Jump to content

2. Nesil Mazda 3 17" Janta Lastik Seçimi


serkan306
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

İyi günler arkadaşlar, aracım 2012 Model Mazda 3 Mirai, orjinal lastikleri 205/50/R17. Bu lastik ebadı piyasada çok bulunur bir ebat değil, eski Mazda 3'ümde de 90. yıl jantlarında aynı sıkıntıyı yaşadım. Ya istediğim fiyata bulamıyorum ya da istediğim markayı bulamıyorum. Biraz araştırma yapınca dış çapı bozmadan en uygun alternatifi 225/45/R17 olarak buldum, Lastik dış çapı %0.39 küçülüyor. Birkaç alternatif daha var ama en yakın olarak bunu buldum. Diğerleri 215/45/R17 dış çapı %1.84 küçültüyor, 195/55/R17 dış çapı %1.47 büyültüyor. İşin aslı geniş tabanlı lastikleri severim, kısa yanakları da severim ama zaten çukurlarda dar yanaklı olduğunu yeterince hissediyorken yanağı biraz büyütsem mi? Böyle derken, virajlardaki son derece memnun olduğum performansını da düşünüyorum. Taban genişliğini 20mm arttırmak sıkıntı olur mu? Kafamda deli sorular... Yardımlarınızı bekliyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

en uygun ebat 225 /45/17 dir..   7,5 J  lik bir janta takmanızı öneririm.  bu ebat dışında takacağınız tüm ebatlar size negatif etki olarak geri dönüş yapacaktır. yanak problemi yaşamazsınız..  

225 /45 17 nin yanağı   205/50 17 ile aynı olup, 2 ebatta piyasada bir çok marka modelde kullanılmaktadır

 

225 45 17 de en güzel lastik markalarını uygun fiyata bulabilirsiniz.   yol tutuş ve performans dengesi kâfidir 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Zealot :

en uygun ebat 225 /45/17 dir..   7,5 J  lik bir janta takmanızı öneririm.  bu ebat dışında takacağınız tüm ebatlar size negatif etki olarak geri dönüş yapacaktır. yanak problemi yaşamazsınız..  

225 /45 17 nin yanağı   205/50 17 ile aynı olup, 2 ebatta piyasada bir çok marka modelde kullanılmaktadır

 

225 45 17 de en güzel lastik markalarını uygun fiyata bulabilirsiniz.   yol tutuş ve performans dengesi kâfidir 

İnternetten öğrendiğim kadarıyla benim orjinal jantlar 18x7.5", orjinal jantları değiştirmeyi düşünmüyorum. Eğer 225/45/R17 alırsam lastiğimi de buldum aslında. Hankook Ventus Prime3 test canavarı bir lastikmiş, fiyat-fayda oranı en yüksek ürün olduğunu söylüyorlar ama orjinal ebatta bu ürünü bulamadım maalesef. Aslında benim favori markam Falken ama kışlık lastikleri ne kadar güzelse yazlık Ziex ZE914 serisi artık geri kalıyor ve testlerde bayağı gerilerde. İyi modelleri de Türkiye'de yaygın değil...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bunlar mirai jantı değil mazda 3 mps jantı.. 18"   7,5J 

 

7J ye  225 takınca yanlardan biraz pörsüyor..  üst limit yani.. lastik havası inerse balon yapmaya müsait olur..  XL lastik alın.. reinforced diye de geçer.. bi nebze durumu telafi eder..  

225 lastik 8J de -7J den daha iyi yol tutar.. 

2 sene 7J ye 225 takıp kullandım..  sorun olmadı ama geniş jantın da tadını vermedi. 

 

J değeri eşittir lastik tabanına denk gelen jant genişliği  inç cinsinsinden 

7J = 7x25,4mm = 177,8 mm ..  yani 178 mm genişlikteki janta 225mm lastik takmış oluyorsunuz. 2.5 ar cm janttan taşar yere basan kısım 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Zealot :

bunlar mirai jantı değil mazda 3 mps jantı.. 18"   7,5J 

 

7J ye  225 takınca yanlardan biraz pörsüyor..  üst limit yani.. lastik havası inerse balon yapmaya müsait olur..  XL lastik alın.. reinforced diye de geçer.. bi nebze durumu telafi eder..  

