Jump to content

2017 Makyajlı Mazda 3 Sahibi Arkadaşlar Var mı ?


ozgurkutlu
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

öncelikle herkese iyi forumlar, araç alma arefesindeyim, kısmet olursa haziran gibi mazda 3 dizel otomatik power donanım almayı düşünüyorum, sizlere bir kaç sorum olacak makyajdan önce yaşanan ufak tefek sorunlar makyajla giderildi mi? şanzımanla ilgili makyajsız olan kasada olumsuz yorumlar okudum bu beni tedirgin ediyor,aracı inceledim makyajsız olanında test sürüşü yaptım araca hayran kaldım ama ufak tefek tedirginliklerim var lütfen yardımcı olun bir de makyajlı dizel otomatik kullanıcıları varsa özelden mesaj atabilir mi kafama takılan bir kaç konuyu sormam lazım

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikli olarak hayırlısı olsun sizin için. Umarım gönlünüze ve bütçenize göre bir Mazda 3 alabilirsiniz.

Senelik kaç km yapmayı hedefliyorsunuz ?

Bu arada makyajlı Mazda 3 tes izlenimleri konumuzu/videomuzu incelediniz mi ?

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, İlhan :

Öncelikli olarak hayırlısı olsun sizin için. Umarım gönlünüze ve bütçenize göre bir Mazda 3 alabilirsiniz.

Senelik kaç km yapmayı hedefliyorsunuz ?

Bu arada makyajlı Mazda 3 tes izlenimleri konumuzu/videomuzu incelediniz mi ?

 

 

inceledim hocam benzinli powersens i test etmişlerdi ben ötv muhafiyetiyle alacağım için dizel power donanım almak istiyorum (80-85 bin arası) aracı foruma üye olmadan önce bayağı araştırdım ama hep teorik olarak, ilk aracım olacak senede 10 bini gecmem diye düşünüyorum, arabaya hayran oldum makyajlı özellikle çok güzel ancak şu şanzımanla ilgili yaşanan kücük ama tedirgin edici durumlara takıldım, makyajla birlikte mazda bir çok şikayeti düzeltmiş diyorlar acaba şanzımanla ilgili iyileştirme yapıldı mı bunu da kullanan arkadaşlar varsa fikirlerini alabilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, ozgurkutlu :

inceledim hocam benzinli powersens i test etmişlerdi ben ötv muhafiyetiyle alacağım için dizel power donanım almak istiyorum (80-85 bin arası) aracı foruma üye olmadan önce bayağı araştırdım ama hep teorik olarak, ilk aracım olacak senede 10 bini gecmem diye düşünüyorum, arabaya hayran oldum makyajlı özellikle çok güzel ancak şu şanzımanla ilgili yaşanan kücük ama tedirgin edici durumlara takıldım, makyajla birlikte mazda bir çok şikayeti düzeltmiş diyorlar acaba şanzımanla ilgili iyileştirme yapıldı mı bunu da kullanan arkadaşlar varsa fikirlerini alabilirim.

Ötv muhafiyetiyle birlikte benzinli-dizel arasındaki fark ne kadar acaba ?

Dizel Mazda 3 kullanıcısı olarak, senelik 35-40 bin km yapılmadığı sürece tavsiye etmiyorum. Skyactiv Benzinli Mazda 3 oldukça ekonomik bir sarfiyatı var zaten. 

Makyajlı model henüz yeni geldiği için, forumda sahip olanın olacağını düşünmüyorum. 

%100 emin olmamakla birlikte, gelen şikayetler doğrultusunda şanzımanında revize edilmiş olabileceğini tahmin ediyorum. Neticede otomobil firmaları bu tür şeylere önem verir. Mazda'da bu konularda diğer bir çok markaya göre daha hassas olduğu kanaatindeyim.

Şahsen ötv muhafiyetimde olsa, K.Maraş'ta olmamdan ötürü Benzinliyi tercih ederdim. Benzinli otomobilin sürüş keyfi çok ayrı. Size tavsiyem her iki motoruda test edip kullanın. Son kararınızı öyle verin derim..

