Jump to content

Amerikan "Consumer Reports" Kurumundan...


AKayhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Consumer Reports otomobil markalarinin karnelerini ("Brand Report Card") bu ay yayinladi.  En iyi karne Subaru'ya gitti.  Onu 2. ve 3. olarak Genesis ve Porsche izledi.  Mazda ise Lexus'in hemen ardindan 6. sirada yer aldi.  Toyota skoru bu sene 9. siraya kadar düstü.  En alt sirada (33.) yer alan marka bu sene de yine Fiat oldu.

https://www.consumerreports.org/cars-driving/which-car-brands-make-the-best-vehicles/

Toplam marka skoru 4 elemandan olusuyor:

  • Yol testi
  • Güvenilirlik
  • Müsteri tatmini
  • Güvenlik ve çarpisma testi.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

En Güvenilir 10 Araba

Consumer Reports'un 2019 en güvenilir 10 araba degerlendirmesi sunlar:

  1. Toyota Prius C
  2. Lincoln Continental
  3. Toyota Prius Prime
  4. Subaru Crosstrek
  5. Toyota Prius
  6. Mazda 6
  7. Kia Sedona
  8. Honda Fit (bizde Jazz)
  9. Lexus NX
  10. Mazda CX-5

https://www.consumerreports.org/car-reliability-owner-satisfaction/10-most-reliable-cars/

Bu verdigim CR linkleri pek açilmiyor galiba.  Artik olabildigince ben yardimci olmaya çalisacagim.

Listede 3 Toyota Prius birden olmasi dikkat çekici.  Mini boy araçlarda ben Honda Fit/Jazz ününü önceden biliyordum.  Mazda 6 ve CX-5 listede olmasi pek sürpriz degil.  Bu arada, Mazda 6 standard olarak 2.5 litre motorla geliyor ABD'de.  Kia Sedona Türkiye'de bulunuyor mu, ben bilmiyorum çünkü birçok araç modeli bizde maalesef yok.  Bir ABD kurumu tarafindan yapilan bu degerlendirmeye sadece bir adet Amerikan arabasi girebilmis, o da 3.7 litre V6 motorla gelen Lincoln Continental.  Bu çalisma 470,000 adet araçtan toplanan veriyle yapilmis.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...

Consumer Reports 420,000 araçtan aldigi veriyle en güvenilir 10 araç listesini yayinladi.  Listede Mazda ve Lexus/Toyota markalari dikkat çekiyor.

https://www.msn.com/en-us/autos/research-guides/10-most-reliable-cars/ss-BBWLhVx?ocid=spartandhp

Asagidaki listede ise en az güvenilir yani en çok problem riski tasiyan 10 araç veriliyor.  Listede Amerikan araç markalari dikkat çekiyor.

https://www.msn.com/en-us/autos/research-guides/10-least-reliable-cars/ss-BBWLvCu?ocid=spartandhp

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Consumer Reports 9 Şubat 2021 tarihli makalesinde en sessiz 3 kompakt otomobili seçti.  Bunlar 2021 Mazda 3, 2021 Subaru Impreza ve 2021 Nissan Sentra oldu.  Bunlardan Impreza ve Sentra Türkiye'ye ithal edilmiyor.  Mazda 3 ise 2.5 litre 4 silindirli motorla geliyor.

The Quietest Compact Cars - Consumer Reports

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

35 dakika önce, AKayhan :

Bunlar 2021 Mazda 3, 2021 Subaru Impreza ve 2021 Nissan Sentra

Japonlarda ilerleme var demek ki test edebilirsek tecrübe etmek isterdim. 

36 dakika önce, AKayhan :

Mazda 3 ise 2.5 litre 4 silindirli motorla geliyor.

Ne zaman geliyor sayın abim? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Mehmet Özdemir :

Japonlarda ilerleme var demek ki test edebilirsek tecrübe etmek isterdim. 

Ne zaman geliyor sayın abim? 

