Jump to content
jamesjay

Mazda 2 Havalandırma Deliklerinden Gelen Buhar ve Eksilen Radyatör Suyu

Tavsiye Edilen Mesajlar

jamesjay    5
jamesjay

Arkadaşlar merhaba, daha evvel de oksijen sensörü ile ilgili bir konu açmıştım. Kıbrıs'tayım, aracım "Mazda Demio Sport". Türkiye'deki Mazda 2'lerle aynı "zy-ve" kodlu motora sahip. Bir süre önce arabaya leş gibi bir koku yayılmaya başladı ve camlar sarıya dönük yağlı bir buharla kaplanıyordu. Motoru kontrol ettiğimde radyatör suyunun bittiğini ve içindeki çubuğun sarardığını, koku yaptığını gördüm. Temizledim su ekledim, cam suyunu da temizledim değiştirdim, polen filtresini temizledim ve parfüm sıktım. Bir süre sonra farkettim ki yine aynı durum baş gösterdi, ve sabahları hava soğukken havalandırma deliklerinden içeri beyaz buhar girmeye başladı. Kaloriferi çalıştırsam da çalıştırmasam da havalar ısınana kadar bu buhar devam ediyor. Öğlen kullanmaya başladığımda buhar yok. Radyatör su kaybediyor sürekli. Hararet, çekişten düşme veya başka bir problem yok. Paspaslarda herhangi bir ıslaklık yok, arabanın altında da ıslaklık yok. Bir yerde ufak bir çatlak filan var belli ki, motor ısısıyla buharlaşıyor su. Sizlerin görüşü nedir bu durum hakkında? Nasıl bir yol izlemeliyim önce?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.456
Zealot

radyatöre  kompresyon basıp kapaktan su taşırıyor olabilir   silindir kapak contası yanık.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.492
Mehmet Özdemir

kalorifer peteği, petek bağlantıları falan oralarda bir kaçak, delik olabilir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jamesjay    5
jamesjay
2 saat önce, Zealot :

radyatöre  kompresyon basıp kapaktan su taşırıyor olabilir   silindir kapak contası yanık.. 

Silindir kapak contası yandığında ilk çalıştırmada sorun ve çekişte düşme olmaz mı? Bu bahsettiklerim ve hararet yok arabada.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.456
Zealot
1 dakika önce, jamesjay :

Silindir kapak contası yandığında ilk çalıştırmada sorun ve çekişte düşme olmaz mı? Bu bahsettiklerim ve hararet yok arabada.

olmayabilir.. küçük kaçaklarda anlamazsınız bile 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jamesjay    5
jamesjay
1 dakika önce, Zealot :

olmayabilir.. küçük kaçaklarda anlamazsınız bile 

Yağı tekrar kontrol edeyim, rengi ruhsarı nedir bir bakayım o zaman.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.456
Zealot

2 silindir arasından kaçırıyorsa kompresyonu , yağa su vermeyebilir...   

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jamesjay    5
jamesjay
3 dakika önce, Zealot :

2 silindir arasından kaçırıyorsa kompresyonu , yağa su vermeyebilir...   

mmm. birkaç vida ve kablo sökme işi göründü o zaman bana :) bir sızıntı varsa blokta görünecektir herhalde. hatta sanırım ufak bir demir boruda geçenlerde bir oksitlenme görmüştüm. sebebi böyle birşey olabilir. iyice bir incelemem gerekecek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.456
Zealot

dışarı taşma ihtimali çok düşük..   2 silindir arasından ya yanma odasına su sızdııyordur. yada su sistemine kompresyon basıyordur..   aracınızın suyunu doldurun havasını iyice alın..  2 kere fan açsın. her fan açışında su ekleyin..   sonra yedek depoyu da doldurun.. bakalım ne olacak gözlemleyin..  su taşacak mı azalacakmı. eksilecekmi  motorda biyer ıslanacak mı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jamesjay    5
jamesjay
11 dakika önce, Zealot :

dışarı taşma ihtimali çok düşük..   2 silindir arasından ya yanma odasına su sızdııyordur. yada su sistemine kompresyon basıyordur..   aracınızın suyunu doldurun havasını iyice alın..  2 kere fan açsın. her fan açışında su ekleyin..   sonra yedek depoyu da doldurun.. bakalım ne olacak gözlemleyin..  su taşacak mı azalacakmı. eksilecekmi  motorda biyer ıslanacak mı