225 lastik 8J de -7J den daha iyi yol tutar.. 

2 sene 7J ye 225 takıp kullandım..  sorun olmadı ama geniş jantın da tadını vermedi. 

 

J değeri eşittir lastik tabanına denk gelen jant genişliği  inç cinsinsinden 

7J = 7x25,4mm = 177,8 mm ..  yani 178 mm genişlikteki janta 225mm lastik takmış oluyorsunuz. 2.5 ar cm janttan taşar yere basan kısım 

 

Haklısınız benim jant buradaymış :)http://www.stockwheels.com/p-57201-mazda-3-2012-2013-64947-silver-aluminum-alloy-17x7-5-114-5-split-spoke-wheel-rim.aspx

Aslında ne olursa olsun orjinalliği çok bozmayı sevenlerden değilim ama 205/50/R17 ciddi anlamda beni kısıtlıyor, sizin de dediğiniz gibi limitlerinde oluyorsa orjinal ebatta kalabilirim. Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet konuyu gördüm, zaten fotolardan da belli oluyor fazla taşmış olduğu. Geniş taban yol tutuşu arttırsa da hem yakıt sarfiyatı artıyor, hem de XL olmadıkça virajlarda daha fazla esnermiş gibi geliyor. Zaten 225 alırsam dediğiniz gibi XL almalıyım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yol tutuş için...   geniş taban lastiği geniş janta takmayınca çok etkili olmuyor.

örneğin rx8 i ele alalım.. 225 taban ama 8J veya 8,5J  kullanıyor modeline göre 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben orijinal 205/50/R17 ebadlari kesinlikle degistirmeyin, derim.  Hangi tarafa dogru degistirirseniz degistirin, Mazda mühendislerinin tasarladiklari lastik performansindan uzaklasirsiniz.  Bunun da her zaman bir bedeli vardir.  Siz bu ebadda buldugunuz alternatifleri yazarsaniz bizler de yorum yapariz.  Aslinda lastik markasindan çok, spesifik lastik modeli daha önemlidir.  Her lastik üreticisi iyi lastikler de üretir, kötü lastikler de.  Bahis konusu olan lastik modelidir (yani o üreticinin hangi lastiginden bahsediyoruz?).  Örnegin, X lastik üreticisi Y model lastik üretir.  Burada X markasindan çok, Y model daha önemlidir.  Ben ilk olarak lastik yan duvarinda UTQG degerlerine bakardim ve Traction AA lastik almaya çalisirdim.  Eger AA Traction olan birden fazla lastik bulursaniz (çok sanslisiniz!) o zaman burada paylasin.  UTQG degerleriyle ilgili bilgi için benim bu konuda geçen gün yazdigim mesaja bakabilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Çağlar Bayur :

205/50/17 ebadında temin etmekte neden sıkıntı yaşandı?

Her marka ve her model yok, hatta ebat olarak bile her lastikçide bulamıyorum. Bulsam da mesela 225/45R17'lere göre yaklaşık %20 daha pahalı oluyor. Aracımı muhtemelen seneye yeni Mazda 3 ile değiştireceğim, bu yüzden kullanmayacağım lastiğe 1500 lira vermek istemiyorum ama kullanırken de güvenlik ve yol tutuş olarak sıkıntı yaşamak istemiyorum. Aslında Falken benim fiyat/fayda oranına göre favori markamdı. Hem yazlık hem kışlık olarak kullandım, yazlığın frenlemesi ıslak yolda mükemmeldi ama şu adac, auto bild testleri falan kafamı karıştırdı. Ben de test birincisi olan Hankook'un bir modelini almak istedim ama orjinal ebatlısını bulamadım. Sanırım testleri bir kenara bırakıp kendi tecrübelerime bakmam lazım :)

