Jump to content

Bir Mazda Yetkili Servisiyle İlgili Hayal Kırıklığı


omnivolus
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bu yazıda beni hayal kırıklığına uğratan bir Mazda yetkili servisinden bahsedeceğim. Servisin adını vermeyeceğim ama bu servisteki kişilerden birinin bu forumda yazdığını biliyorum, kendilerine çeki düzen vermeleri için bu yazıyı yazıyorum.

İki yıldır bir sahil kasabasında yaşıyorum. Bir yılı geçkin süredir Mazda 3 HB 2010 Impressive aracımın sunroof'u çalışmıyordu ve bagaj kilidinde problem vardı; kumandadan kapıları açtığımda bagaj kilidi açılmıyor, birkaç dakika sonra kendiliğinden açılıyordu. En yakın Mazda servisi 135 km uzakta olduğu için bu şekilde aracı kullanmaya devam ettim. Geçtiğimiz bayram sonunda başka bir şehirden dönerken yolumu 50 km uzatıp bu servise girdim. Öğle paydosu saatine denk geldiğinden yemekten sonra bakabileceklerini söylediler. "Tamam." deyip arabayı bıraktım ve ben de yemek yemeye gittim.

Bir buçuk saat sonra döndüğümde arabamla ilgilenen ustayla konuştum. Sunroof motorunun değişmesi gerektiğini söyledi. Fiyatı da yanlış söylemiş olmayayım, 1640 ya da 1460 TL gibi bir şey söyledi, tam hatırlamıyorum. Bagaj kilidini sordum, bagaj kilidinde de problem olduğunu ve değişmesi gerektiğini söyledi. Ne kadar diye sordum, 400-500 TL gibi bir fiyat da ona söyledi. Fakat ilginç bir şey keşfetmiş, sürücü kapısını açınca bagaj kilidi de açılıyormuş, istersem bu şekilde kullanabileceğimi söyledi. Her ikisini de değiştirtmedim. Giderilmeyen bu arızalarımla ilgilendikleri için 70 TL ödeyip yaşadığım kasabaya döndüm.

Bir hafta sonra yaşadığım yerdeki bir oto yıkamacısında aracımla ilgilenen çocuktan aracımı teslim alırken "Abi, bagaj kilidi kademesi kilitli pozisyonda kalmış, onu hallettim." dedi. "Nasıl hallettin ya?" diye sordum. "Abi, kumandanın kilitleme tuşuna üst üste basarsan bagaj kilidi kademe atlar, kilitli pozisyonda kalır. Kumandadan düzelttim." dedi. Kontrol ettim, gerçekten düzelmiş. Koskoca yetkili servisin bilmediğini bu yıkamacı çocuk biliyor. Eve döndüm. Gittiğim servise olan güvenimi kaybetmiştim, sunroof için İstanbul'da yaşadığım dönemde bana çok yardımcı olan Merser'i aramaya karar verdim. Arayıp elektrik ustasıyla konuştum ve sunroof'un çalışmadığını söyledim. Servise gittiğimi söylemeden "Acaba sunroof motoru mu bozuldu?" diye sordum. Sunroof motorunun kolay kolay bozulmayacağını, kanallara çerçöp filan girdiyse motoru yakmamak için kendini kilitlemiş olabileceğini söyledi.

Bunun üzerine gittiğim servisi aradım. Arabamla ilgilenen ustayla görüşüp "Akü kutup başlarını çıkarıp tekrar takarak sunroof'u denedin mi?" diye sordum. "Evet, denedim." dedi. "Peki, tavan lambasının arkasında sunroof motoruna giren bir soket varmış. Onu çıkarıp taktın mı?" diye sordum. "Evet. Sunroof motoruna kadar elektrik geliyordu fakat çalışmıyordu." dedi. Ona güvenip gerçekten de sunroof motorunun bozulmuş olabileceğini düşünerek telefonu kapattım.

Bugün markete giderken aklıma geldi, denemekten ne çıkar diye düşünüp ön kaputu açtım. Akünün eksi kutbunu söküp beş dakika kadar bekledim. Sonra tekrar taktım. Arabayı çalıştırıp sunroof düğmesine bastım. Canavar gibi çalıştı. Sonra da sıfırlanmış olan cam otomatiklerini düzelttim. Tamam.

