Jump to content

Mazda Genel Müdürü Nurkan Yurdakul: Çok Satmak Her Şey Değildir


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda Türkiye’de belirli bir oranda satış yapıyor. Bu nedenle de hep “daha çok satabilir” yolunda eleştirlere hedef oluyor. Mazda Genel Müdürü Nurkan Yurdakul ile bu konuyu Barcelona’cda CX-5 lansmanında konuştuk. İşte Yurdakul ile konuştuğumuz konu başlıkları:

KÂRLILIK  MAZDA'NIN GLOBAL KARARI

“Beklenen karlılık varsa, adet olsun zaten. Ama adet arttıkca karlılığın düşeceği sadece otomotiv sektörü için değil; her sektör için geçerlidir. Bir o yönü seçen markalar var. Bir de adet ve pazar payı üzerine giden markalar var. Pazar payın çok olunca ne oluyor ben onu anlamıyorum? Onun getirisi ne? Pazar payı yüksek olan markalar gerçekten arzu ettikleri karlılığı da yapıyorsa helali hoş olsun. Amerika benim 5 yıldır yapmak istediğim stratejiyi uygulamaya başladı. Bayi karlılığını yukarı çekmek. Dolayısiyle markayı yukarı çekmek için böyle bir yola başvurdu. Bu markanın global bir kararı. Bu mantıkla Amerika’da 40 bin aracı feda etti, bu fiyatı ve imajı yükseltmek için. Bu rakam bu sene 15-20 bine düşer. Avrupa’da işler iyi gidiyor. Bizim markanın felsefesinin doğru olduğunu dune kadar pazarı satın almak için fiyat kıran markaların bugün ben premiumum diye ortaya çıkmalarından anlamalı. Adet her şey değildir. Yani az daha çoktur!

TÜRKİYE’DEKİ SATIŞLAR

“Bir markanın mutluluğu bir de bayinin mutluluğu. önemlidir. Geçen yıl ne yaptıysak bu adetlerle ayakta kalabilmek için yaptık. Aldığımız tedbirler bu yöndeydi. Bizim geçen sene para kazanamadığımız  modellerimiz vardı. Mazda ne yaparsa yapsın 1,5 milyon araç satacak. Çünkü dünyada 1,5 milyon araç üretiyor. Bu 1,5 milyon adedi en yüksek karlı nerede satıyorsa orda satar. “

MAZDA 3 SATIŞLARINDAN ZARAR ETTİK !

“Mazda 3’ü Japonya’dan alıyorduk sonra Meksika’dan gelmeye başladı. Meksika’dan Avrupa’ya gittiği zaman Japonya’dan gittiğine nazaran yüzde 10 vergi ödenmiyor. Ama bize geldiği zaman biz yine ödüyoruz. Bu nedenle böyle bir zarar dönemi oldu. Marka bunu düşünmek zorunda. “

KARLILIĞIMIZ 15 BİN SATAN MARKADAN DAHA FAZLA

“Bu sene 1.400-1.500 satış hedefimiz var. Bu sene bunun önlemini aldık. Bizim 1.500 aracın bayi karlılığı açısından çok satan bazı markaların 10-15 binine denk geliyor. Bazı markalar 300-500 TL kar ile araç satıyor, bunu biliyoruz. Bizim şanssızlığımız araçlarımız durduk yerde bozulmuyor. Müşteri için şans bizim için şanssızlık. Bir çok markanın biz bu araçları sattık, bize servis olarak geri döner dediği şey bizim için geçerli değil. Araçlarımız yılda bir kere servise geliyorlar. Artık servisten kazanırız diye bir durum yok. Servisten para kazanmak eskisi gibi değil. Satış sonrasında o karlılık kalmadı. Bizim amacımız satıştan karlılığı elde eymek. Servis de kazanacak tabi. Ama servisten kazanıyorsun satıştan kazanmayıver demenimn alemi yok. “

YEDEK PARÇASI EN UCUZ MARKALARDAN BİRİYİZ

Mazda’nın parçası pahalı söylemi, bu silinmesi zor bir efsane. Ama sigorta şirketlerinin parça fiyatlarını takip ettikleri bir portal var. Oradan herkes bakabilir. Mazda’dan daha ucuz parçası olan 2 marka var. Parça konusnda iddialıyız. Bu durum ne kadar sürecek bilmiyorum ama servisimiz çok ucuz. 600 TL bakım markanın kalitesine yakışmıyor. Biz de en fazla  bekleyen parça 3 günde geliyor. “

FİLO’DA HEMEN HEMEN HİÇ YOKUZ !

“Bu yıl 1.300-1.500 arası bir hedefimiz var. Ayda 100 araç satışımız var. Şu an binek otomobillerdeki yüzde 15 daralma önemli bir rakam. Filoda hemen hemen hiç yokuz. Bazı müşteriler Mazda istediği için Mazda alıyor şirketler. “

MAZDA’NIN GELDİĞİ NOKTADAN MEMNUNUM !

