Jump to content

Rölanti ve LPG'ye Geçmeme Sorunu


The Black Crescent
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

The Black Crescent

Merhaba Arkadaşlar,

Aracı aldığımda herhangi bir aksaklıkla karşılaşmadım. sadece amortisör körükleri yıpranmıştı. onu ve beraberinde triger setini, balataları, yağını, şanzuman yağını, antifrizini, üst kapak contasını değiştirdim. Kısacası kışa girerken güzel bir bakımdan geçirdim. trigeri de tam zamanında değiştirmişim ömrünü tamamlamış. Triger değişiminden sonra aracın hava-yakıt alma bilgileri değiştiği için uzun bir süre benzinde kullanıp daha sonra lpg için yazılım güncellemesi yapılmasını tavsiye etti ustam. Sözünü dinledim 200 km benzinde kullanıp lpg ayarı yaptırdım. her şey yolunda. iki sene önce 2005 model Honda Civic meşhur VTEC aracım vardı bu arabanın gidişi de onu pek aratmıyordu. Motor gücü ve kasa ağırlığı benzer zaten.Yakışı da 10 lt (lpg) civarında şehir içinde. Fakat son zamanlarda Ankara'nın en soğuk günlerinden birinde araç değişik hallere gidi.

1. Mesele rölanti meselesi: araç ilk çalıştırdığımda biraz uzun marş yapsam da (5-8 saniye) tek seferde alıyor. Motor soğuk olduğu için rölantiyi 1500 rpm civarında açıyor tamam. Motor sıcaklık göstergesi yükselirken rölanti kısılıyor 1000'e geliyor (ki 800 e inmesi lazım nihayetinde) daha sonra rölanti 1900'e kadar çıkıyor burada bir süre kaldıktan sonra yine yavaşlayarak iniyor 1000-1500 arasında salınmaya başlıyor yani ara gazı veriyormuş gibi kendi kendine gaz veriyor. sonra bu salınma bitiyor tekrar 1900 e çıkıyor bundan sonra tekrar yavaşlayıp normale 800 e iniyor. sonra sanki motoru yeni çalıştırmışım gibi bir süre gittikten sonra lpg'ye geçiyor. Bu döngü tabi 5 km belki 8 km gittikten sonra tamamlanıyor ve anca lpg ye geçiyor. çok soğuk olduğu günlerde 20-25 dakika sonra geçiyor. Bu arada motor hararet göstergesi kısa bir süre sonra yarı seviyenin hemen altına ulaşıyor ve daha ileri de gitmiyor. Fan da çalışıyor. (iki fandan biri çalışıyor belki biri arızalıdır.)

2.Mesele LPG'ye çok geç geçmesi: Forumda bir arkadaşın yazdığı başlıkta benzer durumu ben de yaşadım. (aşağıda o konuyu da paylaşıyorum) LPG ye geçebilmesi için regülatör bölgesinin devirdaim suyuyla ısınması gerekiyor. Bugün motor soğukken çalıştırdım elimle kontrol ettim. bu yukarıda bahsettiğim döngü yerine gelmeden orası ısınmıyor. Isınmadığı için de doğal olarak lpg ye geçmiyor. Bunun da termostatla alakalı olduğunu paylaşmış arkadaşlar sağ olsunlar. boştan yere LPG sıcaklık sensörünü değiştirmiş oldum çözemedim. Soğutma suyunu (antifriz) kontrol ettim yağlı gibi gelmedi bana. conta yanma durumu da olabilir demişler ama inşallah değildir. Hararet göstergesi yarı seviyeye geldikten sonra genelde fan çalışıyor. hatta sık sık çalışıyor gibi geliyor bana. Bunu tetikleyen etki muhtemelen termostat aynı zamanda lpg regülatörünün de devirdaimden nasibini alarak ısınmasını sağlıyor ve ancak bu aşamada lpg'ye geçiyor. Motor sıcakken mesela aracı stop edip 1 saat sonra geldiğimde yeniden çalıştırınca bu sorunlar çok kısa sürede geçiyor. lpg'ye de daha çabuk geçmiş oluyor.

