Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Chip Tuning Uygulaması


UtkuSaray
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

7 saat önce, Servet :

Burayı atlamışım. Senin aracın motoru psa değil mi? Ford Focus ile aynı hatırladığım. Ecu'da aynı olmalı.

Mg Remaps firmasından Görkem ile görüş derim. İşlerinde gerçekten çok iyiler. Beni tanıyor, araçlarıma yazılımları o yapıyor

Bi ara mail attım onlara da. Yoğundu işlerim mail atayım gelecek cevaba göre dönerim tekrar dedim. Dönmediler, bende şu şanzıman tork olayından sonra vazgeçtim zaten. 
109 luklarda soketten yapılabiliyormuş, 115liklerde "Tricore" denilen bi yöntemle yapılıyormuş. Beyin açılıyor, anakartta beynin belli yerlerine kablo lehimleme veya özel tezgahta pimlerle basan bir şekilde temas sağlanıyor. Oradan yükleme yapılıyormuş. Youtube da  tricore uygulamalarını da izleyince hepten vazgeçtim :-D

Ha derse biri 2012 115lik ecular sökülmeden yapılıyor. Ben yanlış bilgiye sahibim, sorduğum yerler beni yanlış bilgilendirmiş derim. 
 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yapılan işlem bahsedilen gibi aracın beynini söküyorlar soket ile bilgisayara bağlayıp beyin içine yazılım yapılıyor. Sonrasında aracın ayarları ile oynanıyor belli başlı ayarları yükseltiyorlar vs vs

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bunu yapanlardan nefret ettim bi an. Bizde niye böyle aletler yok yaw adam haritayı elle ayarlıyor değerler yazılıma otomatik atılıyor. Nedir abi bu resmen taş devrinde gibi hissettim kendimi adamlar uçmuş. 

@M.E.G Sana bahsettiğim tam da buydu. Sky mazda 6 bu şekilde 200+ vermezse ben hiçbirşey bilmiyorum. Hem de normal pompa benziniyle. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

08/12/2017 at 08:44, ibrasoft :

Bi ara mail attım onlara da. Yoğundu işlerim mail atayım gelecek cevaba göre dönerim tekrar dedim. Dönmediler, bende şu şanzıman tork olayından sonra vazgeçtim zaten. 
109 luklarda soketten yapılabiliyormuş, 115liklerde "Tricore" denilen bi yöntemle yapılıyormuş. Beyin açılıyor, anakartta beynin belli yerlerine kablo lehimleme veya özel tezgahta pimlerle basan bir şekilde temas sağlanıyor. Oradan yükleme yapılıyormuş. Youtube da  tricore uygulamalarını da izleyince hepten vazgeçtim :-D

Ha derse biri 2012 115lik ecular sökülmeden yapılıyor. Ben yanlış bilgiye sahibim, sorduğum yerler beni yanlış bilgilendirmiş derim. 
 

Racechip al tak, factory set ayarında kullan gitsin :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
13.08.2017 at 22:54, M.E.G :

Sky mazda 6 stock hali bile çok iyidi doktorum :D Remaps ile görüşmüştüm 180 yapıyorlardı ama bildiğin gibi kendileri yazmıyor, hazır geliyor.

Bende dusunuyorum garanti bitiminden sonra 180 hp yaptirmayi. Peki sorun yasayan gordunuzmu duydunuzmu 2.0 motor icin chip tuning uygulamasinda?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, g3z3g3n1616 :

Bende dusunuyorum garanti bitiminden sonra 180 hp yaptirmayi. Peki sorun yasayan gordunuzmu duydunuzmu 2.0 motor icin chip tuning uygulamasinda?

1750 tl fiyat söylemeselerdi ben yaptıracaktım. Yaptıran pek olmadığı için sorun yaşayanada rastlamak zor :) 

@zoptrik daha iyi bilir, kolay kolay sorun yaşamazsınız. 200 bg e kadar sky 2.0 sorun çıkarmaz. Kapasitesi daha fazla.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, M.E.G :

1750 tl fiyat söylemeselerdi ben yaptıracaktım. Yaptıran pek olmadığı için sorun yaşayanada rastlamak zor :) 

@zoptrik daha iyi bilir, kolay kolay sorun yaşamazsınız. 200 bg e kadar sky 2.0 sorun çıkarmaz. Kapasitesi daha fazla.

