Jump to content

2. Nesil Mazda 3 - 18" Jant ve Lastik Uygulaması


SpeedMazda
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar,
Üzerinden yaklaşık 1 ay geçse de forumda ancak paylaşabiliyorum. Daha önceden çokca bahsettiğim üzere Jant üzerine uzunca bir süre araştırması yapmıştım edindiğim bilgileri de şurada ve diğer bazı konu/yorumlarda paylaşmıştım:


Fazla uzatmadan Netice olarak CMS markası son olarak dikkatimi çekmişti ve araştırmaya başladım. Daha önce de bahsettiğim gibi CMS son 4-5 yıldır Jant üretimi konusunda uluslararası düzeyde kabul görmüş ve başarı elde etmiş durumda. Şöyle ki aşağıda gördüğünüz tüm otomotiv markalarının Jant üretimini gerçekleştiriyor. Ayrıca avrupa Jant güvenliği araştırma kuruluşlarında aldığı sağlamlık ödüllü jant modelleriyle de oldukça güvenilir bir konuma gelmiş durumda.

cms-brands-home.thumb.jpg.ca74c1bd3fc4ebd6b396abc199f6bc75.jpg

Durum böyle olunca araştırmadaki 2. aşama olan model beğenme kısmına geçerek Jant modellerini araştırmaya başladım. 2011 Mazda3 aracımın bijon aralığına uygun 8 model vardı (şu an 5-6 tane görünüyor) ve bu modelleri gördüğümde tek ve en çok beğendiğim model CMS 537 kodlu modeliydi. Rengi Diamond Matte Grey - DMG (Almanya için C14-DB modeli).

05022014194254_cms-celik-jant-537_enl.jpg.d8a71ab9693e0816f456707970388d00.jpg

Jant modelini beğenir beğenmez google görsel aramalarda araç üzerinde görmek üzere araştırmaya başladım. Görsel sonuçlarda çok az otomobil fotoğrafına rastladım. Bu sebeple Photoshop'da Mazda3 üzerinde denemeler yaparak aracım üzerindeki görüntüsüne emin olmaya çalıştım.

IMG_3137.thumb.JPG.82124a2a0ae157dcc70394b29384b3be.JPG

Araç üzerinde de görüntü hoşuma gidince İstanbul'daki yetkili CMS Bayilerini arayıp fiyat almaya karar verdim. İstanbul içinde 2 yetkili bayi vardı. Aradığım ilk bayi ellerinde 1 takım bulunduğunu söyledi. Ben istediğim rengin DMG yani en koyu olanının olduğunu söyledim ve "var" dediler. Bayiye Jantı incelemeye gittim fakat Jant fotoğraftakine göre daha açık renkteydi. Her ne kadar beğenmiş olsam da daha koyu olan diğer rengi istediğimden almaktan vaz geçtim. Sonrasında diğer bayi ile görüştüm ve ellerinde olmadığını söylediler...

IMG_3159.thumb.JPG.592e68b0bf62331311aae400305c5030.JPG

Durum böyle olunca internet üzerinde jantın satışını yapan Oto Cengiz adında bir yere rastladım. Yetkili bayi listesinde olmadığından bu yeri CMS yetkili bayisine sorarak bilgi istedim ve önceden yetkili bayi olduğunu sonradan bayiliği bıraktıklarını öğrendim. Bunun üzerine Oto Cengiz ile görüştüm. İstediğim jant renginin elilerinde olmadığını fakat Fabrikadan getirtebileceklerini söylediler. Bu sözlerine güvenerek 250TL kapora gönderdim ve sipariş işlemini başlattık. Bu sırada Jantlarımda ölçü değişikliğine gittiğim için Lastik araştırması da yapıyordum. Araştırmamı yoğunlukla  http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Size/18-Inch-Tyres/225-40-18-Tyres.htm  web sitesindeki karşılaştırmaları incelerek ilerlettim. Aynı zamanda otomobil forumlarındaki yorumları da inceledim. Fiyat/Performans dengesine göre ilk 3'e kalan lastik marka modellerinden Good Year Eagle F1 Asymmetric 2 (225/40/18) lastik modelinde karar kıldım. Mevcutta yaklaşık 2 yıldır kullandığım Good Year Efficient Grip lastiklerimden çok memnun olmamın da bu tercihte etkisi vardı (O lastiği de aynı araştırmaları yaparak almıştım). Lastik siparişimi de gerçekleştirip ödemelerimi yaptıktan sonra gerekli rahatlamayı yaşadım :)

