Jump to content

Sürücüsüz Araçlar


Misafir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

4 saat önce, mazdatayfun :

Çok çok geniş bir yani... En azından rahat bir 20-30 senesi var sanırım :D

Aslında teknoloji çok hızlı gelişiyor gelişmeyen biz insanlarız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teslaların sahibini bırakıp kendi kendine park edip, sahibi çağırdığında çağırdığı yere kendiliğinden geldiğini hatırlatır entegrasyon olayını sorgulamanızı sağlarım. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, Mutlu Tekir :

Teslaların sahibini bırakıp kendi kendine park edip, sahibi çağırdığında çağırdığı yere kendiliğinden geldiğini hatırlatır entegrasyon olayını sorgulamanızı sağlarım. :)

BMW 7 kasalarda da bu özellik var sanırım, anahtardan kontrol falan da var. 1-2 sene önce reklamlarını görmüştüm, sonra da youtube videolarını

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 saat önce, Mutlu Tekir :

Teslaların sahibini bırakıp kendi kendine park edip, sahibi çağırdığında çağırdığı yere kendiliğinden geldiğini hatırlatır entegrasyon olayını sorgulamanızı sağlarım. :)

Ben kör kütük cahil yaşıyormuşum o zaman ya :D
İlgili bir videosu falan var ise seve seve izlerim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, mazdacaner :

Ben kör kütük cahil yaşıyormuşum o zaman ya :D
İlgili bir videosu falan var ise seve seve izlerim...

summon feature tesla diye aratınca bir sürü çıkar.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19.10.2018 at 09:21, SweepeR :

BMW 7 kasalarda da bu özellik var sanırım, anahtardan kontrol falan da var. 1-2 sene önce reklamlarını görmüştüm, sonra da youtube videolarını

Geçen borusandaydık BMW 7 bakıyorduk ( bana değil :) ) Bahsettiğiniz özellikten söz ediyordu elindeki nal kadar kumandayı gösteren satış temsilcisi. Araç 2017 benzinli idi satış fiyatı 750 bin TL. km. 13.000 idi. Yenisinin fiyatını sorduğumuzda ise indirimli olarak bu fiyatın iki katına denk geldiğini gördük. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 yıl sonra ...

WSJ Otomobiller Ne Zaman Tam Olarak Sürücüsüz Olacak? başlıklı bir makale yayınladı.  Bu konudaki görünüm bir on sene öncesindeki kadar iyimser değil.  Geçtiğimiz Ekim'de Ford Motor Company ve Volkswagen AG ortak oldukları Argo AI ismindeki sürücüsüz araç şirketini kapattı.  Ford CEO Jim Farley analistlere bu konuda çok uzun bir yol olduğunu belirtti.  GM ve Tesla firmalarının sürücüsüz araçları birçok kazaya karıştı ve bunlar bazı federal hukuk davalarına yol açtı.

Amerikan SAE Society of Automotive Engineers, yani Otomotiv Mühendisleri Derneği, sürücüsüz araç kavramını Level 1 ila Level 5 arasında toplam 5 seviyede kategorize ediyor.  Level 0 araçta hiç sürüş otomasyonu yok anlamına geliyor.  Level 1 adaptif hız sabitleme, şerit ortalama gibi basit otomasyonlar içeriyor.  Level 5 tamamen sürücüsüz gitmek anlamına geliyor.

WSJ makalesinin görüştüğü uzmanlar tamamen sürücüsüz gitmek için insan seviyesinde AI Artificial Intelligence yani yapay zeka gerektiğini ve bunun da günümüz teknolojisinde mümkün olamayacağını savunuyor.  Ayrıca, "sınır durumlar" diye tabir edilen ve araç programlamasında bir şekilde yer almamış bazı senaryoların (aracın önüne çok farklı görünümde bir objenin çıkması gibi) bu sistemler tarafından başarıyla yönetilemeyeceği ileri sürülüyor.

https://www.wsj.com/articles/cars-self-driving-when-c6ae4fdc?st=fqkfg0zuq1c782i&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 10 ay sonra ...

Gelecekte otomobillerin sürücüsüz olabileceğini varsayan bazı oto tasarımcıları, araçların içindeki hacmi sürücü mahalli olmadan daha serbest kullanan prototip modeller ("concept car") tasarlıyor.  Araç içini örneğin bir ofis olarak tasarımlayan, koltukları bir ofis koltuğu gibi kendi etrafında dönen, araç camını içten bir sunum ekranı yapan oto tasarımcıları var.  Bunlar gerçekleşir mi, bilinmez ama bazı araç üreticileri şimdiden bu tür tasarımlara yatırım yapıyor.

https://www.wsj.com/lifestyle/cars/self-driving-concept-cars-office-bmw-audi-volvo-2577ebd8?st=nwyf8g7vtmfjyug&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

ABD'de otoyol güvenliği konusunda uzman bir kurum olan IIHS (The Insurance Institute for Highway Safety) otomobillerde sürücüye asiste eden sistemleri tarihinde ilk kez inceledi ve bu sistemleri değerlendirdi.  Bu kapsamlı çalışmada BMW, Ford, General Motors, Genesis, Lexus, Mercedes-Benz, Nissan, Tesla ve Volvo firmalarının kullandığı sürücü asistans/destek sistemleri test edildi.

IIHS bu sistemlerden sadece Lexus LS araçta kullanılan Teammate isimli sürücü destek sistemine geçer ("acceptable") not verdi.  Tesla, Ford, Volvo, Genesis, Mercedes-Benz ve BMW sürücü asistans sistemleri kurumdan kötü ("poor") değerlendirme aldı.  IIHS bu araçlardaki sistemlerin sürücüye yardımcı olduğunu ve/veya sürüşü daha güvenli kıldığını kanıtlayamadı.  IIHS bazen bunların yeni bazı riskler oluşturabileceğini belirtti.

Aşağıda bu konunun WSJ haberi ve detaylı IIHS raporu yer alıyor.

https://www.wsj.com/business/autos/tesla-ford-receive-poor-grades-in-study-of-driver-assist-technology-adab59e0?st=gonoxp3nktcn6a8&reflink=desktopwebshare_permalink

First partial driving automation safeguard ratings show industry has work to do (iihs.org)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ABD'de sürücüsüz araçlar konusunda sürekli test yapılan San Francisco (California) kentinden sonra Phoenix (Arizona) otoyollarında da bu testler yapılmaya başlandı.  Halen bu şehirlerde sürücüsüz otomobil markaları Waymo, Cruise, Aurora ve Zoox araç testleri yapıyor.  Testler iyimser bir yaklaşımla "başarılı" olarak yorumlansa da kazalar olmuyor değil.

https://www.wsj.com/tech/waymo-self-driving-cars-freeway-phoenix-241266e1?st=vwku3lde9cofl2b&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...