Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Chip Tuning Uygulaması


UtkuSaray
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

15.01.2018 at 07:56, Mersinden_Ersin :

Allah utandırmasın 2500 km'dir yazılımla geziyorum. 2CR'de yaptırdım yazılımı, Serhat abinin youtube kanalına takılınıca çok boş atan bi herif olmadığını düşündüm, focus pejo vs forumlardan da bizim motoru yükleyenlere rastladım pek bi sıkıntı gözükmüyordu, ikilemler gitgeller derken yaptırdım geçtim :)

........

Özelden sormuştum bazılarını ama senin de dediğin gibi konu içinde sorsam diğer arkadaşlar için de bilgi olur. 
Malum BL dizel çok fazla yok. Bunlar arasından yazılım yaptıranları da düşününce sayı çok çok düşüyor.

Akıla takılan şanzımanın desteklediği 285 Newton olayından dolayı 300 Newtonda sınırlanması bence iyi olmuş. 

Aklıma takılan bazı soruları sorayım;

1- Aynı araç olduğu için bilirsin, kalkışlarda yarı debriyajla aracın kendine gaz verip 2000 devre çıkması olayı geçti mi?
Bunu anlatması zor ama şöyle örnek vereyim, yokuşta özellikle çok yavaş (rolanti hızı bile hızlı geldiği anlarda) yarım debriyajla geçmen gereken çukur tümsek vs lerde araç bazen sen gaza hafif dokunsan da kendi gaz vererek 1500-2000 devre çıkıyor kavrama noktasında. Bu sende de var mıydı? Yazılımla değişim oldu mu? 

2 ayrı servis bunun normal olduğunu aracın stop etmemek için gaz verdiğini söyledi ama stop etmeyeceği 1000-1200 devir kalkış aralığında da yapıyor bunu. Kavrama noktasından ayağı kaldırmakta geç kaldığın zaman daha çok oluyor. Hemen kalkıp gideceğin durumlarda olmuyor pek. Focusu bu kadar uzun kullanmadım ama onların 85Kwlıklarında denk gelmedim bu duruma.

 

2- Bir de bizim araçlarda malumun 1. vites ile 2. vites aralığındaki boşluk fazla. Misal kasiste 1 e düşsen kafa eğecek, 2 ile kasisten çıktıktan sonra hafif eğimde varsa silkeleme gibi bir tepki veriyor. Bu durumda değişim oldu mu?
(Son servise gittiğimde Evo da, PH ile biten bir yazılım güncelleme sonrası büyük oranda kayboldu ama yine de soruyorum.)

3- EGR iptali yapıldı mı aracında? Egr ve DPF konusu hep soru işareti olduğu için uzak durdum bu işten. EGR iptal etsen bi dert, etmesen bi dert.  EGR soğuk havalarda motorun daha çabuk ısınması açısından ve aşırı sıcaklarda motorun gücünü dizginleyerek harareti düşürmesi açısından iyi. Ama içeri kurum basması ve tüketimi bir miktar arttırması da kötü..
 

4- DPF de yine aynı şekilde. Mekanik olarak iptal ettirmemişsin anladığım kadarıyla. Elektronik olarak iptal var mı? Dolma,tıkanma durumu ve buna göre rejenerasyonu nasıl oluyor yazılım sonrası.

5- Son olarak yakıt tüketiminde fark edebileceğin iyi veya kötü yönde bir değişim oldu mu? Bu sorunun çok göreceli olduğunun farkındayım. Yazılım sonrası araç atikleştiyse daha çok basmak istediğinden tüketim artmış olabilir. Sadece aynı şartlarda  sürüşte eskiden şu kadar olan yakıt yazılım sonrası bu kadar iyi yada kötü değişti şeklinde bir takipte bulunduysan yorumu olabilir.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi 1'deki olay servisin dediği gibi, ama turbo motorlu araçlarda tork fakiri en alt devirlerde bu sistemler sıkıntı yapıyor, olmazsa da kolay stop ediyor. Benim araç da serviste bi yazılım güncellemesi sonrasında biraz daha kendine gelmişti bu konuda. Aynı şekilde gazdan ayağı bırakınca çok sert kompresyona giriyordu, özellikle düşük vites yüksek devirlerde gazı bırakınca çok ani yığılıyordu araç. Bu konu da o yazılımla azalmıştı, güncellemeden sonra 2. 3. viteste 3000 devir üstü giderken gazdan ayağı bırakarak direk debriyaja basınca o anki devirin 500-600 devir aşağısında biraz takılıp sonra düşüyor o yazılımdan beri, yakıtı birden kesmeyip geçişi yumuşatıyor.