 “Mazda’nın kendi geldiği döneme baktığım zaman çok memnunum. Marka bir yere geldi. Premium markalar arasında artık. Ben aracın konum olarak geldiği yerden memnunum ama keşke biraz daha fazla kişiye ulaşsak. Mazda tek ithal otomobilken, çok satarken algılar oluştu. O algıları silebileceğiz.

MAZDA’NIN 2.EL DURUMU

Mazda’sı  olmayan insanların nezninde Mazda’nın 2.eli yetersiz. Hiç Mazda alıp satmayan insanlar öyle diyorlar. Mazda günlerce satılık durmuyor. Ender olan markanın 2. elinin zor olması mantıklı değil.

CX-5 VE DİĞER MODEL SATIŞLARI

CX-5 Temmuz’da geliyor hedefimiz bu araçtan 50-70 adet satmak.  Halen Mazda 3, CX-3, CX_5 ve Mazda 6 satıyoruz.  MX-5 bu sene CX-5 ve Mazda 6’yı geçecek. Geçen sene de geçti. Sınırlı bir kontenjan var ve 100 adet satıyoruz.

Bu sene piyasa açılırsa istediğimiz kadar araç alabilme garantisi aldık. Geçen sene böyle bir durumumuz yoktu. Kota vardı. Şimdi alma şansımız var. .

Kaynak


Tüm haberi görüntüle

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

"Bu durum ne kadar sürecek bilmiyorum ama servisimiz çok ucuz. 600 TL bakım markanın kalitesine yakışmıyor."

Bu kafa yapısına sahip bir adamın görevden alınması lazım.

 

Premium marka olduk diyor, bu senin söyleminle olacak bir şey değil. Bu kafalar Mazda markasına yakışmıyor, yazık ya...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kota kalkmış süper :) çok sevindirici bir gelişme . Bu yüzden hem bayi, hem Musteri, hem marka çok zarar gördü. Mazda için daha güzel günler geliyor inşallah :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kendi kendine lades... Daha fazla kişiye ulaşsak... Bunu ben mi çözmem lazım sen mi? Oturup düşünmek lazım. Reklam yap, bilboardlara koy reklamlarını v.b yapılacak çok şey var ulaşmak ismini zikrettirmek için...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eskiden öncelik müşteri memnuniyeti idi ,Mazda olayı başka bir boyuta taşımış "bayi memnuniyeti"...

Benim bildiğim bayinin memnun olması için çok fazla kar etmesi lazım..Yalnız o kâr kısmı müşterinin cebine extra harcama olarak giriyor ama kimsenin umurunda değil galiba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kendi kendine lades... Daha fazla kişiye ulaşsak... Bunu ben mi çözmem lazım sen mi? Oturup düşünmek lazım. Reklam yap, bilboardlara koy reklamlarını v.b yapılacak çok şey var ulaşmak ismini zikrettirmek için...

Bir ara tüm maçlarda dönüyordu . Eurolig, süperlig .
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, Fotifoti :


Bir ara tüm maçlarda dönüyordu . Eurolig, süperlig .

Foti bi maçla olmuyor o işler. Anladın ne demek istediğimi. Genel Müdür bu durumdan dolayı serzenişte bulunamaz. O işi çözmesi gereken kendisi. Ulaşamıyorsa sıkıntı yine yönetimsel. 

Maddi sebeplerden kaynaklı çok fazla kişiye ulaşamıyoruz benzeri bir açıklama yapsa anlarım bi nevi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eskiden öncelik müşteri memnuniyeti idi ,Mazda olayı başka bir boyuta taşımış "bayi memnuniyeti"...
Benim bildiğim bayinin memnun olması için çok fazla kar etmesi lazım..Yalnız o kâr kısmı müşterinin cebine extra harcama olarak giriyor ama kimsenin umurunda değil galiba?

Bence samimi bir yaklaşım . Kota varsa az araç satacaksan kâr etmiyorsan Chevrolet gibi ülkeden kaçması gerekir. Mazda'nın gümrük avantajı yok, distribütör avantajı da yok. Servis fiyatları ile oynamadıkları surece sorun yok. Bayi istediği fiyata yine satar , rekabet olması bizim için daha avantajlı bence
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, M.E.G :

Foti bi maçla olmuyor o işler. Anladın ne demek istediğimi. Genel Müdür bu durumdan dolayı serzenişte bulunamaz. O işi çözmesi gereken kendisi. Ulaşamıyorsa sıkıntı yine yönetimsel. 

Maddi sebeplerden kaynaklı çok fazla kişiye ulaşamıyoruz benzeri bir açıklama yapsa anlarım bi nevi.

