Jump to content

Mazda 2 Lastik Ebat Değişikliği


Katil Balina
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar yaz lastiklerine geçince 185 55 r15 olan lastiklerimi 185 60 r15 ile degistirdim. 55 yanak neredeyse gölgenin üzerinden geçerken bile hissettirdiği için artık benim için yorucu olmaya başlamıştı. yeni araç planım da evlilik vs dolayısıyla en az bir sene yattığı için buna karar verdim. lastik hesaplayıcıda fark %3.08 çıkıyor. (%2.5 civarlarına kadar izin var bildiğim kadarıyla, çok buyuk fark yok yani) lastiğin yanağı da 18 mm artıyor.  yaklasık 2 cm'lik fark çok büyük bir fark yaratmadı ama yine de idare eder.

çekişte vs bir problem olmadı hatta tekrer capı büyüdüğü icin psikolojik mi bilemedim ama sanki daha iyi hızlanmaya başladı. kadranda tabi fark yok ama hızlanma fark etmis olabilir. 

lastiği değişmeden önce bir gps programı indirdim. 100 km ile giderken gösterilen 95 km idi. lastik değişikliği sonrasında kadran 100 gösterirken gps 97-98 gösteriyordu. (ceza yeme ihtimalini de arttırdım böylece:)

taban genişliği aynı kaldığı için öyle frenlerde virajlarda pek bir şey hissetmedim hatta yazlık lastikler hava güneşli iken  hali ile daha iyi performans veriyor. (lastikler dunlop) teoride araç yükseldiği ve yanak genişliği artığı için yatması vs gerekiyor ama zaten ne bu araçla 140 ile viraja girerim ne de limitlerinde kullanırım. çok bir şey fark edeceğini zannetmiyorum.

lastikçi arkadaş sağolsun çok mırın kırın etti takarken ama ısrarım sonucu kabul etti. yok 5 kisi binerse camurluga değer falan dedi ama merak etmeyin bu araca en fazla iki kisi bindi bugune kadar dedim de razı oldu. çamurlukta öyle çok fark etmedi davlumbaza vuracagını da zannetmiyorum. en sert girdiğim cukurda da bir temas olmadı. zaten hep bu arabaya bu lastikler küçük gibi geliyordu şimdi daha dolu dolu oldu gibi.

ola ki aklında benzeri ebatlarda bir değişikliğe gidecek olan varsa diye ekliyorum buraya. aslında tam konforlu olması için en iyisi 14 janta 65 yanak iyi olurdu ama hem o kadarıyla uğraşmak istemedim hem de lastikler doblo gibi görünüyor olacaktı.

ha bu arada bir depo civarı lpg tükettim. yakıt durumu vs fark edilir bir şey yok. mutlaka yakıt artmıştır ama öyle hissedilir bir fark olmadı. zaten biraz agresif kullanınca bariz artan sakinleyince az yakan bi araba.

sevgiler saygılar efenim

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 saat önce, Mehmet Özdemir :

epeydir görünmeyince ben de arabayı değiştirdin zannetmiştim hocam. meğer sadece lastik değişikliğimiş :) güle güle kullan

teşekkürler:) daha arkadaşla yolumuz var. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar hocam, öncelikle hayırlı olsun. Bende de 195 50 15 lastikler takılı, özellikle arka süspansiyonların sertliğinden rahatsızım. Ben rahatsız değilim de arkada oturanlar en ufak bir kasisten geçerken bile hoplayıp zıplıyor.:rolleyes: Lastik yanağı değişse çare olur mu diye düşünüyordum ki başlığınızı gördüm. Anladığım kadarı ile pek bir fark etmiyor.

Bu arada sizle konuştuktan sonra TRW marka balata ile değiştirdim ön balataları, fren pedalın hassasiyetinde bir değişiklik, yukardan kavrama vs olmadı. Fren performansı da eskisi gibi. Fren hidroliğinin rengi ise neredeyse saydam ve yeni gözüktüğü için değiştirme ihtiyacı hissetmedim. Parçayı aloparca sitesinden aldım, aklınızda bulunsun bir daha fren değiştireceğiniz zaman aracın motor vs bilgilerini girdikten sonra uyumlu yedek parçalar çıkıyor.:rolleyes:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben Mazda 2 kullanan biri degil de konuya disaridan bakan biri olarak yorum yapacagim.  Belki (arka) süspansiyonun sertligi lastiklerden ziyade Mazda 2 süspansiyonundan kaynaklaniyor olabilir.  Lastikler bir aracin sürüs performansinda pek tabii ki çok önemlidir.  Ancak, belki hangi lastikleri takarsaniz takin, Mazda 2 size sadece bu kadar rahatlik saglayacaktir.  Bana lütfen kizmayin ama benimki sadece bir yaklasim.