Geliyor derken, o motor var demek istedim.  🙂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2021 Senesinin en iyi 10 aracı:

10 Top Picks of 2021: Best Cars of the Year - Consumer Reports

Küçük Otomobil:  Toyota Corolla

Kompakt SUV:  Mazda CX-30

Hibrid:  Toyota Prius

Orta Boy Sedan:  Toyota Camry

Küçük SUV:  Subaru Forester

SUV/Wagon:  Subaru Outback

Orta Boy Üç Sıra Koltuklu SUV:  Kia Telluride

Pikap:  Honda Ridgeline

Orta Boy SUV:  Lexus RX

Elektrikli Otomobil:  Tesla Model 3

Amerikalıların araç seçimleri bize göre çok daha fazla oldugu gibi araç ölçekleri de bize göre daha büyük.  Orada vergiler silindir hacmini baz almıyor.  Sadece her eyalete göre degişen ama tek basamaklı olan bir "sales tax" yani bizdeki KDV karşılığı bir vergi ödüyorlar.  Bu da ne satın alırsanız alın ödediginiz ve yüzde yedi, sekiz, dokuz gibi eyalete göre degişen bir vergi.  Biz hem KDV, hem ÖTV, hem de MTV ödüyoruz.  Yakında belki dördüncü bir vergi kalemi de gelebilir.  Mobiletlerin çok yaygın olmasına hiç şaşırmamak gerek.  🙂

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 11 ay sonra ...

Consumer Reports dergisi 2022 senesi için en iyi ve en kötü marka sıralamasını yayınladı.  Consumer Reports'un kullandığı 4 kriter yol testi, güvenilirlik, müşteri tatmini ve güvenlik.  Sıralama buraya eklediğim fotoda yer alıyor.  Buna göre en iyi 6 marka:

1.  Subaru

2.  Mazda

3.  BMW

4.  Honda

5.  Lexus

6.  Audi

En kötü 6 marka ise Jeep, GMC, Mitsubishi, Land Rover, Alfa Romeo ve Jaguar oldu.

"The Overall Score for individual models is based on four key factors: road test, reliability, owner satisfaction, and safety.

For the Road-Test Score, we put vehicles through more than 50 tests and evaluations. Predicted Reliability ratings are based on problems reported by members in 17 trouble areas in CR’s Annual Auto Surveys.

Owner Satisfaction predictions are based on whether CR members said in our surveys that they’d buy the same vehicle again if given the chance.

Safety includes an assessment of any available crash-test results and extra points awarded for vehicles that come with crash-prevention systems. Green Choices reflect how many of a brand’s CR-tested vehicles earned the designation for being among the cleanest, lowest emitting passenger vehicles."

CR The Best and Worst Brands 2022.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

Amerikan Consumer Reports üyeleri (araç kullanıcıları) otomobillerde en çok beğendikleri 5 güvenlik özelliğini beğeni sırasına göre sıraladılar.  Bu özellikler sırayla:

  1. Arka Çapraz Trafik Uyarısı
  2. Kör Nokta Uyarısı
  3. Adaptif Hız Sabitleme
  4. Şerit Merkezleme Asistanı
  5. Otomatik Acil Frenleme

oldu.  Bu sistemlerin Ingilizce grafiksel bir açıklaması aşağıdaki gösterimde veriliyor.  Bunların tümü çok yararlı ama bu grafik kullanıcı beğenisine göre bunları sıralıyor.

 

The Most-Liked Safety Features.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, AKayhan :

Amerikan Consumer Reports üyeleri (araç kullanıcıları) otomobillerde en çok beğendikleri 5 güvenlik özelliğini beğeni sırasına göre sıraladılar.  Bu özellikler sırayla:

  1. Arka Çapraz Trafik Uyarısı
  2. Kör Nokta Uyarısı
  3. Adaptif Hız Sabitleme
  4. Şerit Merkezleme Asistanı
  5. Otomatik Acil Frenleme

oldu.  Bu sistemlerin Ingilizce grafiksel bir açıklaması aşağıdaki gösterimde veriliyor.  Bunların tümü çok yararlı ama bu grafik kullanıcı beğenisine göre bunları sıralıyor.

 

The Most-Liked Safety Features.jpg

Bu özelliklerin hala ABS, airbag gibi standart olmaması şaşırtıcı. Çok önemli hayati güvenlik donanımı hepsi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1-

Bir saat önce, AKayhan :

Amerikan Consumer Reports üyeleri (araç kullanıcıları) otomobillerde en çok beğendikleri 5 güvenlik özelliğini beğeni sırasına göre sıraladılar.  Bu özellikler sırayla:

  1. Arka Çapraz Trafik Uyarısı
  2. Kör Nokta Uyarısı
  3. Adaptif Hız Sabitleme
  4. Şerit Merkezleme Asistanı
  5. Otomatik Acil Frenleme

oldu.  Bu sistemlerin Ingilizce grafiksel bir açıklaması aşağıdaki gösterimde veriliyor.  Bunların tümü çok yararlı ama bu grafik kullanıcı beğenisine göre bunları sıralıyor.