Bu servise diyorum ki kendinize çeki düzen verin. Araba yıkayıcı çocukların bile bildiği bilgilerden yoksunsunuz. 70 liramı da iade edin. Siz kim olduğunuzu anlamışsınızdır. Ayıp.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. İyiki tek bir ustanın görüşüyle masrafa girmemişsiniz. Site yönetimi ne der bilmiyorum ama bence isim verebilirsiniz. İsim vermediğiniz takdirde diğer servislerde zan altında kalıyor. Sitede yazan herkes her yazıyı okumuyor olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, kindness :

Geçmiş olsun. İyiki tek bir ustanın görüşüyle masrafa girmemişsiniz. Site yönetimi ne der bilmiyorum ama bence isim verebilirsiniz. İsim vermediğiniz takdirde diğer servislerde zan altında kalıyor. Sitede yazan herkes her yazıyı okumuyor olabilir. 

Haklısınız. Birkaç gün kendilerinden bu sayfada bir açıklama bekleyeceğim. Yapmazlarsa yazıda düzeltme yapıp adlarını açıklayacağım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Siz açıklamayın ben söliyim hangi servis olduğunu. Bizim servis beyefendinin geldiği servis.

Bir talihsizlik yaşamışsınız bu konuda gerçekten üzüldüm. Ama 70liramı verin yoksa adınızı açıklarım kısmı beni daha çok üzdü.

Şuanda işyeri dışındayım aracınızın iş yerine geldiğindeki durumunu ve yazdiklarinizin doğruluğunu araştıracağım. Sonra size bir daha ulaşacağım...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

29 dakika önce, okkko :

Siz açıklamayın ben söliyim hangi servis olduğunu. Bizim servis beyefendinin geldiği servis.

Bir talihsizlik yaşamışsınız bu konuda gerçekten üzüldüm. Ama 70liramı verin yoksa adınızı açıklarım kısmı beni daha çok üzdü.

Şuanda işyeri dışındayım aracınızın iş yerine geldiğindeki durumunu ve yazdiklarinizin doğruluğunu araştıracağım. Sonra size bir daha ulaşacağım...

Bu nasıl bir ithamdır? Yazımı bir daha okuyun, "70 liramı verin yoksa adınızı açıklarım." şeklinde bir ifade var mı? Aksine sizi düşünerek ne demişim?

2 saat önce, omnivolus :

Servisin adını vermeyeceğim ama bu servisteki kişilerden birinin bu forumda yazdığını biliyorum, kendilerine çeki düzen vermeleri için bu yazıyı yazıyorum.

Adınızı, firmanızı korumak için vermemeyi tercih ettim. Sonra da hak etmediğiniz bir parayı benden aldığınız için şöyle demişim:

2 saat önce, omnivolus :

Bu servise diyorum ki kendinize çeki düzen verin. Araba yıkayıcı çocukların bile bildiği bilgilerden yoksunsunuz. 70 liramı da iade edin. Siz kim olduğunuzu anlamışsınızdır. Ayıp.

Fakat bir arkadaş da şu uyarıda bulunmuş:

1 saat önce, kindness :

Geçmiş olsun. İyiki tek bir ustanın görüşüyle masrafa girmemişsiniz. Site yönetimi ne der bilmiyorum ama bence isim verebilirsiniz. İsim vermediğiniz takdirde diğer servislerde zan altında kalıyor. Sitede yazan herkes her yazıyı okumuyor olabilir. 

Ben de onu haklı bulup şöyle demişim:

1 saat önce, omnivolus :

Haklısınız. Birkaç gün kendilerinden bu sayfada bir açıklama bekleyeceğim. Yapmazlarsa yazıda düzeltme yapıp adlarını açıklayacağım.

Bu yazılanların neresinde "70 liramı verin yoksa adınızı açıklarım" ifadesi var? İş bilmediğiniz gibi bir müşterinize karşı göstermeniz gereken zarafetten ve terbiyeden de yoksunmuşsunuz.

Esefle kınıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim üslubum kesinlikle bu değildir. Beni tanıyanlar bilir. Öte yandan;

Bu forumda yazan bir servis diyerek zaten bizi işaret ediyorsunuz. Forumda yazan 2 servis var. Biri biz, birisi ankara. Sahilde olan biziz sanırım...

