Jump to content

1. Nesil Mazda 3 Rolantide Düşme ve Stop Etme


rmzns
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba abiler arkadaşlar, aracımı alalı 1 ay oluyor. Öncelikle çok memnun olduğumu söylemeliyim. Sorunum ise şöyle: İlk günler sadece boşta rolantide bazen hafif devir kaybı oluyordu. Şu an biraz fazlalaştı ve devir düştüğü anda çok sık olmasa da stop da edebiliyor. Ayrıca vites değiştirmek için debriyaja bastığımda bazen devir düşmüyor, birkaç saniye yüksek devirde devam ediyor, sonra düşüyor. Bu durumu gaz kestiğimde de şu şekilde hissediyorum. Gazı kestiğimde araç sanki hala gaz veriyormuşum gibi birkaç saniye devam ediyor; yani gaz kestiğimi hissetmiyorum. Bir ustaya sorduğumda sorunların boğaz kelebeğinden olabileceğini söyledi, yeni temizlendiğini söylediğimde adaptasyonu yapılmamıştır dedi. 

Sizce bu sorunlar birbiriyle bağlantılı mıdır? Sorun nerededir, aynı sorunu yaşayıp çözen oldu mu hiç?

Bu arada araç LPG'li. İki yakıtta da bu sorunları yaşıyorum. Sürekli yapmıyor. Sıcak soğuk farketmiyor. Kalkışta hızlanmada hiçbir sorun yok, tekleme bayılma vs de yapmıyor.

rmzns tarafından düzenlendi
Ekleme
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lpg hangi marka. Öncelikle yolda ayar yaptırın. Ve rölantide gazın biraz fazla gelmesini ayarlatın. Rölanti genelde lpg varsa ondan kaynaklıdır.

Gazı 1-2 saniye kesmemesi ise boğaz kelebeği ile alakalı olabilir. Temizlenmediyse temizlemekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG Atiker takılı ama aynı sorun benzinde de oluyor. Yolda gaz ayarı yaptırdım ancak pek sağlıklı yapıldığını düşünmüyorum. Fırsat bulduğumda Ankara'da bi ustaya yeniden yaptıracağım. Boğaz kelebeğini temizletmiş benden önceki sahibi yukarıda yazdığım gibi. Adaptasyonu ile alakalı olabilir mi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, rmzns :

LPG Atiker takılı ama aynı sorun benzinde de oluyor. Yolda gaz ayarı yaptırdım ancak pek sağlıklı yapıldığını düşünmüyorum. Fırsat bulduğumda Ankara'da bi ustaya yeniden yaptıracağım. Boğaz kelebeğini temizletmiş benden önceki sahibi yukarıda yazdığım gibi. Adaptasyonu ile alakalı olabilir mi

Ayardan olup olmadığını anlamak için akü resetlemek yeterli. Ortalama yakıt sıfırlanırsa başarmışsınız demektir. Akü resetleme sonrasında da aynı sorunu yapacak mı bir bakın. 

Boğaz kelebeği temizliği sonrası rölantide aracı 15-20 dakika çalıştırarak kendi kendine adaptasyon yaptığını sanıyorum. Akü resetleme sonrası 5-10 dakika rölantide kendi halinde bırakmayı deneyin bir de.

 

Ankarada atiker ustası olarak şaşmazlarda quattro garage bekir beyi tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cevaplarınız için teşekkürler. Akü resetleme dediğiniz işlem nasıl oluyor, sadece kablolarını sökerek mi yoksa yapmam gereken başka işlem var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26 dakika önce, rmzns :

Cevaplarınız için teşekkürler. Akü resetleme dediğiniz işlem nasıl oluyor, sadece kablolarını sökerek mi yoksa yapmam gereken başka işlem var mı?

Aynen akünün eksi kutbunu çıkarıp ister 15 dakika bekleyin, ister akşamdan sabaha kadar bekletin, ister kontağı açıp selektör yaparak statik elektriği bitirin. Eksi kabloyu taktıktan sonra ortalama yakıt tüketimi sıfırlandıysa başarılı olmuştur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Rolantide düşme sorunu tamamen ateşleme bobini arızasından ötürüymüş.

Ankara'da iki servise götürdüm aracımı, ikisi de daha hiçbir şey kontrol etmeden sadece motor titremesine bakıp subaplar bitmiş, yenilenmesi gerekiyor dedi. Neyse ki param yoktu da yaptırmadım.

Çorum'da götürdüğüm usta subapları kontrol etti, subaplarda hiçbir sıkıntı yok dedi. Sorunun bobinden olduğunu söyledi. Bobinlerden birini değiştirdim. Sorun filan kalmadı. Her ustayım diyene güvenip arabayı bırakmamak gerekiyor, bunu anladım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...