Jump to content

Elveda Rotary. Wankel Motorlu RX-VISION Üretilmeyecek


speed
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Aslında başlığı görünce çok büyük hayal kırıklığına uğradım fakat Motor1 haberi ve röportajı biraz yanlış ya da spekülasyon yaratacak şekilde yorumlamış gibi. Zaten yazının altındaki yorumlara bakınca da anlaşılıyor. Kogai'nin "1,5Lt motorlu  ve 2.0Lt motorlu Mx-5'i kullanmak daha heyecanlı bir deneyim" derken "Hibrit yani melez motorlu bir otomobile göre daha heyecanlı " demek istemiş. Hibrit teknolojisinin Mazda'nın çağa ayak uydurarak sunması gerektiği bir teknoloji olduğunun farkında olduklarını fakat bunu sunarken kısa günü kurtaracak projelerden çok geleceğe yönelik uzun vadeli olarak geliştirilmesi gerektiğini belirtmiş. Güçlü yeni Rotary motor konusunda da Ar-Ge çalışmalarının devam ettiğini belirtmiş. RX-Vision bir "konsept" yani Mazda'nın gelecekte izlemek istediği ve bu süreçte kendini şekillendireceği fikirlerin fiziksel hali. Yani sunulduğu haliyle seri üretime geçmemesi zaten olağan bir durum ya da bazı farklılıkların oluşması gayet doğal bir sonuç. Nihayetinde konsept araçlar seri üretime geçecek bir otomobilin geçtiği tüm test ve geliştirme aşamalarını tamamlanmamış hali oluyor. RX-Vision'un kavram olduğunu dile getirirken de bence bunu anlatmak istemiş..
İngilizcem çok iyi değil ama biraz yorumlayarak bunu anlıyorum. Gönül ister ki masaüstü wallpaperı olarak işyerimde ve evimdeki bilgisayarımda kullandığım RX-Vision, sunulduğu gibi üretilsin ve Mazda çıkarıp masanın üstüne koysun :D
koysun ki Otomotiv dünyası feyz alsın. Kaldı ki RX-Vision'un gösterilen haliyle üretilemeyecek bir tarafı yok görünürde... Aston Martin Vulcan üretildiyse RX-Vision'da Mazda istediği taktirde üretilebilir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok güzel noktaya değinmişsin Speedmazda. Fakat Mazda konseptlerinin seri üretimleri ile çok benzer olduğunu görebiliyoruz. Mazda 3 BL BM kasalar konseptleriyle çok benzerdir mesela. Öte yandan rx-vision u da emisyon değerlerini karşılayamadığı için elektrikli motorla hibrit olarak karşımıza çıkartabilir bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Mutlu Tekir :

Çok güzel noktaya değinmişsin Speedmazda. Fakat Mazda konseptlerinin seri üretimleri ile çok benzer olduğunu görebiliyoruz. Mazda 3 BL BM kasalar konseptleriyle çok benzerdir mesela. Öte yandan rx-vision u da emisyon değerlerini karşılayamadığı için elektrikli motorla hibrit olarak karşımıza çıkartabilir bence.

Kesinlikle! Konseptleri hayata geçirme konusunda bence de Mazda'nın eline kimse su dökemez.. Mazda Furai bunun üst düzey örneklerinden biri. Ben ihtimallerden bahsettim sadece :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, SweepeR :

herkes turbolu motor yapıyor, ama sadece mazda rotary seri üretiyor ;)

Ne işe yarıyor peki? :) 

Son kullanıcının geneline hitap etmeyen bir teknoloji.Biz okulda iken ilk gösterildiğinde  hepimizin çok hoşuna gitmişti Rotary motorlar.Yapıları çalışma şekilleri değişik nevi şahsına münhasır bir motor çeşidi buraya kadar eyvallah ama dediğim gibi son kullanıcının geneli için bir anlamı yok.

