Jump to content

PSA, Opel'i 2,3 Milyar Dolara Satın Almak için Anlaştı


MazdaClubTR
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Peugeot ve Citroen markalarının üreticisi Fransız PSA Group, Opel'i 2,3 milyar dolara satın aldığını açıkladı. Peugeot satın almayla Avrupa pazarında rakibi Renault'yu geçerek ikinciliğe yükselecek.


logo-psa-gm_1.jpg

 

Fransız PSA Group, Avrupalı rakibi Opel'i General Motors'tan 2,3 milyar dolara satın almak için anlaştığını açıkladı.

Peugeot ve Citroen markalarının üreticisi olan Fransa merkezli PSA Group bu satın alma sonrasında pazar payında rakibi Renault'yu geçerek Avrupa ikinciliğine yükselecek.

Avrupa otomotiv pazarının liderliğini halen Volkswagen grubu elinde bulunduruyor.

PSA ve General Motors Avrupa biriminin toplam satış gelirleri geçen yıl 71.6 milyar euro olurken, sattıkları araç sayısı da 4.3 milyon adeti buldu.

16 YILDIR ZARAR EDİYOR

ABD'li General Motors bünyesinde faaliyet gösteren Opel, 16 yıldır üst üste zarar açıklıyor. Şirket 2015'te 813, 2016’da ise 257 milyon dolar zarar etti. Rusya pazarını kaybeden Opel, AB’den ayrılmaya karar veren İngiltere’de de gelir kaybına uğradı.

86 YIL SONRA SATTI

General Motors, 1862'de Almanya'da kurulan Opel'in hisselerinin tamamını 1931'de satın aldı. 86 yıl sonra Opel'i elden çıkaran General Motors'un bünyesinde Cadillac ve Chevrolet gibi markalar bulunuyor.

TÜRKİYE'DE ÜÇÜNCÜLÜĞE ÇIKACAK

Opel'in PSA bünyesine katılmasıyla Türkiye pazarında da değişiklik yaşanacak. Türkiye’de 2016’da binek otomobil pazarında yüzde 6’lık pazar payına ulaşan PSA Grubu, bunu yüzde 12’ye yaklaştıracak. PSA en çok satış yapan markalar sıralamasında 2 basamak yükselerek 3’üncülüğe çıkacak.

Türkiye'de yüzde 13,68 ile Volkswagen grubu lider konumda bulunurken, Renault onu yüzde 12,37 ile takip ediyor.

Kaynak


View full news

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

57 dakika önce, Oziyal :

Bakalım ne olacak Opel PSA ya da zarar ettirirse? 

Motor şanzıman falan ne olacak ben de onu merak ediyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Oziyal :

bunlar Astra-301-C Elysee tek kalıptan yapar artık :) sadece logolar farklı

VW Grup gibi tek kalıp farklı marka araba üretmeye başlarlar. Hoş 115 dizel motoru hiç de kötü değil PSA Grubun, 2. Nesil Mazda3 dizelde de kullanıldı . Acaba Opel tarafındaki güçlü motorlardan PSA gruba bir geçiş olur mu ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence güçlü motorları PSA kullanmayabilir @Burak ama dediğin gibi düşük yakıt sarfiyatlı dizel motoru belki insignia ya bile adapte edebilirlerse insignia yı biraz daha satılabilir hale getirirler diye düşünüyorum

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu an Opel'de 1.6 Dizel + Otomatik + 136 Hp seçeneği mevcut. Bu motoru Astra ve İnsigni'da kullanıyor. Oldukça sessiz, titreşimsiz konforlu bir motor. Ekomoni durumuna gelince sarfiyat yönünden makul seviyede.

Opel'in şu anda kullandığı tam otomatik şanzıman çok konforlu. 1 yılı biraz geçik süredir Dizel+Otomatik İnsignia kullanıyoruz şirkette. Şu ana kadar sorun çıkan bir araç olmadı.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 dakika önce, İlhan :

Şu an Opel'de 1.6 Dizel + Otomatik + 136 Hp seçeneği mevcut. Bu motoru Astra ve İnsigni'da kullanıyor. Oldukça sessiz, titreşimsiz konforlu bir motor. Ekomoni durumuna gelince sarfiyat yönünden makul seviyede.

Opel'in şu anda kullandığı tam otomatik şanzıman çok konforlu. 1 yılı biraz geçik süredir Dizel+Otomatik İnsignia kullanıyoruz şirkette. Şu ana kadar sorun çıkan bir araç olmadı.