Valla biz mazda kullanıcılarıda olmasa reklamını yapacak kimse kalmayacak. Kendimi yerel kanal gibi hissettim :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Foti bi maçla olmuyor o işler. Anladın ne demek istediğimi. Genel Müdür bu durumdan dolayı serzenişte bulunamaz. O işi çözmesi gereken kendisi. Ulaşamıyorsa sıkıntı yine yönetimsel. 
Maddi sebeplerden kaynaklı çok fazla kişiye ulaşamıyoruz benzeri bir açıklama yapsa anlarım bi nevi.

Reklam yok dedin ona istinaden yazdım . 2 ay önce tüm maçlarda görüyordum. Burada biraz kısır döngüye girmişler sanırım . Nasıl çözerler bilemem :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1)  Nurkan Yurdakul, Mazda 3 satislarindan bir dönem zarar edildiginden bahsetmis.  Ben nedenini tam anlayamadim ama bunun sorumlusu olsa olsa Mazda Türkiye olmali.  Karlilik önemliyken neden zarar edebilecek bir strateji izlediniz?  Umarim bu zarari tüketiciden çikarmaya kalkmazsiniz.

2)  Bence her araç üreticisi/pazarlayicisi daha fazla araç satmak ister.  Satis adedi her zaman satis performansinin göstergelerinden birisidir.  Ben simdiye kadar "biz bu sene sadece 90 araç sattik" diye övünebilecek bir firma duymadim.  "More is always better."

3)  Mazda MX-5 gibi cazip bir aracin bir senede sadece 100 adet satmasi bence pek tatmin edici degil.  Bu ülkede hiç mi spor araba satilmiyor?  Tamam, herkes spor araba alamaz ama ayda 8 araba satmak ne derece bir basaridir?

4)  Türkiye'deki tüm otomobil pazarlayicilarinin önemli iki sorunu bence egitimsiz tüketici ve yüksek vergilerdir.  Vergiler konusunda Mazda muhtemelen birsey yapamaz ama tüketiciyi egitmek konusunda çok seyler yapabilir.  Bunun illa pahalli reklamlar yoluyla olmasi geremiyor.  Yayinlanabilecek tüketici brosürleri bunun düsük maliyetli yollarindan biridir.  Digerlerini de Mazda Türkiye pazarlamacilari beyin firtinasi yaparak bulsunlar.

Yolunuz açik olsun!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yilda 1000 adet kotamiz var diyordu onu bile satamadilar.

Kota kalksa ne olacak?

Satiş rakami önemli değil diyor, sonra kota kalkti çok saticaz demeye getiriyor. Saçma sapan dizilere reklam vererek, mehmet abiye homini girtlak yedirerek olmaz bu işler..... 

Hiç bir bayii bu yönetimden memnun değil, bu kafa oldukçada bir b.k olmaz.

Burak tarafından düzenlendi
Lütfen karşı tarafa söz hakkı doğuracak hitaplarda bulunmayın. Bu forum kurallarımıza da aykırı
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

35 dakika önce, AKayhan :

1)  Nurkan Yurdakul, Mazda 3 satislarindan bir dönem zarar edildiginden bahsetmis.  Ben nedenini tam anlayamadim ama bunun sorumlusu olsa olsa Mazda Türkiye olmali.  Karlilik önemliyken neden zarar edebilecek bir strateji izlediniz?  Umarim bu zarari tüketiciden çikarmaya kalkmazsiniz.

2)  Bence her araç üreticisi/pazarlayicisi daha fazla araç satmak ister.  Satis adedi her zaman satis performansinin göstergelerinden birisidir.  Ben simdiye kadar "biz bu sene sadece 90 araç sattik" diye övünebilecek bir firma duymadim.  "More is always better."

3)  Mazda MX-5 gibi cazip bir aracin bir senede sadece 100 adet satmasi bence pek tatmin edici degil.  Bu ülkede hiç mi spor araba satilmiyor?  Tamam, herkes spor araba alamaz ama ayda 8 araba satmak ne derece bir basaridir?

4)  Türkiye'deki tüm otomobil pazarlayicilarinin önemli iki sorunu bence egitimsiz tüketici ve yüksek vergilerdir.  Vergiler konusunda Mazda muhtemelen birsey yapamaz ama tüketiciyi egitmek konusunda çok seyler yapabilir.  Bunun illa pahalli reklamlar yoluyla olmasi geremiyor.  Yayinlanabilecek tüketici brosürleri bunun düsük maliyetli yollarindan biridir.  Digerlerini de Mazda Türkiye pazarlamacilari beyin firtinasi yaparak bulsunlar.

Yolunuz açik olsun!

