Jump to content

2017 Makyajlı Mazda 3 Sahibi Arkadaşlar Var mı ?


ozgurkutlu
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mevzubahis 2 araç mazda 3 dizel 1.5 at ile mazda 3 benzinli 1.5 at üzerinden tartışmaya başladık. Diğer 2 farklı araç olunca tabiki de işler değişir.

Mazdanın benzinli turbolu bir aracı olmadığına göre...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, ozgurkutlu :

hocam sen kayseri yolunu kullanıyon galiba güzel değerler yakalamışsın ben maraşın dağlarının dibinde yaşıyorum çocuk hastanesinin orada ama çok onemli değil arkadasta  dizel qasqai var işe  beraber gidip geliyoruz onun bile 8 litre ortalaması var hayırlısı olsun bakalım en yakın bayiimiz antepte servisini bayiisini çok beğendim ins ben de aranıza katılırım

sağolasın topraaam

Bende ağcalı rampasından mercimeğin tepesine çıkıyorum ;)  

Benim de oyum dizelden yana. ben kıyas yap diye ortalama tüketimi verdim. ben gaza da yumuşak basarım, agresif sürücü değilim ( Malum yaş 45 ) .

Vites geçişleri iyi ve vuruntu bende yok. bugüne kadar sadece bir arkadaştan duydum o da gebze civarında idi galiba. Pişman olmayacağınız bir araç derim kısaca

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, Weya :

( Malum yaş 45 ) .

Bu lafın üzerine yanyana fotoğrafımızı siteye yüklemek Farz oldu Said Abi. Kim 45 kim 32 görsün millet. Maşallahın var. Yeme bizi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 sene sonra 50000 km dizel Mazda 3 ü ilana koy, 1 hafta beklemesin, o arabayı almak için kavga bile edilir....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle dizel alin. Otomatik için korkunuz olmasin bence çok sik ariza veren bir şanziman değil, 1 - 2 tane örnek var ariza vermiş ve 5 yil garanti olduğundan değişimleri yapilmiş. Garanti böyle durumlarda işe yariyor zaten korkmayin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hem benzinli hem dizel ikisi de alınabilir. İkisini de Mazdaclubtr sağolsun kullandım. Dizel öyle afaki bir güç üretmiyor. Klasik düşük hacim turbo dizel. Alt devirlerde yaslıyor üst devirlerde ölüyor. Benzinli de hiç 1.5 atmosferik gibi değil. Devir çevirince istenen gücü veriyor. ÖTV ödemeyeceğiniz için yüksek fiyatlı olan dizel almak her zaman daha karlı. Normal fiyattan alınacaksa ben olsam benzinli alırdım. 

Mazdanın problemlerini gözünüzde büyütmeyin. Milletin çok tuttuğu wv lerde dsg arızaları hep kullanıcıya yüklendi. tsi motorların turboları 1-2 senede patladı, motorun içine kaçan parçalar motoru öldürdü bazıları kullanıcı hatası dendi bazılarını firma karşıladı vs vs. Bu örnekleri çoğaltabiliriz. Mazda da ise şanzuman hatası Tüm Türkiye de 2 elin parmak sayısını geçmez. Ki onlarda da tamir yoluna gidilmemiş itirazsız komple şanzuman garantiden yenilenmiştir. Cx3 teki yakıt filtresi durumu filtrenin konumu ile alakalı (aynı motoru kullanan mazda 3 te yok) bir durum ve sanıyorum mazda mühendisleri bu konuda afalladı çünkü alışkın değiller piyasaya sürdükleri bir arabanın arıza vermesine. Yakın zamanda o konu tamamen çözüme kavuşur diye tahmin ediyorum. Bunun dışında ben bir arızasını duymadım bu araçların. Dizel mazda 3 ile bizim ekip Akşehire geldiğinde ilk izlenimim gerçekten sessiz sakin direksiyon tepkileri yerinde bir c segmentten beklenmeyecek kadar konforlu olmasıydı. Yanılmıyorsam araçta 18 jantlar vardı ona rağmen öyleydi çok şaşırmıştım. Bunun dışında eskiden bu yana olduğu gibi aracın oturumu vites direksiyon pozisyonu vs ben ve benim gibilere hitap ediyor. Araç kullanmaktan keyif alıyorsunuz. Özetle performans hariç bu araç tek kelimeyle sınıfının ötesinde. "Işıkta ilk ben kalkayım" gibi bir düşünceniz yoksa alınır.

