Jump to content
Mustafa Y.

Alınık Fikir

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mustafa Y.    46
Mustafa Y.

Arkadaşlar başlıktan anlaşılacağı üzere değerli fikirlerinize ihtiyacım var. 2012 dizel impresive Mazda 3 üm var ve otomatik araç zorunluluğundan dolayı aracı değiştirmem gerekiyor. 3.nesil benzinli otomatik almak istiyorum. Aracımı yılda 25-30 bin km arası kullanıyorum ancak almayı planladığım aracı Max 12-15 bin arası kullanıcam. İnternetteki dizel benzinli sarfiyat karşılaştırmaları ne kadar doğru. 2. nesil km de 25 kuruş yakıyor ve 3. nesil benzinli ile ortalama 7 lt tutturup 35-36 kuruş yaktırma hedefim var. 3.nesil dizele100 bin civarı vermektense 70-75 arası benzinli 3. nesil almak daha mantıklı değil mi? Sonuçta aradaki 25 -30 binlik farkı 8-10 sene kullanımda anca telafi edebiliyoruz. Birde powershift şanzumanlı bir volvo v40 'ı nasıl bilirsiniz. Şimdiden değerli görüşleriniz için teşekkür ederim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.649
Burak

Bunu biz Dizel Mazda3'ü test ederken düşündük. Malum 1400 km yol yaptık ve sonuç olarak 3 kişinin ortak kararı dizel yerine nispeten daha ucuz bir fiyata daha donanımlı ve benzinli SKYACTIV-G Mazda3'ün daha mantıklı olacağı yönünde idi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur    83
Çağlar Bayur

V40 segmentinin parasının üstünde satılıyor derim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arman-1999    1.550
Arman-1999
21 saat önce, Mustafa Y. :

. 3.nesil dizele100 bin civarı vermektense 70-75 arası benzinli 3. nesil almak daha mantıklı değil mi? Sonuçta aradaki 25 -30 binlik farkı 8-10 sene kullanımda anca telafi edebiliyoruz.

Aslında cevabı vermişsiniz sadece çoğunluğun onaylamasını ve gönlünüzün daha da ferah olmasını istiyorsunuz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
fdincTR    31
fdincTR

Ben aylık 2.000 km / yıllık ~ 24.000 km yol yapıyorum, üstelik şehir içi.

O yüzden yakıt ortalamam biraz yüksek çıkıyor ama sorun değil, konfor, sürüş keyfi ve güvenlik için MAZDA otomatik şart diyorum.

Ben aracı alırken henüz 3.Nesil Dizel otomatiği yoktu. Hoş olsa da aradaki fiyat farkını vermezdim.

Basit bir hesaplama ile ödeyeceğim Dizel farkını, yakıt tasarrufu ile 10 yılda çıkarıyorum. O yüzden tercihim Benzinli Otomatik O0

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan    69
AKayhan

Bu benzinli ve dizel karsilastirmasi senelerdir yapilir ve genel olarak net bir kazanan ortaya koymak zordur.  Ancak, net bir "egilim" söz konusu olabilir.  Bu egilim, ülkeden ülkeye tam rakamlar degisse de dünya çapinda otomobillerde benzinli motorlarin, kamyon ve otobüs gibi agir vasitalarda dizelin daha yaygin oldugu dogrultusundadir.  Örnegin, ABD'de otomobillerin % 97'si benzinli, % 3'ü dizeldir; Avrupa'da ise (bildigim kadariyla) otomobillerin % 55'i benzinli, % 45'i dizeldir.  Tabii bu bahsettigim ülke farklarinin ardindaki nedenler tartisilabilir ama simdi konumuz bu degildir.

Tabii benim de bu konuda kisisel fikrim, bir otomobilde hemen her zaman benzinli motorun daha avantajli oldugu dogrultusundadir.  Bir otomobili degerlendirirken sadece yakit ekonomisini gözönüne almak otomobile haksizlik etmek olur.  Baska kriterler de vardir.  Asagiya ekledigim linklerde bu kriterler bulunmaktadir.  Örnegin, sürekli kullandiginiz aracin konforu (ses seviyesi), soguk havalardaki performansi, aracin ivmesi gibi önemli kriterlere de bakmalisiniz.  Tüm bunlara toplu olarak bakildiginda bence otomobillerde benzinli motorun daha üstün oldugu anlasilir.  Benzer sekilde kamyon ve otobüslerde de dizel motorlar daha avantajlidir.

