Jump to content
Mehmet Özdemir

Sedan vs. Hatchback - Hangisin Yol Tutuşu Daha Üstün?

Sizce Hangi Aracın Yol Tutuşu Daha İyidir ?  

109 oy

  1. 1. Sizce Hangi Aracın Yol Tutuşu Daha İyidir ?

    • Sedan
      76
    • Hatchback - HB
      33


Tavsiye Edilen Mesajlar

Mehmet Özdemir    2.575
Mehmet Özdemir

Meşhur 2017 Mazda 3 test videomuzda Ufuk'un  (@Zealot) değindiği, kafa karıştırıcı durumdur. Kendisi daha önce kullandığı sedan Mazda3'e göre 2017 Mazda3'ün daha iyi yol tuttuğunu söylemiş. Bunu da 2017 Mazda3'ün hatchback olduğuna bağlamış.

Sedan bir aracın muadili hatchback olanına göre daha uzun aks mesafesine sahip olması, daha iyi yol tutuşuna imkan tanımaz mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.179
M.E.G

Geçen gün bu konuyla alakalı konuşurken şöyle bir konuya rastladım.. İncelenen araç da mazda3 sedan ve hb....

http://www.sekizsilindir.com/2017/04/sedan-hatchback-performans-yol-tutus.html?m=0

 

Şahsi fikrim önden çekişli araçlar için ağırlık dağılımından dolayı sedan daha iyi yol tutar gibi... 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.179
M.E.G
5 dakika önce, Mehmet Özdemir :

doyurucu açıklamalar var gerçekten. ben ikna oldum sedan tarafına

Geçan başka bir konuda konuyorduk, biraz araştırayım dedim bu konuya rastladım. Güzel anlatmış ve incleemiş. Bilimsel değil ama bence mantıklı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.723
Zealot

bak sen bu sekizsilindir de çok takılıyorsun..    bu  son uyarım kanka

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.179
M.E.G
3 dakika önce, Zealot :

bak sen bu sekizsilindir de çok takılıyorsun..    bu  son uyarım kanka

Taktın sen bu adamlara...

Ben başka bir konuda fikrimi belirtmiştim burayı okumadan önce. Hala da fikrim aynı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.723
Zealot

Daha bir cx3 ün boş ağırlığını bile bilemiyoruz..  ruhsatta internette ve broşürde 3 farklı ağırlık yazıyor..   ordaki teknik verilerde fark var diye nasıl  sedan ın daha hızlı olacağını iddaa ediyorlar..

neden sedan ve hb arasında fark var benim tahminim, ilk hb çıktı, sonra sedan çıktı,  teknik veriler o sürede değişti. kopyala yapıştır yaptılar ..

viraja girerken tekerleklerden birine göre moment alınırsa,  arcın tekerleklerinden uzakta kalan ağırlıkların  momenti fazla olacağından döndürme ve savurma etkisi fazla olur..  

bu sebepten ötürü ön tekerin en uçta olması istenir..  arka tekerin de en arka da olmaması kıvraklığı azaltır.  

mesela arkaya bir karavan bağladığında virajı dönerken o seni dışarıya çekecektir.. 

sedanda da  tekerlekten sonra  hb e göre daha fazla ağırlık vardır. veya ağırlık daha uzaktadır..  bu yüzden hb e göre sedanın daha kötü viraj dönmesi beklenebilir.  

__________________________________________

 

 

siz hiç arka tekerlekten uzakta, ağırlığı olan spor veya dinamik araç gördünüz mü..

roadster ler

supersportlar  

wrc araçları..

bknz    ferari 458  --  lambo huracan  arka tekerlek pozisyonu

bknz  ford manyak mı  focus hb ile  giriyor wrc ye..  sedanla girsin o zmn

veya peugeot  2xx serisi kompakt araçtan vazgeçmiyor 

veya subaru  hb sti  yaptıktan sonra wrc araçlarında hb kullanıyor 

hatta bizim mazda bile 3 serisi ile girerken wrc ye,  hb tercih etti.. 

yaw ken block bile drift yaparken hb  araçla yapıyor..

bunların hepsi tesadüf mü

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tuare    17
tuare

Sedan ve hb araçların tek farkı arkası. Yol tutuşu etkileyen aks mesafesi dingil mesafeleri aynıdır. Bir diğer etken de rüzgarın araç üzerinden akması. Bu noktada hb in daha iyi rüzgar testleri olduğu bilinmektedir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.908
Burak

Ben de ilk olarak onu kontrol ettim neden WRC araçlarının hepsi HB diye de merak ettim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.179
M.E.G
18 dakika önce, tuare :

Sedan ve hb araçların tek farkı arkası. Yol tutuşu etkileyen aks mesafesi dingil mesafeleri aynıdır. Bir diğer etken de rüzgarın araç üzerinden akması. Bu noktada hb in daha iyi rüzgar testleri olduğu bilinmektedir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Rüzgar testleri sedanın daha iyidir.

13 dakika önce, Burak :

Ben de ilk olarak onu kontrol ettim neden WRC araçlarının hepsi HB diye de merak ettim :)

Wrc 4x4. Ağırlık dağılımı ona göre yapılıyor zaten.