Yokuşta tork olayına katılmıyorum. Turboda normal çalışma devrinde gaza bastığınızda turbo devirlenir motora daha fazla hava dolayısıyla daha fazla oksijen girer, buna göre devir değişmeden daha fazla güç üretir aynı vites aynı devirde o yokuşu tırmanırsınız. Atmosferik motorda hızı değiştirmeden daha fazla güç üretmenin tek yolu motorun devirlenmesi dolayısıyla vitesin küçülmesidir. Yani aynı yokuşta yine gaza daha fazla bastığınızda güç ihtiyacına göre araç vites küçültür turbonun yaptığı çok hava girmesi işini motoru devirlendirerek yapar ve yine aynı yokuşu hız kaybetmeden çıkarsınız. Vites küçülterek yokuş çıkma olayı aracın "güçsüzlüğüne" yorumlanır bu yanlıştır. Atmosferik böyle çalışır olay bu kadar basit. Ben şahsen 1.5 turbo bir motora tercihen 2.0 hatta 2.5 atmosferik bir motoru tercih ederim. Hele de sıkıştırma 14:1 se tadından yenmez :D

Eğer performans arıyorsanız bilinen araçlardan dizel otomatik a3 veya golf düşünülebilir. DSG gerçekten performans olarak çok üstün. Alt devirlerde dizel ile birleşince harikalar yaratıyor. Konvansiyonel şanzuman (zf hariç) yetişemiyor dsg ye performans olarak maalesef. Uzun yolda son dişlide konverter kitledikten sonra dsg zf tork konverter konvansiyonel alayı farketmez hepsi aynıdır. Aracın beygir gücü ve dişli oranları son hızı ve tekerdeki torku belirler o kadar. Ben olsam dizel mazda 3 ü tek geçerim bu dediğiniz kriterlerde. Ama işte şehiriçi performanstan vazgeçeceksiniz. Bir adet mazda sahibi olacaksınız :D Problemsizliğin keyfini süreceksiniz :D 

Tercihiniz ne olursa olsun şimdiden hayırlı olsun. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Belki yeri burası değil ama konu karşılaştırmalara da kaymışken sorayım dedim..Otomobil dünyam adlı youtube kanalında leon ile karşılaştırma var.Ben şahsen inanılmaz sinir oldum mazda yı öyle anlatmış ki sanırsın b segment normal araba .Acaba izleyip görüşü olan var mı.Merak ettim de.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben izledım zaten otomobil dunyam opel ve woswos gurubu hayranı hıc sasırmadım leonu ovmesıne ya bız mazda kullanıyoz cok fanatıgız yada cok taraflı yorumlar yapıyolar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Sibiryaberberi :

Belki yeri burası değil ama konu karşılaştırmalara da kaymışken sorayım dedim..Otomobil dünyam adlı youtube kanalında leon ile karşılaştırma var.Ben şahsen inanılmaz sinir oldum mazda yı öyle anlatmış ki sanırsın b segment normal araba .Acaba izleyip görüşü olan var mı.Merak ettim de.

Ben 2 gün önce izledim.. Eren Tekin'i severdim..Ama 1,5-2 yıldan itibaren yaptığı işin bokunu çıkardı çok af edersiniz. Çok samimi ve dürüst gelmiyor artık bana. Önceki testlerinde araçları gerçekten çok zorlardı. Şimdileri ise üstün körü test edip geçiyor. Kendisini uzun zamandır sıkı takip ediyorum. Adama hastalık denecek şekilde şu takıntı var. Piyasaya yeni çıkan aracı ilk kendisi test edip, ilk test videosunu yayınlamaya çalışıyor. Bir bakıyorum karadenizde Dacia test ediyor..Sonra hooop bir bakıyorum Antep'te Hyundai test ediyor..Bir ara baktım Vw Transporter testindeydi..Sonra Ford Transit ticari minibüs..Tekerleği olan her şeyi test ederim modunda..

Şimdi marka / model hatırlamadığım bir test videosu var ki..Video montaj kurgulama filan hak getire..Adam aracı anlatırken konuşmaya devam ederken, hoop video kesilip bitiyor..Neden çünkü ilk yayınlayan olmak istiyor..

Bir keresinde yorum yapmıştım, kesin sizin ikiz kardeşiniz filan var bizi yiyorsunuz diye..Türkiye'nin bir ucundan testten kalkıp diğer ucuna teste yetişmek başka türlü mümkün değil diye. :D  :geyik:

İşin özü fena kabak tadı verdi Eren Tekin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

45 dakika önce, Sibiryaberberi :

Belki yeri burası değil ama konu karşılaştırmalara da kaymışken sorayım dedim..Otomobil dünyam adlı youtube kanalında leon ile karşılaştırma var.Ben şahsen inanılmaz sinir oldum mazda yı öyle anlatmış ki sanırsın b segment normal araba .Acaba izleyip görüşü olan var mı.Merak ettim de.