1750 tl miii ? Nasıl bisey yapıyorlarmış öyle ? 600 TL ye yaptırdım ben 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 dakika önce, g3z3g3n1616 :

Benim yaptiracagim yerdeki fiyati turk lirasina cevirdigimde hemen hemen ayni cikiyor. 

https://chiptuning.nu/shop/frontpage.html

 

Valla isterseniz sizin için bir fiyat alayım ama neden o kadar yüksek çıktı farkı ne onu anlamadım yalnız. 

Benim yaptırdığım ekstradan takılan bir chip değil. Aracın beynine atılan bir yazılım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, UtkuSaray :

Valla isterseniz sizin için bir fiyat alayım ama neden o kadar yüksek çıktı farkı ne onu anlamadım yalnız. 

Benim yaptırdığım ekstradan takılan bir chip değil. Aracın beynine atılan bir yazılım

Onlar atmosferik 2.0 motordan konuşuyorlar ondan. Mazda6 için ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Burak :

Onlar atmosferik 2.0 motordan konuşuyorlar ondan. Mazda6 için ;)

Gene bir sormakta fayda var yardımcı olmak adına O0

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

32 dakika önce, Burak :

Onlar atmosferik 2.0 motordan konuşuyorlar ondan. Mazda6 için ;)

Mazda 3 2.0 icin sormustum. 1750 tl gibi bir masraf yaparsam 180 hp e kadar cikiyor. 

Turkiyede 2.0 motor sadece mazda 6 da oldugu icin, chip tuning yapipta iyi sonuc alan oldumu yada problem yasayan oldumu diye sormustum.

2 ay once  tr e gidip geldikten sonra fikrim degisti gibi. Meger altimda ozgur kalmak isteyen bir canavar varmis farkinda degilmisim :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, g3z3g3n1616 :

Mazda 3 2.0 icin sormustum. 1750 tl gibi bir masraf yaparsam 180 hp e kadar cikiyor. 

Turkiyede 2.0 motor sadece mazda 6 da oldugu icin, chip tuning yapipta iyi sonuc alan oldumu yada problem yasayan oldumu diye sormustum.

2 ay once  tr e gidip geldikten sonra fikrim degisti gibi. Meger altimda ozgur kalmak isteyen bir canavar varmis farkinda degilmisim :) 

Özelden yazdım ^-^

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar şu şekilde özetleyeyim. Normalde cadde tipi modifikasyonlar mekanikte başlıca olarak, CAI, headers, hafif volan/kasnak, ateşleme sistemi güncellemesi gibi modifikasyonlardır. Gerisi turbo/sc ve yazılım diye gider. Skyactive motorda stok olarak mükemmel bir headers, hem emiş hem egzoz manifoldunda vvt (vanos), direkt enjeksiyon, yüksek sıkıştırma oranı standart olarak bulunur. Bunun direk enjeksiyon olmayan, daha az sıkıştırma oranlı aynı hacimli bir örneği piyasada mevcut. S2000. Bu motor vtec (bizim vvt ile temelde benzer) ile 8500 devir çevirir ve bu sayede 240hp güç almaktadır. Skyactive 2.0 ın bu motordan fazlası var eksiği yok. Bizim sky ı kısıtlayan etmenler dayanıklılık endişesi ve emisyon. Sky direk enjeksiyon ve yüksek sıkıştırma oranı nedeniyle çok komplike bir püskürtme haritasına sahip. Elinde haritayı eliyle yazabilecek imkana sahip birinin bile bu haritayı çözüp geliştirmesi aylar alabilir. Bu yüzden atmosferik modifikasyonu zordur. Haritayı ayarlayıp, redline az üste çekilirse sky 2.0 ı tanıyamazsınız. Turbo falan hikaye tamamen performans canavarı olur. Bunu yapabilecek birini bulmak lazım. İş teoride kolay ama gerçekte zor bir olay. Ciddi ekipman ve bilgi birikimi gerekiyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Allah utandırmasın 2500 km'dir yazılımla geziyorum. 2CR'de yaptırdım yazılımı, Serhat abinin youtube kanalına takılınıca çok boş atan bi herif olmadığını düşündüm, focus pejo vs forumlardan da bizim motoru yükleyenlere rastladım pek bi sıkıntı gözükmüyordu, ikilemler gitgeller derken yaptırdım geçtim :)