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bildiğim kadarı ile henüz 2017 Makyajlı Mazda 3 sahibi kimse yok sitede, bizim de yaptığımız 400-500 kmlik test süresinde de şanzıman ile ilgili hiç bir sıkıntı hissetmedik ki araç medya aracı olduğu için eminim oldukça da zorlanmıştır. Buna biz de dahiliz.

Benzinli - Dizel konusunda da @İlhan a katılıyorum. Her ikisini de ( 2016 Mazda3 Dizel - 2017 Mazda3 Benzinli ) test etmiş birisi olarak benzinliyi kesinlikle tavsiye ederim.

eminim @Zealot da benzer bir öneride bulunacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

makyajlı mazda 3 , sürüş olarak çok rafine , çok stabil ve dengeli,  direksiyonu çok başarılı bir araç..  şanzımanda en ufak bir problem yok.

mazda skyactiv-D  şanzıman 2 çeşit üretiliyor.. 270Nm ye kadar dayanan hafif ve küçük versiyon benzinliler için..  ve büyük versiyon. dizeller için

cx3 de bir problem vardı sadece.. mazda 3 dizel de de benzinlide de şanzıman arızası ile karşılaşmadık..  

dizel benzinli konusunda aradaki fiyat farkından dolayı benzinliyi seçme konusunda hepimiz hemfikiriz.   şehir içi 7-7,5 lt civarı tüketimi var benzinli modelin.    dizel in ise 6lt civarı..   bu cüzzi fark için  satın alırken ödenen rakam çok fazla ama ötv muafiyeti olduğu için, size dizel cazip gelecektir..   

dizel skyactiv de adblue seçici katalizör katkısı kullanılmaması ve düşük sıkıştırma oranından dolayı vuruntusuz titreşimsiz çalışması en büyük artıları.  

yol tutuş olarak da çok beğendiğim mazda 3 ün, özellikle 2017 versiyonundaki esp çok çok iyi çalışyor.. 

farları çok güzel. .süspansiyonları  konforlu ama   aşırı sessiz.  vw den falan sessiz..   süspansiyonlar mazda 6 da da  mazda 3 te de  bizden tam not aldı.. 

yeni aracınızn hayırlı olmasını dilerim..

hem son kasa passat hem son kasa mazda 6 sahibi olan tecrübeli @M.E.G arkadaşımız da süspansiyonlar konusunda beni destekleyecektir. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

35 dakika önce, İlhan :

Ötv muhafiyetiyle birlikte benzinli-dizel arasındaki fark ne kadar acaba ?

Dizel Mazda 3 kullanıcısı olarak, senelik 35-40 bin km yapılmadığı sürece tavsiye etmiyorum. Skyactiv Benzinli Mazda 3 oldukça ekonomik bir sarfiyatı var zaten. 

Makyajlı model henüz yeni geldiği için, forumda sahip olanın olacağını düşünmüyorum. 

%100 emin olmamakla birlikte, gelen şikayetler doğrultusunda şanzımanında revize edilmiş olabileceğini tahmin ediyorum. Neticede otomobil firmaları bu tür şeylere önem verir. Mazda'da bu konularda diğer bir çok markaya göre daha hassas olduğu kanaatindeyim.

Şahsen ötv muhafiyetimde olsa, K.Maraş'ta olmamdan ötürü Benzinliyi tercih ederdim. Benzinli otomobilin sürüş keyfi çok ayrı. Size tavsiyem her iki motoruda test edip kullanın. Son kararınızı öyle verin derim..

