Jump to content
AKayhan

UTQG Değerlendirmesi Nedir ?

Tavsiye Edilen Mesajlar

AKayhan    88
AKayhan

Ülkemizde pek bilinmese de ABD'de Ulastirma Bakanligi tarafindan gelistirilip lastiklerde bulunmasi zorunlu hale getirilmis ve adina UTQG (Uniform Tire Quality Grading) denen bir degerlendirmeden bahsetmek istiyorum.

UTQG 3 farkli alanda lastikleri degerlendirip sonucunu adeta bir not karnesi gibi lastik yan duvarina koyar. Bunlar sirasiyla lastik dislerinin asinmasi (Treadwear), lastigin yol tutusu (Traction) ve lastigin yuksek isilara dayanmasidir (Temperature).

Lastik dislerinin asinmasi "TREADWEAR" 3 basamakli bir rakamla ifade edilir. Rakam ne kadar buyukse lastik o derece uzun dayanir. Ornegin, Treadwear 300 olan lastik treawear 100 olan lastige gore 3 kat daha fazla dayanir.

Bu 3 degerlendirmeden bence en önemlisi olan "TRACTION" AA, A, B ve C seklinde harflerle ifade edilir. En iyi lastik Traction degeri AA olan lastiktir.

Lastigin yuksek isiya dayanmasi da A, B ve C harfleriyle notlanir. En iyisi TEMPERATURE degeri A olan lastiktir.

Asagiya bunlarla ilgili Ingilizce bilgiyi ekliyorum.

What is a UTQG Rating?

The Uniform Tire Quality Grading (UTQG) system was developed by the Department of Transportation (DOT) to assist consumers in the purchase of their tires by providing a standard grading system used by all tire manufacturers. The key is to understand that it is a relative evaluation system that you can use for comparison; the UTQG is not a safety rating of any kind and it is not a guarantee of the mileage performance that you will receive from the tires compared.

Tire manufacturers use the UTQG system to grade their tires in three important areas: tread‐wear, traction and temperature. The UTQG grade for each tire is shown on the paper label affixed to the tire and is also moulded in the sidewall.

Treadwear Grade – A comparative grade based on the actual wear of the tire’s tread when tested under specific controlled conditions. All tires are tested under the same conditions to allow for comparison between manufacturers and between different lines of tires from the same manufacturer. The system is fairly easy to understand. A tire with a tread‐wear grade of 400 should have a useful tread life approximately twice as long as a tire with a tread‐wear grade of 200; the higher the grade, the better the expected tread‐wear.

Traction Grade – A comparative grade based on the tire’s ability to stop on wet pavement, again as measured under controlled conditions on wet asphalt and concrete surfaces. The grades, from highest to lowest, are designated AA – A – B – C. A tire that is graded AA should have better traction or stopping performance than a tire with a lower grade, based on the specific straight‐ahead braking tests.

Temperature Grade – A comparative grade based on the tire’s resistance to heat and its ability to dissipate heat, again as measured under controlled conditions. The grades, from highest to lowest, are designated A – B – C. An A‐rated tire is the coolest running, while a C‐rating meets the minimum federal performance standards. These temperature grades are set based on a tire that is properly inflated and not overloaded.

UTQG is a great way to compare tires from various manufacturers and between specific lines from the same manufacturer. Use the UTQG in conjunction with price, warranty, appearance and recommendations to make the right tire choice for you.
 

UTQG 1 Treadwear.jpg

UTQG 2 Traction.jpg

UTQG 3 Temperature.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.944
Burak

Bu bilgiler Türkiye'ye getirilen lastiklerde de mevcut mu ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan    88
AKayhan
58 minutes ago, Burak said:

Bu bilgiler Türkiye'ye getirilen lastiklerde de mevcut mu ?

Türkiye'de bazi lastik üreticileri UTQG degerlerini lastik üzerine koyuyor, bazilari ise maalesef koymuyor çünkü Türkiye'de bu konuda bir yasa yok.  Örnegin, ben bir önceki arabama lastik bakarken Bridgestone'un bu degerleri koymadigini farkettim ve bu nedenle Bridgestone almadim.  Ben nereden bilebilirim Bridgestone lastigin Traction degerini.  Öte yandan, Continental'in ContiPremiumContact lastiklerinde UTQG var ve Traction degeri AA.  Benim de istedigim bu AA Traction (en iyisi).  Bu nedenle onu almistim.  Lastikler gerçekten de iyiydi.  Bazi yabanci ülkelerde UTQG degerleri var, hangileri bilmiyorum.  Ben sahsen üzerinde UTQG degerleri olmayan lastiklere pek güvenemiyorum.  Ayrica, Türk tüketicisini cahil (!) yerine koyup ta UTQG yazmamalarini dogru bulmuyorum, Bridgestone örnegindeki gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.944
Burak

İşin aslı bu değerleri ben ilk defa duyuyorum. Yanlış hatırlamıyorsam da bu sitede ilk defa bahsediliyor ama bahsedilmesi bile oldukça önemli zira lastik konusunda oldukça bilgisiz veya yanlış bilgilerle donatılmış bizlerin ufkunu açıyor bu tarz makaleler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur    89
Çağlar Bayur

Otomobili 1 sefer alan 2-3 tur lastik alır. yani orantıda satın alması daha yüksektir ve canımızı asfalta bir noktasından bağladığımız bir kauçuk parçası. Yanlış model araba seçimi insanın canını riske atmaz ancak lastik ....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×