2 saat önce, omnivolus :

Haklısınız. Birkaç gün kendilerinden bu sayfada bir açıklama bekleyeceğim. Yapmazlarsa yazıda düzeltme yapıp adlarını açıklayacağım.

Yukarıdaki ilk yazınızla bunu birleştirince 100kişi okusa 99u benim anladığımı anlar. 70liramı iade edin yoksa adlarını açıklayacağım.

Az önce de söylediğim gibi konuyu detaylıca araştırıp bilgi vereceğim.

Öte yandan iş bilip bilmediğimizi tüm Türkiye biliyor. Kimsenin çözemediği kompleks problemler bizim servisimizde çözüme kavuştu bir çok defa. Sizin durumunuz dediğiniz gibiyse talihsizlik olmuş. Dediğim gibi bana direk ulaşsanız zaten gerekeni yapardım... Onun yerine burda daha 10. Mesajınızda Bizi reklam yapmayı tercih etmişsiniz. Ben 2.300kusur mesajdir elimden geldiğince insanlara yardımcı olmaya çalışıyorum.

44 dakika önce, omnivolus :

...İş bilmediğiniz gibi bir müşterinize karşı göstermeniz gereken zarafetten ve terbiyeden de yoksunmuşsunuz.

Esefle kınıyorum.

 Zerafet ve terbiye seviyem normal yollardan bana yaklaşımda bulunan kişilere karşı gayet seviyelidir. Herkesin kendi seviyesine göre muamele ettiğimse doğrudur.

Şimdi öğrendiğime göre bagaj kapağınızla ilgili bir ücret alınmamış. Sadece sunroof motor ve düğmeleri inceleme alınmış. Onda da düğmelerin soketleri sökülüp takılmak suretiyle dediğiniz yöntem de denenmiş ama motor çalışmamış...

Özetle siz bize çeki düzen vermemizi emir kipiyle kullanabilecek nicelik ve nitelikte değilsiniz. Lütfen siz edebinizi bilin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ayrıca banka hesap detaylarınıza bana özelden atarsanız 70tl nizi iade edeceğim. Sizin paranız bize nasip olmasın....

Konuyu daha fazla uzatmaya gerek yok. Herkes yeterince gergin zaten...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Okan abiyi ben uzun süredir burada yazılanlardan tanırım. Servis bültenlerini takip eden, servis tamir yönergelerini iyi bilen ve takip eden meraklı bir insandır. Başınıza gelen olay gerçekten talihsizlik. Her sektörde bu şekilde olaylar yaşanabilir. Önemli olan kırıcı olmadan orta yolu bulmaktır. Ben eminim ki direk @okkko Okan abiye ulaşsaydınız kesinlikle problem buralara kadar uzamadan çözülür ve buraya iyimser bir mesaj yazıyor olurdunuz. Olaya üzüldüm. Geçmiş olsun. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim sorunumuz bu işte, işimizi doğru dürüst yapmamak ve olayı kişiselleştirerek sorumluluklarımızdan kurtulmak. Söz konusu servis bir kurumdur, ben de bir müşteriyim. Şimdi bir bakalım, ben ne diye gitmişim servise?

1. Sunroof çalışmıyor. Servis ne demiş? Sunroof motoru bozuk, 1600 lira ver, değiştirelim. Aslında sorun neymiş? Sunroof motoru kirlilik nedeniyle bir önlem alarak kendini kapatmış, bozuk değilmiş. Nasıl çözülmüş? Müşteri akü kutup başını söküp takmış ve sunroof çalışmaya başlamış.

2. Bagaj kapağı kumandaya basıldığında bir müddet daha kilitli kalıyor. Servis ne demiş? Bagaj kilidi bozuk, 500 lira ver, değiştirelim. Aslında sorun neymiş? Bagaj kilidi, üst üste kilitle tuşuna basıldığı için kademe atlamış, bozuk değilmiş. Nasıl çözülmüş? Olayla ilgisiz biri sorunu fark etmiş ve kumandadan bagaj kilidi kademesini yeniden ayarlamış.

Bir saat önce, okkko :

Öte yandan iş bilip bilmediğimizi tüm Türkiye biliyor. Kimsenin çözemediği kompleks problemler bizim servisimizde çözüme kavuştu bir çok defa.

Ben iki sorunla gitmişim bu servise, ikisine de çözüm bulunmamış, kolayca çözülebilecek sorunlar olmasına rağmen çözüm bulunmadığı gibi yenisiyle değiştirilmesi teklif edilmiş. 