 

hocam alacağım araca 5 yıl bineceğim 50 binde satsam yine benzinliye göre yüksek gider piyasası benim ilk aracım olacak ama babamın 2001 corollasını yıllarca kullandım dizel diye de tutturmuyorum ama yüksek meblaalar verince dizelin de zevkine bakalım dedim benzin fiyatları da oldukça pahalı ve tüketim dizele göre yüksek artı dizelin düşük devirde tork kullanımı vs.. test aracı sadece dizel olduğu için makyajlının dizelini test ettim hosuma gitti benzinliyi de nasıl test ederim bilmiyorum ben motordan vs den ziyade iki araç arasında kaldım civic hb ve mazda 3 dizel oto power.. bu iki araca da hayran kaldım ama civic incelerken bayiinin ilgisizliği , fiyat konusunda yardım etmemesi üstüne 500-1000 lira arası takılacak terdibta 2400 fiyat cekmesi beni soğuttu aracla ilgili problemim yok ama bayiilerine çok uyuz oldum mazda da ise tam aksi her durumda yardımcı olmaya bilgilendirmeye calıstılar sehir dısından geleceğim diye haber verdim ilgilendiler test sürüsüne aldılar terdibat maaliyet ne ise o olur ekstra biz koymayız dediler.. dizel ile benzin arasında yaklaşık 8 binlira olacak biri 79-80 ise diğeri 70 ve ya 71

28 dakika önce, Burak :

Bildiğim kadarı ile henüz 2017 Makyajlı Mazda 3 sahibi kimse yok sitede, bizim de yaptığımız 400-500 kmlik test süresinde de şanzıman ile ilgili hiç bir sıkıntı hissetmedik ki araç medya aracı olduğu için eminim oldukça da zorlanmıştır. Buna biz de dahiliz.

Benzinli - Dizel konusunda da @İlhan a katılıyorum. Her ikisini de ( 2016 Mazda3 Dizel - 2017 Mazda3 Benzinli ) test etmiş birisi olarak benzinliyi kesinlikle tavsiye ederim.

eminim @Zealot da benzer bir öneride bulunacaktır.

bu dizelin sıkıntısından değildir umarım, ikisini test eden biri olarak dizeli neden önermiyorsunuz ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, ozgurkutlu :

bu dizelin sıkıntısından değildir umarım, ikisini test eden biri olarak dizeli neden önermiyorsunuz ?

Dizelde bir sıkıntı yok. Aksine oldukça da güzel bir hissi var ama benzinlinin hissi, ataklığı, yakıt ekonomisi dizeli aratmayacak kadar iyi ve daha ucuz :) Dizelin başlangıcına benzinlinin en üst paketi alınabilir gibi bir fark var arada :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Seni destekliyorum @Zealot:)

Kısa süreli ( 2000km ) yeni skoda superb, 30 bin km yeni kasa passat kullandım. Şuanda da makyajlı mazda6 kullanıyorum (13bin km).

Özellikle şehir içi 70-80 km hızlara kadar olan çukurlarda mazda6 açık ara önde. Çok sessiz çalışıyor süspansiyon. Passat ve superb tak tuk sesler çıkarıyor. Kaldı ki ağır baskılarıma dayanamayıp arka süspansiyonları garantiden değiştiler passatta. Ama sonuç aynı. 

19 jant olmasına rağmen mazda6 cidden çok konforlu bir araç. Huzur içerisinde ilerliyorsunuz.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben benzinli olayına katılmıyorum. Yokuşları atmosferikle çıkıyorsun ama yüksek devir çevirmek gerekiyor. O zaman da yakıt tüketimi yükseliyor. 

Torku ve turbosu nedeniyle dizel motoru tavsiye ederim ben de. Nasılsa ötv indiriminiz de var. Gayet uyguna denk gelecek. Benzinliden her türlü daha az yakacak ve satarken de yine her türlü benzinlinin 2. eliyle bir fiyat farkı olacak. 5 yıl diyorsunuz, o kadar sene boyunca hem yokuşlarda devir yükseltmeden, hem de yakıt tüketimini artırmadan rahat rahat çıkar. 0-100 hızlanması da dizelin 0.3 sn daha hızlıydı sanırım. Performansı da kötü değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 dakika önce, Zealot :

makyajlı mazda 3 , sürüş olarak çok rafine , çok stabil ve dengeli,  direksiyonu çok başarılı bir araç..  şanzımanda en ufak bir problem yok.

