Jump to content

Mazda 323 Lantis Tek Sente Atlatınca Düzgün Çalışma


emox200x
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

1.8 dohc aracımın trigerini değiştirip sentesini olması gereken yerde taktığımızda motorun sarsıntılı çalıştığını gördük, tek tarafı 1 diş ileri taktığımızda ise sarsıntı çok azalmıştı. Sebebi ne olabilir?

 

HTC 10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aslında yaptığınız şey avansı/zamanlamayı ileri veya geri almaktır bu işlem ile. şekil olarak titreşimsiz gözükmesi sağlıklı ve verimli çalıştığını göstermez. normali sarsıntılıdır veya değildir onu bilemem de, rölantide düzgün gözükmesi bir kriter değildir. sıkıştırma oranına göre bu şekilde kullanmak mekanik hasara bile sebep olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tam olarak birşey diyemem ama biyel kollarından birinin eğik olma ihtimali varmı?

HTC 10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

normal takılınca o motora özgü çalışma karakteri dışına çıkıyorsa konu başka.biyel kolu eğik ise zaten anlaşılana kadar blok piston kol subap ana kol yatak biribirna giere :S

daha çok yetersiz buji kıvılcımı veya damlatan bozuk enjektör

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzer durumu anlatayım fikir oluşsun.

Hyundai starex crdi aracım sente attı benim hatam ile sıfır motorda. Tekrar topladık ve araç yürümez oldu. 170 bg motor gitti 70 bg motor geldi. Bakmadığım yer kalmadı. Kompresyon oranları vs herşey normal. Kafada yolunmayan saç kalmadı ki köhne bir yerdeki Hyundai özel servisi ile 30 saniyelik görüşme sonucu hatayı buldum. İlk sente attığı vakit eksantrik mili üzerindeki kamlar milimin bilmem kaçta biri dönmüş. Mile geçme imiş yekpare değil. Emiş ve egzoz milleri değişti ve sorun düzeldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Işin garibi tek taraf sente atlak takınca hızlanma motor sesi vs hiçbirinde problem yok

HTC 10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kontrolü yapılabilir: Servet in örneği üzere:

doğru sente ayarında iken, ÜON ya kadar çevrilir motor. sökülmüş bujiden uzun tornavida yardımı ile piston tepede mi diye bakılır çevirmeye devam ederken. tepede değil ise, egzantrik milleri kendi içinde dönmüş yerinden kaçmış demektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

emme' mi  egsoz mu egsantrik ini 1 diş ileri takıyorsunuz.

ileri den kastımız motor dönüş yönüne göre ileri midir.. yani triger sabit tutup egsantrik i ön' yöne doğru 1 diş derecesi kadar çevirip kitleme mi yapıyorsunuz. 

mevzubahis olan kasnakta toplam kaç diş var.. 

büyüklerin söylediği gibi  piston üst ölü noktayı önce bi kontrol edin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Buradan bir şey söylemek zor. Uygun kitleme kullanıldı mı? @Servet abinin dediği gibi kasnaklar millere doğru noktadan takıldı mı? Vs vs. çok fazla değişken var. Ben bu tür ince ayar mevzuularında direk servisi veya eskiden servis olan özel servisleri öneririm. Çünkü ellerinde servis manueli ve uygun ekipmanlar vardır. Servis manuelinde çok fazla bilgi var onu indirmekle başlayabilirsiniz. 

Geçmiş olsun. Kolay gelsin. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...