Jump to content

1. Nesil Mazda 3 Motordan Gelen Cırcır Böceği Şeklinde Ses


Maverick7881
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Motordan Gelen Cırcır Böceği Şeklinde Ses,motordan yaklaşık 6 aydır bu sesi almaya başladım,sanki sol taraftan geliyor,ne olabilir,daha önce böyle bir tecrübe yaşayan arkadaş var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sesi kaydetmeye,hiç gerek yok aynı cırcır böceği gibi :) rölantide ve düşük devirlerde duyabiliyorum,ne bilim sanki kayışdan gelen bir sesmiş gibi anlayamadım,neresinden olabilir,100 bin kmdeyim acaba bir bakımını unuttum,ne olabilir ki.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Maverick7881 :

V kayışı nedir bilmiyorum,biz de değiştirlmesi gereken bir kayış var mı?bu V kayışı kontrol edilebilir mi?

Şu konulara bir göz atabilirsiniz.

 

 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

v kayışı kaputu kaldırınca dışarıdan görülebilen tek kayıştır. Eğer ses v kayışından geliyorsa bebek pudrasını kayışın üzerine dökerseniz ses kesilir. Bu ses sadece kayıştan değil kayışa bitişik bilyalardan da yapabilir. Kontrol etmekte fayda var basit zaten. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar benim iş kayış falan değil,klasik subap sıkıntısıymış işin ilginç olanı benim araba benzinli ve 107.000 km de,zannedersem sadece lpg lilerde olmuyor bu sorun,arabadan falan soğudum,sen özen göster benzinli bin,107.000 de hata versin,mazdaya elveda sanırsam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 dakika önce, Mehmet Özdemir :

lpg'li araçlarda görülen sübap problemiyle aynı mıymış? farklı yerlere de gösterin bence. 

bi̇lmi̇yorum tabi̇ net deği̇l,ama zamanla vuruntu artacak gi̇bi̇,lbg subap arizasiyla ayni deği̇ldi̇r belki̇ ama subaplar yola gi̇rmi̇ş sanirsam,bi̇raz devi̇rli̇ kullaniyordum araci 6500 de vi̇tes deği̇şti̇ryordum,belki̇ de ondandir,ama bu subap sikintisi var bu araçta lpg,benzi̇n deği̇şmi̇yor demek ki̇.

Mehmet Özdemir tarafından düzenlendi
tamamı büyük harflerden oluşan içerik
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok yüksek kilometrelere gelmiş üyelerimizi gördük. LPG'de bile sorun yaşamamış olanlar var. ben halen sıkıntının kaynağının başka yerlerde olduğunu düşünüyorum.

istanbul'a gidebilirseniz arkadaşımız @Zealot bir teşhis koyabilir sorununuza.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

42 dakika önce, Maverick7881 :

arkadaşlar benim iş kayış falan değil,klasik subap sıkıntısıymış işin ilginç olanı benim araba benzinli ve 107.000 km de,zannedersem sadece lpg lilerde olmuyor bu sorun,arabadan falan soğudum,sen özen göster benzinli bin,107.000 de hata versin,mazdaya elveda sanırsam.

Karabük'te mazdadan anlayan usta çıkmaz. Ankara'da rem otoya, ya da istanbulda adem ustaya götürün. karabükteki bir iş bilmeyen ustalara gösterip de araçtan soğumayın.

15 dakika içinde gelebilirseniz üniversite mühendislik fakültesine bakabilirim. Ya da yarın 11-13 arasında gelebilirseniz bakıp en azından yerini teşhis etmeye çalışırız. Subaplardan öyle cır cır diye ses gelmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yani aslına bakarsanız ben de katılıyorum,Karabük te yok zaten teşhis net değil belki de küçük bir sıkıntıdır,ama moralimi bozdular bayağa bir,tamam yarın uğramaya çalışırım sizin yanınıza,ama ses rölantide geliyordu biraz rölantiyi arttırdı şimdilik geçti sanayi modeli iş işte.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Oğuz @Maverick7881 hocamla görüştük tanıştık bugün. Arıza tanışmamıza vesile oldu iyi oldu. 

Sıkıntıyı video çekmeme rağmen tam anlaşılamıyor. Benim teşhisim ateşleme arızası yönünde oldu. Çok az da olsa devir ibresinde aşırı küçük bir oynama var. Devir aşırı az yükseldiğinde ses kayboluyor ama devir aşırı az düştüğünde ses ortaya çıkıyor. Tekleme sesi gibi aynı. Klimayı açıp denediğimde bu sefer devir ibresi oynaması bariz ortaya çıktı. 1 silindirde hatalı ateşleme varsa ve klima ile yüke bindiğinde devirin oynama yaptığını düşündüm açıkçası. Alet edevat ve zaman olmadığından bujiden mi bobinden mi bakamadım. Ama bir ustaya yönlendirdim. Orjinal bujiler değişeli 11bin km. olmuş ama inşallah bujiden çıkar da böyle bir sorun ucuza çözülür.

Subap olması için de devir ibresinin oynaması gerekli ama aynı zamanda yakıt tüketiminin artması, yokuşta performans düşüklüğü olması lazım. Oğuz hocam hiçbir değişiklik hissetmediğine göre ve de araca hiç lpg takılmadığına göre subaptan olması imkansız. benim araçtan farklı bir subap sesi yapmıyordu sonuçta.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

02.08.2017 at 18:12, Maverick7881 :

bi̇lmi̇yorum tabi̇ net deği̇l,ama zamanla vuruntu artacak gi̇bi̇,lbg subap arizasiyla ayni deği̇ldi̇r belki̇ ama subaplar yola gi̇rmi̇ş sanirsam,bi̇raz devi̇rli̇ kullaniyordum araci 6500 de vi̇tes deği̇şti̇ryordum,belki̇ de ondandir,ama bu subap sikintisi var bu araçta lpg,benzi̇n deği̇şmi̇yor demek ki̇.

İşlevini yitirmiş subap ile, sağlam çalışan lifterleri ses yapan subabi karıştirmamak lazım. Mesela çoğu Alfa Romeo da kroniktir lifter sesi. Araçta LPG olmadığına göre subap kaynaklı bir sorun olsa olsa lifter sesi olur. Bakmayın mazdanin subaplarinin adı çıktığına. İyi ayarlı bir kitle on binlerce km sorun yasatmaz. Misal benim 50k oldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8/2/2017 at 18:12, Maverick7881 :

bi̇lmi̇yorum tabi̇ net deği̇l,ama zamanla vuruntu artacak gi̇bi̇,lbg subap arizasiyla ayni deği̇ldi̇r belki̇ ama subaplar yola gi̇rmi̇ş sanirsam,bi̇raz devi̇rli̇ kullaniyordum araci 6500 de vi̇tes deği̇şti̇ryordum,belki̇ de ondandir,ama bu subap sikintisi var bu araçta lpg,benzi̇n deği̇şmi̇yor demek ki̇.

Subaplardan olma ihtimali çok ama çok düşük. bende bu araca benzinli ve LPG li olarak binenlerdenim. Benim aklıma üst kapak contası geliyor. Arkadaşımda benzer bir sorun vardı ama kesinlikle aynısıdır diyemiyorum. Yüksek devirlerde vites değiştiriyorum dediğiniz için bu aklıma geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...