Bir saat önce, okkko :

Şimdi öğrendiğime göre bagaj kapağınızla ilgili bir ücret alınmamış. Sadece sunroof motor ve düğmeleri inceleme alınmış. Onda da düğmelerin soketleri sökülüp takılmak suretiyle dediğiniz yöntem de denenmiş ama motor çalışmamış...

Ben size şundan para alın, bundan almayın filan demedim. Pazarlık filan da etmedim. Sorunlarım çözülmemiş olmasına rağmen borcumun ne olduğunu sordum, siz de bana fatura kestiniz. Sunroof düğmesine mi baktınız, neye baktınız, onu da bilmiyorum ama arabamın üzerindeki orijinal sunroof motorudur, kısa bir incelemede anlaşılabilir ve dediğim gibi kutup başı sökülüp takılınca çalışmaya başlamıştır. Üstelik servise telefon edilerek "Kutup başını söküp taktınız mı?" diye sorulmasına ve "Yaptık" denmesine rağmen. Ben söküp takınca nasıl çalıştı o zaman?

58 dakika önce, okkko :

Bu forumda yazan bir servis diyerek zaten bizi işaret ediyorsunuz. Forumda yazan 2 servis var. Biri biz, birisi ankara. Sahilde olan biziz sanırım...

Ben iki yıldır Datça'da yaşıyorum. Bu konudaki ilk yazımda yaşadığım yeri özellikle söylemedim ki servisin adı anlaşılmasın. Ben nereden bileyim forumda yalnızca iki servisin bulunduğunu, hepsi vardır diye düşünüyordum. Olanca inceliğimle firma zarar görmesin ama olan bitenden de haberleri olsun diye düşünürken şu olanlara bak. 

42 dakika önce, okkko :

Ayrıca banka hesap detaylarınıza bana özelden atarsanız 70tl nizi iade edeceğim. Sizin paranız bize nasip olmasın....

Ben 70 liranın peşine düşecek bir adam olsam onca yol tepip servisinize gelmezdim. Ama siz hakkınız olmayan bir parayı benden aldınız. İsterseniz Datça'ya gelip paramı elden ödeyebilirsiniz. Yok, gelemem diyorsanız bir öğle yemeği yiyin benden. Kalanıyla da çay kahve içersiniz. Servisinizde üç saat kalmış bir arabanın müşterisinden esirgediğiniz çayı, kahveyi diyorum.

Başınız pınar, ayağınız göl olsun kardeşim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tamam beyefendi. Daha fazla uzatmaya gerek yok. Umarım sunroofunuz çalışmaya devam eder. Bagajınızda açılıp kapanmaya. Biz bu kadar yapabiliyoruz. 1000 işin içinden 3-5 tane sizin durumunuz gibi çıkabilir. Bazen 3 gün problem ararsınız gözünüzden kaçar bulamazsınız. Bazen de 3 servisin bulamadığı problemi 5dk da bulursunuz. Biraz şans biraz da tecrübe diyelim... teknik konuda bu sefer hatalı olabiliriz. Bunu kabul edebilirim...

Ben olayın gelişimine ve detayına takılmıyorum. Sadece sizin yaklaşımınızı hoş bulmuyorum.

Siz herhangi ticari bir işletmeyi herkese açık bir sosyal yerden refüze edemezsiniz/etmemelisiniz. Bana ulaşabilirdiniz. Benin telefonum her yerde var. Arayıp bana  ulaşabilseydiniz durum çok farklı olurdu. 

Hesap numaranızı ister verin ister vermeyin. 

Yarın hesap numaranızı vermezseniz sizin 70in üzerine 100de ben koyup ihtiyaç sahiplerine yardımda bulunacağım. Artık sevabı size mi gider bana mı gelir bilinmez.

Bir diğer şey ise çay kahve yemek konusu. O konuda zaten seviye çok düşmüş. Ona bişey söylemek istemiyorum ama,

İşyerimizde akşama kadar saat başı çay demlenir. Zorla müşteriler ikram edilir. Öğle arasına denk gelen müşterilere Zorla yemek ikram edilir. Sanıyorum siz bütün aksiliklerin hepsini bulmuşsunuz. Sanmıyorum ama çay kahve yemek ikram etmediysek kusura bakmayın. Öyleyse hatalı yine biziz.

