Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Kumanda Uykuda Yüksek Akım Sorunu [ÇÖZÜLDÜ]


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

3. Nesil Mazda3 ile ilgili kumanda pili konusunda da belirtmiştim. Tabii o zamanlar, pilin kalitesizliğinden sanıyordum sorunumu. Aldığım farklı marka pillerden de sonuç alamayınca; biraz daha derine inip, incelemek istedim.

Harici bir 3 VDC besleme ile kumandanın uykuda olması gereken zamanda 25 mA akım çektiğini gördüm. Hayretler içerisindeyim! hiçbir işlem yapmazken 25 mA akım? pille beslenen elektronik cihazlar, uykudayken "0" Amper çekmeli ki; pil ömürleri uzun sürsün. Uykuda bu kadar akım çeken kumandamın, çalışmasında hiçbir sıkıntının olmaması da hayli ilginç. butonlardan hafit de olsa bir geçirgenlik olacağını düşünüp, kontakt spreyle güzelce temizledim, sağlamlık ölçümü yaptım, hiçbir sıkıntı yok.

Böyle bir şeyle karşılaşan oldu mu aramızda? Fİkir belirtebilecek üyelerimizin, değerli yorumlarına da ihtiyacım var. Hayırlı forumlar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende aracı ilk aldığımda 4 kere pil değiştirdim. 2 senedir düzeldi sıkıntı yok. Ancak anahtara bir müdahalede bulunmadım. Sanırım bi yerden kontak alıyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, Enjinu :

Bende aracı ilk aldığımda 4 kere pil değiştirdim. 2 senedir düzeldi sıkıntı yok. Ancak anahtara bir müdahalede bulunmadım. Sanırım bi yerden kontak alıyordu.

cevap için teşekkürler.. 3 kere de ben pil değiştirdim ama nafile. zaten bu kadar akım çeken bir kumandaya ışıldak aküsü bağlasan nafile.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Merhabalar. Arkadaşlar 2011 Mazda 3 aracımın kumandasinin pili bitmişti 2 ay önce degistirttim ancak şimdi kumanda yine çalışmamaya başladı anahtarciya götürdüm pili bitmiş dedi bu kadar kısa sürede pil bitiyorsa kumanda da arıza var demektir dedi ve yeni kumanda için 200 ₺ ücreti olacağını söyledi. Ne yapmalıyım, böyle birşey daha önce başına gelen oldu mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

03.05.2017 at 22:47, Gkhn.mzd :

Merhabalar. Arkadaşlar 2011 Mazda 3 aracımın kumandasinin pili bitmişti 2 ay önce degistirttim ancak şimdi kumanda yine çalışmamaya başladı anahtarciya götürdüm pili bitmiş dedi bu kadar kısa sürede pil bitiyorsa kumanda da arıza var demektir dedi ve yeni kumanda için 200 ₺ ücreti olacağını söyledi. Ne yapmalıyım, böyle birşey daha önce başına gelen oldu mu?

kusura bakmayın, konuyu görmemişim yoğunluktan. sağolsun @zoptrik uyardı. sizin probleminiz de konu başlığında belirttiğim sorunla aynı. kumandalarımızda arızalı bir malzeme var ama elektronikçi olmama rağmen henüz çare bulamadım maalesef. şimdilik manuel kullanıyorum, bu konuyu takip edin, çözüm bulduğumda buradan güncelleyeceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kumanda pili içinde, pilin iç direnci düşmesin diye kondansatör kullanılır, o bozuk ise veya x buton basılı kalıyor ise pil çabuk biter. Component arızası olsa çalışmaz zaten

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Servet :

Kumanda pili içinde, pilin iç direnci düşmesin diye kondansatör kullanılır, o bozuk ise veya x buton basılı kalıyor ise pil çabuk biter. Component arızası olsa çalışmaz zaten

abi butonların tümünü test ettim. sıcak hava tabancasıyla soğuk lehim olabilir diye ısıttım, çekilen akımı düşürdüm ama yine istenilen seviyede değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aynı sorun bende de var, 3 ayda bir pil değiştiriyorum maliyet 15 TL Kumandacıyla  da anlaştım indirim uyguluyor :))  satana kadar idare edeceğiz artık...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, Basar1980 :

aynı sorun bende de var, 3 ayda bir pil değiştiriyorum maliyet 15 TL Kumandacıyla  da anlaştım indirim uyguluyor :))  satana kadar idare edeceğiz artık...

nasıl 15 TL? pile mi 15 TL ödüyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi butonların tümünü test ettim. sıcak hava tabancasıyla soğuk lehim olabilir diye ısıttım, çekilen akımı düşürdüm ama yine istenilen seviyede değil.

Sükunet akımı neredeyse sıfır microamper olmalı. Kumanda devresi fotoğraf varmı, bi baksam?
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tamamdır, bakalım neler var sistemde, birde boşta ne kadar akım çekiyor, aktif ilen ne kadar çekiyor. Onları da öğrenirsem birşeyler çıkabilir.

İlave, durduğu yerde mi bitiyor pil, yoksa aktif kullanılan kumanda mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

05.05.2017 at 17:57, Mehmet Özdemir :

nasıl 15 TL? pile mi 15 TL ödüyorsunuz?

Özür ..      Pil artı değiştirme ücreti 25 tl ödüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam çok masraf ediyorsunuz. En baba pil 2 TL. Değişim işi de çok kolay. Youtube'da Mazda 3 remote battery replacement diye aratın.

 

Bu arada vakit bulup, fotoğraf çekemedim daha ama aklımda servet abi

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2012 model aracımın, kış'a girmeden değiştirdim ilk kumanda pilini, en kalitelisinden herşey dahil 4 tl, ustam birde çay ısmarladı, 1 tl, 4 senede 3 tl masraf, 15-25 tl pil masrafı ödeyen arkadaşlar, ödemeleri bir kere daha gözden geçirsin derim,

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam çok masraf ediyorsunuz. En baba pil 2 TL. Değişim işi de çok kolay. Youtube'da Mazda 3 remote battery replacement diye aratın.
 
Bu arada vakit bulup, fotoğraf çekemedim daha ama aklımda servet abi
 
 

Elde havya, kenarda demli çay, önümde Captan Black hazır olda bekliyorum :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, 0.3 ma uykuda çektiği akım. Olması gerektiği gibi. Tuşlara basınca kaç oluyor, birde ölçü aleti telmaşa. Ben gelip alayım çöpe atayım size zahmet olmasın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...