mazda skyactiv-D  şanzıman 2 çeşit üretiliyor.. 270Nm ye kadar dayanan hafif ve küçük versiyon benzinliler için..  ve büyük versiyon. dizeller için

cx3 de bir problem vardı sadece.. mazda 3 dizel de de benzinlide de şanzıman arızası ile karşılaşmadık..  

dizel benzinli konusunda aradaki fiyat farkından dolayı benzinliyi seçme konusunda hepimiz hemfikiriz.   şehir içi 7-7,5 lt civarı tüketimi var benzinli modelin.    dizel in ise 6lt civarı..   bu cüzzi fark için  satın alırken ödenen rakam çok fazla ama ötv muafiyeti olduğu için, size dizel cazip gelecektir..   

dizel skyactiv de adblue seçici katalizör katkısı kullanılmaması ve düşük sıkıştırma oranından dolayı vuruntusuz titreşimsiz çalışması en büyük artıları.  

yol tutuş olarak da çok beğendiğim mazda 3 ün, özellikle 2017 versiyonundaki esp çok çok iyi çalışyor.. 

farları çok güzel. .süspansiyonları  konforlu ama   aşırı sessiz.  vw den falan sessiz..   süspansiyonlar mazda 6 da da  mazda 3 te de  bizden tam not aldı.. 

yeni aracınızn hayırlı olmasını dilerim..

hem son kasa passat hem son kasa mazda 6 sahibi olan tecrübeli @M.E.G arkadaşımız da süspansiyonlar konusunda beni destekleyecektir. 

teşekkürler hocam umarım alırım da ben de fikirlerimi buradan paylaşırım, şanzımanda ki sorun arıza değil de vuruntu sarsıntı d de gidip yavaslarken aracın istop edecekmiş gibi oması vs durumları ,ankaralı @alpqla isimli arkadasın konusu beni biraz tedirgin etti acıkcası (şanzıman değişimi üstüne mahkemeler arac değişimi falan) o yüzden konu açıp sorma ihtiyacı duydum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, M.E.G :

Ötv muhabbeti varsa ki ben orayı kaçırmışım kesinlikle en yüksek fiyattaki aracı almak mantıklı. Dizel power sense beyaz deri...

aynen katılıyorum bütün maddi sınırlarımı zorlayacam hatta eşimin atama durumu var o da atanırsa direk kırmızı(ya da inci beyaz) siyah deri powersens alacam ( bence siyah deri daha güzel 8)beyazı inceledim siyaha henüz denk gelemedim) ayrıca hocam fiyat %60 lık dilime girse bile indirimi de ona göre güzel oluyor liste fiyatında 120 bin iken 133 bin olan power dizel 80 den 82 ye falan çıkıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hocam konuya bende dahil olayım makyajlı kasa kullanıyorum yaklaşık 1 aydır gri renk power sedan dizel oldukça memnunuz ses yalıtımı  g vectoring teknolojisi(yol tutuşu olumlu etkilemiş) el freni olmaması başarılı değişiklikler 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hemşerim hakkında hayırlısı. Kahramanmaraş şehir içi benzin ortalama yakıt tüketimi 6,7. Kaahramanmaraşa bir skyactive daha yakışır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, Weya :

Hemşerim hakkında hayırlısı. Kahramanmaraş şehir içi benzin ortalama yakıt tüketimi 6,7. Kaahramanmaraşa bir skyactive daha yakışır.

Abi sen Organize git gel yapıyorsun, şehiriçi kullanımda bence 7,5 - 8 lerde gezersin.,

7-8 bin Tl fark varsa arada dizelden yana oyumu kullanıyorum, işin içinde 5 yıl kullanım ömrü de var. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Weya :

Hemşerim hakkında hayırlısı. Kahramanmaraş şehir içi benzin ortalama yakıt tüketimi 6,7. Kaahramanmaraşa bir skyactive daha yakışır.

