Jump to content
Devrim Babacan

[VIOFO] Karanlıktan Çıkan Köpek!

Tavsiye Edilen Mesajlar

Devrim Babacan

Oyumu Mersin'de kullandım ve 16 Nisan gecesi 22:00'da Konya'ya doğru yola çıkmıştım.
Artık tarih 17 Nisan ve gecenin 2'si. Ereğli-Konya istikameti. Tam Konya girişinde, bir köpek beliriverdi yolda!

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

aman kardeşim böyle sağ sol kaçmalar..     yatırır arabayı bazen.. çok dikkat et.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Geçmiş olsun. Hayvanın da akıllısı salağı var. Ölümüne susuyor bazı hayvanlar. 

Ayrıca Zealot hocam esp nin görevi ne tutsun yolda işi gücü yok zaten :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

sn mutlu bey kardeşim,  bilmiyorum  100 le giderken  hiç esp kurtaracak  kadar sert  sağ-sol  şerit değiştirdin mı ama,   

bazen o esp girene kadar(hızına göre)   kontrol den çıkıyor araba..   en önemlisi o panik anıyla çok doğru direksiyon reaksiyonları veremek zorundasın.. 

araç kaymaya başladığında  sen direksiyona doğru komudu vermezsen,  esp yanlış müdahale edebiliyor. 

allah  kimseyi  esp ışığının yanması mecburiyeti ile başbaşa bırakmasın..  

bir gün görüşürsek,  2 makas atar deneriz esp yi =) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
27 dakika önce, Zealot :

sn mutlu bey kardeşim,  bilmiyorum  100 le giderken  hiç esp kurtaracak  kadar sert  sağ-sol  şerit değiştirdin mı ama,   

bazen o esp girene kadar(hızına göre)   kontrol den çıkıyor araba..   en önemlisi o panik anıyla çok doğru direksiyon reaksiyonları veremek zorundasın.. 

araç kaymaya başladığında  sen direksiyona doğru komudu vermezsen,  esp yanlış müdahale edebiliyor. 

allah  kimseyi  esp ışığının yanması mecburiyeti ile başbaşa bırakmasın..  

bir gün görüşürsek,  2 makas atar deneriz esp yi =) 

Yol tutuş tan muzdarip arkadaşın konuda yazmıştım. Karabük ten Zonguldak'a giderken yenice ye gelmeden viraj döndükten sonra yolun ortasında yaban domuzlar karşılaşmıştım. 90 ya da 100 idi hızım. Görür görmez sonuna kadar fren yapıp direksiyonu sola kırdım karşı şeride geçtim. Orada yakmadı esp ışığını diye hatırlıyorum. 

Ama Isparta şehiriçinde sabahın 5 inde 90 derece sokağa dönerken 20 km hızla dönerken kayıp ardından toparlamasıyla uyku muyku bırakmamıştı. :D

Safranbolu ya girerken battı çıktı denilen bir yer var, ışıklardan önce hafif bir aşağı eğim sonra yokuş başlar 2 km kadar, sağa virajlıdır. Orada yağmurlu havalarda aracın sınırlarını zorlamayın severim. Hiç yüzüstü bırakmadı esp. :)

Zaten mantıken esp aracın dengesinin bozulmasını takla atmasını önlemek içindir. Mercedes a serisi bir ara sıkıntılıydı. Aynı şekilde yerden yüksek pickup araçlar da çok meyillidir taklaya. Ama esp açıkken bunu engeller. Tabi direksiyonu çok kırarsan esp nin de bir sınırı vardır. Fakat bizim yere yakın binek araçlarımıza bu sınırın çok yukarıda olduğunu sanıyorum. Tabiyerde bir çukura veya düzensizliğe denk gelmedikçe. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G

Çok sert direksiyon hamlesi değil kolay kolay atmaz bu videoda. Direksiyonu kırarken en önemli şey ayağını gazda tutmak. Ayağını gazdan çeker direksiyonu kırarsan ağırlık transferi öne gelecek ve arka atacaktır. En önemli etken bu. 100-120 ile giderken gaza yüklen 90 derece kır direksiyonu arka atmaz, denemeyiniz :) 