Mazda şirket olarak belirli bir paternin dışına çıkmak istemiyor benim gördüğüm kadarı ile.O yüzden kaynaklarına ayırdığı bütçe ve iş gücü malum.Bu durumda iken sen müşteri portföyünün %1 lik kesimine hitap eden bir teknoloji için Rotary motor geliştirmek için kaynaklarının  %25'ini ayırıyorsan (oranlar sallamadır)  bence yanlış yapıyorsundur.

Yine söyleyeyim bu motora bütçe ve iş gücü ayırıp AR-Ge yapacağına kaynakları skyactive 2 gibi bir konuya yönlendirmek şirketin hemde son kullanıcının işine gelecektir.

Yoksa yakın gelecekte KW ve Tork olarak içten yanmalıların topunun ipini çekecek Elektrikli araçlar yolda.Tehlike bu kadar ortada iken sen hala tutup şirket olarak kimsenin yüzüne bakmadığı bir motor tipi için yırtınırsan sadece o özel alanı değil yekünün büyük kısmını tutan alanıda kaybedersin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda turbo motor üretiyor da, ülkemize gelmiyor işte. 2.3 mps olsaydı kim rx8 lere bakardı? Tek suçları düşük hacimde de üretmemeleri. Zor olan bir şey değil aslında Mazda için. İsteseler şimdiki 1.5 lere turbo koyamazlar mı sanki.

Wankel motorlar da ölü bir yatırım değil. Hidrojen ile aşırı fakir çalışmada volümetrik verimi %100 olan başka bir motor yok. Hareketli parçası çok yok, subap yok. Gelecekte hidrojen teknolojisi ile ne olacağı hiç belli olmaz. Ar-ge illaki gerçek hayata geçmek zorunda değildir. Bilime bir çok bilgi katar. İlerleyen zamanlarda rotary geliştirmekte harcanan efor bir bakmışınız skyactiv 2 ya da 3 deki başka bir sorunun çözülmesine yarar, hiç belli olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Teknisyen :

Ne işe yarıyor peki? :) 

Son kullanıcının geneline hitap etmeyen bir teknoloji.

:D son kullanıcının geneline hitap etmediği için özel zaten. 1.4 - 3.0 arası benzinli ve dizel birçok arabayı kullanma/deneme fırsatım oldu, hiçbirinin sesi ve hissi rx8 in wankel ine yaklaşamıyor. Ancak egzoz da yapılan oynamalarla veya komple değişiklikle arabanın sesini güzelleştiriyorlar, wankel de egzoz değiştirince motorun sesini duyamıyorsun. Stok üretim halinde duyulan ses muhteşem, sadece o sesi duymak için bile devirli kullandığım zamanlar var.

Ufak bir hatırlatma, üretim tavsiyesi verdiğiniz firma dünyadaki 5 bağımsız araç üreticisinden biridir. Eğer yaptıkları yatırımlar doğru olmasaydı şu an çoktan bir gruba dahil olmuşlardı.

6 saat önce, Mutlu Tekir :

Mazda turbo motor üretiyor da, ülkemize gelmiyor işte. 2.3 mps olsaydı kim rx8 lere bakardı?

Herkesin görüşüne saygı duymakla beraber zevkleri ve renkleri tartışmayı hep manasız bulmuşumdur. Biriside çıkıp MPS e vereceğim parayla BMW 3.16 alırım der.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 dakika önce, SweepeR :

Ufak bir hatırlatma, üretim tavsiyesi verdiğiniz firma dünyadaki 5 bağımsız araç üreticisinden biridir. Eğer yaptıkları yatırımlar doğru olmasaydı şu an çoktan bir gruba dahil olmuşlardı.

 

Yani diyorsunuz ki senin ne haddine Mazda gibi bir dünya devinin durumu hakkında yorum yapmak_?