Ben öyle düşünmüyorum ve doğru olduğunu sanıyorum. Japon araçların yol sesi yalıtımı malum ortada. Arka koltuk yaşam alanı da ortada. Tamam ikisi arasında pek fark yok ama Mazda gayet küçük. Kullanım zevki, direksiyon hissi, iç mekan kalitesi zaten Mazda'nın daha iyi dedi. Daha ne demesi gerekirdi anlayamadım?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzinli araç kullanıyorum, zamanında bu dizel motorlar patladığında da atmosferik benzinli motorları çok savunmuşumdur ama bir yarış pilotunun söylediği söz çok kısa ve öz: "beygir araba sattırır, tork yarış kazandırır." Benim dizel Mazda 3'ümle 170km sabit hızla en ufak devir düşmesi yaşamadan çıktığım yokuşu şu anki benzinli otomatikle 120 ile anca çıkıyorum, o da manuele çekip 3. viteste debelenirken. Demem o ki yüksek devirlerde motorun verimi düştüğü için bol yokuşlu bir bölgede kullanıyorsak atmosferik benzinli yerine turbo dizel tercih etmek daha mantıklıdır. Ha sadece mantık çerçevesinden bakmıyorsak, başka etmenler de varsa durum değişebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, serkan306 :

ama bir yarış pilotunun söylediği söz çok kısa ve öz: "beygir araba sattırır, tork yarış kazandırır."

ne yazık ki bu bir şehir efsanesidir..   ve asla tork yarış kazandırır diye bir söz söylenemez..  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, Zealot :

ne yazık ki bu bir şehir efsanesidir..   ve asla tork yarış kazandırır diye bir söz söylenemez..  

Aşağı yukarı aynı yaşlardayız. Biz turbo dizel-atmosferik benzinli tartışmalarını yaptığımız 2004-2005 yıllarında Audi R10 diye bir araç çıkardı, LeMans'ta ortalığı toz duman etti. Asla, asla demiyorum, dişli oranları birçok şeyi değiştirebilir ama standart araçlarda kalkış ve son hız hariç, yani ara hızlanmalarda turbo dizel araçlar çok üstün.

3 saat önce, İlhan :

Ben 2 gün önce izledim.. Eren Tekin'i severdim..Ama 1,5-2 yıldan itibaren yaptığı işin bokunu çıkardı çok af edersiniz. Çok samimi ve dürüst gelmiyor artık bana. Önceki testlerinde araçları gerçekten çok zorlardı. Şimdileri ise üstün körü test edip geçiyor. Kendisini uzun zamandır sıkı takip ediyorum. Adama hastalık denecek şekilde şu takıntı var. Piyasaya yeni çıkan aracı ilk kendisi test edip, ilk test videosunu yayınlamaya çalışıyor. Bir bakıyorum karadenizde Dacia test ediyor..Sonra hooop bir bakıyorum Antep'te Hyundai test ediyor..Bir ara baktım Vw Transporter testindeydi..Sonra Ford Transit ticari minibüs..Tekerleği olan her şeyi test ederim modunda..

Şimdi marka / model hatırlamadığım bir test videosu var ki..Video montaj kurgulama filan hak getire..Adam aracı anlatırken konuşmaya devam ederken, hoop video kesilip bitiyor..Neden çünkü ilk yayınlayan olmak istiyor..

Bir keresinde yorum yapmıştım, kesin sizin ikiz kardeşiniz filan var bizi yiyorsunuz diye..Türkiye'nin bir ucundan testten kalkıp diğer ucuna teste yetişmek başka türlü mümkün değil diye. :D  :geyik:

İşin özü fena kabak tadı verdi Eren Tekin...

Ben sürekli takip etmiyorum ama yine nerden baksan 10 - 15 testini izlemişimdir. Tek araç testlerinde bazen reklam amaçlı yaptığını hissettiriyor. Karşılaştırmada da reklamını yapacağı aracın karşısına dengini çıkarmıyor, sonra da aynı paraya farklı tipleri test ettik diyor. Mazda 3 benzinli ile Focus dizeli kapıştırmıştı. Mazda 6, Passat'ta da objektif değildi bence. İşin özü test yapanlar genelde bir kitleye ulaştıktan sonra reklama çeviriyorlar işi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Sertang :

ben izledım zaten otomobil dunyam opel ve woswos gurubu hayranı hıc sasırmadım leonu ovmesıne ya bız mazda kullanıyoz cok fanatıgız yada cok taraflı yorumlar yapıyolar

Fanatiklikle alakası yok. Sadece bu adamlar taraflı bakıyor ve beğendiği arabaları kullanın zaten ulan bumu anlattığın araba diyorsun. Markalar araç vermem vb. gibi baskı kurduğu için bu tarz yanlı yayınlar yapabilirler. Mazda ile leonu kıyaslayan ben olsam motordan çok özellikler vb. şeyleri anlatırım. Bu adama motor bg yüksek araba verin gitsin o araba dandikte olsa iyidir. Adam teknik vs. bir halt anlatmıyor. Ayrıca leona binmesek kendim için söylüyorum anlatıklarını yerim. :D  Vw hangi arabayı bu adam kötüledi bileniniz var mı?  Bunların testlerine inanıp araba alanların vah haline. Bu ülkede tarafsız yayın organı bulmak oldukça zor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...