Connect 1.8 110bg de de ciddi fazla bu durum. 115bg focus kullanmadım hiç. Açıkcası yazılımdan önce de eskisi kadar rahatsız olmuyordum bu durumdan ama bunun temel sebebi egr dpf nin daha temiz olması gibi. Eskiden daha soğuk motor, düşük devir, kısa mesafe kullanıyordum aracı şehir içindeyken, hayat düzenim değişti artık şehrin farklı uçlarına gidiyorum, daha fazla ve uzun sıkıştırabiliyorum arabayı, egr dpf temiz kalıyor diye düşünüyorum. O yüzden yazılımla çok değişti diyemem de şöyle bir senaryom var o konuda. 

Rölantide, çok alt devirde düşük viteste ilerlerken (hele minicik rampa falansa) araba hafif devir düşüyor yakıt basıyor stop etmemek için ve çiğ yakıt oluşuyor. Devir hafif yükselmişken o çiğ yakıt dpf ten dönüyor ki hala içerde zengin besleme var derken zengin karışım oluşuyor, yakarsa turbo da basıyor tork patlıyor, yakamazsa silkeliyor :) 

1-2 vites arası kalma durumunda ben kullanırken genelde 1 e düşmeyecek kadar hızlı kullanmaya kasıyorum :D Ya da ufak debriyaj hareketleriyle 2. viteste gidiyorum, rampada ya da ciddi durma seviyesinde 1'e düşüyorum. Turbonun basmadığı devirlerde tamamen ölüydü bizim motor, hafif rampada falan 100 devir fazlası olsa kaptırıp gidecekken sağır kalıyor vs. Tamamen bitti diyemem ama ciddi oranda azaldı alt devir torku arttığı için. İlla düşülecek yerde düşüyorum da 2. viteste yarım debriyajla kendine getirmeye çalışma olayı ciddi azaldı. Aslında yazıda bahsettiğim sokak arası muhabbeti tam da bu ilk iki sorunun özeti ama 1500 devir örneği biraz daha düşük olmalıymış :) 

Egr-Dpf iptal edilmedi. Dpf egsoz borusu üzerinde bir parça, zaten hareketli bir yapısı yok egsoz borusunun bir parçası, sadece içinde peteksi yapı olan egsozdan genişçe bir malzeme, o peteksi yapıya sopa sokup çekiçle gömüp kırıyorşar, sonrasında egsoz muayenesinden geçemezsen de dışardan egsoz muayene kartı alıyorsun bitiyor mevzu. Ya da direk çözüm dpf kısmını alıp düz boru yapmak, ama muayeneden kalıyorsun her türlü.

Egr yazılımla iptal edilebiliyor diye hatırlıyorum bazı araçlarda, ama arabaya öyle bir mudahale yaptılar mı bilmiyorum, bi denkgeldiğimde mekanik olarak iptal ettirmeyi düşünüyorum. Dpf de iptal olsa kafam rahat da dpf varken egr iptalini iyice bi araştırmam lazım. Bizim motorda egr sallama sıkıntısı var biraz, bir süre yüksek devir yapmadığım zamanlarda, hele soğuk motor kısa git gellerin arttığı zamanlarda arada bi sallayabiliyor. 110luk connectte bu çok daha fazla, baya karakteri bozuluyor aletin :D Azcık yapıştırıp kurumları atınca kendine geliyor araba. Egr-dpf konusunda ben iptaline olumlu yaklaşanlardanım, hayvani karaduman durumu haricinde. Malesef ki bu sistemler o kadar da işlevsel değil emisyonlar için, verilen değerleri yakıt tüketimi değerleri gibi karşılayın diyebilirim özetle. Ayrıca bu parçaların eklenmesiyle artan yakıt tüketimi, ağırlık ve performans kaybı da cabası. Daha kaliteli, yüksek akışa müsade edecek dpf takılabiliyor teorik olarak, özellikle spor arabalar için böyle ürünleri kullananlar var ama normali zaten ciddi pahalı bir parça, upgrade li bir versiyonu standart bir binek araç için kullanmak da saçma ki muhtemelen kiti yoktur, başka bir şey uydurmak gerekir. 