Goodyear-Eagle-F1-Asymmetric-3-top.jpg.50abc91028c618106c473eea93120b0e.jpg

Önce lastiklerim, ertesi gün Jantlarım gelince Cengiz Oto'nun yolunu tuttum. Küçük ve mütevazi bir işletme olan Cengiz Oto'nun sahibi Cengiz bey ve diğer usta gayet yardımcı ve muhabbetli insanlardı. Jant fiyatı 1800TL olarak söylenmişti ancak KDV hariç fiyatlarmış. Daha doğrusu ben fatura talep edince KDV dahil 1980TL'ye anlaştık. Bu arada yukarıdaki Jant fotoğrafında gördüğümüz Siyaha yakın gri tonu siparişle gelen jantta da yoktu. Yani Jant DMG olarak geçiyor ve en koyu tonu bile oldukça açık bir gri. CMS'nin ürün fotoğrafı kullanıcıyı yanıltıyor. Neyse ki gelen Jant rengini de sevdim ve içime sindi. Bu nedenle Jantları takma işlemine geçtik ve  Mazda 3 yeni pabuçlarına kavuştu.

CMS537.thumb.jpg.c4acc4e00aba745a11929da9f78d97b7.jpg

Jantları 1ay kadar yukarıdaki şekilde kullandım ve yapmak istediğim küçük değişimler halen vardı. Ali Express üzerinden verdiğim Jant göbek kapağı ve stickerlarım gelince de jantlarımda görmekte sabırsızlandığım uygulamalarımı da gerçekleştirdim.

speedMazda1.thumb.jpg.5bebba365183e5f9090c5e40880f2a36.jpg

speedMazda2.thumb.jpg.036c295d83acc3e739de65fa6377863d.jpg

Sonuç olarak Öncesi/Sonrası yapacak olursak:
Öncesi:
Before-Mazda3.thumb.jpg.3428846079378d5adc5961b264c35a06.jpg

Sonrası:
speedMazda3.thumb.jpg.fd7915b94047255f6f83282852e96b61.jpg
 

Peki bu uygulamalar sonrasında araç tepkilerinde neler değişti?
Jantları ve lastikleri değiştirmeden önce bolca endişem vardı. Lastik tabanım kalınlaşacak, çapı büyüyecekti. Aracın gücü yetersiz gelebilir miydi?  hantallaşma yaşar mıydım? direksiyon ağırlaşacak mıydı?
Jantları ve Lastikleri taktıktan sonra ilk sürüşümde hissettiğim ilk şey otomobilin yol üzerindeki akışının muazzam derecede iyileşmesiydi. Adeta araç daha önce zorlanarak ilerliyormuş diye düşündüm. Dikkatimi çeken 2.şey ise direksiyonun öncekine göre çok daha hafiflemiş olması, orta ve yüksek hızlarda çok hassas ve keskin tepkiler vermesiydi. Halen bile kullanırken otmobil en ufak direksiyon müdahalelerime anında tepki verir hale geldi. Diğer bir konu ise bozuk yollarda kabin içindeki sertlik hissinin beklediğimden daha az oluşu. Araç bozuk zeminde ilerleken katlanılmaz bir hal alabilir diye düşünüyordum ancak ön yargılarım tamamen kırıldı. Sanırım süspansiyon kalitesi bu noktada devreye giriyor. Diğer bir konu ise viraj içerisindeki hassasiyetin ve limitlerin bariz şekildeki artışı. Jant ve lastiklerimi yeniledikten sonra aracımı her zaman kullandığım güzergahta ve virajlarda test ederek inceledim. Özellikle viraj içerisinde daha önceden 50km/h limit olarak ilerleyebildiğim dönüşlerde, aynı koşullarda 60-65kmh'a kadar çıkabilir hale geldim. Fren performansı tam olarak ölçümleyemesemde gözle görülür şekilde iyileşti. Özetle tüm ön yargılarım kırıldı ve şu an tüm değişimlerden çok memnunum. Herkese de tavsiye ederim :)

Kısacası SpeedMazda yeni Jantlarıyla yollara iz bırakmaya devam ediyor :)



 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu jantlari uzun zamandir ariyordum. Eski aracimda benden bir onceki sahibi 17 inch likleri kullanmisti. Aracla beraber o jantlar gitti. Farkli renkleri oldugunu bilmiyordum. Her acida farkli cikmis renkler :) bence mazda3 e en yakisan jantlar diyebilirim. 225x40x18 lastikler herhangi bir surtme yapmiyormu?