hocam sen kayseri yolunu kullanıyon galiba güzel değerler yakalamışsın ben maraşın dağlarının dibinde yaşıyorum çocuk hastanesinin orada ama çok onemli değil arkadasta  dizel qasqai var işe  beraber gidip geliyoruz onun bile 8 litre ortalaması var hayırlısı olsun bakalım en yakın bayiimiz antepte servisini bayiisini çok beğendim ins ben de aranıza katılırım

5 dakika önce, Mümin :

Abi sen Organize git gel yapıyorsun, şehiriçi kullanımda bence 7,5 - 8 lerde gezersin.,

7-8 bin Tl fark varsa arada dizelden yana oyumu kullanıyorum, işin içinde 5 yıl kullanım ömrü de var. 

sağolasın topraaam

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

52 dakika önce, Mutlu Tekir :

Ben benzinli olayına katılmıyorum. Yokuşları atmosferikle çıkıyorsun ama yüksek devir çevirmek gerekiyor. O zaman da yakıt tüketimi yükseliyor. 

aynı araç ta aynı yokuşu  aynı hızda  

a- 6. vites 2000 devirde   ve

b- 3. vites 6000 devirde çıkarsak  

aradaki yakıt farkı  sadece  motor ve aktarma organlarındaki sürtünme kuvvetinin etkisi kadar olacaktır.  o da neredeyse ihmal edilebilir bir seviyede olacaktır. 

bu düz yolda da geçerlidir..  gaz kelebeği açısı değiştirir,  püskürtülen yakıt miktarı değişir.. ama  gereken küç korunur..  

o yokuşu çıkmak için tekerde 80 hp lazımsa bu fiziksel olarak değişmez. ,   turbonuz olsun olmasın  o 80 hp ye ihtiyacınız var...  

araç dizel veya turbolu benzinli olunca   tekerde 80 hp gereken kuvvet  50 hp mertebesine  düşmeyecektir. .

sorun sizin aracınızın teker gücünde...  malesef çok güçsüz..  teker gücünü arttırmak için de küçük dişliye geçmeniz  geçiyor..  bundan sebeple hem dişli oranından, hemde devirden dolayı güç elde ediyor..

 

aynı silindir hacmine sahip  turbo benzinli ve atmosferik benzinli  2 arabayı karşılaştırırsak.  çok pratikte söylüyorum,  1.5 bar turbosu olan bir araba   2000 devirde  bastığı havayı   atmosferik 5000 devirde basacaktır..  aynı havayı mükemmel yakmak için de 14e1 oran ı korursak  tam gaz basarken 1.5 bar turbolunun 2000 devirde yaktığını atmosferik ancak 5000 devirde yakabilir..  isteseniz de bir atmosferik 4900 devirde tam gazda   2000 devirdeki  1.5barlık turbo kadar çok yakamaz. 

ha atmosferik olan 5000 devirde çıkıyorsa,  turbo olan da  3000 devirde gerekirse wastegate açar, yakıtı kısar, turbo basıncını düşürür bişeyler yapar ama neredeyse aynı yakar.  

enerjinin korunumunu siz benden,   çok çok daha iyi biliyorsunuzdur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

50 dakika önce, Zealot :

aynı araç ta aynı yokuşu  aynı hızda  

a- 6. vites 2000 devirde   ve

b- 3. vites 6000 devirde çıkarsak  

aradaki yakıt farkı  sadece  motor ve aktarma organlarındaki sürtünme kuvvetinin etkisi kadar olacaktır.  o da neredeyse ihmal edilebilir bir seviyede olacaktır. 

bu düz yolda da geçerlidir..  gaz kelebeği açısı değiştirir,  püskürtülen yakıt miktarı değişir.. ama  gereken küç korunur..  

o yokuşu çıkmak için tekerde 80 hp lazımsa bu fiziksel olarak değişmez. ,   turbonuz olsun olmasın  o 80 hp ye ihtiyacınız var...  

araç dizel veya turbolu benzinli olunca   tekerde 80 hp gereken kuvvet  50 hp mertebesine  düşmeyecektir. .

sorun sizin aracınızın teker gücünde...  malesef çok güçsüz..  teker gücünü arttırmak için de küçük dişliye geçmeniz  geçiyor..  bundan sebeple hem dişli oranından, hemde devirden dolayı güç elde ediyor..