30 dakika önce, Zealot :

Daha bir cx3 ün boş ağırlığını bile bilemiyoruz..  ruhsatta internette ve broşürde 3 farklı ağırlık yazıyor..   ordaki teknik verilerde fark var diye nasıl  sedan ın daha hızlı olacağını iddaa ediyorlar..

neden sedan ve hb arasında fark var benim tahminim, ilk hb çıktı, sonra sedan çıktı,  teknik veriler o sürede değişti. kopyala yapıştır yaptılar ..

viraja girerken tekerleklerden birine göre moment alınırsa,  arcın tekerleklerinden uzakta kalan ağırlıkların  momenti fazla olacağından döndürme ve savurma etkisi fazla olur..  

bu sebepten ötürü ön tekerin en uçta olması istenir..  arka tekerin de en arka da olmaması kıvraklığı azaltır.  

mesela arkaya bir karavan bağladığında virajı dönerken o seni dışarıya çekecektir.. 

sedanda da  tekerlekten sonra  hb e göre daha fazla ağırlık vardır. veya ağırlık daha uzaktadır..  bu yüzden hb e göre sedanın daha kötü viraj dönmesi beklenebilir.  

__________________________________________

 

 

siz hiç arka tekerlekten uzakta, ağırlığı olan spor veya dinamik araç gördünüz mü..

roadster ler

supersportlar  

wrc araçları..

bknz    ferari 458  --  lambo huracan  arka tekerlek pozisyonu

bknz  ford manyak mı  focus hb ile  giriyor wrc ye..  sedanla girsin o zmn

veya peugeot  2xx serisi kompakt araçtan vazgeçmiyor 

veya subaru  hb sti  yaptıktan sonra wrc araçlarında hb kullanıyor 

hatta bizim mazda bile 3 serisi ile girerken wrc ye,  hb tercih etti.. 

yaw ken block bile drift yaparken hb  araçla yapıyor..

bunların hepsi tesadüf mü

Önden çekiş normal bir araç için konuşuyorum ben. Süper spor otomobil veya 4x4 ralli aracı değil kardeşim, ustam, gözümün içi :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.723
Zealot

tmm sedan yapsınlar.. rüzgar direnci  daha ii olur.. ağırlık dağılımı daha da ii olur..   

nerden çekiş olursa olsun, arka aks ve ön aks dışındaki ağırlıklar istenmez..  moment = kuvvet x kuvvet kolu 

***  4 adet tekerleğin dışında kalan her ağırlık  negatif  tir.. ***

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.908
Burak
10 dakika önce, M.E.G :

Wrc 4x4. Ağırlık dağılımı ona göre yapılıyor zaten.

Ağırlık dağılımı önemli ise bu kadar o zaman Sedan aracın ne avantajı var ? :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.723
Zealot

*2015 mazda 6

ingiltere'de 75 kg şöför dahil   =1500 kg

türkiye'de 75 kg şöför dahil   =1340 kg

ruhsat'ta ne dahil bilmioz    =1425 kg

 

mazda nın teknik özellik belirtme konusunda evrensel bir sorunu var 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.179
M.E.G
6 dakika önce, Zealot :

tmm sedan yapsınlar.. rüzgar direnci  daha ii olur.. ağırlık dağılımı daha da ii olur..   

nerden çekiş olursa olsun, arka aks ve ön aks dışındaki ağırlıklar istenmez..  moment = kuvvet x kuvvet kolu 

***  4 adet tekerleğin dışında kalan her ağırlık  negatif  tir.. ***

Vardı sedan impreza hiç kimse de yetişemiordu :) Colin Mc Rea :) 

1 dakika önce, Zealot :

*2015 mazda 6

ingiltere'de 75 kg şöför dahil   =1500 kg

türkiye'de 75 kg şöför dahil   =1340 kg

ruhsat'ta ne dahil bilmioz    =1425 kg

Sana telefon alacam :D 

Çok ilginç ingiltere de ne kadar çok donanım var li araç 1500 kilo :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.179
M.E.G
35 dakika önce, Zealot :

*2015 mazda 6

ingiltere'de 75 kg şöför dahil   =1500 kg

türkiye'de 75 kg şöför dahil   =1340 kg

ruhsat'ta ne dahil bilmioz    =1425 kg

 

mazda nın teknik özellik belirtme konusunda evrensel bir sorunu var 

1340 kilo olamaz. Mazda 3 o kadar neredeyse. Mazda6 5 metre uzunlukta.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.575
Mehmet Özdemir
25 dakika önce, Zealot :

*2015 mazda 6

ingiltere'de 75 kg şöför dahil   =1500 kg

türkiye'de 75 kg şöför dahil   =1340 kg

ruhsat'ta ne dahil bilmioz    =1425 kg

 

mazda nın teknik özellik belirtme konusunda evrensel bir sorunu var 

nasıl oluyor böyle bir durum, ithal ederken yanlış bilgi mi veriyorlar?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.908
Burak
7 dakika önce, Mehmet Özdemir :

nasıl oluyor böyle bir durum, ithal ederken yanlış bilgi mi veriyorlar?

İngiltere'deki şoför ile buradakiler arasında fark var belki de :D  Şimdi benimle @Zealot un bindiği araç bir mi ? :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.575
Mehmet Özdemir
6 dakika önce, Burak :

İngiltere'deki şoför ile buradakiler arasında fark var belki de :D  Şimdi benimle @Zealot un bindiği araç bir mi ? :D 

radyo ithal edecek olsan; ölçüsü, ağırlığı, bilmem ne belgesi falan tonla incelemeden geçiyor. araç ağırlığında yanlış beyanda bulunamazsın herhalde. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.179
M.E.G
28 dakika önce, Burak :

İngiltere'deki şoför ile buradakiler arasında fark var belki de :D  Şimdi benimle @Zealot un bindiği araç bir mi ? :D 

Bu konuyu Mazda Türkiye ' ye bildirmek lazım abi. Çok ciddi yanlış bu. İngiltere ile japonya aynı kiloda. Türkiye' dekiler hafif siklet gibi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×