Sayfada üstlerde vardı, o yüzden arayıp bulup modelini yazmıyorum, 6 ileri getrag şanzıman'ın tork limiti katolog verisine göre 285 Nm. Pek çok chip firmasında 115bg 270Nm araçları 140bg 330-340 Nm'ye yükledikleri yazıyor. Tabi net bir dyno verisi yok, zaten dyno denen zamazingo çok net bi cihaz değil de yaklaşık bir değer diyebiliriz, hadi biraz da abartılı. Neyse, şanzımana yüklenmemek için torku 300Nm'de sınırladık, baya efendi bir kıvamda oldu yani.

Arabanın performansı gayet hissedilecek şekilde arttı. Detayına gelirsek, üst devirler de iyileşti ama alt devirler kadar ciddi farketmedi, hala sağırlaşıyor üstlere çıktıkça. Üst devirlerin daha iyileşmesi için dpf iptali gerekli, yapılmasının motora bi zararı olmaz ama muayenede sıkıntı çıkabilir.

Alt devirlere gelirsek; torkun coşması, patinajın artması dışında sakin kullanımda da arabanın karakteri değişti. Özellikle motor soğukken, 1500 civarı devirlerde sabit, sakince giderken araba arada bi silkeler, gaza ufak dokunuşlarda gaz tepkisi de saçmalardı. Silkeleme baya baya geçti eskisine nazaran ama bir iki kere yaptı. Gaz tepkisi ise baya baya hızlandı ve netleşti. Basınca yürümesi değil bu netleşme, ki basınca yürüyor, ya da pati :D Şöyle örnek vereyim, misal ikinci üçüncü viteste, 1500-2000 devir bandında sokak aralarında sakin sakin giderken ufak gaz dokunuşlarına çok daha net tepki veriyor ve daha pürüzsüz hızlanıyor.   

Bu arada bahsettiğim silkeleme uzun süre devirsiz kullanma sonrası dpf, kötü yakıt silkelemesi falan değil, sesli çalışması gibi kötü bir karakteri bizim motorların. Mesela aynı motorun 95 bg versiyonlarında bu kadar yok bu mevzular, gaz tepkisi de bi tık daha iyiydi 308 ve focus'taki düşük beygir kardeşlerde.  

 

Şimdilik gayet mutluyum bu yazılımla, yıllardır yazılıma olan korkumu da yendim gibi. Arabayı uzun süre satmayacağımı bilsem muhtemelen dpf iptali ve torku biraz daha arttırma işine girerdim de huyumdur arabaya bişey yapacaksam doğrusunu yaparım, daha fazla güç arttıracaksam yol tutuşu ve frenleri de iyileştiririm, orjinale fazla dokunmadan yapılacaklar için bi liste yapayım dedim;

Dpf'mi kırdırmak istemiyorum, çıkma dpf alıp dalacan (bulacan bi de bunu)
Eibach 3cm yay (ki yay bana yaramaz dağ bayır gezmeyi seviyorum, memleketin yolları da yol değil zaten)
17 inç. jant lastik sensör,
Ebc/brembo balata (disk değişim vakti gelince ona da dalarım dayanamam),
E o kadar yapmışken bi de yalıtım-film yapalım.

Yukarıda helalinden 5-6 bin lira var :D 5 yıl daha bu arabaya hevesle bineceğimi bilsem acımam dalarım da kaşıntı başladı bende, chip biraz kaşıntıyı geçirdi arabaya karşı da 3 yıl oldu sedanı bir türlü sevemedim, gönüllerde sw aşkı had safhada, bi tarafım da dört çeker diye yanıp tutuşuyor, neyse hayırlısı :)  
 

Yazılım uygulanırken orjinal yazılım obd'ye bağlanan bilgisayara çekildi, dosya istanbul'a yollandı (Ümit Bağıran yapıyor yazılım düzenlemesini), bir kaç saat sonra düzenlenmiş yazılım geldi, araca yüklendi. Farklı şasi no'lu copy-paste yazılım değil yani. Tabi roket bilimi de değil yazılım işi, motorlar belli, oynanan ayarlar-toleranslar belli. Youtubda bile pek çok video var işin detayına girip kendi yazılımını düzenlemeyi öğrenebilecek kadar. 