Bir deneyeyim teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jamesjay    5
jamesjay

Surucu tarafinda sol bolumde su sizmasini gorebildim en sonunda bugun. Anlasilan sorun kalorifer tertibati ile ilgili. Acaba bu sızıntı çatlak giderici tozlar sıvılar işimi görmez mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik    640
zoptrik

Aracınızı seviyorsanız koymayın onlardan. İş görür görmesine ama sadece deliği tıkamaz. Kalorifer peteği başta olmak üzere motorda su dolaşan dar neresi varsa tıkar. Geri dönüşümsüz hasarlara yol açar. 

mazda__2_1_25l_comfort_2007_6_lgw.jpg

Sanırım araç bundan. Gördüğüm kadarıyla alt kısım açık. Şanslıysanız göğsü sökmeden kalorifer radyatörü kısmına ulaşılabilir. Nette aradım bulamadım. Servis manueline ulaşabilirseniz orada nasıl söküleceği kesin anlatılmıştır. 

Geçmiş olsun. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jamesjay    5
jamesjay
4 saat önce, zoptrik :

Aracınızı seviyorsanız koymayın onlardan. İş görür görmesine ama sadece deliği tıkamaz. Kalorifer peteği başta olmak üzere motorda su dolaşan dar neresi varsa tıkar. Geri dönüşümsüz hasarlara yol açar. 

mazda__2_1_25l_comfort_2007_6_lgw.jpg

Sanırım araç bundan. Gördüğüm kadarıyla alt kısım açık. Şanslıysanız göğsü sökmeden kalorifer radyatörü kısmına ulaşılabilir. Nette aradım bulamadım. Servis manueline ulaşabilirseniz orada nasıl söküleceği kesin anlatılmıştır. 

Geçmiş olsun. 

Evet arac dogru arac. Manuelini yine sagolsun daha once bu forumdan bir arkadas bulmustu bana. Elimde var. Yorumlar cok olumlu oldugu icin acaba diye dusunmustum catlak gidericiler icin ama dediginiz de dogru baska yerleri tikamasi ihtimal dahilinde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jamesjay    5
jamesjay

Tekrar merhaba arkadaşlar, kendi konumu hortlatıyorum ancak fırsat bulup yeni bakabildim kalorifer işine. Önce birkaç yerden fiyat aldım konsol sökülecek diyorlar 600-700 liralardan bahsediyorlar. Bunun üzerine bugün fırsat bulup birkaç parçayı söküp durum nedir kendim görmek istedim. İlk etapta sorunun kaynağını bulup işimin de kolay olacağını düşündüysem de sonradan kara kara düşünmeye başlamam uzun sürmedi. Sorunun kaynağı kalorifer peteği.. Bir köşesinden çatlama veya delinme yapmış belli ki, zaten halinden, renginden anlaşılıyor. Bulunduğu nokta ilk etapta kolay bir nokta ve hemen çıkacakmış gibi görünse de farkettim ki boruları çok uzun yerleşimde ve konsolun arkasına dolanıyor. Yani ön göğüslük tamamen çıkmadan peteğin çıkması mümkün görünmüyor. Buradaki ustalara güvenim yok açıkçası ve söyledikleri ücretler uçuk. Aklıma bir fikir geldi ve sizden de akıl almak istedim; borular sağlam görünüyor, sorun sadece petekte gibi. Düşündüm ki peteğin birkaç cm uzağından iki boruyu bir şekilde kesersem, peteği çıkartabilirim, onarabilirim veya çıkması ya da yenisiyle değişip yerine takar, kesik boruları da kaput altındaki plastik borular gibi ufak ekleme borularıyla birleştirebilirim. En basit çözüm bu göründü gözüme. Aşağıda fotoğrafları da paylaşıyorum. Bir el atın bu konuya :-

IMG_20170620_110807.jpg

IMG_20170620_110817.jpg

IMG_20170620_110833.jpg

IMG_20170620_110909.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×