Konu adet değil diye bas basbağırıyor adam, Peugeot ve Renault Türkiye de yok satıyor ama dünya genelinde Mazda dan az satış rakamı var. Sadece bu örnek bile bu röportajı özetliyor 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazıyı baştan sona kadar okudum.Hiç kullanıcıları önemseyen birşey gördünüz mü? Bayi karlılığı demek bizim cebimizden daha fazla çıkıyor demek verilen rakamlara göre araç başı 3000-4000 Tl bayi karı ki daha fazladır emin olun.Bu fiyatı biraz açayım.Ben Makyajlı Mazda 3 Power donanımı 105000 liraya aldım.Liste Fiyatı 111000.Bayiden 6000 indirim aldım.Şimdi bu araçtan yukardaki hesaba göre bayi 3000-4000 Tl kazanıyorsa varın siz hesaplayın.Ne olursa Globale salla.Araba 3 yılda power donanımda 40000 lira zam yedi globalin suçu,parça ve servis ücretrlerine zam geldi globalin suçu,servis yok globalin suçu,usta yok globalin suçu,araç az globalin suçu,herşey globalin suçu ohh ne rahat. Devam edelim servis ücretleri azmış parça ucuzmuş eee ne yapalım yani. Tüketici dostu hiç bir şey söylememiş.Fırsatını bulsa parça fiyatlarında zamma gidecek ama Mazda Global izin vermiyor demek ki. Yoksa bu müdür bey kesin dile getirmiştir.Bu yönetimin Mazdayı ileri taşıyacağına inanmıyorum.Bazı arkadaşlar doğruyu söylemiş neden atar yapıyon ,kapitalist sistem,zorla mı aldırıyorlar,diyebilirler ama yukardaki durum çok farklı.Bana birtane tüketici yanlısı sözünü gösterin eyvallah diyeceğim.Servisler konusuna gelince 15-16 il dışında kendi ilinde servisi olmayan arkadaşlar ne yapacak ondan bahsetmiş mi?Servise gitmek için 400 km yol yapıyorum.Servis karlılığını yükseltmek için zam yapacağına bir iki servis açta millet arabasını götürsün.Bizim içinde birşeylerden bahsetse anlayacağım ama yok.Mazda sevgimi öldüremez bu Müdür ama hayali olanlar şu yazıyı okusa markadan soğur. Burdan duyuyorsa kendisine #dokunmamazdama diyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bayi mutluluğu demiş, bunu sadece kar olarak lamyaın, distribütörler saçma sapan yöntemlerle de bayiyi bunaltabilir. Bayi mutlu olması için müşteriye ihtiyacı vardır, üst rakamdan müşteriy fatura kesecek çıkarımı yapmayın bence.

orta segment bir aile arabası 100 bin Tl lerde, hiçbir  inanılmaz özelliğie de olmayan, bunun bakım faturasının araç maliyetinin % 0.6 - 0,3  olması.. evet az....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, Çağlar Bayur :

Bayi mutluluğu demiş, bunu sadece kar olarak lamyaın, distribütörler saçma sapan yöntemlerle de bayiyi bunaltabilir. Bayi mutlu olması için müşteriye ihtiyacı vardır, üst rakamdan müşteriy fatura kesecek çıkarımı yapmayın bence.

orta segment bir aile arabası 100 bin Tl lerde, hiçbir  inanılmaz özelliğie de olmayan, bunun bakım faturasının araç maliyetinin % 0.6 - 0,3  olması.. evet az....

Amerika benim 5 yıldır yapmak istediğim stratejiyi uygulamaya başladı. Bayi karlılığını yukarı çekmek. “Bir markanın mutluluğu bir de bayinin mutluluğu. önemlidir. Tüketici mutluluğu hikaye yani.Yılda 2 kere servise gidiyorum 600*2=1200 TL. Sizce ne olmalı elit bir marka için tek seferde alınan ücret 900-1000. Bayi diliyle konuşuyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Çağlar Bayur :

Bayi mutluluğu demiş, bunu sadece kar olarak lamyaın, distribütörler saçma sapan yöntemlerle de bayiyi bunaltabilir. Bayi mutlu olması için müşteriye ihtiyacı vardır, üst rakamdan müşteriy fatura kesecek çıkarımı yapmayın bence.

orta segment bir aile arabası 100 bin Tl lerde, hiçbir  inanılmaz özelliğie de olmayan, bunun bakım faturasının araç maliyetinin % 0.6 - 0,3  olması.. evet az....

Mazda 10 binde bakım yaptırıyor. 

Vw grubu 15 binde.

Opel insigna 15 binde.

60 bin km bakım maliyeti çıkardığımda vw daha ucuza geliyor ne yazık ki.

Mazda6 yı %20 indirimli 520 tl ye yaptırdım. Vw passat 700 tl indirimsiz, skoda superb 710 tl indirimsiz.

Hesabını buyrun yapın kime göre ucuz? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...