Pompa hesabıyla Ankara içi 6.5-7 civarı gezerdim normal kullanımda, 7-7.5 oldu ama dikkat etmiyorum, basıyorum, daha çok basabilince de daha çok yakıyor doğal olarak. Ama sakin kullanımda, özellikle şehir içinde sakin kullanımlarda bir miktar azalacaktır alt devirlerin rahatlamasıyla. Uzun yolda denemedim ama bir iki haftaya kısmetse memlekete gideceğim, bol konya düzlüğü 120-160 bandında gittiğimden pek farkedeceğini sanmıyorum. Açıkcası bi kaç bin km ve farklı kullanım şekli lazım, tatilde falan gezinince daha çok veri çıkar ortaya.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzinli aracına yaptıran var mı? 

105 den 117 hp ye tork da 145 den 160 a çıkıyor deniliyor. Bu değerler bile hiç yoktan iyi. Özellikle 15 nm artış az birşey değil. Araçdaki hantallığı alır gaz tepkisini artırır, artan tork da yokuş performansını bir nebze iyileştirir diye düşünüyorum. Deneyen oldu mu hiç? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1/21/2018 at 10:18, Mutlu Tekir :

Benzinli aracına yaptıran var mı? 

105 den 117 hp ye tork da 145 den 160 a çıkıyor deniliyor. Bu değerler bile hiç yoktan iyi. Özellikle 15 nm artış az birşey değil. Araçdaki hantallığı alır gaz tepkisini artırır, artan tork da yokuş performansını bir nebze iyileştirir diye düşünüyorum. Deneyen oldu mu hiç? 

Genelde atmosferik araçlara uygulamayı önermezler ama istisna araçlar da var. Hem artış turbo araçlara göre az hem de gelen ekstra güç üst devirlerde geliyor. Siz bir kaç farklı firmayla konuşun fikir alın ancak hem atmosferik hem de deneyimli olmadıkları motor, pek olumlu yaklaşmayabilirler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çip tunink vs de max beygir gücünü temel kriter olarak almak yanlış. Devirlenme isteği diye de birşey var. mesela gücü artırmadan da  0-100 iyileşebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Çağlar Bayur :

çip tunink vs de max beygir gücünü temel kriter olarak almak yanlış. Devirlenme isteği diye de birşey var. mesela gücü artırmadan da  0-100 iyileşebilir.

Abi devirlenme istegi derken biraz acabilir misiniz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 saat önce, Mazda41 :

Abi devirlenme istegi derken biraz acabilir misiniz

gaza basıyoz, vitesleri de yükseltiyoruz 10 saniyede 100 e geldik. bu süre sadece motorun gücüne bağlı değil. jantın ağırlığından piston koluna kadar her türlü parça işin içinde, emisyon ayarı yüzünden biz dip gaz da yapsak max enjektör işemesi devrede gibi şeyler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, Mutlu Tekir :

O zaman 12 hp ve 15 nm lik artış 0 100 e etkisi hissedilir olur mu? Malum fabrika verisi 13.1 sn 

12 bg hissedilmez ne yazık ki. Maksimum 0,4-0,5 sn ye azalır ki o da çok zor gibi. 30 bg de 1-1,2 sn düşüyor 0-100. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

2Cr da atmosferiklere de chip olayına olmaz demiyor, bir kaç örneğine denkgeldim gruplarda 1.6 makinelerine yaptırıp memnun kalanlara. Ancak japon atmosferiklerinde yazılıma müdahale edilemiyor diye bir bilgim var. Toyota ve Honda için konuşuyorlar genelde ama sitelerinde Mazda atmosferikleri listelenmemiş, bi sormak lazım. 

Bu arada 5000km falan oldu, gayet memnunum. Birebir karşılaştırma yapamadım öncesi sonrası aynı kullanım koşulları falan ama pompa ölçümü yapıyorum, o ara nası yollar yaptığıma bakıyorum, abanılmayan koşullarda 0.5lt civarı yakıt düştü diyebilirim.

Başka kimse yok mu yazdıran 1.6 dizel 3'ünü? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Orada genelde opelciler atmosferik motorlarını yazdırıyor. 115 lik motorları 126 bg falan oluyordu. 

115 lik dizel mazda3 müydü araç? 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31 dakika önce, M.E.G :

Orada genelde opelciler atmosferik motorlarını yazdırıyor. 115 lik motorları 126 bg falan oluyordu. 