Tecrübe ve tavsiyelerinizi paylaşırsanız memnun olurum. Tekrardan herkese selamlar...

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba arkadaşım.. 

adım adım tespit ve teşhis yapmamız lazım..

problemin ciddi  ama basit olabilir.  

senden ilk olarak ricam,  aracının su ısıtma sisteminde hava olmadığından, %100 emin ol..

bu işlemi nasıl yapacağını iyi bilmiyorsan özelden ulaş telefonla yardımcı olayım

sonra emiş hortumlarının hepsini bir kontrol et..  gevşek veya çıkmış olan var mı bakalım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

The Black Crescent
Bir saat önce, Zealot :

merhaba arkadaşım.. 

adım adım tespit ve teşhis yapmamız lazım..

problemin ciddi  ama basit olabilir.  

senden ilk olarak ricam,  aracının su ısıtma sisteminde hava olmadığından, %100 emin ol..

bu işlemi nasıl yapacağını iyi bilmiyorsan özelden ulaş telefonla yardımcı olayım

sonra emiş hortumlarının hepsini bir kontrol et..  gevşek veya çıkmış olan var mı bakalım

Merhaba.

ilgilendiğiniz için teşekkür ederim öncelikle. hava olduğu zaman devir daimde havayı kendisi atmıyor mu. Bunun için tabi soğutma suyunun (antifrizin) yeterli seviyede olması gerekli değil mi? Hava olup olmadığından nasıl emin olabiliriz?
yine forumda başka bir arkadaş rölanti salınım problemine istinaden şu yorumu yapmış. Sorunun düzeldiğini söylemiş. Emme manifold contası değiştirip boğaz kelebeğini temizletmiş.

diğer lpgye geçmeme problemi muhtemelen termostattan veya ısı müşürü (veya ikisi birden arızalı)'nden kaynaklanıyor. çünkü devirdaim yapmıyor termostat açılmadığı için, fanı çalıştıracak kadar ısınmadan da açılmıyor anladığım kadarıyla. ondan sonra lpg regülatörü belirgin bir şekilde ısınmaya başladı ve lpgye geçti.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, The Black Crescent :

Merhaba.

ilgilendiğiniz için teşekkür ederim öncelikle. hava olduğu zaman devir daimde havayı kendisi atmıyor mu

hayır malesef çoğunlukla atmıyor

 

2 dakika önce, The Black Crescent :

Bunun için tabi soğutma suyunun (antifrizin) yeterli seviyede olması gerekli değil mi?

eğer az miktarda hava varsa, belli bir devirden sonra yedek depoya havayı basıp yerine su çeker.. zaten bu az miktar hava' da böyle problem yaşamazsınız. 

 

3 dakika önce, The Black Crescent :

Hava olup olmadığından nasıl emin olabiliriz?

soğuk motor 'da  kaputu açın..  radyatör kapağını çıkartın.. kaloriferi kapatın. aracınızı benzine aldın..   marşa basıp sadece bekleyin. 20-30 dk sonra termostat açılıp, blokta dönen su, radyatörde dönmeye başlayacak. radyatör kapağındaki su birden eksilirse hemen su ilavesi yapın.

 

bu aşamadan 10 dk sonra fan açacak, fan açtığı anda su çekilecek..fan kapanana kadar, hemen su koyun.

kaloriferi sıcak konumda 1 pozisyonuna alın,  lpg yi de açın, sistemdeki değişiklikleri gözlemleyin

tekrar fan açmasını bekleyin.   fan açınca tekrar su koyun...  

birdaha su eksilmemesi lazım..   

sizin aracınız hemen fan açabilir.  bu zaten sistemde hava olduğu için sıcaklığı yüksek sanmasındandır.  fan açınca su koyun.. 

başta kalorifer ve lpg açmayın dememin sebebi de bu sistemlerde oluşabilecek tıkanıklık arıza vs. problemleri öncelikle göz ardı etmek..

eğer sisteminsizde hava yoksa,  su eksilmez..   bu işlemler süresince asla gaza basmayın..  soğuk havada yaparsanız süre uzar..  normal şartlar altında sağlıklı bir 626 FS motor 30 dk dan önce fan açmaz. hele kışın, 40-45 leri bulabilir. 

