Jump to content

4.Nesil Mazda MX-5 ND Hakkında Aklıma Takılan Sorular


34RAA88
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selamlar forum ahalisi, uzun araştırmalar sonucu cabrio araç olarak mx-5 ND almay karar verdim fakat babamın kafasında bu konuda bazı soru işaretleri mevcut sormak istediklerim şunlar yardımcı olursanız en azından fikir verirseniz sevinirim:)

Bana söyledikleri şu şekilde;

-Kışın yağmur yağdığında sen o arabayı çıkaramazsın.

-İyi güzelde çabuk sıkılırsın.(iş için şehir dışına çıktığında 1 hafta kiralayıp kullanma imkanı olmuştu.)

-Manuel o istanbul trafiğinde üzer seni.

-2 kişilik araba içi çok klostrofobik darlanırsın.

-Araba çok küçük hyundai i20 yanında SUV gibi duruyor.

-Onu alacağına 2 cabrio al.

-1 ay kullandıktan sonra sıkacak bak görürsün.

Evet gördüğünüz gibi baya bir olumsuz konuşuyor ama sağolsun yine son kararı bana bırakıyor şimdi şöyleki ben 22 yaşında üniversite öğrencisiyim aracı günlük kullanmayı planlıyorum, okul yolunda karşılaşacağım trafik dur-kalktan ziyade yoğun akıcı olacaktır. Arabayı gerçek anlamda çok beğeniyorum fakat aklıma en çok rüzgar sesi ve kışın kullanımı takılıyor. Cidden geçici bir heves midir mx-5 yoksa düşündüğüm gibi kullandığınız her gün tekrar aşık olacağınız bir yaşayan efsane midir? Bilen duyan eden herkes bi akıl verirse çok mutlu olurum gerçekten ihtiyacım var :)

İyi forumlar!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kullananların verdiği fikirlerin yanında aracı kendin test etmen de çok önemli, bayilere test aracı sordun mu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

MX5 türevi araçlar işe git gel araçları değildir. Kapıda duran sedan ve suv'un yanında keyif makinasıdır. Ben öyle bir aracı alıp ekmek almaya fırına gitmezdim.

 

Kışın en mükemmel kış lastiği olsa dahi aracın yere yakın alt yapısı nedeniyle karda yürümesi olanaksız olabilir. Bu yaşanan yere göre değişir tabiki.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  1. Arabayı sürmek kışın daha keyifli :) 
  2. O arabadan sıkılırsan başka hiç bir arabada tutunamazsın :) Sıkılırsan sıkılmayacak birisi kolay bulunur
  3. Aracı kullanmanın verdiği keyif sebebi ile çok da sıkıntı yaşayacağını sanmıyorum.
  4. Evet aracın üstü kapandığı için kabin dar ama üstü açıldığında yaşadığın his paha biçilemez
  5. Evet araç küçük , yani ? Zaten aracın özelliği bu :)
  6. --
  7. Bkz madde 2 :) 

Baban seni vazgeçirmek için hep olumsuzlara odaklanmış. Olumluları sıralasa bence ikna olursun.

