Jump to content

Sedan vs. Hatchback - Hangisin Yol Tutuşu Daha Üstün?


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Sizce Hangi Aracın Yol Tutuşu Daha İyidir ?  

110 oy

  1. 1. Sizce Hangi Aracın Yol Tutuşu Daha İyidir ?

    • Sedan
      77
    • Hatchback - HB
      33


Tavsiye Edilen Mesajlar

Meşhur 2017 Mazda 3 test videomuzda Ufuk'un  (@Zealot) değindiği, kafa karıştırıcı durumdur. Kendisi daha önce kullandığı sedan Mazda3'e göre 2017 Mazda3'ün daha iyi yol tuttuğunu söylemiş. Bunu da 2017 Mazda3'ün hatchback olduğuna bağlamış.

Sedan bir aracın muadili hatchback olanına göre daha uzun aks mesafesine sahip olması, daha iyi yol tutuşuna imkan tanımaz mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen gün bu konuyla alakalı konuşurken şöyle bir konuya rastladım.. İncelenen araç da mazda3 sedan ve hb....

http://www.sekizsilindir.com/2017/04/sedan-hatchback-performans-yol-tutus.html?m=0

 

Şahsi fikrim önden çekişli araçlar için ağırlık dağılımından dolayı sedan daha iyi yol tutar gibi... 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, M.E.G :

Geçen gün bu konuyla alakalı konuşurken şöyle bir konuya rastladım.. İncelenen araç da mazda3 sedan ve hb....

http://www.sekizsilindir.com/2017/04/sedan-hatchback-performans-yol-tutus.html?m=0

 

doyurucu açıklamalar var gerçekten. ben ikna oldum sedan tarafına

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Mehmet Özdemir :

doyurucu açıklamalar var gerçekten. ben ikna oldum sedan tarafına

Geçan başka bir konuda konuyorduk, biraz araştırayım dedim bu konuya rastladım. Güzel anlatmış ve incleemiş. Bilimsel değil ama bence mantıklı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Zealot :

bak sen bu sekizsilindir de çok takılıyorsun..    bu  son uyarım kanka

Taktın sen bu adamlara...

Ben başka bir konuda fikrimi belirtmiştim burayı okumadan önce. Hala da fikrim aynı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha bir cx3 ün boş ağırlığını bile bilemiyoruz..  ruhsatta internette ve broşürde 3 farklı ağırlık yazıyor..   ordaki teknik verilerde fark var diye nasıl  sedan ın daha hızlı olacağını iddaa ediyorlar..

neden sedan ve hb arasında fark var benim tahminim, ilk hb çıktı, sonra sedan çıktı,  teknik veriler o sürede değişti. kopyala yapıştır yaptılar ..

viraja girerken tekerleklerden birine göre moment alınırsa,  arcın tekerleklerinden uzakta kalan ağırlıkların  momenti fazla olacağından döndürme ve savurma etkisi fazla olur..  

bu sebepten ötürü ön tekerin en uçta olması istenir..  arka tekerin de en arka da olmaması kıvraklığı azaltır.  

mesela arkaya bir karavan bağladığında virajı dönerken o seni dışarıya çekecektir.. 

sedanda da  tekerlekten sonra  hb e göre daha fazla ağırlık vardır. veya ağırlık daha uzaktadır..  bu yüzden hb e göre sedanın daha kötü viraj dönmesi beklenebilir.  

__________________________________________

 

 

siz hiç arka tekerlekten uzakta, ağırlığı olan spor veya dinamik araç gördünüz mü..

roadster ler

supersportlar  

wrc araçları..

bknz    ferari 458  --  lambo huracan  arka tekerlek pozisyonu

bknz  ford manyak mı  focus hb ile  giriyor wrc ye..  sedanla girsin o zmn

veya peugeot  2xx serisi kompakt araçtan vazgeçmiyor 

veya subaru  hb sti  yaptıktan sonra wrc araçlarında hb kullanıyor 

hatta bizim mazda bile 3 serisi ile girerken wrc ye,  hb tercih etti.. 

yaw ken block bile drift yaparken hb  araçla yapıyor..

bunların hepsi tesadüf mü

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sedan ve hb araçların tek farkı arkası. Yol tutuşu etkileyen aks mesafesi dingil mesafeleri aynıdır. Bir diğer etken de rüzgarın araç üzerinden akması. Bu noktada hb in daha iyi rüzgar testleri olduğu bilinmektedir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 dakika önce, tuare :

Sedan ve hb araçların tek farkı arkası. Yol tutuşu etkileyen aks mesafesi dingil mesafeleri aynıdır. Bir diğer etken de rüzgarın araç üzerinden akması. Bu noktada hb in daha iyi rüzgar testleri olduğu bilinmektedir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Rüzgar testleri sedanın daha iyidir.

13 dakika önce, Burak :

Ben de ilk olarak onu kontrol ettim neden WRC araçlarının hepsi HB diye de merak ettim :)

Wrc 4x4. Ağırlık dağılımı ona göre yapılıyor zaten.