 

aynı silindir hacmine sahip  turbo benzinli ve atmosferik benzinli  2 arabayı karşılaştırırsak.  çok pratikte söylüyorum,  1.5 bar turbosu olan bir araba   2000 devirde  bastığı havayı   atmosferik 5000 devirde basacaktır..  aynı havayı mükemmel yakmak için de 14e1 oran ı korursak  tam gaz basarken 1.5 bar turbolunun 2000 devirde yaktığını atmosferik ancak 5000 devirde yakabilir..  isteseniz de bir atmosferik 4900 devirde tam gazda   2000 devirdeki  1.5barlık turbo kadar çok yakamaz. 

ha atmosferik olan 5000 devirde çıkıyorsa,  turbo olan da  3000 devirde gerekirse wastegate açar, yakıtı kısar, turbo basıncını düşürür bişeyler yapar ama neredeyse aynı yakar.  

enerjinin korunumunu siz benden,   çok çok daha iyi biliyorsunuzdur. 

main-qimg-04c85344491d58bda35a76404a3699

2 araç aynı olduğu için (tekerlerler, lastikler, aktarma organı, şanzıman) sadece motorları farklı. Tekerleğe gelen güçlere bakmaya gerek yok bu nedenle, motordan çıkana bakılsa yeterli. 

Gözden kaçırdığınız şey motor verimi ve tork ama. Benzinli motorların verimleri %30 civarlarındayken, dizel motor verimi %40 civarındadır. Ayrıca dizel yakıtın kendinden ateşlemeli yanmasından ötürü ve turbo kullanılmasından ötürü dizel motor torkunu çok geniş bir aralıkta maksimumda verir. Yokuşu çıkarken hp den çok tork gereklidir. Devir yükseldikçe ve yük arttıkça da yakıt tüketimi artar her araç için. Yük durumu yokuş aynı olduğu için ve ağırlıklar aynı olduğu için aynıdır. Bu durumda atmosferik benzinli araç hızını korumak için maksimum tork verdiği noktaya yakın bir devir çevirmek zorunda kalır, haliyle yakıt tüketimleri 11-15 leri zorlar. Öte yandan dizel aracımız zaten maksimum torku verdiği devir aralığındadır, atmosferik benzinli kadar kasmasına gerek kalmaz. 2500 devirde paşa paşa çıkar. Haliyle de yakıt vermeden zaten torku verdiği için rahatça çıkabilir.

Dizel ile benzin kg olarak spesifik yakıt tüketimleri birbirine çok yakındır, aynı şekilde enerjisi de dizelin biraz daha fazladır. Ama dizelin daha yoğun olmasından ve dizel motor sıkıştırma oranının yüksek olması nedeniyle daha verimli olduğundan ötürü harcanan yakıt dizelde daha az olur. 

Bir diğer nokta ise yokuş çıkarkenki farklı viteslerde motorun verdiği gücün aynı olması konusu. Evet motor aynı gücü verir. Fakat atmosferik benzinli motorda yüksek vites, düşük devirde boğaz kelebeği tam açık olacak, yakıt tam güçte püskürtülecek maksimum torku verebilmek için. Haliyle yakıt tüketimi çok artacak. Turboda ama yakıt hava karışımı turbo sayesinde daha iyi karışır, ayrıca aşırı beslemenin oluşturduğu emme zamanında ek bir güç de vardır. Atmosferik motordaki çevrim aşağıdaki gibiyken, aşırı beslemede emme zamanındaki çizgi egzos zamanının yukarısındandır ve bu basınçlı hava motorun ek güç üretmesini sağlar. Bir diğer nokta ise tüketilen yakıtın sadece lt değil, lt/100km cinsinden baz alınmasıdır. 3. viteste 5000 devirde, ve 6. viteste 2000 devirdeki tüketimler aynı olsa da hız farklı olacağından lt/100km tüketimi farklı olacak, haliyle 3. vites 5000 devirdeki hız düşük olduğundan yakıt tüketimi daha fazla gözükecektir. Tabi mevzubahis karşılaştırma dizel-benzinli ise yakıt tüketimi farkı bariz ortada olacaktır. Dizelde 120 km hızla hız düşürmeden rahatça dere tepe gidebilirken ve yakıt tüketimi fabrika yakıt tüketiminin sadece 1-1.5 lt fazlası olurken, benzinde fabrika verisini tutturabilmek için 90 ile yumurta misali basarak belki elde edebiliyoruz.