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, razumuhin :

Bu jantlari uzun zamandir ariyordum. Eski aracimda benden bir onceki sahibi 17 inch likleri kullanmisti. Aracla beraber o jantlar gitti. Farkli renkleri oldugunu bilmiyordum. Her acida farkli cikmis renkler :) bence mazda3 e en yakisan jantlar diyebilirim. 225x40x18 lastikler herhangi bir surtme yapmiyormu?

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ben uygulamayı standart süspansiyon ve yaylarla yaptım. Şu an için araç full yüklü olsa bile sürtmesine imkan yok diye tahmin ediyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 numara olmuş.  Araç ayri bir yırtıcı görünüyor.

Adam gibi yol olsa bu jantın 17 inch olanı + eibach (2 senedir bodrumda yatıyor) düşünmüyor değilim, ama bu yollara fazla gelir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İnanılmaz güzel olmuş. 18 güzel tercih. Virajlarda yana yatma azalır. Direksiyon tepkileri netleşir. Tanıyamazsınız aracı. Çukurlardan da biraz yavaş geçeceksiniz, uzun da olsa yolu düzgün güzergahı tercih edeceksiniz. Bizim yaptığımız gibi :D Yavru MPS olmuş. Güle güle kullanın. 

:blink: yeni gördüm eagle f1. Tam bir yol panteri. Güzel seçim. Baya para dökmüşsünüz anlaşılan dolar artmadan önce o lastiklerin tanesi 500 tl idi.;D Toplamda kaça patladı acaba bu modifiye size sakıncası yoksa sorabilir miyim? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok güzel olmuş ve detaylı anlatım da baya doyurucu olmuş :)  cms'nin bu kadar yol aldığını bilmiyordum . 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cms'in nadir güzel tasarımlarından, aracın çehresini değiştirmiş. Jant ağırlığı ile ilgili bilginiz var mı?

Araç yay istiyor gibi bu arada, çamurluktaki boşluk şöyle 2cm kapansa çok çok daha haşin olur. İyi günlerde kullanın. O0

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, quiteguide :

10 numara olmuş.  Araç ayri bir yırtıcı görünüyor.

Adam gibi yol olsa bu jantın 17 inch olanı + eibach (2 senedir bodrumda yatıyor) düşünmüyor değilim, ama bu yollara fazla gelir.

Çok teşekkürler. Biraz dikkatli kullanımla can sıkacak durumlar yaşamazsınız :)

13 saat önce, Mutlu Tekir :

Gerçekten muhteşem ötesi olmuş. Allah nazarlardan saklasın.

Çok teşekkürler. Hepimizin araçlarını ve bizleri... :)

10 saat önce, Fotifoti :

Çok güzel olmuş ve detaylı anlatım da baya doyurucu olmuş :)  cms'nin bu kadar yol aldığını bilmiyordum . 

Açıkcası bende ön yargılarımdan dolayı bakmamıştım son ana kadar... Sonra biraz araştırınca bu bilgilere ulaştım. Henüz erken olabilir ama yine de tavsiye ediyorum. Replika parasına orjinal ve gerçekten kaliteli sağlam bir ürün alıyorsunuz...

9 saat önce, Firatkeskin :

Cms'in nadir güzel tasarımlarından, aracın çehresini değiştirmiş. Jant ağırlığı ile ilgili bilginiz var mı?