Esp denen sistem elektronik ve dönen 4 tekere ayrı ayrı fren yaparak düzeltmeye çalışıyor. Ama fizik kurallarını aşamıyor ne yazık ki. @Zealot ve @zoptrik iyi bilir özellikle arkadan itişlilerde arka aniden koparsa esp müdahale edene kadar  siz dönmüş oluyorsunuz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

Nedir bu Konya yollarında aniden çıkan hayvanlar ? Bir tane de biz kaçamayıp ezmiştik Konya ya gelirken ama o kadar ani oldu ki ne idi onu bile göremedik değil mi ? @Zealot

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

o siz  akşehirden konyaya geçerken değil miydi...   ben o esnada  çılgın  akşehir gecelerine akıyordum =) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
1 dakika önce, Zealot :

o siz  akşehirden konyaya geçerken değil miydi...   ben o esnada  çılgın  akşehir gecelerine akıyordum =) 

Evet gecenin bir yarısı idi haklısın o zaman muhatap değişti :D @İlhan

Çılgın Akşehir geceleri derken ? :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
8 dakika önce, Burak :

Evet gecenin bir yarısı idi haklısın o zaman muhatap değişti :D @İlhan

Çılgın Akşehir geceleri derken ? :D

Aynen beraberdik abi..

O gün ne olduğunu da anlayamamıştık. Allah tekrarını yaşatmasın tekrar inşallah.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

çılgın akşehir geceleri =  

RX8 e

shell den 200 tl lik benzin al

konya yoluna doğru bas

dönüş yolunda yanla,   

100 km de benzini bitir.. 

sabah gelirken bir daha benzin al...

 

fatih saolsun akşehirin en çılgın aktivitesi bu dedi..  biz de ne hayaller kurmuştuk.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

o ertesi gün ,  konyaya alem yapmaya gittik..  rotçu'yla delirmeceler yaşadık geldik

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Devrim Babacan

Herkese teşekkürler arkadaşlar. Muhabbet de güzelmiş. :)

Önceki araçlarımda pek yapmadım, yapmazdım ama bu aracın sınırlarını görmek isterim ara sıra. O yüzden bazen, trafiğin uygun ve tehlikesiz olduğu yerlerde araç ne yapacak merak ederim ve biraz birikimim oluştu bu aracın yol refleksleri hakkında.

Yukarıdaki videoda tabii ki direksiyon görünmüyor fakat, direksiyonu sağa kırınca, daha araç sağa çok yönelmemişken direksiyonu sola kırmaya başlamıştım bile, ve nedense hiç panik duygusu oluşmadı. Şu da var; Eğer köpek doğrudan karşıma çıksaydı yapacağım tek şey direksiyonu sıkı sıkıya tutmak ve hiç basmadığım kadar frene basmak olurdu. Çünkü ben ilkokuldayken babam, şimdi örneklediğim birebir olay yüzünden kaçmak istedi ve takla attı, 2 ay hastahanede kaldı.

Bu arada, şansıma köpeğin rengi açık renk. Bir de kahve veya siyah olsaydı bilmem ne olurdu. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik
4 saat önce, M.E.G :

@Zealot ve @zoptrik iyi bilir özellikle arkadan itişlilerde arka aniden koparsa esp müdahale edene kadar  siz dönmüş oluyorsunuz.

Esatğrufurllah. Esp ye güvenip ışık yaka yaka viraja giren arkadaşlar var aramızda. Onlar çok daha iyi bilir. Ben böyle bir şeye cesaret bile edemem. 

Geçmiş olsun Allah korumuş. Çarpmak mesele değil de o panik anında farklı direksiyon hareketleriyle takla atabilir esp falan hikaye. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot
38 dakika önce, zoptrik :

takla atabilir esp falan hikaye. 

aynen  esp falan hikaye  =) 

tekrarlanan ağırlık transferinde geri dönüşü olmayan bi yola girebilr =)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Tarahumara
      Yazan: Tarahumara
      Yine bir can sıkıntısı ardından kendimi yollarda buldum. Ataşehir'den taksime gidip 2 ıslak burger yedim  Geri dönerken de yolu uzatıp sahilden süzüldüm. Bu arada gece dediysem, sabaha yakın.
       