 

termostat sıcaklığı 85 derece.. fan açma sıcaklığı 100 derece olan bir araç için konuşayım,

motor suyu sıcaklığı 85 dereceye gelene kadar radyatöre giren üst hortumun soğuk olması lazım..   sonra termostat açılır ve su radyatörde dolanır.. fan açılmaz.   85in altında düşünce termostat kapanır..  hep 85-100 arası tutmaya çalışır. 

 

 

11 dakika önce, The Black Crescent :

yine forumda başka bir arkadaş rölanti salınım problemine istinaden şu yorumu yapmış. Sorunun düzeldiğini söylemiş. Emme manifold contası değiştirip boğaz kelebeğini temizletmiş.

FS motorlarda EGR olmadığı için boğaz kelebeği Normal şartlarda kirlemiyor. ancak aracınız yağ yakıyorsa, eksiltiyorsa veya koyduğunuz yağ kolay buharlaşıyorsa o zaman emişten dönen yağ buharı gaz kelebeğinde kurum yapabilir.

ben yinede gaz kelebeğinize dokunmamanızı öneriyorum..  

200bin km deki bir FS motorlu 1993 model 626 nın gaz kelebeğini ömründe ilk kez söküp temizlemek istedim. söktüğümüzde pırıl pırıldı. ve birdaha rölanti tutturamadık. sağlam arabayı bozduk.  kendisinin rölanti motoru sağlamdı.. 

sizin de rölanti motoru arızalı olabilir ama 2. planda..  gaz kelebeğini de sökmeden temizlersiniz. onuda anlatırım. çok kolay bir şey zaten.. ama sökmeyin. 

 

16 dakika önce, The Black Crescent :

diğer lpgye geçmeme problemi muhtemelen termostattan veya ısı müşürü (veya ikisi birden arızalı)'nden kaynaklanıyor. çünkü devirdaim yapmıyor termostat açılmadığı için,

burada bir yanlışınız var.. termostat 80lerde açıldığını varsayalım.. lpg ye 30 derecede 40 derecede geçebilir aracınız. soğuk motorda lpg geçişi çok normal birşeydir.  regülatöre giren su termostattan sonra bağlanmıyor çünkü..    örneğin benim aracım 35 derece de lpg ye geçiyor.. kendim ayarladığım için biliyorum..sizin aracın lpg ye çok geç geçmesinin sebebi sistemde hava olmasından dolayı olabilir.. regülatör zor ısınıyor.. 

tabi bunların hepsinde yanılıyor da olabilirim. burdan yorum yapmak zor ama siz adım adım ilerleyin. sonuca ulaşmak çok zor değil. 2,0 16V 115 hp FS motorun yabancısı değiliz

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

The Black Crescent

Merhaba Hocam,

Motorda hava olduğu için bu sorunun ortaya çıkmasına aklım yatıyor gibi. Çünkü siz bu yorumu yazmadan önce ben motoru çalıştırıp davranışını tekrar inceledim. fan açılana kadar lpg regülatörü de ısınmıyordu elle kontrol ettim. sonradan ısınmaya başladı ve lpg ye geçti. tabi rölantideki problemler devam ediyordu. Benim lpg regülatörünü motor seviyesinin biraz yukarısında bağlamışlar antifriz değiştirdiğim zaman da oraya zor ulaşmıştı. muhtemelen o zamandan kalma bir problemdi bu sonradan daha fazla hava yaptı. bu davranışı izledikten sonra motor soğuyunca conta yanığından şüphe ettiğim için radyatördeki suya bakmak istedim motor soğuyunca kapağını açınca havayla karışık çok az miktar antifriz attı ama çoğunluğu havaydı. Bundan sonra akşam biraz daha azaldı rölanti problemi. ve sabah ilk defa normal davrandı ve bir kaç dakika içinde lpg'ye geçti. Bunun üzerine eğileceğim. sonucu bildiririm. çok teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi eline 2 tane 1.5 litre su şişesi al bim'den,   arabayı çalıştırıp radyatör kapağını açıp başında bekle..  su eksildikçe koy.. sorunun azalacaktır büyük ihtimalle