115 lik dizel mazda3 müydü araç? 

 

 

Aynen hocam. 300Nm ye sınırladık torku şanzımanı yormasın diye. Gerçi focus tayfasında falan sorun yaşayan da duymadım chipten sonra şanzımanla alakalı ama yüklenmedik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Mersinden_Ersin :

Aynen hocam. 300Nm ye sınırladık torku şanzımanı yormasın diye. Gerçi focus tayfasında falan sorun yaşayan da duymadım chipten sonra şanzımanla alakalı ama yüklenmedik.

İstanbul daki merkezine gittim ben de.. O 300nm olayı inandırıcı gelmedi...  Ankara da bi arkadaşa yapmışsınız ben de 330 a dayansın istemiyorum, katalog değeri 285Nm dedim...

Şanzıman bu metal bir parça. Bi değere gelince tak diye kırılsın olayı yokki dişlinin fln dedi. Aynı motoru olan Focus 320nm Mazda nın ne fazlası var da 330nm oluyor dedim.  O değerler zaten tahmini dedi. Önce beyin sökmüyorum direk obdden okuyup yazıcam dedi, sonra serverda dosya yok italyadan isticez dendi. Sonra orda da yokmuş ecu sökülcek dendi.

Beyni beyincime söktürüyorum, sen aracı bırak yada ben aracı senden aldırayım yapıp getireyim dedi... 

Ne yalan söyleyim mantığıma yatmadı. Opele çok aşina ve tecrübeli ama  Focus/Mazda araca ve ecusuna hakim olmadığı hisssi uyandırdı. Hele aracı bırakma işi... Kimseye iyi, kötü diyip olumsuz konuşmam.Kötü niyet sezmedim ama ben trigeri yetkili serviste değişirken bile ucundan tuttum Evo da İsmail ustayla birlikte değiştik. :-) 

Başka yerde yaptırdım başında durarak. Egr iptali de yapıldı ama egrye direk tamamen müdahale edilmiyormuş onu öğrenmiş oldum. Egr iptali dedikleri dtcden egr ile ilgili hata ve arıza kodlarını siliyorlar. Soketi bile çıkarsanız araç arızaya geçmiyor. Ama soket takılı iken egr çalışmaya devam ediyor. Bunu nerden çıkardım: forscanla egr konumu, istenen egr konumu, istenenle gerçek konum arasındaki hata farkı gibi aktif değerleri okuyabiliyorum. Bir de egr soketi takılı iken manifolta giren metal hava borusu 3kmde ısınıyor. Soketi çıkarıp 15km yol yapıldığında ısınmıyor. 

Orjinal contaya göre lazercide paslanmaz çelik kestirip körleme yapacağım.  İsteyen olursa irtibata geçebilir. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Mersinden_Ersin :

Aynen hocam. 300Nm ye sınırladık torku şanzımanı yormasın diye. Gerçi focus tayfasında falan sorun yaşayan da duymadım chipten sonra şanzımanla alakalı ama yüklenmedik.

Kaç bg tahmini? Bende tork meselesinden yazdıramamıştım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, M.E.G :

Kaç bg tahmini? Bende tork meselesinden yazdıramamıştım. 

115lik siemens sid850evo eculu Mazda3/Focus için stage1 dumansız 140Hp olduğunu söylüyorlar.. 

Zealot için 0-150 çekmiştim. Tam istediğim gibi olmadı ama 21sn. Önler 205/55/16 arkalar 215/55/16 Kış lastikleriyle.

Düzgün denemeyle 19,5-20 sn olur gibi. Ufuk da 140hp var bu hızlanmaya göre dedi.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, ibrasoft :

115lik siemens sid850evo eculu Mazda3/Focus için stage1 dumansız 140Hp olduğunu söylüyorlar.. 

Zealot için 0-150 çekmiştim. Tam istediğim gibi olmadı ama 21sn. Önler 205/55/16 arkalar 215/55/16 Kış lastikleriyle.

Düzgün denemeyle 19,5-20 sn olur gibi. Ufuk da 140hp var bu hızlanmaya göre dedi.. 

Hmm bahsetti ondan. O araç sizin demek :)

Çok yüksek devirde vites attığını söylemiştim, tabi bu stok hali için. O motor yüksek deviri hiç sevmiyor. 3600 devirde maksimum gücünü veriyor ve yüksek devirlerde resmen ölen bir motor.

