriyor. Uzun süredir bu olayı araştırıyordum fakat bir çözüm bulamamıştım. Bu şekilde olacak sanırım. Sport mode ekstra bir performans vermiyor fakat gaz tepkilerini keskinleştiriyor ve düşük vites yüksek devir sürüş sağlıyor.

http://mazdateammexico.com/index.php?topic=18018.0

QaE7Lk.jpg

 

BrmAOg.jpg

 

@Tarahumara abi süpersin. Takipteyiz. Sonuç inşallah olumlu olur. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu özellik bizim araçlara yapabilsek çok iyi olur. Öbür türlü araba en güzel kulakçık veya manual mod ile hareket ediyor. Yada ben alıştım bana öyle geliyor. Öteki türlü ben bu yazılımını yazan kişiye baya saydırıyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 minutes ago, Sergio_01 said:

@Tarahumara bizim makyajsız modellerdede varmış sport mode... Acaba bu düğmenin bağlantı şeklide aynımıdır 

 

Evet var ama sadece 2.5 motorlu araçlarda. Ben detaylı inceledim fakat benim aracımın gösterge panelinde sport lambası yok. Güçlü bir ışık tutarak yanabilecek lambalara baktım. Sport lambasının yerinde i-stop var. Mesela i-eloop olmamasına rağmen onun lambası var. Avrupaya gelen mazda 3 lerde 2.5 motor seçeneği olmadığından belki o lambayı hiç koymamışlardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...