Bu denli bir gerginlik yaratabilip kendinizi de beni de sıktığınız için tebrik ediyorum. Kendinizle ne kadar övünseniz az. 3 dakikalık bir telefon sohbetiyle çözülebilecek bir sorunu bu seviyeye taşıdınız. Helal olsun valla...

Bu konuda ki son mesajım da budur. Ne başka cevap vereceğim, ne de yazılan cevabı okuyacağım. Sağlıcakla kalın...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda olarak olaya bakmadan, tüm yetkili servisleri kapsayan bir serzeniş var aslında. Ehil olmayan veya yeteneği gelişmemiş, pratik bilgisi sadece kağıt kalem pc üçgeninde sıkışan servis teknisyenleri nedeniyle son kullanıcı yıllardır tabiri caiz ise yolunuyor. Kendi yaşadığım son örnek, 180 TL'lik akış metresi bozuk eski aracım için 16.bin TL masraf kondu önüme. Bunlar değişecek.. Ee? Ya düzelmez ise? Takılan parça kalır cevabı geliyor. Servisi yakmadan çıktığım için şanslı idiler o gün. Başka marka aracım için ve yine benzer...

 

Bende özel servisim ve nokta atışı tespit yapamadan kullandığım tüm parçaları asıl hatalı yeri bulunca söküp alıyorum. Tekrar kullanıma uygun değil ise çöpe atıyorum ve bundan tüm şirket ders çıkarıyor.

 

Bunu tüm otomotiv sektörü yapmak zorunda. Mevcut konuda; tespiti yapan kişi evden kahvaltı yapmadan çıktı, kan şekeri düştü, işe odaklanamadı veya yeterli bilgiye sahip değil. Ciddi bir soru, bahsi geçen parçalar değişip sorun düzelmez ise ne yapar servis? Gerçekten bilmek istiyorum.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

42 dakika önce, okkko :

Tamam beyefendi. Daha fazla uzatmaya gerek yok. Umarım sunroofunuz çalışmaya devam eder. Bagajınızda açılıp kapanmaya. Biz bu kadar yapabiliyoruz. 1000 işin içinden 3-5 tane sizin durumunuz gibi çıkabilir. Bazen 3 gün problem ararsınız gözünüzden kaçar bulamazsınız. Bazen de 3 servisin bulamadığı problemi 5dk da bulursunuz. Biraz şans biraz da tecrübe diyelim... teknik konuda bu sefer hatalı olabiliriz. Bunu kabul edebilirim...

Hayır kardeşim, siz ustalarınıza yeterli hizmet içi eğitimi vermediğiniz için çok basit bir sorunun kaynağını bile bulamıyorlar, Datça'daki bir oto yıkamacıda çalışan 15 yaşında bir çocuğun bile bildiği bilgilerden yoksunlar. Sorun servisinizde çalışanlarda değil, sizde. Çalışanlarınıza yeterli eğitim olanaklarını sağlamıyorsunuz.

45 dakika önce, okkko :

Siz herhangi ticari bir işletmeyi herkese açık bir sosyal yerden refüze edemezsiniz/etmemelisiniz. Bana ulaşabilirdiniz. Benin telefonum her yerde var. Arayıp bana  ulaşabilseydiniz durum çok farklı olurdu.

Ben sizi refüze etmedim. Sadece başıma gelen bir olayı anlattım ki bu benim hakkım. Adınızı ister veririm ister vermem ki ben vermemeyi tercih etmiştim. Yersiz ithamlarda bulunarak ve hakaret ederek siz büyüttünüz.

4 saat önce, okkko :

Ama 70liramı verin yoksa adınızı açıklarım kısmı beni daha çok üzdü.

2 saat önce, okkko :

 Zerafet ve terbiye seviyem normal yollardan bana yaklaşımda bulunan kişilere karşı gayet seviyelidir. Herkesin kendi seviyesine göre muamele ettiğimse doğrudur.

Oysa böyle şeyler yazmak yerine yazdıklarımı anlamaya çalışabilirdiniz. Kaldı ki yazdıklarınıza bakınca servisinizin neden bu durumda olduğu hemen anlaşılıyor. Umarım kendinizi geliştirir ve değişebilirsiniz. Siz değişirseniz servisiniz de düzelecektir. Allah var, servisinizde (sorunlarımın çözülmemesi dışında) hiç sorun yaşamadım. Ama muhtemelen sizle karşılaşsak kesin bir problem çıkardı Zira hem suçlu olup hem de üste çıkmaya çalışanlara karşı önünü alamadığım tepkilerim olabiliyor.