30 dakika önce, Zealot :

Daha bir cx3 ün boş ağırlığını bile bilemiyoruz..  ruhsatta internette ve broşürde 3 farklı ağırlık yazıyor..   ordaki teknik verilerde fark var diye nasıl  sedan ın daha hızlı olacağını iddaa ediyorlar..

neden sedan ve hb arasında fark var benim tahminim, ilk hb çıktı, sonra sedan çıktı,  teknik veriler o sürede değişti. kopyala yapıştır yaptılar ..

viraja girerken tekerleklerden birine göre moment alınırsa,  arcın tekerleklerinden uzakta kalan ağırlıkların  momenti fazla olacağından döndürme ve savurma etkisi fazla olur..  

bu sebepten ötürü ön tekerin en uçta olması istenir..  arka tekerin de en arka da olmaması kıvraklığı azaltır.  

mesela arkaya bir karavan bağladığında virajı dönerken o seni dışarıya çekecektir.. 

sedanda da  tekerlekten sonra  hb e göre daha fazla ağırlık vardır. veya ağırlık daha uzaktadır..  bu yüzden hb e göre sedanın daha kötü viraj dönmesi beklenebilir.  

__________________________________________

 

 

siz hiç arka tekerlekten uzakta, ağırlığı olan spor veya dinamik araç gördünüz mü..

roadster ler

supersportlar  

wrc araçları..

bknz    ferari 458  --  lambo huracan  arka tekerlek pozisyonu

bknz  ford manyak mı  focus hb ile  giriyor wrc ye..  sedanla girsin o zmn

veya peugeot  2xx serisi kompakt araçtan vazgeçmiyor 

veya subaru  hb sti  yaptıktan sonra wrc araçlarında hb kullanıyor 

hatta bizim mazda bile 3 serisi ile girerken wrc ye,  hb tercih etti.. 

yaw ken block bile drift yaparken hb  araçla yapıyor..

bunların hepsi tesadüf mü

Önden çekiş normal bir araç için konuşuyorum ben. Süper spor otomobil veya 4x4 ralli aracı değil kardeşim, ustam, gözümün içi :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tmm sedan yapsınlar.. rüzgar direnci  daha ii olur.. ağırlık dağılımı daha da ii olur..   

nerden çekiş olursa olsun, arka aks ve ön aks dışındaki ağırlıklar istenmez..  moment = kuvvet x kuvvet kolu 

***  4 adet tekerleğin dışında kalan her ağırlık  negatif  tir.. ***

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, M.E.G :

Wrc 4x4. Ağırlık dağılımı ona göre yapılıyor zaten.

Ağırlık dağılımı önemli ise bu kadar o zaman Sedan aracın ne avantajı var ? :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

*2015 mazda 6

ingiltere'de 75 kg şöför dahil   =1500 kg

türkiye'de 75 kg şöför dahil   =1340 kg

ruhsat'ta ne dahil bilmioz    =1425 kg

 

mazda nın teknik özellik belirtme konusunda evrensel bir sorunu var 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, Zealot :

tmm sedan yapsınlar.. rüzgar direnci  daha ii olur.. ağırlık dağılımı daha da ii olur..   

nerden çekiş olursa olsun, arka aks ve ön aks dışındaki ağırlıklar istenmez..  moment = kuvvet x kuvvet kolu 

***  4 adet tekerleğin dışında kalan her ağırlık  negatif  tir.. ***

Vardı sedan impreza hiç kimse de yetişemiordu :) Colin Mc Rea :) 

1 dakika önce, Zealot :

*2015 mazda 6

ingiltere'de 75 kg şöför dahil   =1500 kg

türkiye'de 75 kg şöför dahil   =1340 kg

ruhsat'ta ne dahil bilmioz    =1425 kg

Sana telefon alacam :D 

Çok ilginç ingiltere de ne kadar çok donanım var li araç 1500 kilo :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

35 dakika önce, Zealot :

*2015 mazda 6

ingiltere'de 75 kg şöför dahil   =1500 kg

türkiye'de 75 kg şöför dahil   =1340 kg

ruhsat'ta ne dahil bilmioz    =1425 kg

 

mazda nın teknik özellik belirtme konusunda evrensel bir sorunu var 

1340 kilo olamaz. Mazda 3 o kadar neredeyse. Mazda6 5 metre uzunlukta.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

25 dakika önce, Zealot :

*2015 mazda 6

ingiltere'de 75 kg şöför dahil   =1500 kg

türkiye'de 75 kg şöför dahil   =1340 kg

ruhsat'ta ne dahil bilmioz    =1425 kg

 

mazda nın teknik özellik belirtme konusunda evrensel bir sorunu var 

nasıl oluyor böyle bir durum, ithal ederken yanlış bilgi mi veriyorlar?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Mehmet Özdemir :

nasıl oluyor böyle bir durum, ithal ederken yanlış bilgi mi veriyorlar?

İngiltere'deki şoför ile buradakiler arasında fark var belki de :D  Şimdi benimle @Zealot un bindiği araç bir mi ? :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, Burak :

İngiltere'deki şoför ile buradakiler arasında fark var belki de :D  Şimdi benimle @Zealot un bindiği araç bir mi ? :D 

radyo ithal edecek olsan; ölçüsü, ağırlığı, bilmem ne belgesi falan tonla incelemeden geçiyor. araç ağırlığında yanlış beyanda bulunamazsın herhalde. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

28 dakika önce, Burak :

İngiltere'deki şoför ile buradakiler arasında fark var belki de :D  Şimdi benimle @Zealot un bindiği araç bir mi ? :D 

Bu konuyu Mazda Türkiye ' ye bildirmek lazım abi. Çok ciddi yanlış bu. İngiltere ile japonya aynı kiloda. Türkiye' dekiler hafif siklet gibi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...