 

The Most-Liked Safety Features.jpg

1- Gerçekten faydalı

2- Standart olmalı ama ışığa göre ayarı kısılsa çok iyi olur, BMW G20'deki harika.

3- Hassas çalışıyorsa uzun yolda büyük konfor

Ayrıca geri görüş kamerasının yazılmaması çok ilginç. Sadece konfor değil, çok çok önemli bir güvenlik donanımıdır. Amerika'da 2018'den itibaren zorunlu hale gelmiştir.

Son 2'si, şuan ki çalışma kaliteleri ile şart değil, özellikle iyi ve dikkatli otomobil kullanan, avel gibi elinde telefonla gezmeyen kişiye. Fakat bu otomobilleri herkes alıyor, ev hanımı da, ihtiyar da, engelli bireyler de vs. Standart olsun bence ama default olarak kapatılabilsin, isteyen kullansın. Regülasyonlardan ötürü ve data toplayamadıkları için bunu yapmıyorlar maalesef.. 

ESP ve ABS'nin katkılarının yanında bunlar hava cıva bu arada. Özellikle ESP binlerce insanın hayatını kurtardı ve hala kurtarıyor, kurtarılanlar da bunu farketmiyor işin komiği, kendi topladı sanıyor arabayı :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Leanback :

1-

1- Gerçekten faydalı

2- Standart olmalı ama ışığa göre ayarı kısılsa çok iyi olur, BMW G20'deki harika.

3- Hassas çalışıyorsa uzun yolda büyük konfor

Son 2'si, şuan ki çalışma kaliteleri ile şart değil, özellikle iyi ve dikkatli otomobil kullanan, avel gibi elinde telefonla gezmeyen kişiye. Fakat bu otomobilleri herkes alıyor, ev hanımı da, ihtiyar da, engelli bireyler de vs. Standart olsun bence ama default olarak kapatılabilsin, isteyen kullansın. Regülasyonlardan ötürü ve data toplayamadıkları için bunu yapmıyorlar maalesef.. 

ESP ve ABS'nin katkılarının yanında bunlar hava cıva bu arada. Özellikle ESP binlerce insanın hayatını kurtardı ve hala kurtarıyor, kurtarılanlar da bunu farketmiyor işin komiği, kendi topladı sanıyor arabayı :) 

Kör nokta sisteminin ayarı vardı diye hatırlıyorum Mazda da. Parlak ve kısık diye iki şekilde. Şu an kullandığım Toyota da var. 

Adaptif hız sabitleme, şu ana kadar kullandığım bütün araçlarda çok güzel çalışıyordu. Egea da dahil. Sadece bazı modeller dur-kalk trafikte çalışmıyor. Genelde 30 km/s altı iptal oluyorlar. 

Şerit takibi de farklı şekillerde çalışıyor. Kimisi sadece sesli uyarı veriyor, kimisi şerit dışına çıkacakken geri şeride sokuyor (Pinpon efekti). Kimisi de direk virajlar dahil şeridi tam ortalıyor. Geçenlerde Tekirdağ'a giderken denedim nasıl çalışıyor uzun yolda diye. Şaşırtıcı şekilde hoşuma gitti ama asla tam olarak güvenip tedbiri elden bırakmamak gerekiyor.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Tarahumara  Şerit takipte uzun yolda hele ki sistem iyi çalışıyorsa sağa sola bakılıyor, kaçarı yok. Yola dikkat azalıyor, beyin rahatlıyor, konfor artıyor. Hem sistemler henüz yeni yeni geliştiği için hem insanlara güvenmedikleri için, firmalar direksiyona kısa sürede bir müdahale zorunluğu getiriyorlar. Onu da bazıları simide ağırlık koyarak vs aşıyor. Buradan bile belli bu sistemlerin henüz emeklediği ama daha iyisini bilmediğimiz için süper geliyor çoğu kişiye.