Ayrica, bence sert süspansiyon yumusak süspansiyondan daha iyidir.  Bildiginiz gibi genel olarak sert süspansiyonlu bir araba yolu daha iyi tutar.  Ben sizin durumunuzda olsam, lastik havalarina çok dikkat ederim.  Aracin üzerinde yazili lastik havalarini 1 - 2 psi azaltmak belki ise yarayabilir.  Tabii havalara sadece lastikler sogukken (araç yol yapmadan) müdahale etmek gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, AKayhan :

Ben Mazda 2 kullanan biri degil de konuya disaridan bakan biri olarak yorum yapacagim.  Belki (arka) süspansiyonun sertligi lastiklerden ziyade Mazda 2 süspansiyonundan kaynaklaniyor olabilir.  Lastikler bir aracin sürüs performansinda pek tabii ki çok önemlidir.  Ancak, belki hangi lastikleri takarsaniz takin, Mazda 2 size sadece bu kadar rahatlik saglayacaktir.  Bana lütfen kizmayin ama benimki sadece bir yaklasim.

Ayrica, bence sert süspansiyon yumusak süspansiyondan daha iyidir.  Bildiginiz gibi genel olarak sert süspansiyonlu bir araba yolu daha iyi tutar.  Ben sizin durumunuzda olsam, lastik havalarina çok dikkat ederim.  Aracin üzerinde yazili lastik havalarini 1 - 2 psi azaltmak belki ise yarayabilir.  Tabii havalara sadece lastikler sogukken (araç yol yapmadan) müdahale etmek gerekir.

Haklısınız fakat bu arabayı şehir içi kullanıyorum, açıkcası en fazla çevre yolunda 100km/saat hıza çıktığım için aşırı bir yol tutuşuna ihtiyacım olmuyor. Aksine şehir içerisinde gezerken bir tümsek vs görünce, "aha zıpladı arkadakiler" diye düşünmek beni daha çok strese sokuyor. Bu sert süspansiyon tüm mazda2'lerin genel özelliği ama elimizdeki imkanlarla yumuşatabilsek daha da kullanışlı olacak benim açımdan. Özellikle arka diyorum çünkü, ön süspansiyonun çok güzel, medenice geçtiği yerlerden arka taraf çok sert geçiyor. Tabii ki bu olay aks mesafesinin kısalığı ile de alakalı ama insan arkasının biraz daha konforlu olmasını istemiyor değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17.04.2017 at 03:19, Attiwolf :

Merhabalar hocam, öncelikle hayırlı olsun. Bende de 195 50 15 lastikler takılı, özellikle arka süspansiyonların sertliğinden rahatsızım. Ben rahatsız değilim de arkada oturanlar en ufak bir kasisten geçerken bile hoplayıp zıplıyor.:rolleyes: Lastik yanağı değişse çare olur mu diye düşünüyordum ki başlığınızı gördüm. Anladığım kadarı ile pek bir fark etmiyor.

Bu arada sizle konuştuktan sonra TRW marka balata ile değiştirdim ön balataları, fren pedalın hassasiyetinde bir değişiklik, yukardan kavrama vs olmadı. Fren performansı da eskisi gibi. Fren hidroliğinin rengi ise neredeyse saydam ve yeni gözüktüğü için değiştirme ihtiyacı hissetmedim. Parçayı aloparca sitesinden aldım, aklınızda bulunsun bir daha fren değiştireceğiniz zaman aracın motor vs bilgilerini girdikten sonra uyumlu yedek parçalar çıkıyor.:rolleyes:

ben sizin lastik ebatları ile hiç kullanamazdım herhalde. pek bi değişiklik yok dedim ama kullandıkça olumlu yönde iyi ki yapmışım diyorum. sizin lastik ebatlarınız orjinaline göre 9 mm küçük kalıyor toplamda. siz otomobilin nomal ebatlarına geçseniz bile konfor artacaktır. hele ki benim ebatlarda kullanırsanız farkı cok daha hissedersiniz. çünkü o ebatlarla o araç tam bir taş düşürme makinesi olarak kullanılabilir:) 

 

17.04.2017 at 16:46, AKayhan :

Ben Mazda 2 kullanan biri degil de konuya disaridan bakan biri olarak yorum yapacagim.  Belki (arka) süspansiyonun sertligi lastiklerden ziyade Mazda 2 süspansiyonundan kaynaklaniyor olabilir.  Lastikler bir aracin sürüs performansinda pek tabii ki çok önemlidir.  Ancak, belki hangi lastikleri takarsaniz takin, Mazda 2 size sadece bu kadar rahatlik saglayacaktir.  Bana lütfen kizmayin ama benimki sadece bir yaklasim.

Ayrica, bence sert süspansiyon yumusak süspansiyondan daha iyidir.  Bildiginiz gibi genel olarak sert süspansiyonlu bir araba yolu daha iyi tutar.  Ben sizin durumunuzda olsam, lastik havalarina çok dikkat ederim.  Aracin üzerinde yazili lastik havalarini 1 - 2 psi azaltmak belki ise yarayabilir.  Tabii havalara sadece lastikler sogukken (araç yol yapmadan) müdahale etmek gerekir.

çok haklısınız hocam. mazda 2'ye pilates topu bile taksanız fazla verim elde edemezsiniz:) bizimki işte ne koparsak kar hesabı. süspansiyonları sert ama buna karşılık yola iyi tutunan bir araba. ama ben ebat değişikliği sonrası 2 psi de düşürdum basıncı, şimdi memnunum diyebilirim. zaten bu araba makyaj gorunce daha çok süspansiyonlardan yana düzeltmelere maruz kalmış. öyle birseyler okuduğumu hatırlıyorum. şahsen deneme fırsatım olmadı makyajlıyı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...