2 saat önce, AKayhan :

Ben orijinal 205/50/R17 ebadlari kesinlikle degistirmeyin, derim.  Hangi tarafa dogru degistirirseniz degistirin, Mazda mühendislerinin tasarladiklari lastik performansindan uzaklasirsiniz.  Bunun da her zaman bir bedeli vardir.  Siz bu ebadda buldugunuz alternatifleri yazarsaniz bizler de yorum yapariz.  Aslinda lastik markasindan çok, spesifik lastik modeli daha önemlidir.  Her lastik üreticisi iyi lastikler de üretir, kötü lastikler de.  Bahis konusu olan lastik modelidir (yani o üreticinin hangi lastiginden bahsediyoruz?).  Örnegin, X lastik üreticisi Y model lastik üretir.  Burada X markasindan çok, Y model daha önemlidir.  Ben ilk olarak lastik yan duvarinda UTQG degerlerine bakardim ve Traction AA lastik almaya çalisirdim.  Eger AA Traction olan birden fazla lastik bulursaniz (çok sanslisiniz!) o zaman burada paylasin.  UTQG degerleriyle ilgili bilgi için benim bu konuda geçen gün yazdigim mesaja bakabilirsiniz.

Valla ben test sonuçlarına falan baktım kafam karıştı, iyice detaya inersem işin içinden çıkamam herhalde :) Aslında almak istediğim lastik Falken Ze914 serisi. Daha önce 205/55R16'sını kullandım, özellikle ıslak yollarda çok memnun kaldım fakat iş yerinden arkadaşlar da lastik alacaktı, konusu geçti testlerine bakalım dedik, testleri çok iyi değil. Gerçi kullanıcıların http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Falken/ZE914.htm sayfasındaki yorumları çok olumlu ama bilemedim, bir kere Türkiye'de üretim yapmaya başladıklarından beri fiyatı Petlas'ın serilerinin altına düştü nerdeyse. Gerçi benim aracın ebadı Japonya'da geliyor ama işte bilemedim. Azenis diye bir serileri var, 18"ten küçük ölçüler Türkiye'ye gelmiyor. Testleri falan süper. Şimdi tel.den yazıyorum ama yarın mesajınıza bakacağım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@AKayhan Bey, direkt benim alacağım ebadı bulamadım yine :D ama aşağıdaki linklerde diğer ebatların hepsinde 320 A A diyor, sizce bu kalite ve yol tutuş açısından yeterli midir?

http://bobbystires.com/ziex-ze-914-ecorun-tires-virginia#u=/Line:2171/DisplayAll:0

https://www.quattrotires.com/tires/ziex-ze-914

http://www.vulcantire.com/ze914_t.htm

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 hours ago, serkan306 said:

@AKayhan Bey, direkt benim alacağım ebadı bulamadım yine :D ama aşağıdaki linklerde diğer ebatların hepsinde 320 A A diyor, sizce bu kalite ve yol tutuş açısından yeterli midir?

http://bobbystires.com/ziex-ze-914-ecorun-tires-virginia#u=/Line:2171/DisplayAll:0

https://www.quattrotires.com/tires/ziex-ze-914

http://www.vulcantire.com/ze914_t.htm

Yukaridaki 3 lastik de Traction A lastikler.  Kötü degil ama en iyi de degil.  En iyisi Traction AA olan lastiklerdir ve bunlar daha az bulunur ama yine de vardir.  Bizzat lastigin yan duvarina bakabilirsiniz.  Ben bir ara Continental almistim, ContiPremiumContact olmasi lazim, Traction AA idi.  Isterseniz bir Continental bayiine gidip kendiniz kontrol edebilirsiniz.

Birçok üründe oldugu gibi otomobil lastiklerinde de ülkemizde maalesef yeterince çesit bulmakta zorlanabiliyoruz.  Ama yilmamak gerek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...