Bir de @Zealot un yorumlarını alalım :D 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben aracı alalı 1 ayı geçti. Günlük kullanıyorum ben ancak işim itibarı ile hergün işe gidip gelen biri değilim. Eşimde seat ibiza var ve ailecek bir yere çıktığımızda ibizayı kullanıyoruz. Sadede gelecek olursam bu koşullar içerisinde gece canım sıkıldığında saat 1-2 demeden eşofmanla çıkıp sadece zevk almak için arabayı kullanmışlığım var. Sıkılacağını hiç tahmin etmiyorum. Bu araç piste girebileceğin gibi gündelik de kullanabileceğin kadar konforlu. Yakıtı az (15bin ortalaması 7.4). performanslı ve kullandıkça daha fazla kullanma isteği doğuran,kendine aşık eden bir araç. Gerçekten gün geçtikçe araçla aranda bir bağ oluşuyor. İstanbul şartlarında yoğun kar 3, bilemedin 5 gün oluyor. Hiç kışın kullanmadığım için kullanımı konusunda yorum yapamam ancak 3-5 gün kullanabileyim diye bu zevkten mahrum kalmak istemem. 2 serisi bu araçtaki saf sürüş ve mekanik hissi asla veremeyecektir,bunu test sürüşüne çıkabilirsen çok daha iyi anlarsın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Açık konuşayım 2 serisi alırsan çok üzülürsün, hem performans hem rijitlik açısından çok kötü bir araç. Mx 5 almadan önce test etmiştim hiç beğenmedim açıkçası. Ayrıca üstü kapalı pozisyonda arkadakilerin rahatça oturması imkansız yani iki kişilik sayılır bence, tek artısı kışın montunu çantanı arka koltuğa atabilirsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cevaplar için teşekkürler, aracı yakın zamanda test edeceğim inşallah aslen benim aklımda soru işareti yok fakat babamın benim bu sürekli araba değiştirme hevesimden kaynaklanan haklı endişesi var haliyle onu gidermeye çalışıyorum yorumlarınız için tekrardan teşekkür ederim umarım yakın zamanda müjdeli haberle dönerim :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konuyu kapatir gibi yazmissiniz ama ben de aklima gelen bir-iki noktayi buraya eklemek istiyorum.  Yukarida yapilan yorumlarin çoguna katiliyorum.  Öncelikle, iki kisilik bir spor otomobili bir SUV ile karsilastirmak, yapilabilecek en anlamsiz karsilastirma olur.  Bir SUV 4 tekerden çekisli ve yerden yüksek oldugu için karda kullanilmasi en uygun araçtir.  MX-5 ise yere yakindir ve karda kullanilmasi pek uygun olmayabilir.  Dünyada hiçbir otomobil size herseyi birden veremez.  MX-5 ancak spor otomobiller ile karsilastirilabilir, asla bir SUV ile karsilastirilamaz.

Isterseniz yapilan karsilastirmaya baska bir açidan da bakalim.  Herhangi bir viraja bir MX-5 ile bir de bir SUV ile girdiginizi düsünün.  Farzedin ki belirli bir viraji MX-5 ile 90 km/h hizda (araci hissederek) alabiliyorsunuz.  Simdi bir SUV ile bu viraji 90 km/h hizda almayi deneyin.  Büyük olasilikla takla atma ("rollover") riski yasarsiniz.  Virajlarda takla atan SUV ender rastlanan bir durum degildir.  Bu tamamen fizik kurallari ile ilgili bir durumdur.  SUV agirlik merkezi bir spor otomobile göre çok daha yüksektir.  Agirlik merkeziniz ne kadar yüksekse araciniz o kadar fazla takla atma riski tasir.

MX-5 pek tabii ki manuel vitese sahiptir.  Bence tüm spor otomobiller manuel vites olmalidir ama otomatik olanlar da vardir.  Manuel vites ile araci daha iyi hissedebilirsiniz.  Bir spor otomobilde ise "hissetmek hersey demektir".  Zaten spor otomobil seçmenizin ardindaki ana neden onu "hissetmektir".  Katiliyorum, dur-kalk trafigi manuel vites ile daha zordur.  Ama, dur-kalk trafigi otomatik ile de hiç kolay degildir.  Dur-kalk trafigi insanin enerjisini alir.  Eger yapabiliyorsaniz dur-kalk trafiginden kaçinmak gerekir (alternatif yollar, alternatif saatler, vs).  Örnegin, ben dur-kalk trafiginde hep geriliyorum.  Aracin otomatik olmasi bence bu durumu çok fazla degistirmez.  Aslina bakarsaniz dur-kalk trafigi bir araç için de pek saglikli bir durum degildir.

Eger almaya karar verirseniz yeni araciniz simdiden hayirli olsun.  Mazda MX-5 seçkin bir spor otomobildir.  Onu zamanla takdir edeceksiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...
29.05.2017 at 15:32, 34RAA88 :

Cevaplar için teşekkürler, aracı yakın zamanda test edeceğim inşallah aslen benim aklımda soru işareti yok fakat babamın benim bu sürekli araba değiştirme hevesimden kaynaklanan haklı endişesi var haliyle onu gidermeye çalışıyorum yorumlarınız için tekrardan teşekkür ederim umarım yakın zamanda müjdeli haberle dönerim :) 

Ne yaptınız? Karar berebildiniz mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Merhaba,

Soru sorulalı çok olmuş ama yine bildiklerimi paylaşayım. MX5 ile yaklaşık 3 yıl yakından ilgilendim sonra da aldım. Sorulara kısaca cevap vermeye çalışayım,

1- MX5'te yük dağılımı %50 ön ve %50 arka olduğu için klasik arkadan itiş araçlar gibi arkasının savrulma olayı neredeyse çok güçtür. Daha önce 1.5 yıla yakın kullandığım Mercedes E 270 ile kıyas etmek doğru olmayabilir ama yağmur yağsa gaza hafif dokunsan aracın arakası savrulurdu. Oysa MX5 öyle değil, yine de virajlara dikkatli giriyorum fakat savrulduğuna şahit olmadım. Evet kışın kullanılacak araç değil fakat gitmek zorunda kalırsanız iyi bir kış lastiği ile her yere gider. Çekilmiş bir sürü video var kış performansı ile ilgili.

