Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Otomatik Şanzıman Arızası


bozkurt358
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

03.08.2017 at 10:15, Anilcanatan :

Öncelikle geçmiş olsun. Bu tarz şikayetlerin sonucu hep olumlu sonuçlandı gördüğüm kadarıyla bu da biz Mazda kullanıcıları için olumlu bir durum. Sizin aracınızı hertere gittiğimde göstermişti @ASALET bey gerçekten ilgili biri. Burada birkaç arkadaş bahsetmiş 100 hp için üretilmiş diye ama bu sonuca nasıl vardılar acaba? Çünkü benim aracımda da aynı şanzıman var diye biliyorum(175 hp) bu bir şehir efsanesi mi yoksa :)

Aynı şanzıman yok. Mazda'nın ürettiği 2 tip şanzımanı var. Yüksek güçler için bir modeli var düşük güçler için bir modeli. Sizin ki yüksek torka ve güce dayanıklı olanı. Benzinli 6 da da sizin aynı şanzıman var. @Zealot daha detaylı biliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben aydinlatayim☺

1.5/2.0/2.5 lt benzinli motorlarda ve 1.5 sky dizel de aynı şanziman var.

2.2 dizel ve 2.5 sky turbo da yuksek dayanımli olan şanziman var.

Bu kanıya da 2 saat boyunca butun benzinli ve dizel modellerin vites oranlarina baktim ordan vardim :)

1.5, 2.0 ve 2.5 sky benzin ve 1.5 sky dizel  hep ayni oran var

3.552

2.022

1.452

Vesaire diye gidiyor disli oranlari

Dizel ve 2.5 turbo da oranlar kendi arasinda, ayni ama diger gruptan farkli

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda yine her zamanki gibi sallamıştir teknik verileri. 

Dizel 1,5 lerin özellikle ilk 3 vites oranları yakin ve kısa. 

1,5 benzinli ile 2.0 benzinli nin son iki vitesi de farklı olması lazım 

2.0 sky   6. Viteste gücü yetse 360kmh hiz yapacak öyle uzun 

Su oranları son dişli oranı ile birlikte yazar mısınız ,  bi hesaplayayim. Şimdi mobildeyim.  çok da fazla iddaa edip insanları yanıltmayalim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, M.E.G :

Doğrusu dizel'in torku 270 nm. Benzinli 6 nın 210 nm. Aynı olma ihtimali yüksek. 

Acaba şanzımanın maksimum torku kaç?  @Servet abi sen araştırdın mı hiç şanzımanın maksimum tork değerini?

Nerede gördüm hatırlamıyorum, 240 nm olmalı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben saatlerce arastirdim iki tip sky drive sanziman var biri 270 digeri 460 nm ye Screenshot_20170805-190001.thumb.jpg.7491d03d4e1ba4e42ad87039b0fa4a2a.jpgkadar :)

Bu arada mugla Okan bey diyorki mazda 3 deki sanziman 330 nm ye kadar dayaniyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, bozkurt358 :

Cx3 dizelin oranı mazda 3 dizelin orani ve mazda 3 benzinlinin orani ayni ☺

Screenshot_20170805-162103.jpg

Son oranlarının farklı olması gerekli aslında. Benzinli BM 120 km hızda 2500 devir gibi çevirirken, dizel BM 2200 civarı çeviriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

51 dakika önce, bozkurt358 :

Ben saatlerce arastirdim iki tip sky drive sanziman var biri 270 digeri 460 nm ye 

 

Bu bilgi doğru..

Mazda basın bültenlerinden bende takip etmiştim. Rakamlar da bu şekilde 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

04.08.2017 at 19:15, Burak :

Öncelikle geçmiş olsun. Okumamıştım baştan okurken üzüldüm sonra da sevindim. İnşallah en kısa zamanda aracına kavuşur ve bir daha da yaşamazsın 

@Anilcanatan Asalet @dr_azoom hesabını kullanıyor bilgin olsun ;)

Teşekkür ederim bilgi için:) 

Bu arada iyi ki sormuşum aydınlatıcı bilgiler geldi şanzımanla ilgili. Bu arada şanzımanın çalışma prensibi ile ilgili gerektiğinde çift kavrama gerektiğinde tork konvertörlü olarak hareket etmesi gibi bir durum vardı yanılmıyorsam forumdaki bu konuda bilgi birikimi yüksek üyeler açıklayabilir mi aydınlansak :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Farkli bir başlıkta Motorda hissedilen vuruntu problemi de bahsedilmiş idi. Ekşi sözlük de yüksek sıkıştırma oranınına sahip benzinli motorlarda yanma sırasında yaşanabilecek problemlerden dolayı vuruntu riskinden bahsedilmiş. Bu problemi Mazda motorda gaz tahliyesi kısmında yapılan tasarım ile çözüldüğü anlatılmış. Acaba vuruntu olarak geçen problemin kök nedeni şanzıman olmaya bilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 saat önce, Anilcanatan :

Teşekkür ederim bilgi için:) 

Bu arada iyi ki sormuşum aydınlatıcı bilgiler geldi şanzımanla ilgili. Bu arada şanzımanın çalışma prensibi ile ilgili gerektiğinde çift kavrama gerektiğinde tork konvertörlü olarak hareket etmesi gibi bir durum vardı yanılmıyorsam forumdaki bu konuda bilgi birikimi yüksek üyeler açıklayabilir mi aydınlansak :)

Son 3 vites çift kavrama gibi hızlı değiştiriyor. Bu açıklama kulaktan kulağa giderken "şanzımanın ilk 3 vites tork konvertörlü, son 3 çift kavrama" şeklinde değişti :)  Şanzıman tork konvertörlü, kavrama yok. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...