Jump to content

LPG den Dolayı Eriyen Sübapları Değiştirmek için Usta Tavsiyesi


PeLiKaN
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

3 dakika önce, Zealot :

Tamam gaz ayari %20 kısık.

Motor benzin sanıp %20 açıyor benzini.

Gaz da onu taklit edip %20 açıyor gazı.

Anlık olarak %30 a çıkarsa lamba yakıyor..  (sanırım 28 de yakıyordu)

Gazı %25 açarsın,  birdaha ömrü boyunca yanmaz. Bu kadar. + - 5 gezer.  

 

Dikkat edersen, açık kapı bırakmak için LPG kaynaklı dedim, direk gaz ayarıyla alakalı olmayabilir çünkü.

Bir şekilde aracın beyni, hava yakıt karışımında olması gerekenden az yakit olduğunu algılıyor. 

Sebeplerini benden daha iyi bildiğine eminim.

+-25.1 de yakar P0171 veya p0172yi.

Gazın benzini taklit edip açma konusunda da yanildigini düşünüyorum.

Ltft Stftyi benzinde sifirlarsin(uzun yolda 50 km de sifirlaniyor benimki)ancak ondan sonra otomatik kalibrasyonda gaz kendini benzine göre ayarlar. Bu da rölanti için geçerli. Sıcağı sıcağına yol ayarı yapmazsan, max. 300-500 km sonra değişen bir şey olmaz yine %25i geçer fakire düşersin.

Çok bilmislik olarak algılama, başıma geldi, canımı sıktı, kafayı taktım böyle çözüldü benim sorun o yüzden diyorum.

1 saat önce, Fotifoti :


LPG'nin marifeti markanın değil . Çok soguk yerlerde oturup, yanlış ayarla kullanılırsa mümkün . Daha önce gördük Erzurum'da , bende de Eskişehir'de oldu

20k da mı oldu subap değişimi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

gaz benzini taklit edip kendini açmasa  araba gitmez.. 

yani %20 fazla veya az yakıtla  çalışmaz bile..  yani o 14e1 yanma oranı falan çok hassas işler..  tekleme tükleme saçmalama birsürü şey  olur.  hatta şöle diyim.. %5 zengin olsa  lpg kokusundan duramazsın..  eski şahinler gibi  arkandan gelen camları kapatır. 

hani gaz ayarını çok açıyorlar da zengin çalışsın falan deniyor ya, öle çalışmıo işte.. hep mükemmel yanma oluyor. o2 sensörü komutlarla (stft ) düzeltiyor.  ha nerden biliyorsun dersen, işin teknik bilgi kısmını kenara bırakıyorum,  söktüm arabamın hava akış metresini.  koydum kenara..  soketi takılı bir şekilde..  araba giren havayı ölçmüyor hava girmedi sanıyor. normalde aşırı fakir karışım olması lazım.. ama gidiyor. çalışıyor. yürüyor. 15 km dolandım  =)   sonra motor arıza lambası yaktı  ve dedi ki,  ben anlık olarak o2 sensöründen  bi şekilde düzeltmeye çalışıyorum ama bu düzelecek gibi değil.. sen bi servise git.   adı üstünde o2 sensörü..  egsozdan çıkan gazda o2 varsa sinyal ecuya gidiyor..o da yakıtı açıyor ki o2 ile benzin denk gelsin. yanmamış o2 çıkmasın.. 

lpg yi enjektörünü montaj yaparken  şöle yapıyorlar..

motordan benzin enjektörüne gelen kabloyu kesip,  araya lpg yi enjektörünü sokuyolar..  (bypass)

motor hep benzin sanıyor..  anlık olarak sinyal değişimini voltaj olarak  benzin enjektörüne gönderiyor.. 

lpg enjektörü arada olduğu için  o voltaj değişimini  o da görüyor..   yani ayağını gazdan çektiğinde de  motor benzin enjektörüne sinyal göndermiyor.. lpg de sinyal göndermiyor..     

brc ve prins bu işi çok iyi yaptıkları için yıllarca obd li sistemlere ihtiyaç duymadılar.. hala da duymuyorlar.. 