2,3- Manuel vites MX-5 tam hakimiyet hissi veriyor, vites topuzunun hafif titremesi ve gaza dokununca onu vites topuzunda hissetmek, vites geçişleri, motor-egzos sesi araca müthiş sürüş zevki veriyor. Yukarıda denildiği gibi bu araç ile asıl zevk düz yolda akan trafikte alınır. Ya erken gideceksiniz ya geç trafiğe takılmamak için ya da alternatif yollar bulacaksınız. Emin olun sıkışık trafikte bile araç sizi üzmeyecektir.

4,5- Araç yere yakın bu kesinlikle doğru hatta boyunuz uzun ise giriş çıkışlarda zorlanabilirsiniz. Ama amaç zaten yere yakın olmak bu bir spor araç aile aracı ya da SUV gibi yüksek olmasını beklemek yanlış olur. Aracın görüş açısı muazzam.

6- Onu alacağına 2 Carbio al? Ben çok araştırdım burada markaları saymayacağım ama piyasadaki tüm mevcut cabriolara baktım. Ucuz 2. el alayım derseniz muhtemelen baya sömürülmüş kazalı ve sonrasında size baya masraf çıkaracak araçlar çoğu. Sorun çıkarmaycak bir MX-5'lerin ikinci elleri var onlar da zaten inanılmaz pahalı onu alacağıma sıfırını alırım diyorsunuz.

Bir ek daha yapayım RF mi Sof Top mu? Bana göre kesinlikle Soft Top, çünkü RF sanki sunroof'lu araç hissi veriyor eğer sürerseniz. Ayrıca otomatik tavanlarda genelde tavan motorunda belli bir süre sonra arıza çıkar ne kadar iyi baksanız da. Ama tabii ki tercik meselesi. MX5'in tavanını elle açıp kapatmak herhalde 1 dakikadan daha az sürüyor ve çık hızlı-pratik.

Yakıt tüketimi benim ortalamam 6,5-7 lt, arada gaza yüklenirim fakat genelde sakin sürüyorum.

Şimdilik bu kadar kusura bakmayın biraz uzun oldu aklıma gelenleri yazmaya çalıştım,

Herkese selamlar,

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

@imk-mx5  çok güzel bir yazı :) sırf bunu diyebilmek için üye oldum foruma.. Hazır olmuşken bir kaç soru da ben sormak isterim:

Önümüzdeki günlerde Ford Fiesta ST Mk8 (yenisi) veya sıfır bir MX-5 alabilme gibi bir ihtimal doğması muhtemel gözüküyor gibi sanki benim için.. Yani inşallah :) Cümle düşük oldu ama, güzel bir otomobil kullanmayı ne kadar çok özlediğim biraz anlaşılmıştır sanırım.

Fiesta ST, MX-5'ten daha performanslı ve incelemelerinden gördüğüm kadarıyla o da çok beğenilen bir otomobil. MX-5'le fiyatları aynı gibi. Çok farklı otomobiller ama, ikisi arasında kararsız kalmayı başarmış bulunuyorum. Aracı her gün işe gidip gelmek için kullanmak istiyorum. Çoğunlukla köy yollarından ve otoyoldan işe gidip gelme gibi bir şahsa sahibim. Kışları biraz sert geçen bir yerdeyiz ama dizel otomatik bir Clio ile sorunsuz yaşayabildim son 3 yıldır.. Mesafe olarak da günlük 30-35km yapıyorum. Bir de maalesef 120 kiloyum. Boyum da 1.84. Sanırım iki otomobil için de fazla iriyim. Yine de bu arabaların bana yaşatacağı fiziksel sıkışıklığın, şu anda kullandığım arabanın bana yaşattığı ruhsal sıkıntıdan çok daha dayanılabilir olacağını ümit ediyorum. Kilo almadan önce amatör olarak sıkça go-kart yapardım, ufak tefek turnuvalara katılırdım. Yani bir otomobilden en son beklediğim şey konfor. Fikirleriniz benim için değerli.. Teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...