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

The Black Crescent
03.03.2017 at 10:13, Zealot :

abi eline 2 tane 1.5 litre su şişesi al bim'den,   arabayı çalıştırıp radyatör kapağını açıp başında bekle..  su eksildikçe koy.. sorunun azalacaktır büyük ihtimalle

Cumartesi günü araçla ilgilendim. Başka şeylere de baktırmak için ustaya gitmiştim. zaten radyatörün kapağını ilk açtığımda çıkan hava bile sorunun düzelmesi için yeterli oldu. Eksiklik varsa gidermek için motoru çalıştırıp eksilince usta su ilave etti. iki defada toplam en fazla 2 su bardağı su ilave etmişizdir. Motor kapak contasının yanık olduğunu suya kompressör bastığını iddia etti usta. bu arada boştan yere değiştirdiğimiz lpg ısı müşürünü de eskisiyle değiştirip paramı da geri aldım. gaz ayarını da yaptırdım. bir süre daha bu durumu izleyeceğim.

bu arada motorda yağ çubuğuna gelmeyecek kadar az yağ kalmıştı. 4-5 bin km'de yağ bitmiş. yeni yağ alıp ilave yaptık 2-2.5 lt yağ ile çubuğun üstüne kadar dolmuş oldu. sizin bu konudaki tecrübeniz nedir. araç yağ akıtmıyor. 287 bin km'de çok aşırı yağ kokusu da gelmiyor açıkçası. yağ arıza göstergesi de yanmıyor. çalışınca sönüyor. bu kadar eksiltmiş olamaz. castrol magnatec kullanırım çok fazla yanan bir yağ değil diye biliyorum. yağ ilave edince motor üst kapağından gelen ses neredeyse tamamen kesilmişti. bence bir önceki usta eksik koymuş. çünkü 4 lt yağ aldım. 2.5 litre ile doluyor motor. geri kalanını da vermedi ben de 4 lt alıyordur diye sormadım. hatta ustadan arabayı aldığımda bile motor üst kapağından sübap sesi geliyordu yağ iticilerin bozuk fincanlar yağ kaçırıyor dedi. eyvallah dedim. sarma falan yapar mı yoksa sadece ses mi yapıyor dedim. sarma yapmaz rahatsız olursan o zaman tamir ederiz dedi. ama yağı tam koyunca o ses falan kalmadı. motoru elimize alacakmışız da haberimiz yokmuş. neyse ki bu sefer yağın kalanını aldım takip edeceğim. şuan gayet iyi durumda. rölantini davranışı düzeldi, lpg'ye kısa sürede geçiyor.

usta bu motorlar hava yapmaz dedi. suya kompresör veriyor dedi takip et suyunu dedi. bakacağım artık.

bu arada radyatör fanı da dediğim gibi yine bir süre sonra açıldı. sizin dediğiniz gibi 30 dk'yı bulmadı. 5-6 dk sonra çalışıyor kısa süre sonra duruyor. hararet göstergesi de stabil ortanın çok az altında. termostatta yine de bir sorun olabilir mi?

su dolaşım hortumlarından biri ılık biri sıcaktı. dolaşımla alakalı bir sıkıntı mı var acaba.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 saat önce, The Black Crescent :

Motor kapak contasının yanık olduğunu suya kompressör bastığını iddia etti usta.

bu iddaa biraz can sıkıcı..    

conta incecikten bir kaçak yapıyorsa, suya kompresyon basarsa, zamanla motor içi hava yapar.. yedek deponuz dolar..  bazen bunu geri çekse de,  genelde hava kalır motorda..

 çok çok yüksek devirli sürerseniz, yedek depo taşar..  motor çok hava yapar. sonra böle lpg geçmeme, fan açma vs. sorunları yaşayabilirsiniz..