Gelecekteki çok daha gelişmiş, legal altyapısı olan, güvenlik kisvesi altında konfor ve kolaylık değil de, tam anlamıyla otonom sürüşe entegre güvenlik sunan sistemleri görünce bunlara güleceğiz :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Leanback :

@Tarahumara  Şerit takipte uzun yolda hele ki sistem iyi çalışıyorsa sağa sola bakılıyor, kaçarı yok. Yola dikkat azalıyor, beyin rahatlıyor, konfor artıyor. Hem sistemler henüz yeni yeni geliştiği için hem insanlara güvenmedikleri için, firmalar direksiyona kısa sürede bir müdahale zorunluğu getiriyorlar. Onu da bazıları simide ağırlık koyarak vs aşıyor. Buradan bile belli bu sistemlerin henüz emeklediği ama daha iyisini bilmediğimiz için süper geliyor çoğu kişiye.

Gelecekteki çok daha gelişmiş, legal altyapısı olan, güvenlik kisvesi altında konfor ve kolaylık değil de, tam anlamıyla otonom sürüşe entegre güvenlik sunan sistemleri görünce bunlara güleceğiz :) 

Çok beklemeye gerek yok. Tesla epey başarılı şekilde yürütüyor o süreci.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Tarahumara :

Çok beklemeye gerek yok. Tesla epey başarılı şekilde yürütüyor o süreci.

 

Bekleyeceğiz hocam, hemde epey bekleyeceğiz :) Fsd beta'nın belki bu update iyidir ama yazılımının çok ciddi sadeleşmesi gerekiyor, tam bir çorba durumunda şuan ve daha ne kadar böyle gidecek belli değil. Bir hata yapıyor, tüm çuval berbat oluyor. Bende takip etmeye çalışıyorum fsd beta'yı, olacak ama zamanı var. 

Şuan Cadillac "super cruise" dışında tam anlamıyla güvenilecek bir sistem yok ama olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, Leanback :

Bekleyeceğiz hocam, hemde epey bekleyeceğiz :) Fsd beta'nın belki bu update iyidir ama yazılımının çok ciddi sadeleşmesi gerekiyor, tam bir çorba durumunda şuan ve daha ne kadar böyle gidecek belli değil. Bir hata yapıyor, tüm çuval berbat oluyor. Bende takip etmeye çalışıyorum fsd beta'yı, olacak ama zamanı var. 

Şuan Cadillac "super cruise" dışında tam anlamıyla güvenilecek bir sistem yok ama olacak.

Cadillac super cruise ile Tesla nın çalışma şekli çok başka. Teslayı bütün yollarda kullanabilecekken, Cadillac ın sistemi sadece daha önceden taranmış yollarda çalışabiliyor. Bana göre en başında hatalı kurgulanmış bir çalışma şekli. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

GM'in lüks araç markası Cadillac'tan bahsetmişken, 2023 sonlarında senede maksimum 500 adet üretilecek pahallı bir EV olan Celestiq, "four-wheel steering" yani dört tekerlekten yönlenme gibi ileri niteliklere sahip olacakmış.  Cadillac markası şu anda tüm ABD araç pazarının % 1 gibi ufak bir kısmını oluşturuyor.

https://www.wsj.com/articles/cadillac-plans-to-price-its-future-celestiq-ev-around-300-000-11656072000?st=veqveoktqtl5bhq&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

42 dakika önce, Tarahumara :

Cadillac super cruise ile Tesla nın çalışma şekli çok başka. Teslayı bütün yollarda kullanabilecekken, Cadillac ın sistemi sadece daha önceden taranmış yollarda çalışabiliyor. Bana göre en başında hatalı kurgulanmış bir çalışma şekli. 

Zaten bu yüzden super cruise en hassas ve hatasız çalışan sistem ve Tesla'lar gibi direksiyona temas gerektirmiyor. Valla ben çalışmasına bakarım :) Cadillac'ın otonom sürüşü bitmiş bir sistem, güvenli ve "çalışıyor". Fsd gibi 90 tane koşuldan sorumlu değilim tikleri atmıyorsun satın alırken. Sürekli yeni yollar ekleniyor, çalıştığı aralık genişliyor. 

Tesla gibi müthiş komplike ve akıllı bir sistem değil, katılıyorum. Ancak yol ile otomobilin iletişim kurmasında, yolların araca tanıtılması ve iki unsurun birlikte çalışmasında bir problem görmüyorum, hatta yol ile otomobilin birlikte çalışmasının gelecekte kaçınılmaz olduğunu düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...