mesela vtec / vamos olayını düşün..  araba 4bin devirde mesela vtec açtığında  herşey değişiyor.. tüm ateşleme haritası püskürtme miktarı vsvs..  lpg nerden bilecek bunu..  oraya  4 binden sonra vtec açtık die yazamıon ki..  işte bu yüzden yol ayarı öneriliyor.. ama brc prins gibi sistemler bu enjektör voltajını çok iyi taklit edip 2ms de cevap verdiği için  düz rölanti ayarı ile sorunsuz çalışıyorlar..  ha nerden biliyorsun dersen, kendi lpg ecumu sildim..  rölantide kendim sadece gazı %10 ve katları ile açarak biyere getirdim..  ve 15bin km dir lamba yanmıyor.. toplamda da 50 bin km dir lamba hiç yanmadı.. yanmaz da. yanmayacak da.. yanarsa, benzin döker yakarım bende..  

öte yandan bu ltft stft denen olaya fazla takılmayın..  deniz seviyesi  20derece santigrat ve bilmem ne kadar nem  de hepsi 0 olur..  sen erzurumda yaşıyorsan   lpg takılmamış benzinli bir araba  normal şartlarda  -10 -15 ltft ile çalışacaktır.. normaldir..   aksi halde sorun vardır.. düşünsene istanbulda ve erzurumda %20 yakıt farkı olması gerekiyor. bunu sistem nasıl düzeltecek..  işte bu değerler ile..  yani sen ltft  veya stft yi  - veya +  bir değer görüyorsan..  bu  motorun o kadar zengin veya fakir  çalıştığını değil....   o kadar zengin veya fakir çalışmaya teşebbüs ettiğini  ama belirtilen miktarda düzeltildiğini gösterir..   eskiden bu yoktu.. karbüratörden avans ayarı falan yapılıyordu..   bolu dağını çıkarken arabalar zengine düşüyordu.. çekmiyordu gaz kokusu geliyordu vsvs   şimdi ne güzel anlık olarak düzeltiyor.   ha %20 den fazla düzeltirse de  sen bi servise git baktır.. delik kaçak falan olabilir diyor.  kompresör takarken bol bol tartışacağız bunları..    biz neye göre gücün artacağını idda ediyoruz.. hava artınca  benzin ayarını elle açamıyoruz ki..  motor ölçüp o2 sensörü map ve maf  dan verilere bakıp benzini açacak.. o miktarda lpg yi de açacaz..  anlık değişmeleri de kendisi taklit edecek. tölöre edecek. yani sen kompresör takınca muhtemelen   +20 ltft ile gezicen sürekli .  ha zengin mi çalışacak..  yoo.. normal tam yanma olacak..    

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Zealot :

gaz benzini taklit edip kendini açmasa  araba gitmez.. 

yani %20 fazla veya az yakıtla  çalışmaz bile..  yani o 14e1 yanma oranı falan çok hassas işler..  tekleme tükleme saçmalama birsürü şey  olur.  hatta şöle diyim.. %5 zengin olsa  lpg kokusundan duramazsın..  eski şahinler gibi  arkandan gelen camları kapatır. 

hani gaz ayarını çok açıyorlar da zengin çalışsın falan deniyor ya, öle çalışmıo işte.. hep mükemmel yanma oluyor. o2 sensörü komutlarla (stft ) düzeltiyor.  ha nerden biliyorsun dersen, işin teknik bilgi kısmını kenara bırakıyorum,  söktüm arabamın hava akış metresini.  koydum kenara..  soketi takılı bir şekilde..  araba giren havayı ölçmüyor hava girmedi sanıyor. normalde aşırı fakir karışım olması lazım.. ama gidiyor. çalışıyor. yürüyor. 15 km dolandım  =)   sonra motor arıza lambası yaktı  ve dedi ki,  ben anlık olarak o2 sensöründen  bi şekilde düzeltmeye çalışıyorum ama bu düzelecek gibi değil.. sen bi servise git.   adı üstünde o2 sensörü..  egsozdan çıkan gazda o2 varsa sinyal ecuya gidiyor..o da yakıtı açıyor ki o2 ile benzin denk gelsin. yanmamış o2 çıkmasın.. 

lpg yi enjektörünü montaj yaparken  şöle yapıyorlar..

motordan benzin enjektörüne gelen kabloyu kesip,  araya lpg yi enjektörünü sokuyolar..  (bypass)

motor hep benzin sanıyor..  anlık olarak sinyal değişimini voltaj olarak  benzin enjektörüne gönderiyor.. 