Bir saat önce, okkko :

Bir diğer şey ise çay kahve yemek konusu. O konuda zaten seviye çok düşmüş. Ona bişey söylemek istemiyorum ama,

İşyerimizde akşama kadar saat başı çay demlenir. Zorla müşteriler ikram edilir. Öğle arasına denk gelen müşterilere Zorla yemek ikram edilir. Sanıyorum siz bütün aksiliklerin hepsini bulmuşsunuz. Sanmıyorum ama çay kahve yemek ikram etmediysek kusura bakmayın. Öyleyse hatalı yine biziz.

Hiç de öyle değil kardeşim. Tabii ki kimseye yemek yedirmek, çay kahve içirmek zorunda değilsiniz. Ben servisinize 12.30'da geldim. Sorunumu anlattıktan sonra nerede yemek yiyebileceğimi sordum. "Şu aşağıdaki köprüyü geç, ilerideki flamalı binanın oradan dön, ileride tostçu var." dediler. Arabayı bıraktığım için öğlenin yanarında, 45 derece güneşin altında tostçuya kadar herhâlde bir kilometre yol yürüdüm. Yemekten sonra sonra aynı yolu bir daha yürüdüm. Servisinize döndükten sonra bir, bir buçuk saat daha kalmışımdır, ne çay veren oldu, ne kahve. Tabii ki zorunda değilsiniz, zaten bunu sorun olarak da öne sürmemiştim. Ama siz "Biz şöyleyizdir, biz böyleyizdir" diye atıp tutunca neler olduğunu da söyleyeyim dedim.

Bir saat önce, okkko :

Bu denli bir gerginlik yaratabilip kendinizi de beni de sıktığınız için tebrik ediyorum. Kendinizle ne kadar övünseniz az. 3 dakikalık bir telefon sohbetiyle çözülebilecek bir sorunu bu seviyeye taşıdınız. Helal olsun valla..

Siz kendinizi ne de çok önemsiyorsunuz öyle. Ama merak etmeyin kardeşim, sizin yaşınızdayken ben de öyleydim. Zaman insana mütevazı olmayı öğretiyor. Bana öğretti, size de öğretecektir.

Muhtemelen bu konudaki son mesajım bu değil. Zira büyük konuşmamayı da öğretiyor zaman.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@omnivolus başka markalarda ve başka servislerde  daha ne biçim sorunlar yaşanıyor. Servisteki eleman sunroof mekanizmasının akü resetle çözüldüğünü bilmiyor fakat Google'da o sorunun akü resetle çözüldüğüne dair özel arama yaptım ve ancak güç bela bulabildim, bu durumda servis elemanını ve talep ettiği 70TL'yi suçlamak bence tamamen lüks. Kendi yaşadığım bir deneyimi anlatayım: İki önceki otomobilim Peugeot'ta düz yolda giderken alttan vınlama/inleme sesi geliyordu, ofisten arkadaşın methettiği ve süper iyi yapar dediği bir yere götürdüm,motor kaldırıldı, şanzuman dağıtıldı, parçaları değiştirildi, 2009 parasıyla 1400TL fatura kesildi, ödedim aracı teslim aldım düz yola çıktım, ses aynen devam ediyordu! 2010'da aracı Ankara'dan birine, sorundan da bahsederek sattım, çıkma ön aks parçalarıyla 270TL'ye sesi giderdiğini söyledi bana. Bursa  otomobil ve mekanik konusunda iyi bilinir hem de. Bundan daha vahim başka bir örnek, citroen forumunda İzmirden biri, Citroen C5ini kızdırma bujilerinin değiştirilmesi için servise bırakır, değişimde bujinin ucu kırılıp motor içine düşer, kırılan kısmı çıkarmak için motor üst kapağı sökülür ve 2500TL civarı fatura çıkar, arkadaş 2500TL'yi ödeyip aracı teslim alır fakat o da ne, önceden 180 km hızı çok rahat geçebilen, 190 üzerine çıkabilen araç arkadaş o kadar sıkıştırmasına rağmen 160 km/s hızı geçemiyordu! Sonrasını anlatmayayım özetleyeyim, arkadaş ilk sahibi olduğu tertemiz C5'i sattı ve başka marka araç aldı. Başka örneğe gerek var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, Revivo73 :

Servisteki eleman sunroof mekanizmasının akü resetle çözüldüğünü bilmiyor fakat Google'da o sorunun akü resetle çözüldüğüne dair özel arama yaptım ve ancak güç bela bulabildim, bu durumda servis elemanını ve talep ettiği 70TL'yi suçlamak bence tamamen lüks.