Kaldi ki, bence yakit ekonomisi konusunda dizelin artik çok güçlü bir rakibi vardir, "gas-electric hybrid" yani benzinli-elektrikli hibrid araçlar.  Bence bunlar günümüzde gittikçe yayginlasiyor ve bu egilim devam edecek çünkü hibrid arçlarin dizele göre ciddi avantajlari bulunmaktadir.  Örnegin, onlar son derece sessizdir, artik kimse aracinda gürültülü motor sesi dinlemek istemiyor.  Bir araca yüzbin TL ödüyorsaniz ve aracinizin motoru normalin üzerinde sesli çalisiyorsa (tüm dizeller böyledir), konforunuzu yüzbin liraya satmis olursunuz.  O zaman onca paranizi akilci harcayip harcamadiginiz bence tartisilir.  Kisacasi, olay sadece aracin km'de kaç kurus yaktigindan ibaret degildir.  Baska önemli kriterler de vardir.

http://www.trucktrend.com/how-to/expert-advice/163-0210-diesel-vs-gas/

http://www.trucktrend.com/features/1501-gas-vs-diesel-past-present-and-future/

http://www.dummies.com/home-garden/car-repair/diesel-engines/the-pros-and-cons-of-diesel-engines/

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mustafa Y.    46
Mustafa Y.

Değerli yorumları için forum sakinlerine teşekkür ederim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serkan306    70
serkan306

Testlerden ve tarafsız test yapanlardan duyduğum kadarıyla 3. nesil dizelin sesi hem çok yüksek değil hem de tam dizel gibi rahatsız edici değil, dizel benzinli arası bir sesi var ama iş kurulum maliyeti/işletme maliyeti hesabına gelince bence ilk alımda bütçenizi çok da zorlamanın alemi yok. Sonuçta ortalama bir sürüş ve ortalama trafik yoğunluğuyla rahatlıkla 7 l/100km tüketim çok hayalperest değil. Yerinizde olsa 75.000TL civarında 2015 model bir Power alır keyfini sürerdim. Benim de dizelin fiyatından dolayı ve SKYACTIV-G'yi tecrübe etmek istediğim için bir sonraki aracımı benzinli Power Sense, sonrasında dizel Power Sense alma hayalim var. Dizelden benzinliye geçişte o 2000d/d'ye gelince atılma ve yokuşlarda kayıpsız çıkma olayının bitmesine biraz alışmanız gerekiyor ama bence otomatik araç için değer, zaten bir iki aya alışıyorsunuz :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
atabey1    0
atabey1

Aslan besleyen yemini düşünmez tabiki otomatik ve benzinli ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Saridoan    45
Saridoan
58 dakika önce, fdincTR :

Alıntı : http://www.hurriyet.com.tr/dizel-mi-benzinli-mi-40398590

58cbf1ad7af507208052c949.thumb.jpg.28feb9d5e05467d89311297f67f03082.jpg

Bundan daha net anlatılamazdı sanırım. :)

 

 

Hürriyetin yayınlamış olduğu bu hesap tamamen yanlış. Nasıl bir editör böyle bir hesabı yayınlayabilir anlamış değilim. Burada yapılan hata, dizel araç alırken pahalıya alıyorsun doğru, ya satarken? sanki benzinli araçla aynı fiyata satıyoruz. İkinci eldeki talep ne olacak? Hadi diyelim hiçbir yan etkiyi dikkate almadık (talep, kullanımdaki yakıt tüketiminde dizel ile benzinli arasındaki fark malesef benzinli alehine açılıyor) Basit bir örnekle aynı marka model araç için: 80bin TL ye aldığımız dizel otm aracı 70e satabilirken, 70bine aldığınız benzinli otomatiği 60bine satıyoruz. (Rakamlar tamamen örnekleme amaçlıdır)

Ben iki aracı karşılaştırır iken; araçların yıllık mtv si, bakım giderleri, kasko bedelleri, ve yaklaşık yıllık yakıt tüketimi hesabı yaparak karşılaştırıyorum. En doğrusu da o şekilde yapılan hesaptır. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×