lpg enjektörü arada olduğu için  o voltaj değişimini  o da görüyor..   yani ayağını gazdan çektiğinde de  motor benzin enjektörüne sinyal göndermiyor.. lpg de sinyal göndermiyor..     

brc ve prins bu işi çok iyi yaptıkları için yıllarca obd li sistemlere ihtiyaç duymadılar.. hala da duymuyorlar.. 

mesela vtec / vamos olayını düşün..  araba 4bin devirde mesela vtec açtığında  herşey değişiyor.. tüm ateşleme haritası püskürtme miktarı vsvs..  lpg nerden bilecek bunu..  oraya  4 binden sonra vtec açtık die yazamıon ki..  işte bu yüzden yol ayarı öneriliyor.. ama brc prins gibi sistemler bu enjektör voltajını çok iyi taklit edip 2ms de cevap verdiği için  düz rölanti ayarı ile sorunsuz çalışıyorlar..  ha nerden biliyorsun dersen, kendi lpg ecumu sildim..  rölantide kendim sadece gazı %10 ve katları ile açarak biyere getirdim..  ve 15bin km dir lamba yanmıyor.. toplamda da 50 bin km dir lamba hiç yanmadı.. yanmaz da. yanmayacak da.. yanarsa, benzin döker yakarım bende..  

öte yandan bu ltft stft denen olaya fazla takılmayın..  deniz seviyesi  20derece santigrat ve bilmem ne kadar nem  de hepsi 0 olur..  sen erzurumda yaşıyorsan   lpg takılmamış benzinli bir araba  normal şartlarda  -10 -15 ltft ile çalışacaktır.. normaldir..   aksi halde sorun vardır.. düşünsene istanbulda ve erzurumda %20 yakıt farkı olması gerekiyor. bunu sistem nasıl düzeltecek..  işte bu değerler ile..  yani sen ltft  veya stft yi  - veya +  bir değer görüyorsan..  bu  motorun o kadar zengin veya fakir  çalıştığını değil....   o kadar zengin veya fakir çalışmaya teşebbüs ettiğini  ama belirtilen miktarda düzeltildiğini gösterir..   eskiden bu yoktu.. karbüratörden avans ayarı falan yapılıyordu..   bolu dağını çıkarken arabalar zengine düşüyordu.. çekmiyordu gaz kokusu geliyordu vsvs   şimdi ne güzel anlık olarak düzeltiyor.   ha %20 den fazla düzeltirse de  sen bi servise git baktır.. delik kaçak falan olabilir diyor.  kompresör takarken bol bol tartışacağız bunları..    biz neye göre gücün artacağını idda ediyoruz.. hava artınca  benzin ayarını elle açamıyoruz ki..  motor ölçüp o2 sensörü map ve maf  dan verilere bakıp benzini açacak.. o miktarda lpg yi de açacaz..  anlık değişmeleri de kendisi taklit edecek. tölöre edecek. yani sen kompresör takınca muhtemelen   +20 ltft ile gezicen sürekli .  ha zengin mi çalışacak..  yoo.. normal tam yanma olacak..    

Okumadan yazayim, böyle çok yaz, kestirip atma birşeyler öğrenelim. :)

 

quiteguide tarafından düzenlendi
imla
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mesela bir örnekle beraber beyin fırtınası yapalım.. ,

istanbulda taktık lpgmizi.. gram gram devi devir yol ayarı yaptık. sıfır hata böle mükemmel yanma... herşey kusursuz..

besmele çektik yola çıktık bolu dağını çıkıoz.. orda benzini ve gazı %20 kısması gerek motorun. mecburen.. 

bence  eğer lpg benzini taklit etmese basınç ve sıcaklğa göre kendi verilerini değiştirmezse, istanbula göre ayarlarını korursa,   fazla gaz göndereceği için  egsozdan alev atmaya başlarsın =) 

 

 

4 dakika önce, Servet :

Ufuk, ben my 07 ve 11'de oksijen sensörünü lpg ecusuna bağlayıp yolda kalibre etmiştim. Çok kararlı oluyor

evet brc de böle bi seçenek var. map sensörü ve o2  sensörü ile sıfır hata kalibre yapılabiliyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24 dakika önce, Zealot :

gaz benzini taklit edip kendini açmasa  araba gitmez.. 