Yazılımlı halinin güç-tork eğirisi var mı elinizde?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, M.E.G :

Hmm bahsetti ondan. O araç sizin demek :)

Çok yüksek devirde vites attığını söylemiştim, tabi bu stok hali için. O motor yüksek deviri hiç sevmiyor. 3600 devirde maksimum gücünü veriyor ve yüksek devirlerde resmen ölen bir motor.

Yazılımlı halinin güç-tork eğirisi var mı elinizde?

 

Güç eğrisi yok maalesef. Ama motorun karakteri tamamen değişti. Nerdeyse 5000 devre kadar kesilmiyor. 2. Vites eğimli yolda dahi rolantiden itibaren toparlıyor silkelemeden. 

Egr olayını fark etmeden önce çekmiştim videoyu. Egryi körledikten sonra 4600 devirde vites atarak tekrar deneme yapmayı düşünüyorum. 5000 bi tık geç gibi... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • fmvurgun
      Yazan: fmvurgun
      Arkadaşlar merhaba,
      2.si Yazılım konusunda ne düşünüyorsunuz. Aracım 2017 model dizel. 25-30 hp ve 50-60nm tork artışı sağlanıyormuş. Ayrıca yakıt tasarrufu olduğunu da iddia ediyorlar. Düşüncelerinizi merak ediyorum.
    • Mzda3hb
      Yazan: Mzda3hb
      Herkese Merhaba Öncelikle forumu aktif kullanmasamda dışarıdan konuları takip etmekteyim ama artık Aradada olsa foruma katkı sağlayacağım... Gelelim Asıl Konumuza ;
      Bildiğimiz Üzere M3 3. Nesil İçin Ön lip- Yan marşpiyel - Diffüsör Türkiyede sadece Orjinal olarak var ve yurdışındaki o güzelim araçların modifiye hallerini gördükten sonra bizim neden olmasın diye Mazda 3 Hb 2015 model aracımla yola çıkıp bir tuningçiyle anlaştım sırf Mazda 3 3. nesil için “ Ön Lip - Yan marşpiyel - Diffusör “ Kalıbı yarattık.  2018 Şubat ayında parçalar hazır olunca boyası vs yapılınca aracımın Genel Görüntüsünü paylaşacağım.. En önemliside  “ Spoiler “  çalışmamızda olucak ve set halinde olucak ister Tuning Dükkanında ister türkiyenin heryerine kargo fırsatıyla ürünleri aracınıza alabileceksiniz..
    • Salih çetin
      Yazan: Salih çetin
      Arkadaşlar hayırlı forumlar mazda 3  ümün subabları değiştricem ancak hiç biyere güvenemedim sakarya veya izmit civarında önerebileceğiniz usta varmı teşekkürler
    • Zealot
      Yazan: Zealot
      Arkadaşlar 24 saat sonra 2.nesil mazda 3 ile 3. nesil mazda 3 performans karşılaştırması yapmayı planlıyoruz..  bu karşılaştırma öncesi yorumları ve bahisleri alayım =)
      0-100    0-150    100-150   gibi değerlendirebilirsiniz..     
      araçların teknik özellikleri
      2017 model mazda 3 skyactiv-g  120hp benzinli otomatik 215/45/18  1220kg şoför hariç tahmini  
      2009 model mazda 3 1.6 105hp benzinli manuel 225/45/17 1300kg şoför hariç tahmini 
       
      güç farkı - tork konvertör ve kuru kavrama farkı.. eski -yeni motor- ağır hafif....  
       
    • bozkurt358
      Yazan: bozkurt358
      forumdaslarim; ingilteredeki BBR GTİ  firması ile görüştüm, geliştirdikleri yazilim bizim 1.5 120 lik araçlarda 20 hp 15 lb/ft güç artırıyor. bu kadar yüksek artışın sebebide araçlarımızın ecusu mx5 ile aynıymış galiba. yalnız tek başıma satın almak istemiyorum çünkü 600 sterlin. bu paket içerisinde ecu programını araca yükleyen cihaz da var. Kafasina yatan varsa ortak alalım. kişi sayısı arttikca fiyat düşer 
      (aracin orjinal programi da flash bellekte saklaniyor )
      firmayi merak edenler, google dan biraz baksin. 25 yildir mazda uzerine tuning, turbo donusum gibi hizmetleri var.
      SM-C5000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...