 

Konudan bağımsız da, fren hidroliği-hava alma olayını makineyle yaptırmak lazımmış. Fren balatası değişiminden beri 2-3 ustaya gittim hava aldırdım vs. bir türlü pedal hissinden memnun değildim, fren hidroliğini komple değiştirttim, makineye bağlanarak yapıldı, güzel oldu :) 

Bu arada yağ, hidrolikte Motul kullandım, önümüzdeki sene antifirizi de motul yapacağım. Fark etti diyemem çünkü dandik marka yeni yağ koyunca da farkedecekti araba ama kafam daha rahat etti diyebilirim, :)

Serhat abi'nin kanalından da beni aydınlatmış bir video ekliyorum

 

Bayadır boşlamıştım forumu, haliyle yazı da uzun oldu :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • fmvurgun
      Yazan: fmvurgun
      Arkadaşlar merhaba,
      2.si Yazılım konusunda ne düşünüyorsunuz. Aracım 2017 model dizel. 25-30 hp ve 50-60nm tork artışı sağlanıyormuş. Ayrıca yakıt tasarrufu olduğunu da iddia ediyorlar. Düşüncelerinizi merak ediyorum.
    • Mzda3hb
      Yazan: Mzda3hb
      Herkese Merhaba Öncelikle forumu aktif kullanmasamda dışarıdan konuları takip etmekteyim ama artık Aradada olsa foruma katkı sağlayacağım... Gelelim Asıl Konumuza ;
      Bildiğimiz Üzere M3 3. Nesil İçin Ön lip- Yan marşpiyel - Diffüsör Türkiyede sadece Orjinal olarak var ve yurdışındaki o güzelim araçların modifiye hallerini gördükten sonra bizim neden olmasın diye Mazda 3 Hb 2015 model aracımla yola çıkıp bir tuningçiyle anlaştım sırf Mazda 3 3. nesil için “ Ön Lip - Yan marşpiyel - Diffusör “ Kalıbı yarattık.  2018 Şubat ayında parçalar hazır olunca boyası vs yapılınca aracımın Genel Görüntüsünü paylaşacağım.. En önemliside  “ Spoiler “  çalışmamızda olucak ve set halinde olucak ister Tuning Dükkanında ister türkiyenin heryerine kargo fırsatıyla ürünleri aracınıza alabileceksiniz..
    • Salih çetin
      Yazan: Salih çetin
      Arkadaşlar hayırlı forumlar mazda 3  ümün subabları değiştricem ancak hiç biyere güvenemedim sakarya veya izmit civarında önerebileceğiniz usta varmı teşekkürler
    • Zealot
      Yazan: Zealot
      Arkadaşlar 24 saat sonra 2.nesil mazda 3 ile 3. nesil mazda 3 performans karşılaştırması yapmayı planlıyoruz..  bu karşılaştırma öncesi yorumları ve bahisleri alayım =)
      0-100    0-150    100-150   gibi değerlendirebilirsiniz..     
      araçların teknik özellikleri
      2017 model mazda 3 skyactiv-g  120hp benzinli otomatik 215/45/18  1220kg şoför hariç tahmini  
      2009 model mazda 3 1.6 105hp benzinli manuel 225/45/17 1300kg şoför hariç tahmini 
       
      güç farkı - tork konvertör ve kuru kavrama farkı.. eski -yeni motor- ağır hafif....  
       
    • bozkurt358
      Yazan: bozkurt358
      forumdaslarim; ingilteredeki BBR GTİ  firması ile görüştüm, geliştirdikleri yazilim bizim 1.5 120 lik araçlarda 20 hp 15 lb/ft güç artırıyor. bu kadar yüksek artışın sebebide araçlarımızın ecusu mx5 ile aynıymış galiba. yalnız tek başıma satın almak istemiyorum çünkü 600 sterlin. bu paket içerisinde ecu programını araca yükleyen cihaz da var. Kafasina yatan varsa ortak alalım. kişi sayısı arttikca fiyat düşer 
      (aracin orjinal programi da flash bellekte saklaniyor )
      firmayi merak edenler, google dan biraz baksin. 25 yildir mazda uzerine tuning, turbo donusum gibi hizmetleri var.
      SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...