yani %20 fazla veya az yakıtla  çalışmaz bile..  yani o 14e1 yanma oranı falan çok hassas işler..  tekleme tükleme saçmalama birsürü şey  olur.  hatta şöle diyim.. %5 zengin olsa  lpg kokusundan duramazsın..  eski şahinler gibi  arkandan gelen camları kapatır. 

hani gaz ayarını çok açıyorlar da zengin çalışsın falan deniyor ya, öle çalışmıo işte.. hep mükemmel yanma oluyor. o2 sensörü komutlarla (stft ) düzeltiyor.  ha nerden biliyorsun dersen, işin teknik bilgi kısmını kenara bırakıyorum,  söktüm arabamın hava akış metresini.  koydum kenara..  soketi takılı bir şekilde..  araba giren havayı ölçmüyor hava girmedi sanıyor. normalde aşırı fakir karışım olması lazım.. ama gidiyor. çalışıyor. yürüyor. 15 km dolandım  =)   sonra motor arıza lambası yaktı  ve dedi ki,  ben anlık olarak o2 sensöründen  bi şekilde düzeltmeye çalışıyorum ama bu düzelecek gibi değil.. sen bi servise git.   adı üstünde o2 sensörü..  egsozdan çıkan gazda o2 varsa sinyal ecuya gidiyor..o da yakıtı açıyor ki o2 ile benzin denk gelsin. yanmamış o2 çıkmasın.. 

lpg yi enjektörünü montaj yaparken  şöle yapıyorlar..

motordan benzin enjektörüne gelen kabloyu kesip,  araya lpg yi enjektörünü sokuyolar..  (bypass)

motor hep benzin sanıyor..  anlık olarak sinyal değişimini voltaj olarak  benzin enjektörüne gönderiyor.. 

lpg enjektörü arada olduğu için  o voltaj değişimini  o da görüyor..   yani ayağını gazdan çektiğinde de  motor benzin enjektörüne sinyal göndermiyor.. lpg de sinyal göndermiyor..     

brc ve prins bu işi çok iyi yaptıkları için yıllarca obd li sistemlere ihtiyaç duymadılar.. hala da duymuyorlar.. 

mesela vtec / vamos olayını düşün..  araba 4bin devirde mesela vtec açtığında  herşey değişiyor.. tüm ateşleme haritası püskürtme miktarı vsvs..  lpg nerden bilecek bunu..  oraya  4 binden sonra vtec açtık die yazamıon ki..  işte bu yüzden yol ayarı öneriliyor.. ama brc prins gibi sistemler bu enjektör voltajını çok iyi taklit edip 2ms de cevap verdiği için  düz rölanti ayarı ile sorunsuz çalışıyorlar..  ha nerden biliyorsun dersen, kendi lpg ecumu sildim..  rölantide kendim sadece gazı %10 ve katları ile açarak biyere getirdim..  ve 15bin km dir lamba yanmıyor.. toplamda da 50 bin km dir lamba hiç yanmadı.. yanmaz da. yanmayacak da.. yanarsa, benzin döker yakarım bende..  

öte yandan bu ltft stft denen olaya fazla takılmayın..  deniz seviyesi  20derece santigrat ve bilmem ne kadar nem  de hepsi 0 olur..  sen erzurumda yaşıyorsan   lpg takılmamış benzinli bir araba  normal şartlarda  -10 -15 ltft ile çalışacaktır.. normaldir..   aksi halde sorun vardır.. düşünsene istanbulda ve erzurumda %20 yakıt farkı olması gerekiyor. bunu sistem nasıl düzeltecek..  işte bu değerler ile..  yani sen ltft  veya stft yi  - veya +  bir değer görüyorsan..  bu  motorun o kadar zengin veya fakir  çalıştığını değil....   o kadar zengin veya fakir çalışmaya teşebbüs ettiğini  ama belirtilen miktarda düzeltildiğini gösterir..   eskiden bu yoktu.. karbüratörden avans ayarı falan yapılıyordu..   bolu dağını çıkarken arabalar zengine düşüyordu.. çekmiyordu gaz kokusu geliyordu vsvs   şimdi ne güzel anlık olarak düzeltiyor.   ha %20 den fazla düzeltirse de  sen bi servise git baktır.. delik kaçak falan olabilir diyor.  kompresör takarken bol bol tartışacağız bunları..    biz neye göre gücün artacağını idda ediyoruz.. hava artınca  benzin ayarını elle açamıyoruz ki..  motor ölçüp o2 sensörü map ve maf  dan verilere bakıp benzini açacak.. o miktarda lpg yi de açacaz..  anlık değişmeleri de kendisi taklit edecek. tölöre edecek. yani sen kompresör takınca muhtemelen   +20 ltft ile gezicen sürekli .  ha zengin mi çalışacak..  yoo.. normal tam yanma olacak..    