ActualOtto.jpg

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dizel benzinli karşılaştırması yapmak - elma ile armutu karşılaştırmaktır.

aynı 2 araç hakkında konuşuruken tabiki tekerlek gücü hakkında konuşacağız. çünkü  ikisi de 105 hp olan araçlardan  vites oranına göre tekerleğe iletilen güç  farklılık gösterecektir.  3. vitesteki  olan  5. vitesteki olandan daha güçlüdür tekerlekte.. 

bknz (basit makinalar)  

işte bu kuvvetin dişliler sayesinde  dönüştürülebilmesi sebebiyle  tork dan bahsetmek yersiz,    güç diye nihai bir kavramdan bahsetmek gereklidir..   tork ve devir birbirine dönüştürülebilir şanzıman oranlarıyla tekerlek çapıyla..   

senin bu tork hakkında bahsettiklerin  hiç sana yakışan şeyler değil..

motorun torkunu geniş bantta vermesi,   bir anlatım veya ibare olarak doğru bir kullanım değildir.. çünkü tork dediğin şey zaten güç üretmek için kullanılan 2 değişkenden birisidir.  tork arabayı iten güç dışında 2. önemli bir etmen gibi düşünülüyor .. alakası yok..  torku çok olanın aynı devide gücü çoktur.. torku az olanın aynı devirde gücü azdır.. torkunu uzun veren istikrarlı güç üretiyordur..      dizel in  torku yüksekse, hondacının da gelip deviri yüksek diye övünmesi lazım..    devirsiz tork hiçbir anlam ifade etmemektedir

örneğin 500nm@1500rpm  olan bir motor o anda sadece 105 hp üretecektir..   ve 50nm@ 15000 rpm olan diğer motor da 105hp üretecektir.. 

 

 

1 saat önce, Mutlu Tekir :

Yokuşu çıkarken hp den çok tork gereklidir.

bu dünyanın en saçma cümlesidir.. yokuşu çıkarken   nihai olarak güç lazımdır..    benim 180nm  147hp  mazda 6'm var..  300nm lik  150hp lik  audi  ile aynı yokuşu  aynı çıkıyor bazen de geçiyorum..     aktarma organlarında 2 kat kayıp yok zaten audinin..       hatta bu konuda tartışmaya konuşmaya bile gerek yok

    270 nm torku olan dizel jetta -    211nm torku olan mazda rx8 den daha iyi yokuş çıkar mı diye sorasım geliyor.

veya

golf = 270 nm torkunu verdiği istediğin devirde ele alalım.

mazda rx8 i  210 nm verdiği devirde   ele alalım..

bağlasak arka arkaya 2 aracı... hangisi çeker..   

ben sana cevap vereyim..  rx8=    2 tane linea yı 2 tane halatla bağlasan   yine çeker.  

sen tork dediğin anda  biri gelip bunu sorar sana..   180 nm  147hp mazda 6   nasıl  aynı güçte ama 2 kat torklu olan dizeli geçer derler.  burda  yok ağrılık yok şanzıman vsvs  muhabbeti yapmaya gerek yok..  

mühendislikte bir emsal değildir tork..  bakılması gereken birim güçtür.. 

her zaman güçlü olan kazanır..   hele  bu gücünü anlık değil de uzun süre boyunca üretebiliyorsa vazgeçilmez olur..   bakınız bmw 320ied..  170hp..   sürekli 170hp üretir  sürekli ezer.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...