 

Bizim şirkettekini görsen abi aynı durumu düşünmezsin. :D  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

56 dakika önce, Ali :

Bizim şirkettekini görsen abi aynı durumu düşünmezsin. :D  

Aynı durumu düşünmezsin derken !

Yakıt sarfiyatı açısından makul ekonomik oluşu mu ?

Yoksa motor şanzıman vs açısından sorunsuz oluşu mu ?

Sizin şirketteki araçlar ne bu arada ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, İlhan :

Aynı durumu düşünmezsin derken !

Yakıt sarfiyatı açısından makul ekonomik oluşu mu ?

Yoksa motor şanzıman vs açısından sorunsuz oluşu mu ?

Sizin şirketteki araçlar ne bu arada ?

Bizim şirkette insigna mevcut var. Bu araç yakıt olarak 8.3 civarı yakmakta  içerisinde abuk subuk sesler gelmektedir. Yakıt passat, superb, S60 ile kıyasladığımda hepsi aynı yakıyor. Konfor dersen superb ile kıyasladığımda hiçte konforlu gelmedi bana. Birde yol sesi alıyor japonlar gibi. Kasa dersen ağır beni hiç tatmin etmedi. :) Motor şanzuman konusunda araba güzel ritim tutuyor ama belli bir hızdan sonra insan keşke benzinli olsa diyor. Aynı durum s60 için geçerli güzel ivmeleniyor ama sonra bir anda ne oluyor diyorsun. Örnek 1.4 tsı 150bg passat bu konuda çok beğendiğim araçlar arasındadır.  

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24 dakika önce, Ali :

Bizim şirkette insigna mevcut var. Bu araç yakıt olarak 8.3 civarı yakmakta  içerisinde abuk subuk sesler gelmektedir. Yakıt passat, superb, S60 ile kıyasladığımda hepsi aynı yakıyor. Konfor dersen superb ile kıyasladığımda hiçte konforlu gelmedi bana. Birde yol sesi alıyor japonlar gibi. Kasa dersen ağır beni hiç tatmin etmedi. :) Motor şanzuman konusunda araba güzel ritim tutuyor ama belli bir hızdan sonra insan keşke benzinli olsa diyor. Aynı durum s60 için geçerli güzel ivmeleniyor ama sonra bir anda ne oluyor diyorsun. Örnek 1.4 tsı 150bg passat bu konuda çok beğendiğim araçlar arasındadır.  

 

İstanbul içinde kullanılıyorsa 8.3 Litre gayet doğal.

Bizim saha satış pazarlama personellerinde var. (Ankara-İzmir-Aydın-Adana) bu arkadaşların ortalamaları 6,5 -7 litre arası.

Bu yol sesi konusunda araçların ses izolasyonundan önce bizim yollarımızda çok büyük sorun var. Ben malum her gün Ümraniye-Gebze Balçık köyü arası 50+50=100 Km yol yapıyorum. Otoyolda Sultanbeyli civarındaki 3.köprü yol çalışmasına istinaden otobanda yeni asfaltlama çalışması yapıldı. O bölgeye geldiğimde değil benim guzu, bizim konsevere kutusu olan şirket aracımız Citroen C-Elysee bile saat gibi sessiz oluyor. :D

İşin özü elbetteki ses konforu farkı vardır modeller arasında ama. Ne alırsak alalım, gerçek sessizliğinde kullanamıyoruz biz araçlarımızı..Yol durumundan ötürü.

İnsignia kasa gerçekten çok ağır ve ilk kalkışlarda özellikle çok hantal kalıyor. (1.6 Dizel+Otomatik) Ama yeni modelde yanlış hatırlamıyorsa 300 Kg gibi aracı hafifletmişler.

Şirket araçlarında yakıt sarfiyatının çok olması da, sağının solunun bozulması, ses gelmesini normal karşılıyorum. Bir çok kullanıcı şirket aracı edasıyla yavurun malı gibi kullanıyor. Nasılsa kendi cebimden çıkmıyor diyor basıyor gaza..Nasılsa ben ödemiyorum deyip, çukurlardan, rampalardan haldır huldur geçiyor..

O yüzden şirket araçlarındaki verilerin %100 gerçekleri yansıtabileceğini düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

06.03.2017 at 13:21, Burak :

VW Grup gibi tek kalıp farklı marka araba üretmeye başlarlar. Hoş 115 dizel motoru hiç de kötü değil PSA Grubun, 2. Nesil Mazda3 dizelde de kullanıldı . Acaba Opel tarafındaki güçlü motorlardan PSA gruba bir geçiş olur mu ?

Yanlışsam lütfen düzeltin opel bildiğim kadarıyla dizel olarak fiat motorlarını kullanıyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...