çözüm : orjinal yarım conta takımı ,  1 takım sübap..(zaruri değil)   200 tl rektifiye..  600 tl işçilik.  + yağ +su + vs vs

_________________________________________________________________________________________

23 saat önce, The Black Crescent :

bu arada motorda yağ çubuğuna gelmeyecek kadar az yağ kalmıştı. 4-5 bin km'de yağ bitmiş. yeni yağ alıp ilave yaptık 2-2.5 lt yağ ile çubuğun üstüne kadar dolmuş oldu. sizin bu konudaki tecrübeniz nedir. araç yağ akıtmıyor. 287 bin km'de çok aşırı yağ kokusu da gelmiyor açıkçası. yağ arıza göstergesi de yanmıyor. çalışınca sönüyor. bu kadar eksiltmiş olamaz.

yağ çubuğunun en alt ve en üst çizgileri arası enn fazla 1 litredir.   

4-5 bin km de 2 litre yağ eksilttiğini düşünürsek, yüksek bir rakam. ama motor bitmiş denilemez.. bu kadar eksiltmesi de olabilir. imkanlar doğrultusundadır.  4 bin'de 2 litre,  çok fazla yağ kokusu yapmaz. katalitik takılıysa zaten az yağ kokusu yapar.   Kalın yağ kullanarak idare edilebilir. kapak açıldığında sübap lastikleri değişeği için yağ eksiltme miktarı azalır..   yada motor yapılır

 

________________________________________________________________

 

aracınız en az 3,5 litre motora ve + 0,2 lt filtreye  yağ almaktadır 

ilk usta yağ çubuğuna yanlış bakmış olabilir.   eksik yağ koyduğunda hidrolik iticilerden ses de gelebilir.  

siz yağ cubuğunuzu düzenli kontrol edin. yağ eksiltme miktarına bakın..  soğutma suyunuda kontrol edin. 

komporesyon basıyor olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
The Black Crescent
07.03.2017 at 11:27, Zealot :

çözüm : orjinal yarım conta takımı ,  1 takım sübap..(zaruri değil)   200 tl rektifiye..  600 tl işçilik.  + yağ +su + vs vs

Hocam çok teşekkür ederim. Sayenizde ustalarla uğraşmadan sorunu çözmüş bulunmaktayım. tabi mekanik araçlar bunlar sorun bitmez.

Aracın yağ eksilttiğini ( başlangıçta eksik olduğundan da şüpheliyim çünkü iticilerden ses geliyordu yağı tamamlayınca ses kesildi) söylemiştim. Bunun üzerine yağ ilave ettiğimizi söylemiştim. Çırak biraz fazla kaçırdı galiba yağı üst çizginin biraz üstündeydi yağ seviyesi. 1000 km falan oldu kullanalı. yağ seviyesinin iki çizgi ortasının çok az üstünde olduğunu gördüm bugün. Yağ çubuğu bölgesinde ve motor üst kapak bağlantısında motor çevresinde yağlanma gördüm. Motor üst kapak contasını değiştirmiştim 2-3 ay önce trigerle birlikte. Yağ fazlalığından mı atmıştır yoksa sorun mu vardır üst kapak contasında. (üst kapak contası, motor kapak contası karışıyor bazen benim değiştirdiğim şu ince bir sürü contanın birbirine bağlı olduğu basit conta var ya o. piston kapak contası değil yani.) 

bu arada motorun soğutma suyuna kompressör verdiğini söylemişti usta. bu durumda siz de yedek su deposunun dolmaya başlayacağını söylemiştiniz-ki mantıken de öyle olurdu zaten. yedek su deposunu kontrol ettim seviyesi hiç değişmemiş gibi. motor piston contasının yanık olma ihtimali azalıyor gibi.

Motor rektefiyenin çözüm olacağını söylemişsiniz. bu fiyatlara rektefiye yaptırmamız mümkün müdür Ankara'da. gerçi siz İstanbul'dasınız galiba ama. orta vadede iyi ve ekonomik bir çözüm bulursam bu yağ yakma-eksiltme meselesine 1-2 sene daha binmeyi düşünüyorum. araç güzel çünkü :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu anda problem çözülmüş gibi duruyor. Problemi bulmanın tek yolu takip. Aracınızın su seviyesini takip edin. Yağını takip edin. Bir de park ettiğinizde yere akan bir şeyler var mı takip edin. Bu kadar. Aracın çalışmasında sıkıntı var mı şu anda? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...