Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Radar Hız Kontrolü


baybars1980
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

bu modelde hepinizin de bildiği gibi radar hız kontrolü var. yani adaptif hız sabitleyici. peki diyelim ki benim almayı düşündüğüm bu arabada 120 ile giderken önümüze 90 hızda giden ve gittikçe yavaşlayan bir araba çıktı. benim aracım da öndeki araca göre yavaşlamaya başlayacak. diyelim ki ışıklara geldik ve öndeki araç tamamen durdu. benim aracım da frene hiç basmadan radar hız kontrolü sayesinde sıfıra kadar gelip durur mu? ve önümdeki araç hareket ettikten sonra benim aracım kendi kendine yeniden hareket eder mi? yoksa tekrar 30 km hıza kendim ulaşıp sabitlemem mi gerekiyor? eğer öndeki araç durduğu zaman benim aracım da duruyorsa, bunu ani fren sistemi ile sert bir şekilde mi yapıyor? yoksa radar hız kontrolü sayesinde yavaş yavaş hızını alçaltarak mı duruyor? bu benim için çok önemli. yardımcı olacak, bilgisi ve deneyimi olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

ama bugün gaziemir mazdaya gittiğimde kadın bana radar hız kontrolünde iken önümdeki araç durduğu zaman bizim aracımızın da duracağını söyledi. tamam radar hız kontrolü 25ten aşağısında çalışmıyor ama bu sefer de 4-30 km hızları arasında çalışan fren sistemi devreye giriyor ve aracınızı durduruyor sanırım. 

 

 

yukarıdaki videoda da görebilirsiniz.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hoşgeldiniz bu arada. :)

Diğer dediğiniz doğru. Güvenlik icabı araç durur. Benim araç sadece Power. Sense olmadığı için bu özellik yok. Olan arkadaşlar detaylı bilgi vereceklerdir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın hızı 25 km ye düştüğünde MRCC devreden çıkar. Ondan sonra nasıl davranacağı diğer güvenlik sistemlerine bağlı.

Yeşil ışık yanıp tekrar hızlandığınızda MRCC eski değerlerinizi tuttuğu için Resume yani devam et dediğinizde ayarladığınız hıza tekrar çıkacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba Bahadır bey, sizinle telefonda konuşmuştuk bu konuyu, ancak forumdakilerin de haberi olsun diye yazıyorum.

Ben "MRCC" özelliğinin şehir içinde yoğun trafikte kullanıma uygun bir özellik olduğunu düşünmediğim için sadece uzun yolda otobanda kullanıyorum.

Öndeki aracı birebir takip ediyor, öndeki aracın hızı düşünce sizin de hızınız düşüyor, yükselince sizin de hızınız yükseliyor.

Öndeki aracın yavaş hızından sıkılıp boş şeride geçince de araç kendisi hemen hızlanmaya başlıyor ve belirlediğiniz hıza çok çabuk çıkıyor.

Mazda'nın resmi sitesinde de belirtildiği gibi "MRCC" özelliği sadece "POWER SENSE" donanım ile geliyor ve 30-200 km/h hızları arasında kullanılabiliyor.

"SCBS" denilen Şehir içi Güvenlik Sistemi ise bütün donanımlarda standart olarak mevcut ve 4-30km/h hızlarında çalışıyor.

"MRCC" Mazda Radar Cruise Control sistemini şehir içinde dur kalk şeklinde kullanmayınız diye de özellikle belirten bir yazı okumuştum.

Fren sistemini çok fazla yoracağı söyleniyordu ama linkini bulamadım. :(

MRCC_1.thumb.jpg.9e18f5c32b1b693dea8c16ffd208efbd.jpg

MRCC_2.thumb.jpg.4e3ea53af47fb85c619cb3e45e06d146.jpg

Link bulamadım ama Kullanım Kılavuzundan ekran görüntüsü aldım. Umarım tüm sorularınıza cevap bulabilirsiniz.

Mazda bile "MRCC" sistemine çok güvenmeyin diyor açıkçası... :)

 

 

fdincTR tarafından düzenlendi
Resim ekledim.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşların belirttiği gibi şehir içinde/dur-kalk trafikte kullanmak için uygun değil bu sistem. VAG grubu, BMW, Merecedes, Audi vs. markalardaki gibi çalışmıyor malesef. Onlarda dur-kalk trafikte kullanabiliyorsunuz. Araç tamamen duruna kadar yavaşlıyor yumuşak bir şekilde. Önünüzdeki araç hareket ettiğinde, direksiyoun üzerinden resume tuşuna basarak ya da hafifçe gaza basarak tekrar devreye giriyor. Bizim kullandığımız Mazda'larda böyle değil malesef. Yeni CX-5 ve CX-9 da dur-kalk gelmiş olabilir. 30 km hızın üzerine çıktığınızda aktif edebiliyorsunuz sistemi ve 200 km hıza kadar çalışıyor. Hızınız 25 km nin altına düştüğü an MRCC bir uyarı sesiyle birlikte devreden çıkıyor ve 17-18 km hıza indiğinde fren yapmayı bırakıyor araba. Bu aşamadan sonra bir müdahalede bulunmazsanız SCBS devreye girer ve sert bir frenle aracı durdurur. Yalnız, araç durduktan sonra yine bir müdahalede bulunmazsanız 2-3 saniye sonra araç yavaşça öne doğru ilerlemeye başlar (vites D'de) ve öndekine toslarsınız. Geliştirilmesi gerekse de çok hoş bir sistem. Sadece bunun için ve SBS özelliği için sense paketini aldım ben.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizin aradığınız özellik sanırım Avrupa Modellerinde yok, yüklediğiniz Video Mazda Avusturalya sitesine ait ve CX-3 modeli 

Mazda Radar Cruise Control (MRCC) - "with stop and go function" olarak bahsediyor.