Yahu servislerde çok bilinen bir şeymiş bu, 2010 modellere özgü olarak sunroof'un sıkışmaya karşı böyle bir koruması var. Ben eski servisimi aradığımda hemen söylediler sorunun ne olduğunu. Hem niye Google'da arattınız ki, çok uzağa gitmeye gerek yok, bu forumda aratabilirdiniz. Bakın, aşağıda sorunu aynı şekilde çözmüş biri var.

Ancak asıl sorun bu değil, asıl sorun servislerin müşterilere olan tutumu. Ama başta adam gibi distribütör firma olmayınca Mazda kullanıcıları da servislerin insafına kalıyor işte. Geçtiğimiz yıllarda servise gittiğimde birkaç gün sonra Mazda TR'den telefon gelirdi, servise gitmişsiniz, yapılan işlerden memnun musunuz diye sorarlardı, şimdi arayan soran yok.

Türkiye'deki Mazda kullanıcılarının haklarını savunan kimse yok.  Yıllardır çözülemeyen bir konu var; ikinci nesil Mazda 3'lerin konsolları açılıyor ve bunun malzeme kalitesizliğinden kaynaklandığı belli ama Mazda Global ücretsiz değiştirmemek için taklalar atıyor. Başka bir firma olsa araçları geri çağırıp ücretsiz değiştirir, nitekim Amerika'daki sorunlu araçların hepsini değiştirmişler ama Türkiye olunca ara ki bulasın. Bakın, Okan Bey ne demiş bu konuda:

Ne diyor? Haklarınızı birlikte aramayın, tek tek arayın diyor. İyi niyetli ve uzlaşmacı olun diyor. Belki o zaman 100 başvurudan 50'si kabul edilir diyor. Yani diyor ki, alttan alın, huyuna suyuna gidin, belki o zaman işiniz görülür. Bunlar alışmış böyle iş görmeye. Yahu ayıplı mal bu, kalitesiz malzeme yüzünden konsol açılıyor, müşteriler tamamen haklı ama Türkiye'de işler böyle görülüyor, benim işim hallolsun da diğerleri ne olursa olsun.

Servisin de umurunda değil, müşteri memnuniyeti filan hak getire. Tamamen haklı olduğu bir konuyu gelip buraya yazan da servisten fırça yiyor, niye telefon etmedin, iki dakikada çözerdik diye. Türkiye burası, işler böyle yürüyor. Demiyor ki yahu adam bizim iş bilmezliğimiz yüzünden mağdur olmuş, dur şunu arayayım, neler olmuş öğreneyim. Ne diyor? Bu adam hem distribörü olmayan bir araba (Mazda) kullanıyor, hem de utanmadan hakkını arıyor, dur şunun ağzının payını vereyim diyor. Nasılsa Mazda yanında başka markalarım da var benim, Amasya'nın bardağı, biri olmazsa biri diyor.

Ben bu konsol açılma problemini dün öğrendim. Hazır benimkinde açılma filan yokken satacağım bu arabayı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • SeRcAn35
      Yazan: SeRcAn35
      Merhabalar, 2010 Mazda 3 aracımın sunroof şu anda çalışmıyor, sorun 2. defa başıma geliyor, en son uzun yolda giderken arkadaşımın sunroof açık iken kapatma tuşuna basıp tuşu kapana kadar basılı tutması ve daha sonra sunroof birdaha çalışmadı taa ki servise götürene kadar, servise götürdüğümde resetlediğimizi söylediler daha sonra tuşların oradaki komple lambalarla birlikte olan yer sökülmüş falan bişiler yapılmış ama tam detaylı sormadım şimdi servise gitmeden sunroof u nasıl tekrar programlayabilirim.?
×
×
  • Yeni Oluştur...