    • Devrim Babacan
      Yazan: Devrim Babacan
      Ciggggabaytlarrrrca video kaydı oldu elimde. Atsam atamıyorum, silsem silemiyorum, satsam satılmaz, şikayet etsem ... ... olabilir.
      Aşağıdaki ters şeritten gelen Mercedes'i EGM'ye şikayet ettim. "Plaka takibe alındı." şeklinde yanıt geldi. Bilmiyorum ne olacak...
      Bu videoda şöyle bir miktar (afedersiniz) "Oha!" dedirtecek şeyleri bir araya getirdim.
      İyi seyirler.
       
    • Devrim Babacan
      Yazan: Devrim Babacan
      Selamlar. Geçenlerde AliExpress'ten Xiaomi Car Charger (Çakmak Çoklayıcı) aldım. Ön camdaki Viofo A119 kamerasının enerji kablosu USB portlarından birini işgal ediyordu. Arkadaki Viofo A118C'nin kablosu da (adaptör şeklinde) çakmaklıktaydı. Adaptörden kurtulmak için Viofo'dan uzun bir USB kablo satın aldım ve bu iki kameranın kablolarını, Xiaomi adlı arkadaşa girip, onu da çakmaklığa soktum.
      Akümüzün güçlü olduğunu ve çakmaklık çıkışının bu yoğun çekimden etkilenmeyeceğini ümit ederek kablolamayı yaptım (gerçi çok önce zaten yapmıştım) ve çoklayıcıya girdim. Videoyu hazırlayalı biraz oldu. Test sürüşündeydim kaç gündür. Neticede sıkıntı yok. Çakmaklık halen çalışıyor. Kameralar çalışıyor. I-stop da düzgün çalışıyor, yani aküde bir sıkıntı görmedim şu kadar günlük yoğun kullanımda.
      Aslında orta konsolda bu kadar kablo girdi-çıktısına gerek yok. Doğrudan Viofo'nun kitini alarak, elektrik işini doğrudan bir sigortaya da bağlayabiliriz. Sonraki adımım belki öyle bir şey olur ama pek sigortalarla oynamak istemedim şimdi.
      Buyrun video.
       
    • Devrim Babacan
      Yazan: Devrim Babacan
      Evvvvet! Yine ufak bir kaza anıyla karşınızdayız sayın seyirciler.
      Bu arada, şaka maka 9 aydır yoktum. Çok özür diliyorum, kusura bakmayın. Doçentliği hallettim geldim de, ondan yani.  8 ay sonra açtığım ilk konu bu olacaktı demek ki. Eylül ayında bir araba arkadan bindirdi bana. Onun videosu bu.
      Normalde arka camda da kameram vardı fakat SD kartıyla ilgili yaşadığım bir sıkıntı yüzünden kapalıydı o bir kaç gün ama asıl senaryo ön kamerada. Buyrunuz.
       
      Şimdi siz karar verin ben ne yapayım?
      Akmakta olan bir trafik var. Gelen araçlar var ama adamın umrunda mı, arabasının burnunu çıkarıyor gitgide. Bu esnada bir bisikletli de bunu gördüğü hâlde adamın solundan sıyrılmaya çalışıyor. Benim solumdan da araçlar aktığı için fren yapıyorum yavaştan. Derken arkamdan biri bindiriyor. İşin tuhafı, ben olay mahalline yaklaşırken arkamda kimse yoktu. Ara yoldan bir yerden çıktı ve süratle geldi herhalde arkamdaki...
      Arka tampon değişti.
    • Devrim Babacan
      Yazan: Devrim Babacan
      Selam.
      Geçenki Mersin dönüşü yoluma çıkan köpekten sonra bu kez de Antalya'ya sempozyuma giderken iki oynak köpek çıktı karşımıza.
      Videoda, 6'ncı saniyede duyulan sinyal sesi, arkadakileri uyarmak için açtığım dörtlüler. Sağ olsunlar, arkadakiler bunu dikkate aldı ve yavaşladılar. Zira köpekler yolu hemen terketmemişti.
      Trafikte "umulmayanı ummak" sevdiğim bir sözdür. Daima tetikte olmak lazım.
       

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×