Araç yay istiyor gibi bu arada, çamurluktaki boşluk şöyle 2cm kapansa çok çok daha haşin olur. İyi günlerde kullanın. O0

Yay işi benimde aklımda var. Fakat aracın altı gerçekten alçak. Yay'da takarsam hem sertlik hem de sürtme gibi durumlar yaşayabileceğimden endişeliyim... Yoksa söylediğiniz gibi bir kaç cm daha lçak olsa çok daha güzel bir görünüme kavuşur :)

Jant ağırlığı Türkiye web sitesinde yazmıyor. Ben de çok araştırdım ve almanya sitesinde ürün teknik kataloğu içerisinde (almanca) yazan verilere göre 6,4kg olduğundan bahsediliyordu yanlış hatırlamıyorsam (ya da 6,2kg). Bu değer gerçekten ultra hafif jant standartlarında bir değer. Fakat bu değer hangi ebat Jant için geçerli emin değilim. Yani 16" versiyon için 6,4kg değeri olduğunu düşünsek bile 18" ebatında maksimum 7,4kg - 7,5kg gibi bir değere tekabul edeceğini tahmin ediyorum. Ki bu değer bile hafif jantlar klasmanına çok iyi bir değer...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, zoptrik :

İnanılmaz güzel olmuş. 18 güzel tercih. Virajlarda yana yatma azalır. Direksiyon tepkileri netleşir. Tanıyamazsınız aracı. Çukurlardan da biraz yavaş geçeceksiniz, uzun da olsa yolu düzgün güzergahı tercih edeceksiniz. Bizim yaptığımız gibi :D Yavru MPS olmuş. Güle güle kullanın. 

:blink: yeni gördüm eagle f1. Tam bir yol panteri. Güzel seçim. Baya para dökmüşsünüz anlaşılan dolar artmadan önce o lastiklerin tanesi 500 tl idi.;D Toplamda kaça patladı acaba bu modifiye size sakıncası yoksa sorabilir miyim? 

Evet aracı gerçekten tanıyamadım. Olumlu yönde oldukça değişti. Önceki aracım Opel Corsa C'yi aldığımda üzerinde spor yay ve çelik jantları vardı. Tam bir Go-kart gibi sertti ve 4 yıl kullanmıştım o şekilde. Bu tecrübemden kaynaklı şu an Mazda'da kullanım alışkanlığı olarak bir zorluk yaşamıyorum. Zaten oldum olası bozuk, çamurlu..vb yolları zaten sevmem ve yolu uzatırım ama bozuk yoldan gitmem bu nedenle sorun yok :)

Fiyatlar ise şu şekilde:
1980TL jant takımı
1544TL Lastik Takımı ( 386TL x4 GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2 )) (RunFlat olanlar 500TL üzerinde - Benim aldıklarım RunFlat değil bu nedenle ekonomik)
32TL MazdaSpeed Jant göbek kapakları ( Yapıştırma değil 3Boyutlu plastik kapak)
10TL MazdaSpeed Stickerları
+ ----------------------------------------
3566TL gibi bir rakam tutmuş :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 dakika önce, Mehmet Özdemir :

iki jant arasındaki güzellik ve ihtişam farkını en güzel bu fotoğraf anlatmış :)

iki jant arasındaki hızlanma ve tüketim farkını da anlatan bi görsel olsaymış keşke  =)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Zealot :

iki jant arasındaki hızlanma ve tüketim farkını da anlatan bi görsel olsaymış keşke  =)

aslan besleyen yemini düşünmezmiş :) Maria Sharapova ile birlikteymişsin gibi düşün, görsele gerek yok

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Mehmet Özdemir :

aslan besleyen yemini düşünmezmiş :) Maria Sharapova ile birlikteymişsin gibi düşün, görsele gerek yok

Nasıl bir hayal dünyan var... Jant= Şarapova :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Mehmet Özdemir :

aslan besleyen yemini düşünmezmiş :) Maria Sharapova ile birlikteymişsin gibi düşün, görsele gerek yok

Abi sen neymişsin Şarapova falan. :2funny:

Eagle F1 ler baya uyguna gelmiş. Hayırlı olsun tekrardan. Tekerinize taş değmesin. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, Zealot :

merhaba çok yakışmış uygulama. 

jantların ağırlığının 10kg den az olmadığına eminim..

jantların ET ve J değeri nedir acaba bilginiz var mı 

Yanlış bilmiyorsam ET 7,5 olması gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...