Kusuruma bakmayın hocam. Mazda'yı eleştirerek bir hata yaptım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rica ederim, söylemek istediğim eleştirinizin haddini aştığı değil. Eleştiri olmazsa gelişme olmaz. Sadece wankel motorunun anlamını anlamanıza yardımcı olmak istemiştim. Önümüzde sadece Mazda nın seri olarak ürettiği ve araçlarına koyduğu bir motor var, bu motoru barındıran araç Türkiye deki vergilendirme sisteminin (1.3 olduğundan bizde sıfırı çok ucuzdu) olmadığı birçok ülke de dahi iyi satmış. Hatta bir İngiliz tv kanalının rx8 incelemesinde selefi RX7 nin Porsche fiyatına satıldığını ve rx8 in ona göre daha alınabilir olduğunu söylenmişti. Böyle bir motoru değersiz görmenin yanlış olduğunu düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yotube'de geçen sene bir RX-8 videosu altında dikkat cekici yorum vardı diyordu ki "bu araba hiç üretilmemeliydi bile" Ancak RX-8 değişik olduğu için üretildi zaten. Yoksa Mazda bilmez miydi spor görünümü verilmiş binek otomobil üretmeyi. MPS spor görünümü verilmiş, motoru 2.3 galiba güçlü fakat binek otomobil. RX-8 ise binek otomobil görünümü verilmiş Wankel yarış otomobili : = )

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 saat önce, Teknisyen :

Ne işe yarıyor peki? :) 

Son kullanıcının geneline hitap etmeyen bir teknoloji.Biz okulda iken ilk gösterildiğinde  hepimizin çok hoşuna gitmişti Rotary motorlar.Yapıları çalışma şekilleri değişik nevi şahsına münhasır bir motor çeşidi buraya kadar eyvallah ama dediğim gibi son kullanıcının geneli için bir anlamı yok.

Mazda şirket olarak belirli bir paternin dışına çıkmak istemiyor benim gördüğüm kadarı ile.O yüzden kaynaklarına ayırdığı bütçe ve iş gücü malum.Bu durumda iken sen müşteri portföyünün %1 lik kesimine hitap eden bir teknoloji için Rotary motor geliştirmek için kaynaklarının  %25'ini ayırıyorsan (oranlar sallamadır)  bence yanlış yapıyorsundur.

Yine söyleyeyim bu motora bütçe ve iş gücü ayırıp AR-Ge yapacağına kaynakları skyactive 2 gibi bir konuya yönlendirmek şirketin hemde son kullanıcının işine gelecektir.

Yoksa yakın gelecekte KW ve Tork olarak içten yanmalıların topunun ipini çekecek Elektrikli araçlar yolda.Tehlike bu kadar ortada iken sen hala tutup şirket olarak kimsenin yüzüne bakmadığı bir motor tipi için yırtınırsan sadece o özel alanı değil yekünün büyük kısmını tutan alanıda kaybedersin.

Ne işe mi yarıyor :kafa:

Mazda nın prensiplerini kriterleri anlamadığınız yada anlamak istemiyorsunuz

O zaman ben size anlatayım8)

Söyle Mazda nın ilk yıllarına dönelim

Mazda daha o yıllarda bile diğer araçlardan farkını açıkça koymuştur

Kalitesiyle donanımlarıyla Rotary motorla farkını ortaya koymuştur

Binek araçlardan Rotary motor koymuştur 

Sonradan Mazda Rotary sadece spor araçlara uygun görmüştür

Mazda ilerlediği bir yol var o yoldan asla şaşmaz 

Mazdanın düzenlediği yarışlar gezi turları binek otomobillerde bile sportif sürüş sunması kalitesi donanımı Rotary motor Mazdayı diğer araçlardan farklı yapan özellikler

Rotary motor olsa ne olur olmasa ne olur diyenlere

Mazda genel olarak bir çok markanın zıttından yol izleyen alışılmışın öteye zoru başaran farklı olmayı benimseyen markadır 

Bir çok firma yarışlar sponsorlukdan çekinirken Mazda elindeki sermaye yarışlara gezi turlarına Rotary motora harcamaya devam ediyor edecekte bu konuda süpheniz olmasın

Mazda diğerlerinden farkını ortaya koyarak zorlukları başararak alışılmış meydan okumayı devam ediyor edecekte ....:tey:

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...