İlaç.....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26.05.2017 at 14:54, Zealot :

Lpg den arıza ışığı yanmaz,   yanlış giden birşeyler vardır, yapamamışlardir. 

Ayrıca buluşmaya getirmedin ki Bakalım... 

hacım inan gelmeyi çok istedim ama kadosan imes derken pert olduk.

31.05.2017 at 09:01, İsot :

Sorunlu araç ne oldu abi emoji849.pngemoji849.png


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

aracı çok sevdiğim ford yetkili servisi bi abimize götürdük İsmail abi :) , sağına soluna baktı bindik gezdik bastık durduk vs vs bu aracın sübap sorunu olduğunu zannetmiyorum dedi ama performansın da neden düştüğünü söyleyemedi..aracı bi akşam bırak sabaha kadar motor soğusun kompresyona sokalım dedi , tamam dedik hafta içi götürecektim lakin o esnada 8 cm lik boya işi için maltepe-autoking te olan canım arabamın önce sis farlarını sonra şoför koltuk vanasını kırdıkları için ben de aracı o halde teslim almadığım için halen götüremedim kompresör testine..araç autokingte yatıyo 1 haftadır..bu sebepten bi şey yazamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Zealot :

yuh

tampon un sol arkasında 5 cm , ön tamponda ise 3-4 cm kadar boya sıyrığı var,, madem hakkım var boyatayım  diye düşünerek gittim..Ön tamponu boyarken sis farlarını bozmuşlar bi de utanmadan abi belki önceden de çalışmıyodur demezlermi..Hadi onu geçtim tamponu boyarken koltuk vanasını nasıl kırdın içinde mi uyudun be adam..koltuk en arkada sabit kalmış dikleşmiyor..Haliyle siboplara baktıramadım bile

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Zealot :

ben kurumsal firmalardan çok  tanıdığım bildiğim abi kardeş arkadaş dostluk felsefesini benimsediğim esnaflara gidiyorum..  tavsiye ederim

kaskonun getirisi ve ücretsiz diye esasen..Tahmin edemedim kurumsal bir firmanın böyle çalışacağını...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ücretsiz mini onarımlar  tramer de hasar kaydı olarak çıkıyor.  çarpma  çarpışma  vs  diye bedelsiz veya bedelli olarak gözüküyor..   belki biliyorsunuzdur. ama bilmiyorsanız da aklınızda bulunsun 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Zealot :

ücretsiz mini onarımlar  tramer de hasar kaydı olarak çıkıyor.  çarpma  çarpışma  vs  diye bedelsiz veya bedelli olarak gözüküyor..   belki biliyorsunuzdur. ama bilmiyorsanız da aklınızda bulunsun 

daha önceki mini onarımların hiç biri tramer sorgusunda görünmüyor Ufuk ? ha hoş görünse de pek umurumda değil gerçi :)))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24/05/2017 at 13:33, Burak :

Öncelikle geçmiş olsun. İlla anadolu yakası dersen İkiler Mazda - Taber Usta ile de bir görüşebilir en azından fiyat alırsın.

İkiler mazda Kartal sanayideki mazdacı ise dikkat etmenizi öneririm..Yetkili servise yakın fiyatları vardır.. İlla gidecekseniz en az 1-2 yerden daha fiyat almanızı tavsiye ederim..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, Montimpex :

İkiler mazda Kartal sanayideki mazdacı ise dikkat etmenizi öneririm..Yetkili servise yakın fiyatları vardır.. İlla gidecekseniz en az 1-2 yerden daha fiyat almanızı tavsiye ederim..

kartal daki  üçler..  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, Zealot :

kartal daki  üçler..  

İsimden emin olamamıştım zaten.Teşekkürler.. neyse Kartal'a fazla bulaşmayın derim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...