Maalesef bizim elimizde sadece "MRCC" özelliği var ve "Stop and Go" için daha çok beklememiz gerekiyor. :(

Avusturalya'da ki sitede CX-9 için bu özellik mevcut diyor. https://www.mazda.com.au/cars/mazda-cx-9/features/safety-features/?dealersession=1

Sanırım sizin aradığınız özellik tam olarak bu videoda mevcut. Otomatik Pilot gibi gidiyor araç :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Direksiyonuda biz tutmasak, tamamen araç kendi kendini kullanmış olacak... Güzel özellik...

16 saat önce, Tarahumara :

Arkadaşların belirttiği gibi şehir içinde/dur-kalk trafikte kullanmak için uygun değil bu sistem. VAG grubu, BMW, Merecedes, Audi vs. markalardaki gibi çalışmıyor malesef. Onlarda dur-kalk trafikte kullanabiliyorsunuz. Araç tamamen duruna kadar yavaşlıyor yumuşak bir şekilde. Önünüzdeki araç hareket ettiğinde, direksiyoun üzerinden resume tuşuna basarak ya da hafifçe gaza basarak tekrar devreye giriyor. Bizim kullandığımız Mazda'larda böyle değil malesef. Yeni CX-5 ve CX-9 da dur-kalk gelmiş olabilir. 30 km hızın üzerine çıktığınızda aktif edebiliyorsunuz sistemi ve 200 km hıza kadar çalışıyor. Hızınız 25 km nin altına düştüğü an MRCC bir uyarı sesiyle birlikte devreden çıkıyor ve 17-18 km hıza indiğinde fren yapmayı bırakıyor araba. Bu aşamadan sonra bir müdahalede bulunmazsanız SCBS devreye girer ve sert bir frenle aracı durdurur. Yalnız, araç durduktan sonra yine bir müdahalede bulunmazsanız 2-3 saniye sonra araç yavaşça öne doğru ilerlemeye başlar (vites D'de) ve öndekine toslarsınız. Geliştirilmesi gerekse de çok hoş bir sistem. Sadece bunun için ve SBS özelliği için sense paketini aldım ben.

O sert freni bir kere Ümraniye sanayi sapağına girerken tattım. :) Ön camla öpüşüyorduk az daha , ama önümdeki bir anda durdu ve ona rağmen bence çok iyi tepki (refleks) gösterdi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, mazda_ozan :

Direksiyonuda biz tutmasak, tamamen araç kendi kendini kullanmış olacak... Güzel özellik...

O sert freni bir kere Ümraniye sanayi sapağına girerken tattım. :) Ön camla öpüşüyorduk az daha , ama önümdeki bir anda durdu ve ona rağmen bence çok iyi tepki (refleks) gösterdi. 

1 kere devreye girdi. Halbuki ben direksiyonu kırıp devam edecektim :) Ama iyi fren yapıyor kazayı önler yani :) 

Head up ' ta SCBS automatic brake yazıyor.

IMG_4284.JPG

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 hours ago, M.E.G said:

1 kere devreye girdi. Halbuki ben direksiyonu kırıp devam edecektim :) Ama iyi fren yapıyor kazayı önler yani :) 

Head up ' ta SCBS automatic brake yazıyor.

Sizin aracinizda bu otomatik fren geri geri giderken de calisiyor olmali. Benim kullandigim 2016 Mazda 6 da vardi. 0-5 km arasinda calisiyor yanlis hatirlamiyorsam. 2017 model Mazda 3 lerde de var bu geri geri giderken otomatik fren yapma olayi. RCTA ile birlikte geldi. Yeni modellerdeki SCBS de farkli calisiyor artik. Eskisi 4-30 km/h arasinda calisiyordu. Yenisi 80 km/h hiza kadar calisiyor ve lazer yerine kamera kullandigi icin yayalari da algiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Tarahumara :

Sizin aracinizda bu otomatik fren geri geri giderken de calisiyor olmali. Benim kullandigim 2016 Mazda 6 da vardi. 0-5 km arasinda calisiyor yanlis hatirlamiyorsam. 2017 model Mazda 3 lerde de var bu geri geri giderken otomatik fren yapma olayi. RCTA ile birlikte geldi. Yeni modellerdeki SCBS de farkli calisiyor artik. Eskisi 4-30 km/h arasinda calisiyordu. Yenisi 80 km/h hiza kadar calisiyor ve lazer yerine kamera kullandigi icin yayalari da algiliyor.

Aynen geri geri giderken fren yapıyor. Çok güzel çalışıyor frene basıyor kendi kendine. O da 1 kere çalıştı. 

En mükemmel özelliği paralel parkta geri geri giderken trafik akışını gözlemlemesi. En çok kullandığım özellik. İsmi nedir şuan hatırlayamadım. Kör noktalar ayna da yanıp sönüyor araç varsa.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 minutes ago, M.E.G said:

Aynen geri geri giderken fren yapıyor. Çok güzel çalışıyor frene basıyor kendi kendine. O da 1 kere çalıştı. 

En mükemmel özelliği paralel parkta geri geri giderken trafik akışını gözlemlemesi. En çok kullandığım özellik. İsmi nedir şuan hatırlayamadım. Kör noktalar ayna da yanıp sönüyor araç varsa.

RCTA o ozellik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...